Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 06:17

Angela voor mij is er ook wel een drempel hoor , maar daar moet ik dan maar overheen. Als het niets is weet ik dat ook weer, zowel dan blijf ik lekker dansen!

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:58

Ik heb net een proefles gehad en ik vond het echt onwijs leuk!
Ik ga er zeker mee door!
Alleen bij ons zijn die lessen echt super snel vol, dus kan was over 3 weken weer een les doen, dat is wel een beetje jammer.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:01

Als het goed is (en niet alle kaartjes al weg zijn :') ) volg ik vanavond mijn eerste les Zumba :j

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:32

Net even 1,5 uur in de weer geweest, op wat youtube filmpjes... Men dat is nog best zwaar :+ )nog maar eens douchen gaat.... _O-

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:46

In Emmen.... 3 Zumba Intro lessen voor € 10 ... *D

Er staan nu 5 lesuren op het rooster, maar dat gaan er waarschijnlijk wel meer worden.. en dan kom je gewoon bij mij in de les +:)+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:55

Wij hebben nu ook een dansje dat je met je bibs :') moet draaien. Die is echt geniaal! Wil graag het nummer weten, maar kan het neit vinden. Nummer begint met Riggading, riggading, shake your body baby, riggading. Zoiets (bij ons wordt het anders, wij zeggen lekkerding, lekkerding :') )

Doet iemand nog meer het dansje op Beyoncé - Single ladies? Stond laatst in de discotheek het hele dansje te doen, samen met een ander meisje die ook Zumba doet. Trokken heel wat bekijks :')

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:57

ik heb gisteren voor het eerst een proefles gevolgd met 2 vriendinnen, mán wat hebben wij gelachen _O- _O-

ew gaan er zeker mee door want we vonden het heelleuk, t is eigenlijjk pas vanaf 16 en wij zijn 15 maar mochten als het goed is er gewoon mee door!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:21

Ik heb vorige week een proefles zumba gehad, het is idd erg leuk om te doen :D! Ik moet alleen nog even kijken of ik het ga blijven doen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:43

Ik had de dvds van zumba al een tijdje op m'n pc gedownload, maar kon nog niet echt steeds de zin vinden om het regelmatig te doen. Dus na 2x was ik er wel klaar mee.
Maar nu ben ik sinds een weekje weer begonnen, en nu ken ik die pasjes tenminste beetje, dus dan is het veel leuker!
Ik doe vooral de 'flat-abs' dvd :P En ik heb toch al best wel beetje spierpijn in m'n schuine buikspieren van gister :D

Dus ik ben best wel beetje verslaafd aan zumba nu! 8-)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:01

Dus het werkt echt 8-)

Roxxiejj die dansjes zijn de leukste he :D haha. Wij hebben ook een nieuwe geleerd waarin echt iets moeilijks voorkomt. Je moet dan draaien met je heupen, maar tegelijkertijd je heupen naar voren doen. Ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen, maar degene die lesgeeft noemt het altijd de "hatsjoe" :D maar die vind ik echt moeilijk. Ik kan die 2 wel afzonderlijk, maar door elkaar.... :oo

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:34

Ohhh leuk, ik ga vanavond weer beginnen! :D

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:56

ik doe het nu 4 keer in de week en vind het nog steeds erg leuk
zat er ook over na te denken om die zumba instructor opleiding te gaan doen maar helaas is dat zo ver weg van hier haha en ben niet zo.n held om daar alleen heen te gaan ben in de auto nogal een schijtluis

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:24

ah super leuk zeg allemaal :D!

ik vind die waarbij je je voet aande rechterkant van je neerzit, dan je linkervoet opzij, dan je rechterbeen "dubbeldubbel" omhoog, dan weer links opzij, rechts opzij, en dan linkerbeen"dubbeldubbel" omhoog.

bij ons noemenze dat gewoon enkel-enkel-dubbeldubbel-enkel-enkel-dubbeldubbel :))

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:10

Die Amerikaanse, die maakt me altijd zo moe he. Dan kun je me echt opvegen haha. Beetje Texaans en salsa door elkaar. Krijg het er altijd zo warm van! Maar dat 'lekkerding'-dansje en die van Beyonce zijn mijn favo's :j

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:15

_Emma_ schreef:
Dus het werkt echt 8-)

Roxxiejj die dansjes zijn de leukste he :D haha. Wij hebben ook een nieuwe geleerd waarin echt iets moeilijks voorkomt. Je moet dan draaien met je heupen, maar tegelijkertijd je heupen naar voren doen. Ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen, maar degene die lesgeeft noemt het altijd de "hatsjoe" :D maar die vind ik echt moeilijk. Ik kan die 2 wel afzonderlijk, maar door elkaar.... :oo

Hahaha zeker dat het werkt! Viel m'n schuine buikspieren en kippenvleugeltje onder m'n armen ( :P ) nog steeds.
Helaas niet m'n gewone buikspieren, maar beter iets als niks

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:10

OVER EEN KWARTIER :D Ga ik weer zumba' en :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:09

Ik heb vandaag eens bodyjam gedaan, dát is pittig! We deden o.a. dit dansje (ongeveer)

Wel erg leuk, maar veel zwaarder dan Zumba..Dus misschien voor degenen die meer willen een keer leuk om te proberen? :) Ik vind het fijn, heb nu meer het idee dat ik gewerkt heb :j

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:40

Ik ben heel benieuwd hoe Zumba bij jou gaat dan...
De Zumba lessen die ik volg zijn echt nog vele malen intersiever dan dit filmpje.. sneller, meer beweging etc
Op maandag is er een docente die meer salsa/hiphop/reggeaton doet, op donderdag Zumba Fitness en op zondag meer buikspierwerk enzo

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:48

Nou inderdaad, Zumba is bij ons echt veel intensiever dan op dit filmpje te zien is. Heb het na de warming-up al moeilijk.. :P

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:52

Bodyjam dat ik heb gedaan in het verleden is te vergelijken met Zumba.
Toen ik Zumba vorige keer (voor het eerst) deed, dacht ik gelijk 'wat lijkt het op bodyjam' :+

Veel pasjes hetzelfde, muziek iets meer latin, maar verder...
Maar goed uit te houden als je van dansen houdt :D

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 00:51

Roxxiejj schreef:
Wij hebben nu ook een dansje dat je met je bibs :') moet draaien. Die is echt geniaal! Wil graag het nummer weten, maar kan het neit vinden. Nummer begint met Riggading, riggading, shake your body baby, riggading. Zoiets (bij ons wordt het anders, wij zeggen lekkerding, lekkerding :') )

Ik dacht: He!! Die doen wij nu ook!
Maar wij doen tegelijk Zumba :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:18

Myukii schreef:
Nou inderdaad, Zumba is bij ons echt veel intensiever dan op dit filmpje te zien is. Heb het na de warming-up al moeilijk.. :P

Ik heb het denk ik niet goed uitgelegd :) Ik bedoel qua pasjes intensiever, niet qua conditie! Ik vind de Zumba pasjes heel erg simpel (eigenlijk iets te simpel :o) en dat was bij Bodyjam pittiger..Het dansje wat ik liet zien, was nog makkelijk..We hebben ook dansen gedaan die geïnspireerd op Jazz en toen kregen we allemaal sprongen en dingen..Meer klassiek achtig dus..Dat vind ik persoonlijk lastig :j

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:08

Misschien verschilt dat dan per plek waar zumba gegeven wordt :) onze pasjes zijn namelijk een heel stuk ingewikkelder dan dat filmpje.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:14

Is Zumba ook geschikt voor mensen zonder ook maar enig ritmisch gevoel :=?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:18

_Emma_ schreef:
Misschien verschilt dat dan per plek waar zumba gegeven wordt :) onze pasjes zijn namelijk een heel stuk ingewikkelder dan dat filmpje.

Hier ook idd. Veel meer afwisseling, veel sneller en technischer.
Wat een verschil dan he. Één naam maar toch heel anders gegeven