Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:40

wij hebben nog niet zo'n geautomatiseerde kassa dus als wij geld krigen meten we zelf terugrekenen wat voor wisselgeld we meoten geven. ik ben een stuk beter geworden in hoofdrekenen ;-)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:41

casperrr schreef:
Zat een ventje van 10 op het terras met een spelcomputer
* 'goh jij hebt een mooie spelcomputer, is het moeilijk?'
* ventje kijk zeer gepikeerd op, en zegt uitermate serieus* 'dit is een NintendoDs hoor, géén spelcomputer >;) '

:')

_O- ik zie het al helemaal voor me :+

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:58

Kimmes schreef:
Of:
Ik: wil je er 15 cent bij?
Cassiere kijkt bedenkelijk en graait in kassa: uh, nee hoor, ik heb het al.
Yeah right, moeilijk hoor, tellen :roll:

Kan ik best begrijpen. Als jij er 15 cent bijgeeft moet de cassière waarschijnlijk met briefgeld of muntstukken van 1 of 2 euro terugbetalen. Als de cassière nou eens weinig briefgeld heeft en/of weinig munstukken van 1 of 2 euro, dan is het voor die cassière toch veel fijner om met klein(er) geld terug te betalen?

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:36

Valentijn schreef:
Dat doe ik ook hoor :)
Ik typ het bedrag in op de kassa en die rekent exact na hoeveel de klant terug krijgt. En ik ben niet te dom om 15 cent erbij te tellen (of een ander bedrag).
Maar als een klant er meer geld bij geeft, moet je het bedrag op de kassa veranderen, anders klopt de bon niet meer.
Ik zou dan alles weer opnieuw moeten scannen en een nieuwe bon moeten maken.
Anders klopt het geld in de kassa niet meer...

En dit bedoelen we dus met het niet kunnen begrijpen ;).
Als zij er 15 cent bijgeeft, geef jij 15 cent meer terug alleen dan in een groter muntstuk of biljet. Dus de bon hoeft niet veranderd te worden.
(Voorbeeld: te betalen bedrag is EUR 2,65. Klant geeft EUR 5,00. Dat voer jij in. Wisselgeld is EUR 2,35 volgens kassa. Klant geeft nog 15 cent meer, dan geef je zelf EUR 2,50 terug. Uiteindelijk heeft de klant toch echt EUR 2,65 betaald.)

Zelf heb ik tijdens mijn schoolperiode bij de bakker en de slager gewerkt, daar zijn eigenlijk niet heel vreemde dingen voorgevallen. Alleen de items die al genoemd zijn over bonnen e.d.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:28

Arnyek schreef:
Valentijn schreef:
Dat doe ik ook hoor :)
Ik typ het bedrag in op de kassa en die rekent exact na hoeveel de klant terug krijgt. En ik ben niet te dom om 15 cent erbij te tellen (of een ander bedrag).
Maar als een klant er meer geld bij geeft, moet je het bedrag op de kassa veranderen, anders klopt de bon niet meer.
Ik zou dan alles weer opnieuw moeten scannen en een nieuwe bon moeten maken.
Anders klopt het geld in de kassa niet meer...

En dit bedoelen we dus met het niet kunnen begrijpen ;).
Als zij er 15 cent bijgeeft, geef jij 15 cent meer terug alleen dan in een groter muntstuk of biljet. Dus de bon hoeft niet veranderd te worden.
(Voorbeeld: te betalen bedrag is EUR 2,65. Klant geeft EUR 5,00. Dat voer jij in. Wisselgeld is EUR 2,35 volgens kassa. Klant geeft nog 15 cent meer, dan geef je zelf EUR 2,50 terug. Uiteindelijk heeft de klant toch echt EUR 2,65 betaald.)

Zelf heb ik tijdens mijn schoolperiode bij de bakker en de slager gewerkt, daar zijn eigenlijk niet heel vreemde dingen voorgevallen. Alleen de items die al genoemd zijn over bonnen e.d.

Ik heb zelf ook in een kledingzaak gewerkt en daar moesten we toch echt precies terug geven wat de kassa zei hoor. Wij telden de kassa laden namelijk na per munt/brief soort. Dus als je dan een andere bedrag terug moet geven klopt ten eerste de bon inderdaad niet en ten tweede het geld in de kassa ook niet meer.. Dat heeft er niks mee te maken dat ik niet kan rekenen, maar puur dat systeem dan niet meer klopt. :+

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:29

Op de bon staat wat de klant betaald: €5,- in dit geval.
Betalen bedrag is €2,65.
Wisselgeld komt ook op de bon: €2,35

Klant geeft €0,15 bij, dus dan geeft de klant €5,15 (dit staat echter niet op je bon)
Wisselgeld wordt dan idd €0,15 meer, dus €2,50.
Kassa klopt dan wel inderdaad (sorry, mijn fout), maar de bon klopt niet meer.
Die €0,15 moet er ook op staan die je extra geeft. Tenminste, waar ik werk heb ik begrepen dat je je gewoon aan de bon moet houden.

En als er een hele rij staat en mensen 10.000 dingen tussendoor vragen, ga ik niet uit mijn hoofd rekenen. Met €0,15 geen probleem, maar als het €2,35 is oid. wel. Ik heb geen zin om fouten te maken.

En wat komt je eerste zin aardig over :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:31

Nu, ik heb 3 jaar lang in een kledingzaak gewerkt, werkelijk nog nooit meegemaakt dat daar moelijkheden bij waren met kas opmaken. Sowieso geef je terug wat het handigst is voor de klant, en die houdt over het algemeen niet van veel kleingeld in de portemonnee :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:34

Yamcha schreef:
Nu, ik heb 3 jaar lang in een kledingzaak gewerkt, werkelijk nog nooit meegemaakt dat daar moelijkheden bij waren met kas opmaken. Sowieso geef je terug wat het handigst is voor de klant, en die houdt over het algemeen niet van veel kleingeld in de portemonnee :)

Daarom vroeg ik meestal zelf ook nog of ze geld bij hadden, zodat ik een goede bon kon maken en de het kassa geld nog klopte. :)

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:36

Dan was het in jouw winkel anders, denk ik. Mijn klanten deden daar nooit zo moeilijk over.

Hoe dan ook, werk nu in de zorg, ik mis de winkel helemaal neit, maar ik kan wel erg van dit topic genieten :')

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:39

Yamcha: De klanten deden er ook niet zo zeer moeilijk over maar mijn baas wel. Omdat je dan een andere samenstelling in het kassageld had en dat was op de een of andere manier echt rampzalig.. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:43

ik heb in 3 verschillende dierenwinkels stage gelopen, waar dus niet staat hoeveel je terug moet geven, op mijn werk staat het wel, het is idd wel goed om goed uit je hoofd te leren rekenen als het er niet staat. ik tel trouwens altijd terug, omdat ik dan eventuele fouten van mijzelf ontdek.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:52

"Gniffel

Ik "werk" voor de Harstichting en dan ga ik langs de deuren sponsors werven e.d. (die irritante mensen ja :Y) ) en toen was ik een keer bij iemand. Ik liep de stoep op & meteen werd er naar boven geschreeuwt T! Er staat hier een meisje dat met je wilt flirten. Nou toen begon het al hoor heel verhaal over koetjes en kalfjes gehad met T, uiteindelijk met een kop koffie erbij hem ingeschreven voor mn telefoonnummer en een date :+ Nja we zijn niet voor niets de HARTstichting he }:0

Njoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:06

zoiets als die spelcomputer had ik laatst ook!
Ik werk in een restaurant en dan geven we de kleinere kinderen meteen een kleurplaatje. Ik zag al dat er een gezinnetje ging zitten met een klein jongetje dus ik pak de menukaart en haal meteen even een kleurplaat/kleurtjes en loop er heen. Sta ik bijna voor de tafel zit dat jongetje heel fanatiek met zo'n luxe spelcomputer te spelen. De jeugd van tegenwoordig dacht ik nog, kom ik aan hoor met mijn kleurplaatje :Y) Maar ja kon ook niet meer terug dus heb het hem maar gegeven, bleek hij meteen zijn spelcomputer weg te doen en druk met de kleurplaat aan de slag te gaan :D

Verder krijg ik ook standaard als ik lege borden opstapel de opmerking ' klap eens in je handjes'. Oowww wat lollig :7 En ik maar fake lachen..

Ook al was ik laatst ook wel stom bezig, op een druk moment liep ik naar de tafel met de lunchkaart en de grote kaart zei ik; Goedemiddag, wilde u lunchen of contant betalen? *rode kop, snel kaart geven* Had u alvast iets te drinken gewild?? :+
Eerder zei ik 's avonds nog wel van goedeavond, u wilde een hapje komen eten? (omdat ik anders meteen die kaart onder hun neus zou duwen) Maar dit beviel niet zo aangezien ik wel heul vaak opmerkingen als ' nee we willen afwassen, duhh ' e.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:08

mensen die langs de deuren komen vind ik best irritant, sorry :+
van de week nog een vrouw, ik doe de deur open..
zij: hallo! is je pappie of mammie ook thuis.
ik ben 19, dus doe maar gewoon normaal.. ze zou nog terugkomen, prima als ze dan weer zo doet dan kan ze een minder vriendelijke opmerking terug krijgen.. ik ben klein ja, maar geen 8 meer..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:36

Haha _O-
Wat had ze voor bijzonders dan dat ze perse je ouders wilde spreken?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:41

Dat maakt niets uit hoor, dat het aantal muntjes en briefjes "niet kloppen". Je telt een kassa inderdaad per muntsoort en briefsoort maar alleen omdat dat makkelijker tellen is. De computer rekent dan zelf wel uit hoeveel er in totaal inzit qua bedrag.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:42

Ik werk in een rozenkas met rode en witte rozen.
In de winter groeien de witte rozen neit meer.
KOme r in de winter een klant rozen halen.
Hij: Ik wil graag witte rozen hebben.
IK: sorry meneer, die hebben we op het moment neit.
Klant: Echt wel, normaal hebben julie die ook.

Klonk best boos :=, heb hem maar in de koelcel laten kijken om te laten zien dat we écht geen witte rozen hadden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:45

anneliesdj schreef:
Haha _O-
Wat had ze voor bijzonders dan dat ze perse je ouders wilde spreken?

ik weet nog steeds niet waar ze voor kwam :+ dat heb ik niet eens gevraagd.. of mijn vader thuis is moet ze hem zelf maar vragen, mijn moeder was er toen niet. ze willen om elk dingetje een ouder spreken, hebben vast niet door dat ik er ook over kan gaan..

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:51

Rytm schreef:
Dat maakt niets uit hoor, dat het aantal muntjes en briefjes "niet kloppen". Je telt een kassa inderdaad per muntsoort en briefsoort maar alleen omdat dat makkelijker tellen is. De computer rekent dan zelf wel uit hoeveel er in totaal inzit qua bedrag.

Nou bij ons maakte dat blijkbaar wel uit, want mijn baas flipte als het niet klopte.. :=

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:56

hahaha wat een leuke acties :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:11

Ik ben ook wel twéé keer opgebeld met de vraag of ze m'n ouders mochten spreken... ^)

Ben je dan moeder van 3 voor, en zo kinderachtig klink ik niet -O-

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:14

Haha ik ben wel eens opgebeld op de huistelefoon ( woon nog bij mijn ouders ) ,
Ik : Met Mariska!
Zij; Goedemiddag met bla bla ? Is u man ook aanwezig?
Ik; Ik heb geen man :P
Zij; oohw. Bent u dan gescheiden?
Ik; ik ben 19.. ik denk dat u mijn vader bedoelt ?
Zij ; oh ja uhm naarja uhm mag ik dan je vader ?
Het werd ineens JE en ze wist niet meer wat ze moest zeggen :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:17

Lynn_Nikita schreef:
Maar t mag alleen niet... wettelijk gezien moet je geld terugggeven als een artikelen geruild word, en geen tegoedbon
Veel winkels doen dat , maar t hoeft eigenlijk niet hoor

Binnen 8 dagen krijg je ook gewoon je geld terug, natuurlijk! Maar na die 8 dagen en binnen 30 dagen krijg je een tegoedbon.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:42

Zijn er echt kassa`s die exact bijhouden hoeveel muntjes er van elk soort inzitten ja? Ben blij dat onze kassa niet zo technisch is. :+
Wij kunnen op onze kassa wel het kleingeld wegen, dus hoeven het niet te tellen, dat vind ik al heel makkelijk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:44

asjemenou schreef:
Zijn er echt kassa`s die exact bijhouden hoeveel muntjes er van elk soort inzitten ja? Ben blij dat onze kassa niet zo technisch is. :+
Wij kunnen op onze kassa wel het kleingeld wegen, dus hoeven het niet te tellen, dat vind ik al heel makkelijk.

nou nee hoor. dat denken een paar mensen hier. het zal wat zijn. een klant vraagt je of je 2 euro's terug hebt ipv een 2 euro muntje maar jij mag dat niet geven omdat dan je kassa niet meer zou kloppen..... pfff
en als je briefjes van 20 op zijn zou je geen 2 briefjes van 10 mogen geven?? :Y)