Ik merk het ook écht enorm. meisjes van 12-13 met lagen make-up en s.letterige kleding, kan niet begrijpen wat zij daar mooi aan vinden, is alleen maar ongelofelijk ordinair én inderdaad dan hebben ze sneller een (ouder) vriendje dan de andere meiden die wel 'gewoon' doen. Ze zetten zichzelf gewoon te koop.
In het eerste en tweede was ik nog écht zo een 'paardenfreak', sprak over niet veel anders geloof ik
Ik begon pas vorig jaar (in het 3de) met een beetje mascara, en vanaf het 4de met mascara, eyeliner en 'n beetje foundation maar er zijn er ook veel van mijn leeftijd die heel hun gezicht volsmeren.. zonde..

Ik krijg met 'gewoon' doen toch ook genoeg aandacht van jongens

Vanaf dit jaar mocht ik ook eens af en toe naar een fuif, 5 in totaal geloof ik én ik ben geen enkele keer zat of zelfs aangeschoten geweest, ik heb genoeg plezier zo hoor

Ik merk ook dat ze er steeds vroeger mee beginnen, 14jarige bij ons die al aan de drugs zitten enzo! Maar ook veel mensen van mijn leeftijd die (jointjes) roken en elke week op café zitten en zat zijn en daarna daar foto's van op hun facebook zetten, lekker stoer
Ik vind ook dat ze veel te los gaan over seks, vind dat eigenlijk pas iets voor na je 16de...