Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:38

brenda1982 schreef:
ik zal beter vertellen, ik woon 5 km van emmen af, er is zat werk hier in de zorg of in de winkel hangen zat vacatures dat ze mensen zoeken, er staan zat huurhuizen leeg hier waar ze zo in kan.... dus wat loopt ze te zeuren, volgens mij kan ze ook nog urgentie aanvragen hier bij de gemeente omdat ze aan de andere kant van het land woont en aangezien ze steeds zelf aangeeft dat haar situatie ondragelijk is kan ze zo in een huisje hier.

mens als je op je werk ben, bel dan in godsnaam elke instantie op ipv hier te mekkeren!

@barmat tips hebben we hier nu wel genoeg gegeven....het heeft toch geen zin.

Ze heeft nu toch net een baan? Maar dan in de buurt van spijk of spijkernisse waar ze nu woont.
Ik twijfel eigenlijk of ze wel naar emmen is geweest, juist vanwege die baan.
Tis misschien niet netjes dat ik daaraan twijfel, maar het is wel zo.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 03-12-09 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:41

@barmat ik stond 2 jaar geleden voor een zelfde soort situatie als TS en ik had binnen 2 maanden alles rond en geregeld en zat ik op mijn nieuwe stekkie. dus wat je zegt, waar een wil is een weg!! :j

tips heeft ze genoeg gekregen, ik geef haar nog 1 hier in emmen

http://www.zorgpleinnoord.nl/nl/zoekend ... enthe/7857

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:41

Net even voor je gegoogled en het nummer van de blijf van mijn lijf stichting in Drenthe, Emmen is 0591 - 64 83 42. Pak de telefoon, zeg dat je eraan komt en GAAN!!! Zij kunnen je daar verder helpen met alles. Zij zijn daarvoor.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:42

ze woont niet in emmen maar in spijkenisse!
en ze is wel degelijk in emmen geweest.
ze had zichzelf ingeschreven voor een huisje, had zich laten inschrijven in emmen, alles.
heb al heel lang pb contact met haar en het is echt niet zo makkelijk als sommige zeggen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:44

MariekeB: Jij kent mij persoonlijk dan ofzo? Want klaarblijkelijk ken jij mij voldoende om te kunnen oordelen hoe ik zou reageren in haar situatie. Apart.
Niet iedereen is hetzelfde, en niet iedereen reageert hetzelfde. En soms heb je ipv aaitjes en knuffels ook gewoon een enórm schop onder je reet nodig om uit die passiviteit te komen!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:47

leandrotje schreef:
ze had zichzelf ingeschreven voor een huisje, had zich laten inschrijven in emmen, alles.
heb al heel lang pb contact met haar en het is echt niet zo makkelijk als sommige zeggen.

daar ben ik niet helemaal met je eens. Ik woon in gemeente emmen, als het mij wel lukt om in 2 maanden alles te regelen, ook via de gemeente waarom zou het haar dan niet moeten lukken??

ik weet daar wel een antwoord op hoor :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:50

leandrotje schreef:

oh, okey sorry dan...
Tuurlijk is het niet makkelijk! Ik geloof niet dat iemand dat denkt!
Toch vind ik het jammer dat ze niks of bijna niks met de goeie tips heeft gedaan.

Je moet wel echt willen en dat mis ik in haar reacties.. dus daardoor heb ik er weinig vertrouwen meer in dat ze door gaat zetten om bij hem weg te komen. Ik hoop dat ik het mis heb!

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:50

010 - 476 16 80, het blijf-van-mijn-lijf-huis in rotterdam.

Zij kunnen je verder helpen, met slaapplaats, rechtsbijstand, financien, etc.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:52

JosineS schreef:
010 - 476 16 80, het blijf-van-mijn-lijf-huis in rotterdam.

Zij kunnen je verder helpen, met slaapplaats, rechtsbijstand, financien, etc.

Nou, betere tip kun je niet krijgen.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:52

ze heeft geen 2 maanden in emmen gewoond omdat ze dacht dat hij was veranderd inclusief haar oom en tante dachten dat.

ik denk dat ze vanavond niet meer online komt, want ze is alleen online op haar werk.

ik zal het nummer naar haar smsen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:54

Jongens wat zijn jullie hard! Brenda, vind het heel knap dat je het zo snel rond hebt gekregen! Ik denk dat TS al zo murw is geslagen op verschillende manieren, dat ze dat niet eens meer voelt. Ze is er echt wel mee bezig, maar ze zit wel in een extreem moeilijke situatie wat het huis betreft. Overigens is die vent gister niet thuis geweest om te slapen, dus is ze er nog een nachtje gebleven. Want dat was ook mijn 1ste vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:56

Barmat schreef:
MariekeB: Jij kent mij persoonlijk dan ofzo? Want klaarblijkelijk ken jij mij voldoende om te kunnen oordelen hoe ik zou reageren in haar situatie. Apart.
Niet iedereen is hetzelfde, en niet iedereen reageert hetzelfde. En soms heb je ipv aaitjes en knuffels ook gewoon een enórm schop onder je reet nodig om uit die passiviteit te komen!

Nee ik ken jou niet, en sommige mensen hebben een schop nodig. Maar er is een verschil tussen iemand een schop onder de kont geven en consequent cynisch en denigrerend reageren. Zo komt het in iedergeval over bij mij, en ik ben een heel gemiddelde nederlander dus het komt vast bij een heleboel anderen ook zo over.

En aan cynisme heeft ze niets.
Overigens denk ik niet dat ze door bokt geholpen kan worden. Helaas

edit :typo

sarona25

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 17:58

Bedankt allemaal ben net klaar met werken en er zijn mensen die hebben gezegd hoe en wat weet niet of ik nog op bokt kan komen op bokt vanavond anders zien jullie mijn eractie wel.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:01

@mariekeB als ze zelf eens na gaat denken dat ze inderdaad NIET door ons geholpen kan worden waarom gaat ze er zelf niet achteraan?? ze heeft 18 pagina's lang en een vorig topic aan tips en adviezen gekregen, welke stappen ze kan ondernemen en wat ze evt kan doen om hulp te zoeken, nummers van instanties etc.....ze doet er gewoon niks mee, dan gaan de nekharen bij mij ook omhoog staan.

Zoals ik al zei. 2 jaar geleden zelfde situatie gehad en binnen 2 maanden zat ik op mijn nieuwe stee ingericht en wel en ik had alles geregeld. Zoals barmat al zei; waar een wil is, is en weg, als je echt wilt dan kom je er wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:12

6 jaar geleden zelfde situatie en dat was nog niet zo makkelijk ( zeker als het een collega betreft en ik een hogere functie had)
toen ik uiteindelijk de stap had genomen was het zo voorelkaar, maar voor je die stap neemt ben je wel even verder.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:04

Jullie hebben het er allemaal over dat ze naar de kredietbank moet gaan voor schuldsanering, maar zo lang zij mede-eigenaar is van een huis kom je daar NOOIT voor in aanmerking omdat je dan teveel vermogen hebt.
En als je je eigen failliet wilt laten verklaren blijven de schuldeisers recht hebben op hun geld. Dit geld wordt echt niet kwijt gescholden bij een faillissement!!!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:08

amies100 schreef:
Jullie hebben het er allemaal over dat ze naar de kredietbank moet gaan voor schuldsanering, maar zo lang zij mede-eigenaar is van een huis kom je daar NOOIT voor in aanmerking omdat je dan teveel vermogen hebt.
En als je je eigen failliet wilt laten verklaren blijven de schuldeisers recht hebben op hun geld. Dit geld wordt echt niet kwijt gescholden bij een faillissement!!!

Maar ze is geen mede-eigenaar. Ze is alleen mede-schuldenaar.
Verder is inderdaad een faillissement niet zo zaligmakend als het lijkt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:11

Only_Hellen schreef:
amies100 schreef:

Maar ze is geen mede-eigenaar. Ze is alleen mede-schuldenaar.
Verder is inderdaad een faillissement niet zo zaligmakend als het lijkt.

Precies lijkt mij een wezenlijk verschil :j Wel een schuld maar geen recht op het huis. Lijkt me toch de eerste plaats om te beginnen. Maatschappelijk werk kan ook helpen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:14

Inderdaad iemand die haar helpt een prioriteiten-lijst op te stellen. Ze moet ontslagen worden uit de hoofdelijke aansprakelijkheid van die woning, alle schulden verder op een rijtje, en die vogel zal ook met zijn billen bloot moeten.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 00:34

mensen jullie hebben hellemaal gelijk maar als je twee en half jaar gemanupileerd bent en een denk wijze is opgelegd ga je dat op een gegeven moment geloven , want anders volgen de ruzie's.
Hij heeft mij in een soort macht en vanavond is er weer gesproken en ik heb het heel erg moeilijk gehad.
oma zat er bij.
Meneer zegt zal je niet op straat zetten, maar er is niks hij gaat mij totaal negeren.
En er gaat een bord in de tuin. En dat vindt ik oke

Maar meneer maakte wel even bekend dat er dit weekend gewoon het huis versierd gaat worden voor de kerst.
Juist met de feest dagen in het vooruit zicht ( waar ik normaal elk jaar als eerste bij ben ) vindt ik het heel erg moeilijk.
Ik heb twee en half jaar al mijn energie gestoken in deze relatie denkende wordt beter.\Maar ik ben op kan niet meer
Ik heb zoveel van die man gehouden en dat is het pijnlijkste.
SOMS OOK AL IS HET HEEL PIJNLIJK MAAR MOET JE UIT LIEFDE SOMS IETS LATEN GAAN OMDAT HET NIET MEER GAAT.

Ik heb in emmen toen een hoop dingen gelijk geregeld wat leandrotje al zegt maar ik ben in zijn mooie woorden getrapt.
en ben terug gegaan.Ik hoop morgen wijs te worden van maatschappelijk werkster maar de manier waarop hij het wil gaan doen trek ikk niet in mijn toestand.
Hij zal tegen mij zwijgen en als ik in de buurt ben zal er anders gepraat worden of helemaal niet.
En dat ga ik niet lang vol houden

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:40

Nogmaals mijn tweede reactie aangezien ik de eerste niet zie...

Idd contact opnemen met maatschappelijk werk want zij weten welke wegen naar Rome leiden.

Zij heeft wel een hypotheek op haar naam staan dus de belastingdienst ziet haar als huiseigenaar. Belastingdienst en de kredietbank zijn beide overheidsinstanties dus ben bang dat ze je toch als eigenaar zien....

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:44

Negeren =breken tenminste dat probeert hij denk ik.(Zak van een vent vind ik het jammer dat je van zo iemand zo hoteldebotel kan zijn)Kan je niet overwerken bij je baas?Ben je minder in huis en verdien je wat extraas wat je goed kan gebruiken denk ik.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 00:58

JA daar zit ik ook al aan te denken dat ik dat ga doen ga proberen om alles aan te pakken hij heeft ook gezegd we verkopen alles en het is 50/50 maar ben daar niet zo zeker van Want anders zet ik heel de inboedel hier op bokt ahhaha maar wacht eerst af wat maatschappelijk werk zegt en woensdag dan juridisch loket

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 01:09

Goed zo meid! Hou vol ben trots op je :j Ik weet hoe moeilijk het is, ik heb 4 jaar zo'n relatie gehad, alleen hadden wij geen huis gekocht. Je hebt al vooruitgang geboekt. Vraag je oom en tante of je iig kerst bij hun kunt vieren, heb je toch een beetje een leuke kerst.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 01:16

HIj is nu weer naar zijn schoonmoeder ( EX schoonmoeder ) maar had het heel erg moeilijk zit er echt door heen en hij zat te praten en dan zij hij iets wat niet waar was en als ik dan iets zei was het gelijk van haar kant nou normale toon en ben echt drie keer weg gelopen en zij kiest gewoon partij voor hem.
en toen mevrouw nog naar de koopavond wou was het peet kom je terwijl wij nog aan het praten waren.

Maar heb het wel zwaar nu en heb uit woede de frituurpan aan gezet en net 2 frikandellen en een kroket naar binnen gewerkt

:= := en nu ben ik :r