Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:54

holly schreef:
Oe twee zusjes aan het bekvechten. Ik hoef geen tv aan te zetten, soapserie genoeg hier :+

Hij heeft dus gezegt, sorry maar ik kap er mee? Niet jij als ik het goed begrijp?
(mijn vriend zei gisteren, als ze zich zo tegen mij zou gedragen, zou het feestje meteen over zijn)

En nu dit gebeurt zeg je, prima zo, ik ben er ook klaar mee.
Dat begrijp ik even niet. 7 jaar samen (toch?) en dan zo makkelijk klaar zijn met elkaar.
Dan was er in mijn ogen al geen houden van meer aanwezig, of je krijgt het niet gewonnen dus ben je nu gewoon op je teentjes getrapt.
Beide klopt niet. Liefde over, prima dan is dit misschien wel de beste oplossing zo, maar als je nu gewoon koppig doet, dan zou ik toch maar eens van die troon afkomen om dit weer even te gaan fixen hoor.

Je moest s weten, het is 9 van de 10 keer geen koek en ei tussen ons hoor.....en ze wil toch ook geen steun want dan is het opeens stom getteter dus biedt ik mijn excuses aan en dan ben ik eerlijk, is t ook weer niet goed....
Nou zo denk ik er dus ook over..... dat je dat heus niet zomaar opgeeft en zo ja zou dat zonde zijn gewoon.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:55

Bitch fight!

Sorry dames jullie zijn 29(?) en 31 jaar. Beseffen jullie niet dat het best wel kinderachtig is om dit hier openbaar uit te vechten? Jullie zijn nota bene zusjes, bel elkaar gewoon even op.

Verder sluit ik me graag volledig aan bij Holly. Ik vind het toch vreemd om te horen hoe het nu de afgelopen uren ineens zo is gelopen. Vanmorgen was TS nog gematigd positief en nu is het definitief over? Hebben jij en je vriend een goed gesprek gehad dan vanmorgen?

Een relatie is geven en nemen!

Sorry ik ben echt verbaasd, heb genoeg te zeggen maar doe het een keer wijselijk niet. Veel succes i.i.g.!

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:58

ik weet niet wat jij onder een bitch fight verstaat maar dat is dit niet hoor....sorry...ik zeg gewoon hoe ik er over denk, niets meer en niets minder en er staat geen gescheld of wat dan ook in naar elkaar toe, dus als jij dit al een bitch fight noemt dan weet ik niet hoe je het noemt als dat het echt zou zijn ;)

Ik zeg niets raars dacht ik zo , gewoon alleen zoals het is...en ik zie daar niets bitcherigs aan, nog ff,..en dan heb ik t straks gedaan!!!

Denise_84

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:01

Ooit van ironie gehoord?

Ik vind het gewoon kansloos om ruzie (discussie) te gaan maken met je zus over internet. Ja sorry, dat is mijn mening.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:01

holly schreef:
Oe twee zusjes aan het bekvechten. Ik hoef geen tv aan te zetten, soapserie genoeg hier :+

Hij heeft dus gezegt, sorry maar ik kap er mee? Niet jij als ik het goed begrijp?
(mijn vriend zei gisteren, als ze zich zo tegen mij zou gedragen, zou het feestje meteen over zijn)

En nu dit gebeurt zeg je, prima zo, ik ben er ook klaar mee.
Dat begrijp ik even niet. 7 jaar samen (toch?) en dan zo makkelijk klaar zijn met elkaar.
Dan was er in mijn ogen al geen houden van meer aanwezig, of je krijgt het niet gewonnen dus ben je nu gewoon op je teentjes getrapt.
Beide klopt niet. Liefde over, prima dan is dit misschien wel de beste oplossing zo, maar als je nu gewoon koppig doet, dan zou ik toch maar eens van die troon afkomen om dit weer even te gaan fixen hoor.

Hoe je het ook went of keert, die vrienden zullen er altijd zijn, net zo goed als dat jouw vriendinnen er altijd zullen zijn.
Zodra je gaat samenwonen zullen ze ook nog eens af en toe bij jullie op visite komen en dan is het vrij asociaal om de één te verwelkomen en bij de ander de deur voor de neus dicht te doen (even bot gezegt)
Dat besef je blijkbaar want je zegt al, ik wil best iets te drinken voor ze inschenken, zo af en toe er gezellig bij gaan zitten en zelfs een middagje samen barbequen zie je wel zitten, maar....tot daar en niet verder!!!

Vooraf loop je al te piepen, neeeee want dadelijk dit, dat, zus en zo. Waarom doe je dat? Waarom maak je het jezelf zo moeilijk?
Dat is toch niet zijn schuld, dat doe je jezelf aan.

Kan het niet zo zijn (en ik zeg ook maar wat hoor) dat jij geen moeite hebt met hun opleidingsniveau, hun saaie beroep, hun manier van op vakantie gaan etc, maar simpelweg niets met ze te maken wil hebben door het woordje alcohol + het feit dat het mannen zijn?(heb je net zo veel moeite met vrouwen en wijntjes?)
Dat ze jou het gevoel van gevangenheid, van willen vluchten, van het verloren zijn van de controle, geven waardoor je een enorme muur om je heen hebt geplaatst waarbij het niet meer uitmaakt of ze nu een biertje drinken of een glas cola.
Zou dat niet jouw probleem kunnen zijn? Het in een situatie terecht komen waar je zelf geen controle over hebt en daar niet mee weten om te gaan?

Nou aan dat bekvechten deed ik al niet mee en dat ben ik niet van plan ook.

Ik heb hem een compromis voorgesteld en daar kon ie niet mee akkoord gaan. Nou en wat Kativl al zegt: en het is geven en nemen he? En in mijn compromis gaf ik ook. En hij wilde niet, naja, dan hoef ik ook niet zo nodig meer en al wilde ik wel nog heel nodig, dan nog he, van mij hoeft het ook niet zo als het alleen zijn "way" is.

Het zal gerust de alcohol zijn ja. En met vrouwen die zich lam zuipen heb ik net zo veel moeite als mannen die zich lamzuipen, maar het meeste moeite heb ik gewoon met iemand die zich lam zuipt en dan in mijn bed of huis stapt, lam gezopen en al. Over het algemeen kan ik trouwens beter overweg met mannen dan met vrouwen.

Ik heb zeker een probleem met het uit handen geven van controle en ook zeker een probleem met het concept "groepen". Ik geloof dat je makkelijker dingen boven haalt bij mensen onder invloed van een groep, dingen als: meer drinken, grappiger doen dat je bent, uitsloof gedrag etc.

Maar jij stelt dus dat ik net zo goed de balen van ze zou hebben als ze cola drinken? Misschien wel, misschien niet. Ik zou het niet weten.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:04

Denise_84 schreef:
Ik vind het toch vreemd om te horen hoe het nu de afgelopen uren ineens zo is gelopen. Vanmorgen was TS nog gematigd positief en nu is het definitief over? Hebben jij en je vriend een goed gesprek gehad dan vanmorgen?

Een relatie is geven en nemen!

Sorry ik ben echt verbaasd, heb genoeg te zeggen maar doe het een keer wijselijk niet. Veel succes i.i.g.!

Ja, dat hebben we gehad en HIJ wil niet geven en nemen. Hij wil zijn "vrijgezellenleven" en kunnen doen en laten wat ie wil, wanneer hij wilt, met wie hij wilt en zo veel kunnen drinken als hij wilt. Het spijt me, maar dan ben je bij mij aan het verkeerde adres gewoon. Is geen kwestie van WILLEN, dat gaat gewoon niet bij mij. Dan heb ik zelf geen leven. En als hij TOTAAL geen rekening met mij houdt, laat dan maar.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:06

Dan is het inderdaad duidelijk. Toch rot om er op zo'n manier uiteindelijk achter te komen dat het niet gaat werken. Ik begrijp je wel hoor; soms gaat het gewoon niet. Desondanks heel erg jammer maar ik hoop dat je snel weer een leuke vent tegenkomt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:10

Jammer dat het zo gelopen is.... maar beter dit dan voort blijven kabbelen.

OF het is nu over en uit en je bent van al die onrust en onzekerheid en frustratie af , OF het komt weer goed en dan zal het beter zijn dan voorheen omdat je nu dat compromis neergelegd hebt en dat eerst uit-onderhandeld zal moeten worden voordat je eventueel weer verder gaat.

Het is nu aan hem om alsnog dat compromis te sluiten. Doet hij dat niet of te laat : heel erg jammer maar dan ben je toch echt beter af zonder elkaar want met elkaar gaat dan niet werken.

En er zijn heus wel mannen die een niet altijd even subtiele vrouw met ballen wel kunnen waarderen hoor , maar dat zijn over het algemeen wel mannen die heel sterk in hun schoenen staan en dingen wel met wat humor doorgronden. En dat is juist wel weer fijn als ze daarnaast ook heel lief zijn , zonder dat het meteen zo'n l*lletje wordt :P

Denk dat je daar sowieso meer aan hebt dan zo'n figuur dat in z'n puberteit blijft hangen ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:13

Juist ja!

Daarom.

Ik heb zo wie zo iemand nodig die sterk in zijn schoenen staat.

Misschien dat dat het ook wel was/ is: iemand die sterk in zijn schoenen staat, zal niet "bezwijken" onder een groepsdruk, niet alleen om alcohol te drinken, maar ook om andere dingen te doen. En dat zag ik bij hem niet echt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:32

Nee nee dat stel ik niet, dat vraag ik.
Het zou toch kunnen dat jij bij het woordje alcohol de muur al optrekt bij wijze van...

Maar wat je nu zegt he....hij is blijkbaar een groepjes persoon, dus.....
Waar heb je dat geleerd/wie heeft jou dat wijs gemaakt?

Ik blijf steeds aan je merken dat je jouw mening op wilt spelden en dat je vrij weinig mee geeft met de andere kant.
Dat is toch een probleem hoor Ilzas, dat blijft keer op keer stubbelingen geven.
Dit is geen reactie op iets wat je gezegt hebt hoor, maar puur op hoe je overal op reageerd

Ik doe mijn best om je te helpen, maar poeh dat valt niet mee dametje :+

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:35

Oh, hij is gewoon een groepspersoon. Of, anders geformuleerd, hij kan met iedereen. Maar zijn vrienden, dat is echt een groep, een groep van scouts/ scoutingmensen (of hoe je dat ook zegt). En aanhang. In sommige gevallen en in sommige gevallen niet. Want ik ben niet de enige partner die er niks van moet hebben.

Lief dat je me probeert te helpen, maar dat gaat niet echt meer nu...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:41

Ilzas schreef:
maar dat gaat niet echt meer nu...

Waarom niet? Vraag hem om een gesprek met zijn 2en. (mocht hij op de boot zitten, dan maar via de telefoon)
Ik geloof dat het aardig nodig is om eens een gesprekje over de toekomst te doen.
Wat wil jij, wat wil hij, hoe zien jullie het los van elkaar en hoe zou dat er uit kunnen zien tezamen.
Vrienden horen niet in dit gesprek thuis, dat is, en dat is het altijd al geweest, maar bijzaak en een oplossing voor te vinden.
Maar hoe zit het met jullie? Zitten jullie uberhaupt na 7 jaar nog wel op 1 lijn?
Wil jij niet te veel huisje boompje beestje en hij eigenlijk meer lang leven de vrijheid?
Gaan jullie samen nog wel de zelfde kant op?
Denk dat dat momenteel het eerste is waar jullie eens even over moeten babbelen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:45

Ik vind aantal jaren relatie niks zeggend. Relatiegeluk is veel belangrijker. Als je niets in de context gemeen hebt is het heel moeilijk om een goede relatie te houden. Want het eeuwenoude soort zoekt soort is toch zwaarwegend. Vaak roepen mensen maar ik heb ook niks gemeen... En als we verder kijken zie je toch altijd gelijkenissen.

Buiten dat zijn de persoonlijkheidstrekken: Conscientieusheid wat hier toch de grootste doorweger is bepalend of een relatie goed of slecht loopt.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:47

Leg eens uit...
(dat van dat conscientieusheid)