Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:15

Dan heeft hij dingen duidelijk anders opgepakt dan jij & is jouw broer misschien toch niet je grote voorbeeld geweest ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:23

__Laura schreef:
Tat_jana schreef:
niet echt tiener meer, ben 21.
maar vindt dat ik nog wel binnen de catogorie pas.
als ik zwanger zou raken zou ik het hoe dan ook houden..
twee keiven 2 schuld..
had ik maar mn benen dicht moeten houden :)

mits ik door andere redenen zwanger ben geraakt dan mijn eigen vriend dan zou ik het niet houden :)

Dus jij zou het prima vinden als je zwanger wordt? Daarom heb je sex toch?
& door andere redenen, bedoel je daarmee verkracht?

onder andere dat ja ( ik vindt het een heel naar woord vandaar de andere omschrijving )
ik zou het inderdaad prima vinden als ik zwanger raak, ben er niet voor bezig,, denk er verder ook nog niet aan.
mn vriend en ik wonen "samen" op het erf van mijn schoonouders.
ik zou hun reactie echt niet willen weten,, maar als het er eenmaal zit zou ik het ten allertijde een fijn onderkomen geven en hoe ik dat ga doen dat lossen we samen altijd wel weer op ik heb gelukkig super lieve ouder & schoonouders,, en overal van een mauw aan te passen.

dus met een kindje zou ik zeker geen problemen hebben :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:01

__Laura schreef:
Dan heeft hij dingen duidelijk anders opgepakt dan jij & is jouw broer misschien toch niet je grote voorbeeld geweest ;)

:') Tuurlijk, ik weet niet wat ik voel of zeg... Dat weet jij veel beter :j Kan je me ook vertellen of ik nog verliefd ben op mijn vriend? Ik denk nl van wel maar goed, uit deze reactie blijkt dat ik me wel al eerder vergist heb in mezelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:31

Ik stel die opmerking niet op prijs & dat is het enige dat ik er over wil zeggen. Zullen we verder gaan met de serieuze discussie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:35

__Laura schreef:
Ik stel die opmerking niet op prijs & dat is het enige dat ik er over wil zeggen. Zullen we verder gaan met de serieuze discussie?

Nee ik stelde jouw opmerking ook niet op prijs. Tenzij je me ontoerekeningsvatbaar wil laten verklaren weet ik heel goed wie ik vroeger als voorbeeld zag ;) Dat ik het niet zonder nadenken na liep wil daarover niets zeggen. Als jouw grote voorbeeld van de brug springt, spring jij hem dan na? Of denk je dan "goh ik weet niet of dat nu wel zo verstandig is..."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:47

Dan heb ik liever dat je me verteld dat je dat niet op prijs stelt ipv een kinderachtige denegrerende reactie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:47

__Laura schreef:
Dan heb ik liever dat je me verteld dat je dat niet op prijs stelt ipv een kinderachtige denegrerende reactie.

Je krijgt wat je geeft. ;)
Edit: Maar goed, het zal wel een communicatie stoornis geweest zijn.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:51

ehh ik zal ontopic reageren..

Ik zou het weg laten halen hoe dan ook. Ben 17 woon samen met mn vriend maar ik wil het niet. Ben er nkiet klaar voor en heb niks met kinderen. Plus dat ik met mijn autisme me niet een geschikt voorbeeld vindt

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:54

Ik ben 18 en mijn vriend 20.
Ik denk dat ik het zou willen houden, denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen het weg te laten halen.
Maar als je in de situatie zit kan je mening nog erg veranderen denk ik :j

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:00

ik ben 19 en zou het wel houden. ik denk dat ik genoeg hulp zou krijgen van mijn omgeving en ik woon op mezelf. tja, qua geld is het ff poedersuiker maar ook daar valt wle wat op te verzinnen.
overigens was ik voorlopig nog heeeeeeeeeeeeeeel lang niet van plan om zwanger te worden haha.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:47

pharagirlke schreef:
__Laura schreef:

:') Tuurlijk, ik weet niet wat ik voel of zeg... Dat weet jij veel beter :j Kan je me ook vertellen of ik nog verliefd ben op mijn vriend? Ik denk nl van wel maar goed, uit deze reactie blijkt dat ik me wel al eerder vergist heb in mezelf :')

Het spijt me dat ik offtopic reageer, maar wat is dit echt voor een kinderachtige opmerking?
Er staat ook duidelijk misschien?

Ik ga mee met oa Laura, niet alleen de ouders maken een kind maar heel de omgeving.
Toch ben ik van mening dat ook al heb je dezelfde omgeving, je toch andere keuzes maakt. Is denk ik een combinatie van beinvloeding van omgeving, en een deel hoe jij zelf in elkaar zit. Ik maak ook niet dezelfde keuzes als mijn broer, maar misschien is dat omdat ik ook niet geheel voor precies dezelfde keuzes gestelt word?
Laatst bijgewerkt door sHaKiEjLaVeR op 23-10-09 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:51

:+ Zoals ik al zei vermoed ik dat het om een communicatie stoornis gaat. Het kwam op mij helemaal niet fijn over vandaar, je krijgt wat je geeft.

Als ik je tweede zin lees, lees ik daar eigenlijk meer uit dat je zelf bepaalt wat je omgeving met je doet dan dat je omgeving bepaalt wat jij doet. := jíj interpreteert de omgeving nl.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:54

Bericht even aangepast.

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:34

pharagirlke schreef:
Als ik je tweede zin lees, lees ik daar eigenlijk meer uit dat je zelf bepaalt wat je omgeving met je doet dan dat je omgeving bepaalt wat jij doet. := jíj interpreteert de omgeving nl.

Dat klopt ook. Een kind wordt gevormd door deels de genen en deels door de omgeving.
De omgeving bestaat uit de gedeelde omgeving en de niet gedeelde omgeving.

De gedeelde omgeving is het deel dat broers en zussen met elkaar delen.
De niet gedeelde omgeving, is de eigen ervaringen van kinderen PLUS een verschil in interpretatie.
Als een moeder iets zegt kunnen haar twee kinderen dat op verschillende manieren interpreteren. Dát is ook de niet-gedeelde omgeving.
Uit onderzoeken is gebleken dat de niet-gedeelde omgeving veel meer invloed heeft op de ontwikkeling van een kind dan de gedeelde omgeving.
Hierdoor verschillen zelfs een-eiige tweelingen van elkaar (ondanks dat genen & gedeelde omgeving dus exact gelijk zijn).

Daarnaast is er steeds meer consensus onder wetenschappers over het fenoneem dat kinderen zélf actief kennis vergaren en hun eigen omgeving creeeren. Hele discussies gaan nu over of bepaalde opvoedingsstijlen oorzaak of gevolg zijn van bepaald gedrag van kinderen.

Wat je zegt: jíj interpreteert je omgeving dus

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:34

Jij snapt wat ik bedoel en legt het een stuk duidelijker uit! Thanks! :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:16

Voor mij nog laaaangg geen kinderen!
Ten eerste: ik ben 17.. no thanks! :+
Ten tweede: Ik studeer nog, wel een aantal jaar. Ook mijn vriend :)
Ten derde: Ik heb een chromosoomafwijking (dat klinkt wel heel ernstig:+), wat inhoudt dat als ik zwanger zou raken er allerlei testen komen enzo waar ik niet aan wil denken.

Dus weghalen die hap. Mijn vriend gaat in nijmegen studeren, ik woon nog 2 jaari n limburg. Daarna in eindhoven.. dus dat schiet ook niet op.

Thank god, dat mijn kans op zwangerschap door meerdere factoren verkleind wordt :+

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:27

Ik vind het egoïstisch om te zeggen 'het is mijn eigen verantwoordelijkheid geweest, dus daarom hou ik het' of 'ik kan het niet aan om abortus te plegen', en dan bedoel ik met name op mijn leeftijd.
Pech voor mij als ik zwanger word, ik zal het weg moeten laten halen van mezelf (tenzij ik 100% zeker weet dat ik zo'n kind wel iets te bieden heb) We hebben het hier niet alleen over mijn leven, ook dat van een kind. En van alleen liefde overleef je niet, daarbij heb ik geen idee of ik dat wel genoeg zou kunnen geven als ik in zo'n situatie zat. Dus als ik een kind niets te bieden heb: abortus of adoptie. Helaas voor mij, gelukkig voor het nieuwe zieltje.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:50

`Poeh, je kunt wel duidelijk merken dat dit een discussie is tussen kinderen. Wat wordt hier kort door de bocht geredeneerd en gereageerd. Wat dat aan gaat zijn sommige hier echt niet in staat om een kind op te voeden. En zouden dus beter ook niet aan sex beginnen.....

Hier iemand met ADD (met paniekaanvallen), die ongepland zwanger is geraakt op haar 23e. Toegegeven, vriend en ik waren 7 jaar bij elkaar, huisje-boompje-beestje, en beide aan het werk. Eerst schrik (en dan bedoel ik SCHRIK), maar geen moment over abortus gedacht. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. En die blaren zijn geweldig! Wat een heerlijk ventje is het.

Abortus is een ingrijpende handeling, zowel geestelijk als lichamelijk, waar hier veel te makkelijk over gedacht wordt. Net zoals het hebben het sex. Je kunt je dus afvragen als je de (mogelijke) consequenties niet kunt dragen van het hebben van sex, je daar uberhaupt wel aan moet doen. Sowieso vind ik dat de jeug van tegenwoordig te vroeg aan sex begint, en dit niet meer wordt als een handeling zonder de "romantische en gevoelvolle" betekenis hierachter te ervaren. Want dat heb je echt niet als je met je kalverliefde het bed deelt.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:52

ik ben 17 woon samen met vriendlief en zou het houden. mijn vriend heeft gelukkiggg een hele goede baan dus het valt ook te bekostigen ! :)

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:58

moeilijke vraag,
natuurlijk als ik het op tijd zou weten, zou ik het weghalen.
Mijn ouders gaan het kind echt niet voor mij opvoeden, dus dat betekent dat ik dat moet doen, en ik zit daar echt niet in de juiste situatie voor op dit moment.
:D

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:12

Ik ben net 19 en op dit moment zou ik voor een abortus kiezen, maarja zeg dat nog maar eens als er een klein wondertje in je buik groeit ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:07

ik heb in de eerste pagina al aangegeven dat ik voor abortus zou gaan, maar ik doe er nu alles aan om niet zwanger te raken
Ik slik de pil, en we gebruiken altijd condooms, ook al zijn we al 1,5 jaar samen.
Binnenkort laat ik een spiraaltje zetten, en ook dan blijven we condooms gebruiken, ook al is het nog veiliger dan de pil.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:22

Zo'n moeilijke vraag is dit! Ik ben zeventien en ga binnenkort op kamers als ik er eentje heb. Ik weet niet wat ik zou doen. Aan de ene kant zou ik het met mijn moeder willen delen, maar zij is echt tegen abortus dus dan is er een risico de familie uitgeschopt te worden :Y) . Aan de andere kant.. Ik ben zeventien, net begonnen aan een studie en ga graag uit, heb geen tijd en vind mezelf nog veel te jong om een kind te onderhouden en op te voeden!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:32

Leuk topic! Naar aanleiding van dit topic, ook gelijk even mening van vriendlief gevraagd (wel al eerder hoor, maar nu zijn weer in een wat verder stadium van de relatie (ahum) )
Eerste keer dat we het erover hadden (tijdje terug al) zijn we allebei tot de conclusie gekomen dat we t weg zouden laten halen. Ja we, het is immers ook zijn kind dan.
Gister weer besproken, en ik denk dat we het dan houden. Eigen schuld, hoeft t kindje niet onder te lijden. We hebben allebei een vrij stabiel leven (wel studenten beide, maar we hebben geen problemen oid thuis, ouders die zouden kunnen helpen etc)
Ik ben 18, en hoop natuurlijk dat mijn moederschap pas over 10 jaar begint :+ maar toch zou ik t niet snel weg laten halen.
Tenzij het echt nog in een heel klein stadium is, echt een vruchtje. Dan zouden er twijfels kunnen komen, maar begint het al echt ergens op te lijken.... dan niet....

Gewoon maar even de pil blijven slikken dus :D maar weghalen? Nee, dat denk ik niet..
Maargoed, ik denk dat je zoiets moet ervaren om helemaal achter je mening te staan, en dan nog kun je foute beslissingen maken. Voor t zelfde geld gebeurd t nu, en laat ik t toch weghalen.. omdat ik bijvoorbeeld andere meningen heb gehoord, ouders etc.
Belangrijkste meningen zijn wel die van mij en mijn vriend.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:47

Ik moet er nu nog niet aandenken, maar vriendlief zou het pas echt willen wanneer hij klaar is met school en werk heeft, zodat het wel ''toekomst'' heeft.. en daar ben ik het helemaal mee eens!