Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:49

Zo. Alles bijgelezen :)

Ik snap Chiqa helemaal hoor..
Ik vind het ook dingen. Maar dat vind ik ook van andere mensen. Ik kan het niet zo goed snappen dat mensen zich daardoor aangevallen door voelen.
Ze noemen mijn geliefde hondje ook wel is stronttube. Nou daar lach ik om en respecteer hun mening ;) Moet ook lachen om termen als parasiet of apparaat haha!

Ik heb een tijd echt een kinderfobie gehad.
Dit kwam omdat mijn oom ineens een tweeling kreeg. Daarom deed hij zijn hond weg.. want die kon er niet mee omgaan. Het waren ontzettend moeilijke kinderen, CONSTANt huilen en bleren om alles.. En ik vond het moeilijk om te zien dat mijn oom er zo onder leed.. hij werd vermoeid, kreeg rimpels en kwam nooit meer bij ons langs.. hij speelde niet meer met mij.. door die krengen was ik mijn oom en gezelligheid in de familie kwijt..
ik vond ze vreselijk.. ik tekkelde ze op verjaardagen.. gaf ze snauwen en reageerde niet op ze..
Ik was een verschrikkelijke kinderhater :P
Op een keer sliepen ze allebei en moesten ze de auto in. en omdat ze geen handen hadden kreeg ik een slapend kind op mn schoot gegooid. Ik was 16 en heb staan krijsen en huilen!!! Het hele gevoel.. zo'n mini mens wat warm is en leeft op mijn schoot.. Echt.. zo onnatuurlijk en eng! Net een levend lijk...

Dit was natuurlijk erg extreem en not-done..
het was een persoonlijk gevalletje.. ik was jaloers op die baby's en kan er zowiezo al niet handig mee omgaan.

Nu heeft mijn schoonzus een kindje gekregen en die is zo anders!
Ik heb nu gezien dat er ook andere kinderen bestaan. Deze is super lief, lacht altijd, huilt nooit , alleen wanneer ie flink op zn snoet gaat.. maar dat mag :)
Nou kan ik er nog steeds niet mee omgaan.. en wil ik ze niet aanraken of mee praten...
Maar het gaat stukke beter en respecteer ze, omdat het mensjes zijn.. en zelfs hoe ik tegen hun doe invloed heeft op hoe zij later zijn.. straks zijn ze 16 en haten ze mij hierom.. daar schrok ik van.. en doe nooit meer lelijk :)
Ik kan nu zelfs een aai over de bol geven of beetje praten over sinterklaas enzo..

Maargoed. heel verhaal apart :P

Ontopic:
Ik vind het niet egoistisch om geen kinderen te nemen, ik zou echt willen dat andere die geen kinderen kunnen krijgen mijn vruchtbaarheid kunnen overnemen..

Ik vind het egoischer om kinderen te 'nemen'. om ze op te laten groeien in deze rot maatschappij van nu.. en mee doen met het uitbreiden van de mensheid.. overbevolking.
Natuurlijk snap ik het als je wel kinderen neemt.. want je leeft maar 1 keer en als je dat zo graag wilt..
Maar daarom wil ik geen kinderen :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:52

Soda schreef:
Ja inderdaad, ik vind dat altijd zo'n gek argument om geen kinderen te willen; "je kunt nooit meer spontaan op stap" of "je kunt nooit meer zomaar de trein naar Parijs nemen voor een weekend". Ik vraag altijd af hoe vaak je dat nou écht doet of de behoefte ertoe voelt als je geen kinderen hebt. Mij is het in ieder geval vreemd.

Ik doe dat wel eens hoor, 'spontaan' een weekendje Londen bijvoorbeeld. Maar ook dan regel ik dat minstens een week van tevoren: je moet je vlucht regelen, evt. een dag vrij op mijn werk, ik heb iemand nodig die mijn dieren verzorgt... In geval van een kind is het toch ook wel handig dat je op tijd een oppas regelt - ja, een oppas, je kunt écht wel af en toe een keertje weg.

Spontaan op het vliegtuig c.q. de trein stappen of zelfs spontaan de auto pakken voor dit soort dingen is mij als kinderloze iig ook vreemd. :D

Berdien

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:15

Spontaan op stap doe ik als student en kinderloze zijn ook niet. Heb twee paarden staan, twee enorme verantwoordelijkheden dus. En nog twee caviaatjes, werk, studie.. ik kan ook niet zomaar mijn koffertje pakken en hop op de trein naar Parijs/Londen/Berlijn stappen.
Omdat ik dit niet kan, is mijn leven dan belemmerd? Nee hoor, ik heb niet het idee dat ik iets mis omdat ik niet op stel en sprong weg kan.

En natuurlijk kan ik wel gewoon op vakantie, maar dat vereist gewoon wat planning. Eigenlijk is het hebben van (huis)dieren niet zo verschillend met kinderen :))

Natuurlijk zijn kinderen geen dingen. Ik ben écht geen kindervriend, maar ik noem kinderen wel gewoon kinderen. En er is een groot verschil tussen iets een 'ding' noemen als grapje, liefkozend of bij gebrek aan een ander woord, of iets een 'ding' noemen en het denigrerend bedoelen. Dat laatste is gewoon kwetsend, of je nou wel of geen kinderen hebt.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:03

Grappig topic, heb het niet helemaal van voor tot achter gelezen, maar wil wel even reageren.

Ik ben van het type "gesteld op mijn vrijheid". Kids passen daar niet in. En afgezien van een zwager met 2 kleintjes, waren er tot een jaar of 3 terug ook weinig mensen in mijn directe omgeving die een andere mening hadden. Een leuk en druk leven, al of niet met paarden, waar een kind eenvoudigweg niet in lijkt te passen.

Tot een stalgenoot en goede vriendin van mij me, zonder commentaar, een bibberige zwart-witfoto in de handen duwde. Ze had nogal wat problemen met een vorig paard gehad en ik schrok: het zag er uit als een echo, ze zou toch niet weer een paard met een beenprobleem hebben? Hmm. Dit ziet er niet uit als een been. Dit ziet er uit als....... ??? ..... ik zie een baby... %) ... Kan dit?? Neee, ja maar, ja, nee, er staat echt "baby [haar achternaam]" bij... Waar iedereeen haar met felicitaties om de nek vloog, had ik haast moeite om ook maar "wat leuk" te zeggen. Kon het gewoon niet geloven. Moest de woorden "weet je het wel zeker?" met moeite inslikken. Het was een immens lompe reactie }:0 en inmiddels heb ik bijgeleerd, maar dit was zo ontzettend onverwacht!

Inmiddels heeft ze 2 prachtige dochters (wel uit 2 zwangerschappen ;-)) en zijn meer vriendinnen en stalgenootjes aan het avontuur van zwanger en kindjes begonnen. Ik kijk en leer... en merk dat mijn gevoel begint te veranderen. Ook al staat je leven eventjes ondersteboven, een kind hoeft echt niet te betekenen dat je niets meer kan van wat je vroeger deed. En de dingen die niet meer kunnen... ik zie dat je dat niet eens erg vind. De natuur en je hormonen regelen een hoop. Je hersens zakken dan misschien wel gedeeltelijk en voor kortere of langere tijd naar je tenen, je wordt er blijkbaar wel gelukkig van. Hoewel het eerste half jaar, met weinig nachtrust en een zeer veeleisend en communicatief weinig vaardig wezentje, voor veel mensen (ook trotse jonge ouders!) best overgeslagen mag worden.

Ik heb altijd geroepen: voor mijn 30ste, of helemaal niet (schrikbeeld van een "oude" moeder). En de 30 ben ik inmiddels al 4 jaar gepasseerd. Tot een paar maanden terug was er echt geen haar op mijn hoofd die een kind ook maar overwóóg, zelfs met een vriend die wel dolgraag nageslacht wilde (alhoewel ook een beetje op de "later als ik groot ben"-manier ;-)).

En nu, met al die LEUKE kids in mijn omgeving (ze bestaan dus echt en zijn met z'n allen bezig met een charme-offensief in mijn richting), begint mijn mening te wankelen... Ik ben nog niet te oud en sluit inmiddels dus niets meer uit. En moet stiekem gniffelen om alle dames van beneden 30 die hard roepen "NOOIT"! Een jaar geleden had ik nog hard meegedaan. En nu durf ik niet meer, want wie weet wordt ik dan volgend jaar wel teruggefloten als ik ineens met een bolle buik loop := :oo.

Niets veranderlijker dan een mens zullen we maar zeggen. :D En ik zal nooit meer "nooit" zeggen... was echt erg overtuigd van mezelf altijd!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:05

Berdien schreef:
Natuurlijk zijn kinderen geen dingen. Ik ben écht geen kindervriend, maar ik noem kinderen wel gewoon kinderen. En er is een groot verschil tussen iets een 'ding' noemen als grapje, liefkozend of bij gebrek aan een ander woord, of iets een 'ding' noemen en het denigrerend bedoelen. Dat laatste is gewoon kwetsend, of je nou wel of geen kinderen hebt.

Inderdaad en daar kan ik me aan ergeren. Ik vind het niet meer dan normaal dat er mensen zijn met een kinderwens, mensen die het niet goed weten en mensen die absoluut geen kinderen willen. Ik zal mensen die absoluut geen kinderen willen nooit veroordelen! Waarom? Omdat ik wel een kinderwens heb? Natuurlijk niet het is ieders persoonlijke keuze en daar zal niemand je op aan kijken.
Alleen vind ik wel dat als je geen kinderwens je dat wel respectvol kan verwoorden. Sommige uitspraken kunnen echt kwetsend zijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:25

Oprtalj schreef:
pharagirlke schreef:
"dingen"? Noem jij dat een krachtterm. Ik noem kinderen, paarden, veulens, honden ook wel eens dingen :+ Als je daar al over gaat vallen. :')

Er zijn hier nog wel meer dingen geschreven dan alleen het woord 'dingen', hoor. Ik geloof ook niet dat hier zo'n verhitte discussie zou zijn ontstaan als iemand hier alleen maar het woord 'dingen' had gebruikt. Het ging wel over iets andere bewoordingen dan dat. ;)

De discussies van de laatste pagina gingen om het woord "dingen" ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:26

MamboBeach schreef:
em_papillon schreef:
Ik wil nooit kinderen..

Ze belemmeren je leven..
Je kan niet meer uit..
Geen/nauwelijks tijd voor jezelf..
Je vriendenkring verminderd in no-time.. (alleen de vriendinnen van de zwangerschapsgym blijven over.. -.- )..

Daarbij heb ik een hekel aan kinderen..
En wil ik niet mee werken aan de overbevolking op deze wereld en zo de aarde naar z'n *** helpen.. Ook vind ik de wereld tegenwoordig veel te hard en gemeen om in op te groeien
En het bespaart onzettend veel geld waar ik later lekker een knollie voor koop en een mooi huis met mn vriend..

Wat jij denkt niet te kunnen hebben heb ik allemaal en ik ben zo gelukkig! :D
Ik heb natuurlijk geen hekel aan kids he! :D

Hahaha dit wil ik toch ook even ontkrachten! Onze dochter belemmerd ons nergens in, ze verrijkt juist ons leven! Ik heb gewoon heerlijk tijd voor mezelf. Ik sport en avond in de week met een vriendin en daarnaast ga ik geregeld wat leuks doen zonder dochter hoor. Vrijdagavond hebben we nog lekker de bloementjes buiten gezet. Dochter lief uit logeren en papa en mama op stap :D Heerlijk uitgeslapen tot 11:00 en daarna dochterlief opgehaald. Zo kan het natuurlijk ook. En daarbij hebben wij het geluk dat ze elke dag lekker tot 9:00 slaapt!

Onze vriendenkring is niet verandert. De vrienden die we hadden die zijn gebleven, maar we hebben er idd wel leuke vrienden bij van het ziekenhuis (onze dochter heeft 5 wk in couveuse gelegen).

Ja kinderen kosten geld, maar ook dat valt wel mee hoor! Onze dochter is net 2 geworden en is dus nog niet echt 'duur' (school e.d.). We zetten nu maandelijks 50 euro opzij op een aparte rekening. We missen het niet, maar we hebben straks wel lekker een spaarcentje achter de rug.

Maar als je er zo over denkt zou ik inderdaad geen kinderen willen nee. Je moet er wel echt achter staan. Enne daarbij is er niemand die je dwingt hé :D Ik wil alleen maar even laten zien dat je leven met kinderen meer kan zijn dan stressend rondlopen met ongekamt haar, geen makeup, wallen van hier tot Tokio in een joggingbroek en met tieten die zijn verandert in theezakjes. En dat je daarnaast een prima gezellig privéleven kunt hebben hoor!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:15

pharagirlke schreef:
Oprtalj schreef:
Er zijn hier nog wel meer dingen geschreven dan alleen het woord 'dingen', hoor. Ik geloof ook niet dat hier zo'n verhitte discussie zou zijn ontstaan als iemand hier alleen maar het woord 'dingen' had gebruikt. Het ging wel over iets andere bewoordingen dan dat. ;)

De discussies van de laatste pagina gingen om het woord "dingen" ;)

Maar het woord 'dingen' op zich was niet de aanleiding tot die discussie. Die ontstond doordat degene die het woord 'dingen' had gebruikt daarnaast ook nog een paar andere termen had gebruikt die toch wel behoorlijk onsympathiek klonken. En in die context krijgt het woord 'dingen' automatisch een zwaardere lading dan wanneer het woord afzonderlijk zou zijn gebruikt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:25

Moet je me eens quoten, heb nl wel bijgelezen maar de discussie onstond rond Chiqa en die heb ik enkel "dingen" en "apparaten" zien gebruiken. Kreeg laatst een PB van iemand hoe het met mijn "amor-apparaat" ging... Ik ging daar niet van door het lint hoor :') integendeel, zat te grijnzen om die uitdrukking.

Dingen, apparten, koters, ettertjes... Het is maar allemaal hoe serieus je die dingen neemt... :)

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:36

Dan heb je niet goed gelezen :n Ik reageerde eerder op uitspraken als:
Chiqa schreef:
Ik heb een bloedhekel aan kinderen, en dat ga ik zéker niet onder stoelen of banken schuiven zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen.

Daarbij heb ik me in het begin van deze discussie nooit specifiek ok Chiqa gericht, maar zij was degene die zich blijkbaar aangesproken voelde en reageerde.

En ja, het kan wel wezen dat het afhangt van hoe serieus je iets neemt, maar als je WEET dat iemand jouw opmerkingen als kwetsend kan ervaren, hoe moeilijk is het dan om het op een andere manier te formuleren?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:40

Soda schreef:
Dan heb je niet goed gelezen :n Ik reageerde eerder op uitspraken als:
Chiqa schreef:
Ik heb een bloedhekel aan kinderen, en dat ga ik zéker niet onder stoelen of banken schuiven zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen.

Daarbij heb ik me in het begin van deze discussie nooit specifiek ok Chiqa gericht, maar zij was degene die zich blijkbaar aangesproken voelde en reageerde.

En ja, het kan wel wezen dat het afhangt van hoe serieus je iets neemt, maar als je WEET dat iemand jouw opmerkingen als kwetsend kan ervaren, hoe moeilijk is het dan om het op een andere manier te formuleren?

Waarom zou je je storen aan iemand die een bloedhekel heeft aan kinderen? Daar heb jij toch geen last van? :)

Stel dat ik blond spuuglelijk vind, dan gaat een blondine toch niet in een hoekje zitten huilen? Wat maakt haar het nou uit wat ik van blond haar vind. Of je moet wel héél onzeker zijn of heel vlot op de kast zitten.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:47

Even voor de duidelijkheid: ik postte dit bericht:
Citaat:
Nee, klopt. Maar om voor mij volstrekt onduidelijke redenen voelen mensen altijd weer de behoefte omdat dat in dit soort 'discussies' wel te melden. En ik vind dat zo'n vreemde opmerking en nog totaal respectloos ook. Dat heeft verder helemaal niets met mijn eigen eventuele kinderwens te maken, maar ik vind dat je zoiets gewoon niet kan zeggen over andere mensen Want daar hebben we het wel over, over mensen, niet over één of andere vreemde diersoort ofzo. Je bent toch zelf ook kind geweest, kijk je naar foto's van vroeger terug met het idee "wat een walgelijke parasiet was ik toch?" of waren je vrienden van vroeger ook allemaal afstotelijke wezens, tot de dag van je 18e verjaardag en je opeens op mysterieuze wijze in de superieure soort "mens" veranderde? Ik denk dat ik er gewoon niets van snap. Wat niet betekent dat ik vind dat iedereen maar kinderen MOET nemen, maak vooral je eigen keuzes en wees er gelukkig mee.

Waarin ik reageerde op een handjevol willekeurige opmerkingen, zoals daar zijn:

Citaat:
Ik heb echt een bloedhekel aan kinderen dus

Citaat:
Ben nu bijna 28 en heb nog steeds een pesthekel aan kinderen

Citaat:
ik vindt het vreselijke wezens en ik vindt ze vies

Citaat:
Me zus heeft ook zo`n kind dan gaan ze het voeren zit der halve gezicht onder echt bah walgelijk.

Chiqa ging daarop in, prima toch? Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je me dan zo krampachtig in de mond wil leggen dat ik aanstaat neem aan Chiqa's betiteling 'dingen'.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:50

Angelita, dat heb ik nou inmiddels echt wel 10 keer gezegd, en velen met mij. Het gaat niet om de boodschap, maar op de manier waarop je die brengt.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:30

Wat kennelijk nog wel eens wordt vergeten is dat we hier op een openbaar forum zitten dat bestaat uit bezoekers waarvan je het grootste gedeelte niet persoonlijk kent. Voor mij is het uitgangspunt dat wat ik niet zou zeggen tegen iemand met wie ik toevallig in de rij bij de supermarkt in gesprek raak, ik ook niet hier zal zeggen. Ik vind dat gewoon een kwestie van fatsoensnormen. De taal die je gebruikt tijdens een informeel samenzijn met vrienden c.q. gelijkgestemden is niet per definitie ook geschikt voor gebruik op een forum waar ook mensen zitten die wellicht heel andere gevoelens hebben bij dat onderwerp.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:32

Soda: nou en? Ik heb ook een hekel aan kinderen. Jij vind ze leuk en zegt dat ook, waarom mag ik dan niet zeggen dat ik er een hekel aan heb?
Ik zeg hier ook niet wat ik IRL niet zou zeggen, maar als men me vraagt wat ik van kinderen vind en waarom ik ze niet wil dan zeg ik heel eerlijk dat ik er een hekel aan heb, ook aan moeders. :+ Zij mogen mij toch ook om de oren gooien "dat ik niet weet wat ik mis" "dat het fantastisch is" "dat het het mooiste gevoel is dat er bestaat"?

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:41

Waar in vredesnaam in mijn posts in het topic lees je nou dat ik kinderen leuk vind? Wat wordt hier onwaarschijnlijk ins Blaue hinein geïnterpreteerd zeg! Als mijn 'discussiepartners' niet eens de moeite nemen om te lezen wat ik zeg, dan voel ik eigenlijk geen behoefte tot discussie meer. En verder ben ik het roerend eens met Oprtalj (maar da's geen handige naam :+ )
Laatst bijgewerkt door Soda op 14-12-09 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:42

Soda schreef:
Waar in vredesnaam in mijn posts in het topic lees je nou dat ik kinderen leuk vind? Wat wordt hier onwaarschijnlijk ins Blaue hinein geïnterpreteerd zeg!

Sorry, verkeerd neergezet, was niet wat ik bedoelde.
Je kan er zelf ook wat van overigens dus imo verwijt de pot hier de ketel...

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:44

Hoe bedoel je? Vertel me eens waar ik scheld, vloek of mensen zonder respect behandel? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:49

Waar zeg ik dat je vloekt, scheld of mensen zonder respect behandeld? Ik zeg dat je er wat van kan om zelf dingen maar te interpreteren ;) :
Soda schreef:
Kom zeg, alsof je daadwerkelijk meent dat álle kinderen 'dingen' zijn om een 'bloedhekel' aan te hebben, behálve het kindje van Emio. Geloof je dat zelf?

loze interpretaties
En om je vraag te beantwoorden want zie dat ik dat nog niet gedaan heb:
Als ik mijn menig voor elk teer zieltje moest aanpassen kon ik net zo goed mijn mond houden. Maarrrr mijn mensenrechten beweren dat dat niet hoeft, ik mag gewoon mijn mening uiten :j :+ Ben je zo teer dat je er niet tegen kan dat iemand ergens een bloedhekel aan heeft en jij niet, dan ben je imo niet klaar voor de wereld. :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:22

Oprtalj schreef:
Wat kennelijk nog wel eens wordt vergeten is dat we hier op een openbaar forum zitten dat bestaat uit bezoekers waarvan je het grootste gedeelte niet persoonlijk kent. Voor mij is het uitgangspunt dat wat ik niet zou zeggen tegen iemand met wie ik toevallig in de rij bij de supermarkt in gesprek raak, ik ook niet hier zal zeggen. Ik vind dat gewoon een kwestie van fatsoensnormen. De taal die je gebruikt tijdens een informeel samenzijn met vrienden c.q. gelijkgestemden is niet per definitie ook geschikt voor gebruik op een forum waar ook mensen zitten die wellicht heel andere gevoelens hebben bij dat onderwerp.

Geheel mee eens.

Ik heb overigens geen zin meer in dit topic, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en met de bemoeienis van Pharagirlke is de sfeer er niet beter op geworden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:25

:+ Maar goed dat we er allemaal mee kunnen leven dat er mensen met andere meningen zijn.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:26

pharagirlke schreef:
En om je vraag te beantwoorden want zie dat ik dat nog niet gedaan heb:
Als ik mijn menig voor elk teer zieltje moest aanpassen kon ik net zo goed mijn mond houden. Maarrrr mijn mensenrechten beweren dat dat niet hoeft, ik mag gewoon mijn mening uiten :j :+ Ben je zo teer dat je er niet tegen kan dat iemand ergens een bloedhekel aan heeft en jij niet, dan ben je imo niet klaar voor de wereld. :=

Iedereen mag hier zijn mening uiten mits dat maar binnen de normale fatsoensnormen gebeurt. En als iemand van mening is dat de wijze waarop een ander zijn mening formuleert niet binnen die fatsoensnormen past dan mag dat ook gezegd, toch? Dat is immers ook niets meer of minder dan een mening?

Maar misschien kunnen we gewoon terug naar het onderwerp van dit topic?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:30

Dat is het hem net, ieders normen zijn anders... :) En tuurlijk mag je dat zeggen, en jij doet dat hier ook netjes, dat geef ik je ook na overigens... Maar ik heb er ook gezien die dat ook zeiden maar die dat een stuk minder netjes deden.. :) Daar word ik dan weer een beetje moe van. :)

En ja hoor, van mij kunnen we rustig weer ontopic. :j Voor mij dus geen kinderen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:03

Wat een gezeur hier zeg.

Als je geen kinderen wilt, prima, niemand dwingt je er toe. Wat zal me dat een zorg wezen. noemt niemand je een egoist om.

Dat je niet met fatsoen over andere mensen kunt praten, dat is een gebrek. Je kunt toch in normale bewoordingen je mening geven? Ik krijg het idee dat sommigen gewoon een beetje olie op het vuur willen gooien, zeer kinderachtig naar mijn idee.
Het leidt enorm af van het topic, dat 'gestook'.

Em-Pappillon: was jouw moeder een egoist, doordat ze jou op de wereld heeft gezet?

En waarom temt Chiqa? Omdat ze vind dat het persoonlijk op haar wordt gespeeld of om een andere reden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:12

Over olie op het vuur gooien gesproken Mindim ;)
Snap dat het wel grappig is om elkaar in het andere topic een beetje op te ruien, maar het verliep hier (met wat pieken en dalen) redelijk rustig.
Lijkt me niet nodig om het dan weer aan te halen, of wel?