Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kimmes schreef:Of:
Ik: wil je er 15 cent bij?
Cassiere kijkt bedenkelijk en graait in kassa: uh, nee hoor, ik heb het al.
Yeah right, moeilijk hoor, tellen
Valentijn schreef:Dat doe ik ook hoor
Ik typ het bedrag in op de kassa en die rekent exact na hoeveel de klant terug krijgt. En ik ben niet te dom om 15 cent erbij te tellen (of een ander bedrag).
Maar als een klant er meer geld bij geeft, moet je het bedrag op de kassa veranderen, anders klopt de bon niet meer.
Ik zou dan alles weer opnieuw moeten scannen en een nieuwe bon moeten maken.
Anders klopt het geld in de kassa niet meer...
Arnyek schreef:Valentijn schreef:Dat doe ik ook hoor
Ik typ het bedrag in op de kassa en die rekent exact na hoeveel de klant terug krijgt. En ik ben niet te dom om 15 cent erbij te tellen (of een ander bedrag).
Maar als een klant er meer geld bij geeft, moet je het bedrag op de kassa veranderen, anders klopt de bon niet meer.
Ik zou dan alles weer opnieuw moeten scannen en een nieuwe bon moeten maken.
Anders klopt het geld in de kassa niet meer...
En dit bedoelen we dus met het niet kunnen begrijpen.
Als zij er 15 cent bijgeeft, geef jij 15 cent meer terug alleen dan in een groter muntstuk of biljet. Dus de bon hoeft niet veranderd te worden.
(Voorbeeld: te betalen bedrag is EUR 2,65. Klant geeft EUR 5,00. Dat voer jij in. Wisselgeld is EUR 2,35 volgens kassa. Klant geeft nog 15 cent meer, dan geef je zelf EUR 2,50 terug. Uiteindelijk heeft de klant toch echt EUR 2,65 betaald.)
Zelf heb ik tijdens mijn schoolperiode bij de bakker en de slager gewerkt, daar zijn eigenlijk niet heel vreemde dingen voorgevallen. Alleen de items die al genoemd zijn over bonnen e.d.
Yamcha schreef:Nu, ik heb 3 jaar lang in een kledingzaak gewerkt, werkelijk nog nooit meegemaakt dat daar moelijkheden bij waren met kas opmaken. Sowieso geef je terug wat het handigst is voor de klant, en die houdt over het algemeen niet van veel kleingeld in de portemonnee
anneliesdj schreef:Haha![]()
Wat had ze voor bijzonders dan dat ze perse je ouders wilde spreken?
Rytm schreef:Dat maakt niets uit hoor, dat het aantal muntjes en briefjes "niet kloppen". Je telt een kassa inderdaad per muntsoort en briefsoort maar alleen omdat dat makkelijker tellen is. De computer rekent dan zelf wel uit hoeveel er in totaal inzit qua bedrag.
Lynn_Nikita schreef:Maar t mag alleen niet... wettelijk gezien moet je geld terugggeven als een artikelen geruild word, en geen tegoedbon
Veel winkels doen dat , maar t hoeft eigenlijk niet hoor
asjemenou schreef:Zijn er echt kassa`s die exact bijhouden hoeveel muntjes er van elk soort inzitten ja? Ben blij dat onze kassa niet zo technisch is.![]()
Wij kunnen op onze kassa wel het kleingeld wegen, dus hoeven het niet te tellen, dat vind ik al heel makkelijk.