Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:06

moeli, ik doel echt niet op iedereen, heb ook me hardcore periode gehad echter was ik helaas vaak 1 van de weinige die niet mee deed met alle pillen en overige troep. daar ben ik dan misschien wat hypocriet in, wel blowen maar alle andere harddrugs(gebruikers) verafschuwen.
is ook een kromme gedachte van mij hoor maar zo voelt het voor mij wel. kan ook absoluut niet tegen bezopen mensen.

maar helaas komt dit ook door mensen die ik helaas wel kapot heb zien gaan aan al die andere troep. echter nog nooit gezien dat een blower er kapot van is gegaan

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:06

Ik merk toch echt wel dat de meeste mensen alcohol doodnormaal vinden en regelmatig drinken. En over drugs word zo negatief gedaan.
Ik heb vaak zat om mij heen meegemaakt dat mensen die lazerzat zijn de boel verpesten met hun stomme gedrag en alleen maar ruzie lopen te maken. Of erg stomme dingen doen.
Alcohol is net zo erg als andere drugs, alcohol=ook drugs.

De mensen die welles drugs gebruiken moeten het helemaal zelf weten, ik vind niet dat dat meteen moet worden afgekraakt. Het gaat er hierom in dit topic wat jullie ervan vinden, en of jullie het welles doen. Tis niet de bedoeling dat er meteen mensen worden beoordeeld als bijv een verslaafde.
Vaak weten de mensen die dat zeggen niet eens veel, of bijna niks af van drugs maar hebben wel meteen hun oordeel klaar.

Ook vind het werkelijk belachelijk van Avaluna dat zij meteen zo over mij denkt. Omdat ik PW-Kinderopvang ga studeren vind zij het meteen belachelijk dat ik eens in de zoveel tijd een pilletje pak op een feest. Alsof ik dan ook zo aan zou komen op het werk, NATUURLIJK NIET!! En dat bedoel ik dus met vooroordelen. Het komt erop neer dat ze denkt dat ik nog strak aankom op het werk. Maar dat vind ik echt nergens opslaan.
Mensen die in het weekend alcohol drinken komen toch ook niet lazerzat aan op het werk? En geloof mij, er zijn zat mensen die in het weekend alcohol drinken, want ja dat vinden de meeste toch wel normaal en dat is overal tekoop.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:07

Sandeman schreef:
Mensen die stomdronken op feesten rondlopen veroorzaken vaak meer problemen dan degene die een pil of een snuif ophebben. Die gaan heel gezellig met elkaar om en lekker dansen.

Inderdaad, dat bedoelde ik ook te zeggen. Maar toch blijven mensen alcohol normaal vinden.. en drugs vinden ze belachelijk en dat is echt slecht en je bent meteen verslaafd! Nee, dat klopt niet.
Als er op een feest ruzie is word dat in de meeste gevallen veroorzaakt door zatte mensen, omdat die zich niet in kunnen houden!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:08

Sandeman schreef:
Mensen die stomdronken op feesten rondlopen veroorzaken vaak meer problemen dan degene die een pil of een snuif ophebben. Die gaan heel gezellig met elkaar om en lekker dansen.

Mijn ervaring heeft me toch anders geleerd.

Yeyo

Jenkins schreef:
ik vind mensen die drugs gebruiken, wiet roken, veel drinken domme simpele zielen.

Daarom rook en drink ik ook niet, en ik mis ook echt niks. Kan het even gezellig hebben als al die andere wel stom dronken mensen. Miss nog wel gezelliger.

Dus met andere woorden, jij bent superieur want jij gebruikt niets?
Liever een domme en simpele geest, dan een bekrompen geest!

juline

jenkins dat vindt ik toch een beetje kortzichtig.

maar op zich kan je over ieder vlak wel discussiëren.
want dan kan ik ook zeggen, rij je auto? zo ja dan verpest je ook het leven van bijv een fietser die achter jou uitlaatgassen staat

maar zoals ik al zeg daar kan je lang over door gaan. ieder persoon doet wel iets wat "schadelijk" kan zijn voor een ander. op welke manier dan ook.

Jenkins

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:10

Ik heb dingen meegemaakt vroeger, daardoor is mijn mening gevormd. Sta er daarom ook absoluut niet voor open mijn mening aan te passen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:11

Yeyo schreef:
Jenkins schreef:
ik vind mensen die drugs gebruiken, wiet roken, veel drinken domme simpele zielen.

Daarom rook en drink ik ook niet, en ik mis ook echt niks. Kan het even gezellig hebben als al die andere wel stom dronken mensen. Miss nog wel gezelliger.

Dus met andere woorden, jij bent superieur want jij gebruikt niets?
Liever een domme en simpele geest, dan een bekrompen geest!

Beetje erg kort door de bocht Jenkins.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:13

maar jenkins waarom zou dat dan voor iedereen gelden?

ja ik heb ook iemand mee gemaakt die helaas veel te vroeg is gestorven aan alcoholisme maar dat betekent niet dat ik iedereen die drinkt verafschuw.. natuurlijk vindt ik het klote dat mensen drinken en zie het ook liever niet maar ja het wordt nog steeds in iedere winkel verkocht dus kan er weinig aan veranderen.

en ja ik heb ook iemand verloren omdat ie zo nodig ghb cook en drank moest gebruiken terwijl ie medicijnen had. maar moet ik dan iedereen verafschuwen die gebruikt?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:14

Jenkins schreef:
Ik heb dingen meegemaakt vroeger, daardoor is mijn mening gevormd. Sta er daarom ook absoluut niet voor open mijn mening aan te passen.

Misschien ligt het dan aan mij hoor, maar waarom meng je je dan wel in de discussie?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:14

juline schreef:
moeli, ik doel echt niet op iedereen, heb ook me hardcore periode gehad echter was ik helaas vaak 1 van de weinige die niet mee deed met alle pillen en overige troep. daar ben ik dan misschien wat hypocriet in, wel blowen maar alle andere harddrugs(gebruikers) verafschuwen.
is ook een kromme gedachte van mij hoor maar zo voelt het voor mij wel. kan ook absoluut niet tegen bezopen mensen.

maar helaas komt dit ook door mensen die ik helaas wel kapot heb zien gaan aan al die andere troep. echter nog nooit gezien dat een blower er kapot van is gegaan

Oke, natuurlijk komt het regelmatig voor dat mensen zich niet in kunnen houden met drugs. Natuurlijk zijn er mensen die eraan kapot gaan.
Maar dat is niet alleen met drugs. Een vriendin van mij heeft een keer een alcoholvergifteging gehad en kwam daardoor in het ziekenhuis terecht. Maar het komt welles voor ja dat mensen op een hardcorefeest teveel drugs ophebben, dat is hun eigen probleem. Maar het komt net zo goed voor dat mensen teveel alcohol ophebben. Dat is even erg vind ik.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:16

die mening deel ik echt wel met je hoor moelie.

blijf het alleen kortzichtig vinden van niet drugs gebruikers dat ze denken dat iedere blower een zware junk wordt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:18

Ik zeg niet dat iedereen mensen moet verafschuwen. Ik verafschuw ook niemand, vind het alleen ongelofelijk stom.
Als je mee hebt gemaakt wat ik heb meegemaakt vroeger, dan zie je dat die mensen vaak 2 keuzes hebben.
1. Ook dezelfde fout in gaan. en dus je leven verkloten.
2. Je er totaal tegen afzetten en de kans hebben een goed leven op te bouwen.

Yeyo - er word hier om je mening gevraagd. En die heb ik gegeven. :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:18

Moelie schreef:
Een vriendin van mij heeft een keer een alcoholvergifteging gehad en kwam daardoor in het ziekenhuis terecht.

Een Breezahsletje dus, hóppa ff stempel erop!
Alcohol is ook een drugs he Moelie ;) sociaal geintegreerd weliswaar, maar tóch.....

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:19

Jenkins schreef:
Yeyo - er word hier om je mening gevraagd. En die heb ik gegeven. :)

touché :D

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:21

Beetje kort door de bocht Jenkins... Jij kiest ervoor om je leven zo te leiden maar het is echt niet zo dat iedereen die wel drinkt dan gelijk een domme simpele ziel is. Zijn hoop studenten dan die zo zijn :?
Ik drink niet iedere avond, want ik kan het zonder ook heel gezellig hebben, maar soms wel drinken is best heel erg leuk en gezellig hoor.

Maar ben blij dat jij zo'n gezond leven leid.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:22

Ik heb 1 x echt iets heel ergs meegemaakt. We hielden thuis een afterparty. Was een nieuw meisje mee, 17 jaar. De volgende ochtend werden we gebeld door de vrienden waar ze in huis zat dat ze een overdosis speed had genomen. Ze heeft een week in coma gelegen en is toen overleden. Tuurlijk schrokken wij ons kapot, hebben haar bezocht en zijn naar de begrafenis geweest. Dit meisje was haar hele leven door iedereen in de steek gelaten en mishandeld en misbruikt. Ze was dus erg labiel en kon er niet mee omgaan.

Maar als je het op de juiste wijze gebruikt heb ik er nog steeds geen problemen mee.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:22

Jullie leggen nu wel woorden in de mond van niet gebruikers he, hoop dat jullie dat ook doorhebben.
Jullie doen net alsof elke niet drugs gebruiker hier loopt te verkondigen dat iemand die blowt een junk is. Beetje overdreven.
Ikzelf bijv. ben tegen drugs ja, maar ik vind iemand die blowt echt geen junk ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:24

frances. vaak hoor je niet gebuikers roepen dat het altijd zo is dat als je eenmaal begint met blowen je zo aan de horse zit. en dat is iets wat mij tegenstaat.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:26

nee, daar ben ik het niet mee eens, niet iedereen die blowt gaat aan hard drugs. Waar ik tegen ben is het gebruik van hard drugs :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:26

Frances schreef:
Jullie leggen nu wel woorden in de mond van niet gebruikers he, hoop dat jullie dat ook doorhebben.
Jullie doen net alsof elke niet drugs gebruiker hier loopt te verkondigen dat iemand die blowt een junk is. Beetje overdreven.
Ikzelf bijv. ben tegen drugs ja, maar ik vind iemand die blowt echt geen junk ;)

Niemand legt hier woorden in iemands mond, maar het is vaak wel het beeld wat mensen hebben van gebruikers.
Het begint met een blowtje en je eindigt achter Centraal met een spuit in je arm....

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:27

"Gebruikers" klinkt wel behoorlijk junkerig trouwens hahahaha!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:27

inderdaad en die mening deel ik compleet met je frances. dat zeker. daarom zei ik al eerder het is misschien hypocriet van mijzelf maar ondanks dat ik zelf aardig wat weg blow ben ik compleet tegen hard drugs

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:29

Nou ik vind het niet hypocriet :) er is namenlijk een gigantisch verschil tussen softdrugs en harddrugs :j

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:29

Ik ging alleen maar voor party-drugs. Heb er niks aan overgehouden, ben erg sportief en heb een leidinggevende functie. Er is niks mis met mij hoor. Ben gewoon een slimme meid, die vroeger weleens uit haar dakkie ging.

ps. dat waren wel de hard-drugs