Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:06

Gelukkig weet je nu wel de reden waarom deze mensen bij jullie geparkeerd hebben. Fijn dat deze mensen het wel begrepen en dat ze het de volgende keer waarschijnlijk niet meer doen.

Als ik bij iemand op visite ga die in een rijtjeshuis woont dan kijk ik ook waar ik de auto kan parkeren, komt echter niet in mij op om de auto bij iemand anders in de tuin te zetten. Echter als diegene tegen mij zou zeggen het mag daar dan ga ik er ook vanuit dat het afgesproken is en dat mag.

Ik hoop dat je eruit kan komen met de buurman.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:06

Jasper schreef:
Heb je een rechtsbijstandsverzekering want dan kan je aan hen vragen om een brief aan de buurman te schrijven. Zo'n officieel juridisch stuk wil nog weleens helpen.

Die gaan voor zoiets geen brief schrijven ;).

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:20

Verstandig om eerst even tot rust te komen. Ik zou er ook wel wat van zeggen tegen de buurman. In ieder geval dat hij dit soort zaken eerst even met je moet bespreken. Met brieven van de rechtsbijstand of de politie escaleert het al snel. Dat kan altijd nog als het een probleem blijft.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:24

Inderdaad ontzetten brutaal! Ik zou me er ook aan kapot ergeren. Goed idee, jou auto erachter zetten. Ik zou die er voorlopig ook niet achteruit halen zodat ze je moeten vragen of je hem erachteruit wil halen zodat je meteen uitleg kan vragen.
Denk dat ze idd ff relax rond aan het fietsen zijn :S
Maar gek hoor, lijkt jou terein dan zo erg op een openbaar terein? Ik zou gewoon vooraan bij jullie oprit een bordje neer (laten) zetten met daarop bijv: Eigen terein, verboden voor onbevoegde. Ik bedoel als ze dan nog aannemen dat ze er zomaar mogen komen zou het nog veel brutaler zijn!

Dat ze zomaar het weiland ingaan is al helemaal belachelijk! Wat zijn sommige mensen toch gek, ze denken soms echt dat ze alles maar mogen.
Ik zou sowieso zo'n bord neer laten zetten, en als dat nog niet helpt miss de politie inschakelen?

Succes ermee!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:31

Moelie schreef:
Inderdaad ontzetten brutaal! Ik zou me er ook aan kapot ergeren. Goed idee, jou auto erachter zetten. Ik zou die er voorlopig ook niet achteruit halen zodat ze je moeten vragen of je hem erachteruit wil halen zodat je meteen uitleg kan vragen.
Denk dat ze idd ff relax rond aan het fietsen zijn :S
Maar gek hoor, lijkt jou terein dan zo erg op een openbaar terein? Ik zou gewoon vooraan bij jullie oprit een bordje neer (laten) zetten met daarop bijv: Eigen terein, verboden voor onbevoegde. Ik bedoel als ze dan nog aannemen dat ze er zomaar mogen komen zou het nog veel brutaler zijn!

Dat ze zomaar het weiland ingaan is al helemaal belachelijk! Wat zijn sommige mensen toch gek, ze denken soms echt dat ze alles maar mogen.
Ik zou sowieso zo'n bord neer laten zetten, en als dat nog niet helpt miss de politie inschakelen?

Succes ermee!

uhhh jij hebt vast het hele topic niet gelezen. het was n.l visite van de buurman die had gezegd dat ze daar wel mochten parkeren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:33

Jammer dat er geen wielklem op mag.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:25

Leuk die buurman. Groot bord met VERBODEN PARKEREN - PRIVE TERREIN plaatsen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:32

Wat een brutaliteit hebben sommige mensen toch. Het is jullie erf en dan zegt de buurman tegen zijn visite dat ze daar mogen parkeren, het wordt steeds gekker in Nederland, je buurman beslist over jou voortuin.
Als ik jou was dan zou ik toch echt geen auto's op je terrein laten parkeren ook al smeekt hij de volgende keer op zijn blote kniën hierom.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:45

Wat een idioot, die buurman :( beetje net zo'n geval als mijn ex-buurman (pag. 1). Toen ik gezegd heb dat ik het niet meer wilde hebben is er ook nooit meer iets gebeurd, denk dat ie een beetje schrok van mijn persoonlijke uitleg :D
Niet zozeer van mij ofzo, maar het was zo'n type dat maar raak doet, zo lang er niemand iets van zegt...

Vind dat je heel volwassen reageert ;)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:48

Ik had allang politie gebeld, maar ik ben jou niet.

Ik weet niet hoe jouw tuin eruit zit, maar misschien kun je een hek neerzet op jouw oprit. Mijn vader woont ook in een groot huis met een grote tuin. Hij heeft bij zijn oprit een grote ijzeren hek met een blauwe bord dat er geen onbevoegden zonder afspraak op zijn terrein mag komen en de rest van zijn tuin is omheind met hagen en lage hek (zijn hek kan eventueel op slot). Een grote hek is altijd duidelijk voor iedereen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:58

Goldenflower schreef:

Dit soort zaken los je zelf op, wordt over het algemeen ook als eerste jou geadviseerd als je de politie beld. Ze komen niet voor dit soort dingen mits dit een dagelijsk probleem is en jij er al alles aan heb gedaan.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:03

echt van de zotte, misschien helpt het om een bordje met eigen terrein te plaatsen. Zou toch even aan de beste buurman melden dat je het niet prettig vind dat jullie voortuin als parkeerplaats gebruikt wordt.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:15

Wat een aso zeg ... Ook raar dat ze de auto gewoon zo op het grasvel zetten ... Doen ze thuis ook niet lijkt me :+ Maar nog raarder van je buurman, klinkt zo niet als een hele leuke buurman.

Op stal liggen wij aan een doodlopende weg. Paar honderd meter voor ons hek staat een bord doodlopende weg en verboden voor onbevoegden, ook staat er zo'n bord bij ons hek met verboden onbevoegden, strafbaar. Er rijden soms vreemde auto's het terrein op die dan een soort van niet weten wat ze moeten doen. Ik zeg dan altijd netjes dat dit prive-terrein is. Fietsers zijn brutaler, de meeste fietsen de oprijlaan op (+-50m) en die fietsen dan snel terug omdat onze honden er erg eng uit zien :P Dat is altijd hilarisch om te zien, maar sommigen (paar keer meegemaakt) die parkeren hun fiets midden op het erf en gaan rond wandelen. Vertel ze dan dat het prive terrein is, en kreeg een keer de opmerking dat dat maar onzin is ... Ik wist niet wat ik daarop moest zeggen, was stomverbaasd dat die man dat zei ...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:44

Chiqa schreef:
Goldenflower schreef:

Dit soort zaken los je zelf op, wordt over het algemeen ook als eerste jou geadviseerd als je de politie beld. Ze komen niet voor dit soort dingen mits dit een dagelijsk probleem is en jij er al alles aan heb gedaan.

Nee idd... want dan zijn ze volgens de medemens weer teveel met andere dingen bezig ipv met boeven vangen 8-) :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:49

nee dat bedoelen ze niet zo Cyntje, over het algemeen wordt je relatie met je buren dr niet beter op als er meteen politie op af wordt gestuurd, ze verwachten dat jij dat als burger eerst zelf netjes op probeerd te lossen, lukt dat niet kan je altijd de politie nog bellen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:00

Cyntje schreef:
Nee idd... want dan zijn ze volgens de medemens weer teveel met andere dingen bezig ipv met boeven vangen 8-) :=

Vind ik dus wel, is toch van de zotte als die voor elk buren-wissewasje (want dat is dit toch..) op zouden moeten komen draven, alsof die niets beters te doen hebben... (lees: boeven vangen ;) )
We zijn toch volwassen mensen hier met een Hollandse mond.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:04

Jullie begrijpen mij duidelijk verkeerd ;)

Edit: vele mensen snappen namelijk niet dat agenten meer te doen hebben en daarom ook niet voor onzin-dingen naar je toe komen :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:14

Nou dan zijn we het eens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:15

O dan zeggen we dus presies hetzelfde alleen op een andere manier :)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:24

Sjonge, wat een brutaliteit!
Wel jammer dat het niet 'spannender'is afgelopen (voor de lezers onder ons :P)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:25

Wat een raar verhaal ;)

Ciara, woont je buurman aan hetzelfde pad ofzo? Aangezien ik begreep dat het ook al jullie oprit is waar de visite vanaf jullie tuin in is gedraaid?

Verstandhouding met de buren. Lastig, goed dat je je woede eerst even laat bezinken :) Anders wordt het alleen maar erger. Maar blijft een raar verhaal, beetje dubieus eigenlijk. Misschien voorkom je het volgende keer door je erf afscheiding aan te geven (bordjes priveterrein of je tuin afzeten). Maar wondere wereld dat je duidelijk moet maken dat je niet gediend bent van jan en alleman die op je erf zonder toestemming van jou denken te mogen zijn. En erg rare actie van je buurman ook.

Succes nog!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:30

Bienotje schreef:
beetje dubieus eigenlijk.

Dubieus, hoezo? :?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:40

Jeetje wat een aso zeg! Dat was iig mijn eerste reactie, maar dat de buurman zoiets zegt, vind ik wel erg raar! Ook ik zou hem er op aan spreken. Gewoon zonder tieren, maar dat je liever hebt dat hij het eerst even aangeeft/ overlegt, zodat jij ook weet van wie de auto is etc. En dat je het eigenlijk liever niet hebt. Rare buurman zeg... Pfff.

Wij hebben ooit eens een aso gehad ook. Wij hebben een oprit, met twee heggen ernaast. Je ziet DUIDELIJK dat het een oprit is, een auto parkeerplaats die bij ons huis hoort. Maar een of andere persoon vond het nodig zijn auto echt VOOR de oprit te zetten, tegen de heggen aan dat we er niet meer met fiets langs konden, laat staan auto p de oprit konden zetten. Mijn vader had de auto zo goed mogelijki ingebouwd, er is maar 1 weg terug. Briefje onder de ruiterwissers en wachten tot de beste man zijn auto ging halen en even aan belde om te vragen of mijn vader de weg weer vrij wilde maken... Maar de beste man werd nog asocialer en is DWARS door de bosjes (een strook van zo'n 5 meter met flinke bosjes & net geplantte boompjes) er tussen uit geknepen :oo Echt achterlijke mensen heb je rondlopen... Had het ook nooit verwacht, want was best een dikke dure auto, en dan zo door een perk heen karren om mijn "gevaarlijke" papa te ontlopen := :))

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:42

IKbenEllen schreef:
Bienotje schreef:
beetje dubieus eigenlijk.

Dubieus, hoezo? :?

Dat je blijkbaar duidelijk je erf af moet zetten, omdat er anders verwacht wordt dat iedereen vrij gebruik van kan maken..

Die daar geperkeerd hebben zullen echt in de veronderstelling geweest zijn dat het goed zat. De buurman heeft immers toestemming gegeven en als visite zou ik ook denken dat als me dat gezegd wordt dat het wel goed zit eigenlijk..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:49

Bezopen dat dat zou moeten, als ik TS verhaal lees is dat super duidelijk... Buurman is gewoon een aso.

Dubieus is echter een vreemde woordkeus, aangezien dat twijfelachtig betekent ;) Vandaar dat ik het vroeg...