Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:00

Sjukke schreef:
Maar ben ik de enige hier die het lukt om voor 10 a 11 euro per week boodschappen in te kopen? Als je naar de Aldi of Liddl gaat ben je écht goedkoper uit hoor! Ik lette er in het begin ook niet op, maar nu wel en het scheelt superveel! :j

Dat lukt mij echt niet en ik wíl dat ook niet! Blegh.. Als ik goedkope potgroenten neem, merk ik het verschil al (zand tussen de doperwtjes en draden aan de boontjes bijvoorbeeld).. Nee hoor, laat mij dan maar gemiddeld wat meer (*ahum, vergeleken met die 11 euro wel gemiddeld veel meer :D *) kwijt zijn, maar dan geniet ik ook van mijn eten!

Armaris, geef je vriend de verantwoordelijkheid eens voor de budgetten. Dan leert 'ie wat alles kost enzo... Bewustwording is volgens mij de enige oplossing...

none

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:16

10 euro in de week lukt mij écht niet.
Als ik echt echt oplet met boodschappen doen krijg ik mijn avondeten net voor 2 a 3 euro voor elkaar. (En dan wel als ik met meer dan 1 persoon eet) Maar daar komt ook nog brood, fruit, beleg, wc papier enz. bij. Ik zit eerder aan de 50 dan aan de 10 euro hoor. :=

Oke, ik doe niet heeeel zuinig mijn boodschappen, het kan zuiniger, dat weet ik. Maar ik denk dat 30,- echt mijn minimum is, ook als ik zuinig doe.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:18

Uhhmmmz 10 euro :+
Wat eet je dan, enkel rijst?

Hoe wil je in godsnaam een gezonde maaltijd op tafel toveren?
Ook al neem je blikgroenten? Maar ook al maak je geen Hollandse pot, dan vraag ik me nog naarstig af hoe je dit voor elkaar krijgt :=

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:21

10 EURO? :wow:

Edit: lees net dat dit voor 4 avonden in de week is.

Ik vind inderdaad dat er een (te) groot kwaliteitsverschil is tussen blikgroenten en verse groenten. Alleen spinazie koop ik vanuit de diepvries omdat ik dat wel lekkerder vindt, voor de rest koop ik alle groenten vers.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:23

Ik vind blikgroente juist lekkerder. Ik weet het, dat is raar :D.

Maar spinazie eet ik juist het liefst vers!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:24

Ik eet ook graag blikgroenten :)
Vooral de Chinese Sperzieboontjes :P

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:25

Nah als ik sajoerboontjes maak (met een boemboe) dan neem ik vaak wel sperziebonen uit blik omdat de smaak niet verschilt in vergelijking met verse boontjes.

Maar ook voorgesneden groenten zoals Italiaanse roerbakmix of Kantonese mix vind ik vaak niet lekker :n. Gewoon lekker zelf snijden :j

Edit: Cyntje, ik heb even opgezocht wat die Chinese boontjes zijn en die ga ik een keer meenemen voor mijn sajoerboontjes, thanks voor de 'tip' ;-)

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:29

Tien euro is idd wel erg weinig. Zelfs voor 4 dagen. Ik ben meestal al wel 15 euro in de week kwijt aan alleen groente en fruit. Eet alles vers en vind dat ook erg belangrijk.

Verder kom ik rond van 60 euro in de week met twee personen waarvan er eentje glutenvrij moet eten. Een pak pasta is al snel 3 euro en de goedkoper merken mag hij vaak niet. Merkproducten zijn vaker glutenrvij maar helaas ook duurder.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:32

wij zijn met zijn 2en en zijn ong 50 kwijt per week.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:39

10 euro boodschappen doen? Dat kan nooit.

Wij zijn incl. luiers ongeveer 60 euro per week kwijt. En dat zit er wel wat luxe bij.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:00

bij zon programma als dat van de frogers zag je ook dat mensen voor 10 euro voor een heel gezin voor de hele week konden eten maarja dan eet je niet de lekkerste dingen.
ik wil niet onnodig geld uit geven maar ik wil ook niet zo eten als ik het niet hoef, als ik het allemaal niet kan betalen dan zou ik het wel proberen maar ik wil nu ook gewoon lekker kunnen eten
vind het trouwens wel mega knap hoe die mensen dat doen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:08

Die mensen kregen ook nog allemaal voedselpakketen van de voedselbank. Dus daar zit ook al het 1 en ander in.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:10

ja dat klopt je bent dan volgens mij ook zo afhankelijk van anderen, en je kunt nooit eten waar je zin in hebt lijkt me, je moet het doen met wat je krijgt en dat kleine beetje dat je erbij kan kopen.

heb btw net boodschappen gedaan voor 70 euro heb nu voor bijna een week denk ik (gelukkig heb ik mn kasten helemaal vol anders was me dat voor 70 euro nooit gelukt :D)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:16

Ik herken me zo in de eerste post (en in sommige die daarna komen :D) We hebben ons nu voorgenomen om iedere week 80 euro te pinnen en op is op. Wat over is gaat in een potje. Ik heb wellicht wel het nadeel dat ik niet tegen tarwe en melk kan, waardoor ik niet altijd goedkoop kan shoppen. Maar eigenlijk wil ik ook niet besparen op eten, omdat eten toch is waar je lichaam het op moet doen. Dan heb ik het niet over potgroente van de ah, die zijn prima, maar wel over olijfolie ipv goedkope bakboter, speltbrood ipv brood van de es, dat soort dingen.
Ben benieuwd of we het volhouden :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:57

Kattenbak schreef:
Nah als ik sajoerboontjes maak (met een boemboe) dan neem ik vaak wel sperziebonen uit blik omdat de smaak niet verschilt in vergelijking met verse boontjes.

Maar ook voorgesneden groenten zoals Italiaanse roerbakmix of Kantonese mix vind ik vaak niet lekker :n. Gewoon lekker zelf snijden :j

Edit: Cyntje, ik heb even opgezocht wat die Chinese boontjes zijn en die ga ik een keer meenemen voor mijn sajoerboontjes, thanks voor de 'tip' ;-)

Mijn moeder pakt die ook altijd voor Sajoerboontjes, zijn zoeter en lekkerder :9

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:29

pffff ong 200 a 250 per week alleen aan eten.3 grote kinderen en 2 volwassenen.Gaat heeeeeel hard.....

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:17

Was gister weer 68,- kwijt... had wel erg veel fruit, en wat vlees&vleesvervangers en kaas, dat maakt het allemal al snel duur.
Kan wel een week vooruit, alleen brood en evt kaas en melk zal morgen of iig maandag nieuw gehaald moeten worden.
Avondeten doe ik volgende week al 3 of 4x op t werk, dat scheelt!

Dus naja ook al zijn mn boodschappen soms wat duurder dan zou moeten, daar in tegen doe ik met en GWL erg zuinig haha! 1 m3 water verbruikt in 1 week, 9m3 gas en 37kwh stroom
is 1/2 tot 1/3 van mijn geschatte verbruik waar mn voorschot op gebaseerd is, en aangezien ik in de zomer nóg minder verbruik zal ik dus op jaarbasis een heel stuk goedkoper uit zijn dan mn voorschotten me kosten, dus dat is dan een leuke teruggave bij de jaarafrekening!
Doe ik toch ergens nog zuinig mee haha ;)
En dat terwijl ik dus eigenlijk aso lang douche, altijd tv+laptop aan heb staan enz maarja klein huisje en ben weinig thuis dat scheelt!
En heb allemaal nieuwe apparaten met energie A label(koelkast, diepvries, wamachine & droger, denk dat als die minder zuinig waren ik ook veel duurder uit zou zijn!)