Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:39

Eva_D schreef:
Nee... hoe groot is dan ook de kans dat je met je eerste relatie de rest van je leven deelt ? Je leert er echt heel veel van heb ik gemerkt (en ik ben pas 18 kun je nagaan :+ )

Nou wij zijn tot nu toe aardig op weg... Inmiddels bijna acht jaar samen waarvan 4,5 jaar getrouwd. En tja, soms is dat wel eens lastig omdat je je dan afvraagt wat de wereld nog meer te bieden heeft... Aan de andere kant, we zijn niet voor niks zo lang al bij elkaar natuurlijk. Het was gewoon meteen goed :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:39

Ik vind die quote uit het andere topic nog steeds geweldig:

Waarom zou je het hele varken nemen voor die ene worst? :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:41

Suzanne F. schreef:

Omdat ie je gelukkig maakt? Voor jouw onbegrijpelijk merk ik uit je posts, maar het bestaat weldegelijk, een man die een vrouw kan gelukkig maken :j!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:42

Imago01 schreef:
Je bedoelde dat hopelijk als grapje want ik vind dat soort dingen in een relatie met elkaar dus gewoon vanzelfsprekend. Als je ziet dat je partner iets gewoon echt even niet aan kunt, dan moet je de boel zelf even ‘redden’. Dat het ook van twee kanten moet komen vind ik ook. Maar ik vind niet dat je er een beloning voor moet gaan verwachten. Ook dan ben je fout bezig.

Ik vind alles wat mijn vriend doet voor mij niet vanzelfsprekend. En andersom zou ik het ook niet fijn vinden dat alles wat ik doe hij het vanzelfsprekend vindt.

Andersom vind ik het wel toepasbaar wat jij zegt (en misschien doel jij daar ook op); toen mijn vriend met een gebroken been terugkwam van skivakantie, vond ik het vanzelfsprekend dat ik de Florence Nightingale uithing. Het wordt voor mij toch minder vanzelfsprekend op het moment dat ik merk dat hij het vanzelfsprekend vindt. Ik hoef geen beloning, maar een lach en een kus is al meer dan voldoende. Ik zal zijn liefde nooit vanzelfsprekend vinden, ik moet nog maar zo'n gek zien te vinden die mij als zijn prinses bestempelt. :) Andersom vindt hij mijn liefde voor hem ook niet vanzelfsprekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:43

Aan de andere kant... is het niet heel belangrijk dat je in je eentje al gelukkig bent?

Ook al ben je zelfstandig en heb je hem niet nodig, dan nog kan je samen een zijn en kan je een goede relatie hebben...

Ik zie namelijk ook de andere kant... Kennisje van me is gescheiden, kan absoluut niet alleen zijn en strikt dus de ene na de andere vent, die na een tijdje gillend wegholt omdat hij gebombardeerd is tot vierde liefde van haar leven... Ik denk dat je veel gezonder in een relatie staat als je die relatie niet keihard nodig hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:44

BraveSpots schreef:
Omdat ie je gelukkig maakt? Voor jouw onbegrijpelijk merk ik uit je posts, maar het bestaat weldegelijk, een man die een vrouw kan gelukkig maken :j!

Oh ja dat geloof ik heus wel. Er zijn zo ontzettend veel mannen op de wereld dat er vast ook wel goede tussen moeten zitten. :D

Ik hoop dat er ooit nog eens een echt goede vent op mijn pad komt die ik ook aantrekkelijk vind. ;)
Ik ken namelijk wel supergoede mannen, echt topgozers, maar daar wil ik toch geen relatie mee. Heb ik geen klik mee.

We zien het wel. :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:44

Rock schreef:
Eva_D schreef:
Nee... hoe groot is dan ook de kans dat je met je eerste relatie de rest van je leven deelt ? Je leert er echt heel veel van heb ik gemerkt (en ik ben pas 18 kun je nagaan :+ )

Nou wij zijn tot nu toe aardig op weg... Inmiddels bijna acht jaar samen waarvan 4,5 jaar getrouwd. En tja, soms is dat wel eens lastig omdat je je dan afvraagt wat de wereld nog meer te bieden heeft... Aan de andere kant, we zijn niet voor niks zo lang al bij elkaar natuurlijk. Het was gewoon meteen goed :j

Mijn schoonouders hebben 6 kinderen en die zijn allemaal met hun eerste liefde getrouwd of verloofd (de jongste trouwt dit najaar). De meesten ervan houden het tot nog toe al meer dan 10 jaar vol en zijn niet van plan daar iets aan te veranderen.
Een van mijn beste vriendinnen is inmiddels alweer 25 jaar gelukkig getrouwd met haar eerste liefde - getrouwd op haar 17e.
Een andere vriendin is inmiddels 15 jaar getrouwd met haar jeugdliefde...
Je hoort het vaak genoeg hoor. Kwestie van de juiste persoon tegenkomen.

@BraveSpots: precies! Ik ben echt niet met mijn varken ;) getrouwd alleen voor die worst, ik vind de rest gewoon ook erg leuk.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:45

BraveSpots schreef:
Suzanne F. schreef:

volgens mij moet je eerst nog altijd happie zijn met jezelf.

kan die man nog zijn best zo doen maar als je zelf niet happy bent wordt je het ook niet van een vent

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:45

Rock schreef:
Aan de andere kant... is het niet heel belangrijk dat je in je eentje al gelukkig bent?

Ook al ben je zelfstandig en heb je hem niet nodig, dan nog kan je samen een zijn en kan je een goede relatie hebben...

Ik zie namelijk ook de andere kant... Kennisje van me is gescheiden, kan absoluut niet alleen zijn en strikt dus de ene na de andere vent, die na een tijdje gillend wegholt omdat hij gebombardeerd is tot vierde liefde van haar leven... Ik denk dat je veel gezonder in een relatie staat als je die relatie niet keihard nodig hebt.

Dat is een ongezonde vorm. Maar het kan best zijn dat je alleen al gelukkig was, maar samen nog gelukkiger.

Edit: typo

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:48

nelis schreef:

kan die man nog zijn best zo doen maar als je zelf niet happy bent wordt je het ook niet van een vent

Klopt, ik WAS happy met mezelf. Na de relatie niet meer. Zo'n varken kan dus echt alles kapot maken, je zelfbeeld, je vertrouwen, je vermogen tot liefhebben, jezelf openstellen voor iemand...

Ik voel mezelf behoorlijk waardeloos, nog steeds.... Maar ik ben bezig mezelf weer bij elkaar te pakken.
Maar het heeft veel meer impact dan veel mensen denken die het nog nooit overkomen is.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:48

Rock schreef:
Eva_D schreef:

Oow wat goed !
Met het vriendje wat ik nu heb voelt het ook alsof het niet kapot kan.
maar na 7 maanden weetje t maar nooit... hopen dat het blijft ! Want naar mijn idee vind ik nooit meer iemand die zo goed voor me is en waarmee het zo klikt (En zo kan ik nog wel even door gaan) :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:49

Blue_Eyes schreef:
Rock schreef:

Dat is een ongezonde vorm. Maar het kan best zijn dat je alleen al gelukkig was, maar samen nog gelukkiger.

Edit: typo

Mee eens :j
Maar dan vind ik 'omdat hij je gelukkig maakt' dus niet goed gekozen... Gelukkigér kan wel :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:50

Rock schreef:

Ik denk dat er ook verschillende niveau's van gelukkig zijn. Ik ben gelukkig op mijn eentje, woon ook 5 dagen op kamers 100 kilometer verderop, heb mijn eigen (studenten)leven, vrienden, hobby's, en ik ben daar tevreden/gelukkig mee.
Maar hoe hij me gelukkig maakt, dat is op een ander niveau vind ik, een extra gevoel van blijheid, vrolijkheid diep van binnen die ontwaakt.
Dus ik ben niet afhankelijk van mijn relatie, maar hij maakt me wel 'extra' gelukkig, op een andere soort van manier.

Ok, dit is een hele vage, zweverige post, hoop dat je het snapt :+ .

Anoniem

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:51

Hihihi ik snap je hoor :')

Ik voel dat zelf ook zo met mijn vent (als alles goed gaat in onze relatie, want als het niet goed gaat kan juist iemand die zo dichtbij je staat je ook heel ongelukkig maken).

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:51

Suzanne F. schreef:
nelis schreef:

Klopt, ik WAS happy met mezelf. Na de relatie niet meer. Zo'n varken kan dus echt alles kapot maken, je zelfbeeld, je vertrouwen, je vermogen tot liefhebben, jezelf openstellen voor iemand...

Ik voel mezelf behoorlijk waardeloos, nog steeds.... Maar ik ben bezig mezelf weer bij elkaar te pakken.
Maar het heeft veel meer impact dan veel mensen denken die het nog nooit overkomen is.

Wat erg ! wees dan maar blij dat je ervanaf bent zeg !
En er komt vast wel iemand die je geweldig vind en je wilt helpen weer een goed zelfbeeld te krijgen enz. ookal geloof je dat nu mischien niet... lijkt me heel erg moeilijk om weer iemand te vertrouwen, je wilt jezelf automatish beschermen voor weer zoveel pijn.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:53

Rock schreef:

Dat is ook heel belangrijk! Binnen een relatie kun je gelukkig zijn, maar het ontbreken ervan moet je niet ongelukkig maken. Sommige mensen kunnen dat niet. Waar ligt dat aan??
Jezelf niet kunnen vermaken? Continu van iemand de bevestiging krijgen dat je ertoe doet?

Trouwens: mijn ouders zijn ook elkaars eerste liefdes. Gaat erg goed, ook in bed :r . 40 jaar verkering en 38 jaar getrouwd, je hebt nog even te gaan, Rock. ;)

Aah, dat kennisje... wat sneu! Ik denk ook dat je gezonder in een relatie staat als je weet dat je een relatie in het algemeen niet keihard nodig hebt. Dat heeft er mee te maken hoe je een relatie binnenkomt, voor die persoon of voor de relatie. ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:54

Dat denk ik ook Rock. In mijn omgeving is recent een stel gescheiden, vrouw was vreemdgegaan. Meneer zat/zit behoorlijk stuk maar is zo wanhopig op zoek naar vervanging. Dat kan ik niet begrijpen, de een zsm inruilen voor de ander zonder dat je maar een seconde hebt nagedacht over wat je nu eigenlijk is overkomen en wat je van je leven wilt maken.
Ik ben gigantisch besodemieterd na een relatie van 19 jaar (vanaf mijn 16de) en hij heeft dingen geflikt waarvan jullie minstens de helft niet zouden geloven denk ik. Op dat moment dacht ik ook dat ik nooit meer iemand zou kunnen vertrouwen en dat ik tig jaar zonder vent zou doorbrengen :)
Ik heb mn eigen huis gekocht, kunnen wennen aan alles alleen doen en bleek veel sterker te zijn dan ik dacht. Heb mezelf een schop onder mn achterste gegeven met ook de gedachte dat ik mijn leven niet zou laten verpesten door die l.l
Na een tijdje begon het toch weer te kriebelen ;) en ben ik (ik ben geen stapper) bewust op zoek gegaan naar een nieuw exemplaar en.......heb hem gevonden :) Ik vertrouw hem volledig en wat ik allemaal heb meegemaakt is volledig op de achtergrond geraakt.
Ik ben van mening dat iemand die vreemdgaat totaal respectloos is t.o.v. zijn of haar partner. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor iemand die rotzooit met iemand die een partner heeft. Het past helaas helemaal in deze tijd van ikke ikke ikke en de rest kan stikken :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:55

Eva_D schreef:
Wat erg ! wees dan maar blij dat je ervanaf bent zeg !
En er komt vast wel iemand die je geweldig vind en je wilt helpen weer een goed zelfbeeld te krijgen enz. ookal geloof je dat nu mischien niet... lijkt me heel erg moeilijk om weer iemand te vertrouwen, je wilt jezelf automatish beschermen voor weer zoveel pijn.

Lief! Dank je wel! :(:)
Ik vertrouw erop dat die er inderdaad ook zijn. Maar ik merk nu al dat het supermoeilijk is. Ik heb nu een week iemand ontmoet en de angst slaat meteen toe als er ook maar 1 opmerking komt of iets wat er op lijkt. Dan voel je meteen een steek door je hart en wordt je heel onzeker.
Ik weet dan ook niet of dit de goede persoon is voor mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:56

Whahaha deja _O- wat erg dat je weet dat dát ook goed gaat := :')

Maar ja, dat kennisje... aan de ene kant sneu, aan de andere kant ben ik er lichtelijk klaar mee... Elke keer weer honderd uit horen over d'r nieuwste vlam en dan zien hoe het weer naar de #^#&% gaat... :n

Vind het voor haar heel vervelend, maar ik heb na een keer of vijf eigenlijk de interesse een beetje opgegeven :o

Kinke! Super! +:)+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:58

Suzanne, je kunt het hoor!!! Wat mij erg heeft geholpen is het feit dat ik zelf mijn leven wil bepalen en het niet wil laten verpesten door zo'n dropl.l!!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:58

Als het de goede persoon is merk je het wel denk ik toch?
Hopelijk vind je iemand die je totaal geen rede geeft om onzeker te zijn, en er anders samen met je aan wilt werken. Geen genoegen nemen met minder! Ze bestaan namelijk wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:00

Thanx :o
Ik ben ook bezig mijn leven weer op te pakken en inderdaad te denken dat mijn leven teveel waard is om te laten verpesten door zo iemand. En ik hoop echt nog eens een goede tegen te komen. Maar ik geloof in het lot, niet zo zeer in bewust op zoek gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:01

Je merkt het inderdaad... Mijn man was mijn eerste echte vriend, maar daarvoor had ik ooit wel eens gezoend met een jongen... Dat was echt een vreselijke zoen en vanaf dat moment was ik echt doodsbang om te zoenen :')

Maar toen ik met mijn vent wat kreeg heb ik dat tegen hem gezegd en dat was gewoon goed... En drie dagen later kwam het van mijn kant uit, en vanaf dat moment is alles bij ons razend snel gegaan. We waren ook erg snel met 'ik hou van jou' en 'ik wil ooit met jou trouwen' en zo :')

Aan de ene kant denk je dan; pfft kalverliefde...

Maar tja... Here we are :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:02

Ik ook hoor, maar heb het lot een handje geholpen :) ;)
(farmdate is een erg leuke site haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:02

Farmdate? :') WTF _O-

Geweldige naam! :D