En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 17:57

Ik ga strakkies praten en laat nog wel weten als ik er over uit ben wat ik wil..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:58

De bij-relatie is aan en uit geweest een paar keer. Nu dus weer even uit. Vriendje belt in bijzijn van TS zijn minares om het "uit" te maken :r Wàt een lef zeg: telefonisch een 4 jarige (en eerder 5 of 6 jarige relatie) te beëindigen. Wat een vent !!

Krijg een heel duidelijk beeld van vriendje....

chocobroodje

Juul schreef:
mistid schreef:
Onbegrijpelijk toch. Hoe heeft hij dat 4 jaar lang volgehouden zeg.

Ik had hem hoogstpersoonlijk gecastreerd!

Gaat dat niet n beetje ver? :P

Mensen maken fouten.. dit is dan wel een grote.. maargoed.

Dit heeft niks met "een fout maken" te maken, maar iemand moedwillig 4 jaar lang bezeiken waar die bijstaat. Na 4 jaar is het geen fout maar een manier van leven. Ik zou niks meer geloven wat er uit z'n mond komt,dit is gewoon een pathologische leugenaar.

slimmerik

cremellogek schreef:
Ik ga strakkies praten en laat nog wel weten als ik er over uit ben wat ik wil..

Ik vind het wel moedig van je dat je mee blijft lezen. Moet toch ook pijn bij je doen. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:59

Als iemand je zo lang bedonderd.....poeh.

Ik denk dan : als iemand echt van je houdt wil diegene je geen pijn doen en niet tegen je liegen , doe je dat wel dan zou ik zelf namelijk kapot gaan aan het schuldgevoel :o

Maargoed , zo werkt het voor mij , misschien is hij er veel laconieker over en nam hij jullie relatie idd. niet zo serieus in het begin. Hebben jullie het wel eens over vreemdgaan gehad ? Dat zou voor mij dan wel een belangrijk punt zijn , als je bvb. samen eens daarover gepraat hebt dat dat onacceptabel is en hij doet het toch , dan zet hij bewust de relatie op het spel.
Maar aan de andere kant zijn er ook genoeg stellen die (zeker in het begin) nog helemaal niet vinden dat ze aan elkaar vastzitten , en binnen zo'n situatie kan ik me dan al wat beter voorstellen dat zo'n 2e relatie ontstaat en dan ook niet zo indrukwekkend is , zeker niet als het maar af en toe een keertje is , dan voelt het eerder aan als "een beetje sporten" ipv. gewaagd en "groot" vreemdgaan.

Maar afijn. Als iemand al die jaren ermee rond kan lopen , en je zo makkelijk voor de gek kan houden , dan zit daar echt iets niet goed natuurlijk.

Het ligt er denk ik vooral aan hoe jij in elkaar zit. Vertrouwen zul je hem natuurlijk nooit meer doen , hij heeft immers al bewezen dat hij niet te vertrouwen is , en dat zul je blijven onthouden.

Ook is het geen gezonde situatie als 1 partner boos is en de andere zich in bochten moet wringen om zich "te bewijzen" , volgens mij werkt dat niet want voor de bedrogene blijft het een kras op het hart die niet weg te nemen is , en de bedrieger HEEFT al bewezen tot bedriegen in staat te zijn.... dus het heeft geen nut ook , want hoe geweldig en lief en leuk en behulpzaam hij ook is , en al legt hij een hele agenda aan , wat gebeurd is , is gebeurd.

Ik denk dat de enige manier die kan werken , is dat jij hem oprecht vergeeft en er weer gewoon fris instapt , zoals een gezonde relatie hoort te beginnen. Dus dat je er vol voor gaat , en niet met twijfels. Want twijfels werken niet , gebrek aan vertrouwen werkt niet , bewijzen van zijn kant lukt toch niet en als je er steeds mee bezig blijft wat er gebeurd is of weer kan gebeuren....daar valt geen goede relatie op te bouwen.

Wat mij betreft is dan de enige optie om compleet overnieuw te beginnen , met alle vensters weer fris geopend. Dat je het niet als een doorstart ziet "na het vreemdgaan" , maar als een hele nieuwe frisse start zonder skeletten in de kast.

Als jij dat kunt en hij kan zich gedragen (of deze keer het geheim beter bewaard blijven :P ) dan kun je nog best gelukkig worden volgens mij !

Maar er zijn denk ik maar heel erg weinig vrouwen die na zoiets zo sterk zijn om een frisse nieuwe start te maken , zonder knagende onzekerheid / gebrek aan vertrouwen / negatieve gevoelens over het gebeurde....

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:59

hij wist al 4 jaar dat hij liep te klo*tzakken en 4 jaar lang heeft hij ervoor gekozen om jou in de maling te nemen want dat is wat hij deed, hij loog, bedroog en had sex buiten de deur.

Stel, je liefste zus of je beste vriendin en die zit in jouw situatie wat zou je haar dan adviseren ? En wat zou je er van vinden als je het op afstand bekijk ?

kinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:00

aah ik heb het topic een beetje gelezen. maar elke dag als ik meer bij hem zou zijn zou een dag vol verdriet zijn denkend dattie het gewoon met een ander gedaan heb :o.
ik zou het noooit vergeten !

Ik zou denk weggaan en nooit meer terug komen!
hoe moeilijk het ook is.. het is denk moeilijker als je elke dag weer bij hem bent ;)

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:00

persoonlijk zou ik hem denk ik niet kunnen vergeven, als het nou 1 of hoogstens 2x is gebeurd dat hij is vreemdgegaan zou ik er misschien nog over nadenken, maar dat hij 4jaar lang is vreemdgegaan zou ik hem niet kunnen vergeven en al helemaal niet meer kunnen vertrouwen. Ondanks dat hij zegt dat hij spijt heeft, dat had hij 4jaar geleden al moeten hebben, dat het nog maar 1x was gebeurd. Maar luister naar je hart en blijf niet alleen bij hem omdat je van hem houdt, vertrouwen is ook héél belangrijk in een relatie! heel veel sterkte iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:01

chocobroodje schreef:
[naam] schreef:

Gaat dat niet n beetje ver? :P

Mensen maken fouten.. dit is dan wel een grote.. maargoed.

Dit heeft niks met "een fout maken" te maken, maar iemand moedwillig 4 jaar lang bezeiken waar die bijstaat. Na 4 jaar is het geen fout maar een manier van leven. Ik zou niks meer geloven wat er uit z'n mond komt,dit is gewoon een pathologische leugenaar.

Nou nou, om nou met allemaal psychologische termen te gaan smijten.. daar heeft de ts ook niet zoveel aan denk ik. :)

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:09

onvoorstelbaar....je hebt het niet over een 'slippertje' maar gewoon een serieuse relatie naast die van jullie. Gewoon een leven in de schijnwerkelijkheid....werkelijk om te kotsen gewoon. Een slippertje kun je mischien nog eens overheen stappen (ik niet overigens maar velen wel) maar dit??
dat je er nog zo in kunt staan om hem uberhaupt een kans te willen geven....ik had hem direct de deur uitgezet (of in jouw geval was ik zelf vertrokken). neem in ieder geval de ruimte om even tot rust te komen en te bedenken wat je wilt. Het is al vaak gezegd maar wát als die vrouw nooit aan je deur was geweest, kun je hem ooit nog vertrouwen, wát maakt zijn keuze voor jou echt en eerlijk? etc etc...
denk er eens over na en veel wijsheid gewenst.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:14

slimmerik schreef:
cremellogek schreef:

Ik vind het wel moedig van je dat je mee blijft lezen. Moet toch ook pijn bij je doen. :(:)

Daar ben ik volledig mee eens

Vind echt erg voor je :(:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:19

slimmerik schreef:
De bij-relatie is aan en uit geweest een paar keer. Nu dus weer even uit. Vriendje belt in bijzijn van TS zijn minares om het "uit" te maken :r Wàt een lef zeg: telefonisch een 4 jarige (en eerder 5 of 6 jarige relatie) te beëindigen. Wat een vent !!

Krijg een heel duidelijk beeld van vriendje....

Ook dat nog ja. Die relatie naast de jouwe heeft net zo lang geduurd als jullie relatie en hij gooit dat gewoon zomaar weg? Ten eerste geloof ik dat niet zo (vier jaar lang lief en leed, ook al was het met een ander, gaat je niet in je kouwe kleren zitten, dat kan hij toch nooit zomaar even vergeten en aan de kant zetten?) en ten tweede zegt dat inderdaad een hele hoop over hoe hij met mensen omgaat.....

garny95

als het mij zou overkomen, zou ik er even uit gaan voor wat dagen om te proberen even je hoofd helder te krijgen, een vriendin van mij was net bevallen en toen had haar vriend ook een soortgelijke bekentenis, zij is een paar weken in shock geweest en nu na bijna 2 jaar komt er enorm veel boosheid uit...
Ts, heel veel sterkte
Laatst bijgewerkt door garny95 op 26-08-09 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Steentje

Ik vind dit een fout die onder geen omstandigheden goed valt te praten.
Een fout die onherstelbaar is, en die zijn littekens altijd achter zal laten op je hart.
Die draag je mee, zolang je leeft.

Vergelijk het met een gebroken spiegel;

Je kunt een gebroken spiegel nog zo professioneel laten lijmen, de barsten en krassen zal je altijd blijven zien.

En zo is dat ook met deze situatie.
Het litteken dat je overhoudt van deze 'relatie' blijf je met je meedragen.
Het staat op je hart gekerfd, wat voor keuze je ook zal maken.

En ik hoop voor je dat je de juist keuze maakt.
Puur voor jezelf, want jij verdient zóveel meer. :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:26

Poeh 4 jaar, dat is nogal wat!

Als je er al bij blijft (wat je echt zelf moet weten, hier kan ik of iemand anders wel vanalles gaan zeggen, maar je moet doen wat jij wil!), dan zou ik er als ik jou was wel voorwaarden aan stellen: (relatie)therapie, geen gelieg en bedrieg meer, niet vreemdgaan en voor de volle 100% voor jullie relatie gaan.

Neem gerust de tijd om erover na te denken, hij heeft er ook 4 jaar voor gehad...

En verder, zorg dat je krijgt waar je recht op hebt! Zowel in materiele zaken (spullen / huis / dieren) als in immateriele zaken.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:38

Dit gaat denk ik een heel verhaal worden en ik hoop echt dat ik je hier mee help. Ik heb absoluut geen ervaring met zo'n situatie, heb nu zelf 8 maanden met mijn vriend en het is net weer aan na een periode 'uit' (maar hij is niet vreemd gegaan). Maar hoeveel verdriet hij me er ook mee heeft gedaan, ik houd van hem. Aan de ene kant is het heel dubbel, want je wilt het verdriet niet nog een keer, maar je houdt zo veel van hem dat je het er eigenlijk wel op wil wagen.

Je zegt dat je vriend niet zo serieus jullie relatie is ingestapt en dat is misschien ook de reden waarom hij, vlak na het begin van jullie relatie, contact met haar heeft gezocht/gekregen. Als hij niet serieus over jullie relatie dacht, is het een zeer lage drempel en zeker als er een hoop lust bij betrokken is, dan is die stap makkelijk gezet. En zoals je vriend zelf al zei; toen zat hij opeens verstrikt in een web van leugens. En daar kom je niet zo makkelijk uit. Het is natuurlijk ontzettend verkeerd dat hij er aan begonnen is, maar besef eens als het andersom zou zijn geweest. Hoe zou jij aan jouw partner willen vertellen dat je vreemd gaat? Precies, dat is ontzettend moeilijk en dus is het makkelijker om het dan maar niet te vertellen. Maar ondertussen is het zo'n gewoonte geworden, daar stop je dan niet meer zo makkelijk mee. En vooral als hij dan beseft dat hij eigenlijk wél verder wil met jou, en een leven met jou op wil bouwen, dan wordt het voor hem alleen maar benauwder. Want hoe komt hij er in godsnaam ooit nog uit? Dat die vrouw het juist nu komt vertellen, zal dus misschien niet helemaal 'spontaan' zijn. Zij heeft waarschijnlijk ook wel iets door gehad van zijn kant en het nu op tafel willen leggen. En misschien inderdaad ook omdat je vriend met jou verder wil en zij hoopt dat dit jullie voor goed uit elkaar drijft. Maar voor je vriend zal het naast beangstigend ook een ontzettende opluchting zijn. Het geheim is er eindelijk uit. En hij kan verder. Iets wat hij heel graag wil. En jij hoeft hem alleen maar die kans te geven. Het is logisch dat jouw vertrouwen in hem in één klap weg is en als hij echt met jou verder wil, zal hij daar begrip voor hebben. En zal hij zich willen bewijzen. En dat moet je ook aan hem duidelijk maken. Jij zal vaker willen weten waar hij is en vragen stellen over wat hij allemaal heeft gedaan. Maar op zich, als hij zich daarna netjes gedraagt, staat er niets in jullie weg om het weer goed te laten komen. Die 4 jaar is niet voor niets geweest en je moet zo denken; als je vriend het niet had zien zitten tussen jullie, was hij allang weg geweest! Je hebt nu zo'n leven en dat wil je niet kwijt en dat geldt voor hem ook als hij zegt dat hij echt voor jou wil gaan. En iedereen kan hier wel heel hard roepen dat je zo'n vent gelijk op de stoep moet zetten, maar wanneer zoiets je echt over komt, denk je er toch anders over. Want je hart klopt nog steeds voor hem en de zijne blijkbaar ook voor jou. Ook al heeft hij een gigantische fout gemaakt en zal hij aan je moeten bewijzen dat hij het waard is, het voelt de moeite waard om het nog een keer te proberen. En als je zo'n gevoel hebt, moet je er gewoon voor gaan! En uiteindelijk kun je tegen iedereen zeggen, "Zie je wel!".

Het ging tussen mijn vriend en mij al een tijdje wat slechter. Hij was niet meer dezelfde en deed steeds meer afstandelijk. Ik dacht er eerst ook aan dat hij een ander had, maar dat was niet zo, verzekerde hij me. Uiteindelijk maakte hij het uit, omdat het gevoel weg was. Hij hield niet meer van me. Na een tijdje realiseerde hij zich dat hij ontzettende spijt had en me terug wilde. En nu zijn we dus weer bij elkaar. Iedereen in mijn omgeving, en ook mensen op Bokt, zeggen dat het allemaal veel te snel is gegaan en dat hij me uiteindelijk toch weer in de steek zal laten. Maar op dit moment houdt hij nog zielsveel van me, en ik van hem, en al gaat het nu weer uit, dan weet ik dat dit het toch waard is geweest. Alles wat we samen hebben, is me zoveel waard dat het verdriet dat we hebben gehad daarbij vergeleken niets is.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:53

slimmerik schreef:
cremellogek schreef:

Nou idd, de beste stuurlui staan weer eens aan de boktwal.
misschien is het voor de ts beter als we met zijn alle niet als een stier op een lap reageren en de feministische bokt clan gaan uithangen.
de ts geeft aan het er heel moeilijk mee te hebben en wat gebeurt er hier?
iedereen schreeuwt moord en brand over hoe stom,dom,naief en vreemd de ts wel niet is en dat iedereen het héél anders zou doen.
een klein beetje sympathie kan geen kwaad hoor.....:n
evenals misschien je makkelijk gegeven mening iets genuanceerder brengen

zet hem op ts vanavond!! :(:)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:56

Succes TS, ik leef echt met je mee en hoop dat je de kracht en wijsheid kan vinden om een gedegen beslissing te maken. Wees niet bang dat je niet meer gelukkig zal worden na hem want dat is niet waar. Vraag jezelf af of jouw liefde voor hem sterk genoeg is om hem zoiets te vergeven en vraag je ook af hoe groot zijn liefde voor jou daadwerkelijk is... :(:)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:01

TS, ik wens je veel kracht toe bij het nemen van een juiste beslissing, wat die ook voor jou zelf mag zijn.
Maar sta alsjeblieft wel bij jezelf, en kies voor je eigen geluk.

Ik denk aan je. :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:03

Ragnaaa schreef:
TS, ik wens je veel kracht toe bij het nemen van een juiste beslissing, wat die ook voor jou zelf mag zijn.
Maar sta alsjeblieft wel bij jezelf, en kies voor je eigen geluk.

Ik denk aan je. :)

inderdaad.. heel veel sterkte

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:08

Mooi gezegd ukkiee , zo denk ik er dus ook over , dat dat de andere kant van het verhaal kan zijn.

Dat praat het niet goed , maar dat geeft een heel andere insteek dan iemand die echt geniet van een 4 jaar durend dubbelleven.

Overigens vind ik dat geroep in veel reacties ook erg overdreven , zoals ik het begrijp hield de vriend van TS er niet 2 hele relaties naast elkaar op na , maar ging hij alleen af en toe , soms met maanden tussenpauze , even "sporten" met zijn ex. Zag daar in het begin de ernst niet zo van in (dat kan in bepaalde sociale kringen , mijn ding is het ook niet maar het gaat om hem) en nu hij misschien wel serieus voor de TS wilde gaan ging het toch wat meer wroegen , dat kan heel goed :j

En ook dat zijn 'sportmaatje' het merkte en daarom nu een wanhoopspoging deed.

Dat is echt niet ondenkbaar :)

Op zich kan dit vervelende gebeuren een hele goed opstap zijn van een niet-zo-serieuze-we-zien-wel-hoe-het-loopt-relatie , naar een wel heel bewust gekozen relatie-voor-de-toekomst , als beiden ervoor willen gaan en de "vorige" relatie afsluiten en het zo zien dat ze er als 2 nieuwe personen met een gezamelijk doel voor gaan , en als TS het dan ook zo kan zien dat ze nu met een ander persoon (meer serieus) te maken heeft dan voorheen.

Maargoed of dat echt zo is van zijn kant uit dat kunnen wij hier vanaf ons schermpje ook niet beoordelen natuurlijk , dat is aan de TS zelf :)

Deze situatie kan het begin zijn van een hele positieve wending aan de relatie , of juist een negatieve.

Maar het is sowieso goed dat het nu bekend is. :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:11

TS, je hoeft niet vanavond een beslissing te nemen.
Je kunt ook vragen om bedenktijd, wellicht dat hij een weekje bij zijn ouders of vrienden kan logeren?

Rent hij direct naar zijn minnares, is dat ook duidelijk..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:20

Bij deze veel succes vanaaf meid!

Wat ik je nog wel kan vertellen..een vriendin van me had een vriend..al járen, die vriend bleek er niet 1 maar 2 *neukertjes* op na te houden, kwamen we pas enkele jaren achter..net als jij, voelen en weten dat er iets niet klopt, maar niet de bewijzen hebben en je er maar bij neerleggen.. Ze is een paar maanden uit elkaar geweest, alles op een rijtje gezet en zijn weer gaan daten..je zult t niet geloven, maar weer na 2 jaar kwam ik erachter dat die vriend met haar zusje ging (en bij bleek ook nog eens getrouwd), al die jaren al! Hoeveel goede gesprekken ze ook hebben gehad, hoe ze alles ook weer op een rijtje had gezet, hoe zeer ze haar best ook deed hem weer te vertrouwen, de schade is nu 4 jaar later nog steeds te zien..hij flikte het weer! En het waren geen one night stands, nee , net zoals bij jou hele affaires, dubbellevens.

Je kunt nu denken, ik ga mn best doen hem weer te vertrouwen en we gaan ervoor, desnoods therapie etc..maar je moet wel zo verdomde sterk zijn, wil je je eigenwaarde niet om zeep laten helpen. Kronkels zijn zo ontstaan in je hoofd, hartenzeer ook, maar er vanaf komen is zoveel moeilijker..
Het feit dat jij na het horen van die vrouw, je meteen al bezig bent te proberen hem te willen vertrouwen, terwijl er zoveel andere sores eerst moet opgelost worden, denk ik dat je eigenwaarde al naar zn grootje is..anders pikt geen mens dit.

Meid, veel sterkte!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:22

Jeetje, wat een heftig verhaal zeg!

Dapper dat je vanavond een gesprek met hem aan gaat, blijf hierbij bij jezelf en geef aan wat je wél en niet wil.
Zorg dat alles duidelijk voor je wordt en dat je tot een besluit komt.
Succes.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:32

Meid, wat een verhaal! Wat moet jij de ontzettend rot voelen!

Ik kan je niet helpen, maar wil je wel heel, heel veel sterkte wensen met dit moeilijke besluit!