Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:05

kazary schreef:
En zeker mensen die al maar 75 rijden en dan ook nog eens flink gaan remmen voor een paal. Hoe dat zit?

Zeg het net psychologisch :) zijn ingebouwde schema's in de hersennen en die komen boven bij flitspalen, het zien van een politieman.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:05

kazary schreef:
En zeker mensen die al maar 75 rijden en dan ook nog eens flink gaan remmen voor een paal. Hoe dat zit?

Als je het wegenverkeersreglement zou kennen, wat je behóórt te kennen, wist je het antwoord :)*

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:06

Het blijft overigens hoogst vermakelijk dat dit topic parallel loopt naast topics door over te snel rijden automobilisten klagende ruiters op Bokt.

Dit blijf jij maar herhalen HC, maar is je kwartje nu nog niet gevallen dat er misschien geen paarden op de snelweg zitten (als het goed is tenminste)
En dat de snelrijders hier geen roekeloze rijders zijn die al miljoen keer hebben aangegeven niet te snel te rijden in de kom of woonerf, ook niet op smalle landweggetjes.

Wat denk je dan bij paarden op de landweggetjes, even gas gaan geven anders klopt de theorie van HC niet meer?

Kz.

ecyoj

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:07

Huertecilla schreef:
kazary schreef:

Als je het wegenverkeersreglement zou kennen, wat je behóórt te kennen, wist je het antwoord :)*

hc

niet als je 80,100,of 120
want waarom zou je dan nog remmen.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:08

kazary schreef:
Het blijft overigens hoogst vermakelijk dat dit topic parallel loopt naast topics door over te snel rijden automobilisten klagende ruiters op Bokt.

Dit blijf jij maar herhalen HC, maar is je kwartje nu nog niet gevallen dat er misschien geen paarden op de snelweg zitten (als het goed is tenminste)
En dat de snelrijders hier geen roekeloze rijders zijn die al miljoen keer hebben aangegeven niet te snel te rijden in de kom of woonerf, ook niet op smalle landweggetjes.

Wat denk je dan bij paarden op de landweggetjes, even gas gaan geven anders klopt de theorie van HC niet meer?

Kz.

jawel hoor
reed er net een langs

en nog wel te snel ook

kazary

katiavl schreef:
kazary schreef:

Zeg het net psychologisch :) zijn ingebouwde schema's in de hersennen en die komen boven bij flitspalen, het zien van een politieman.

Ja ik las dat
Dan mis ik dat stukje psychologisch bij het zien van een flitspaal als ik weet dat ik netjes de snelheid rij :)

joostvangestel

kazary schreef:

Dat zal best voorkomen. In het dorp verderop staat een flitspaal. je mag daar 50 km per uur, dus reken maar dat zo iemand vol op zijn rem gaat staan als die flitspaal in de buurt komt. Ik ben overigens niet heilig, die flitspaal heeft me ook eens betrapt op 54 km per uur, maar dat is wel mijn eigen lompheid.

Overigens 100 x liever een bon in de bus dan een kind onder mijn auto....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:09

Als je te hard rijd wel ja, maar toch niet als je daar 50 op je tellertje langs rijd, dan rem je toch niet? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:10

kazary schreef:
Als je te hard rijd wel ja, maar toch niet als je daar 50 op je tellertje langs rijd, dan rem je toch niet? :)

Jawel hoor je heb altijd mensen die als een koe op hun rem gaan staan, en geen flauw idee hebben wat ze hiermee veroorzaken.....Spiegeltjes kijken wat is dat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:13

kazary schreef:
katiavl schreef:

Ja ik las dat
Dan mis ik dat stukje psychologisch bij het zien van een flitspaal als ik weet dat ik netjes de snelheid rij :)

Maar de mensen die een politieman zien doen vaak ook niks verkeerd, sommige mensen hebben gewoon een vooropgesteld plan als ze zo iets zien dat ze extra braaf moeten rijden. Voor veel mensen is 5 km onder de snelheid braaf.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:13

Ik kreeg laats een bon
jaja ree te hard

maar volgens die flitser ging ik ipv a naar b van b naar a

zo knap

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:17

Chiqa schreef:
kazary schreef:

Jawel hoor je heb altijd mensen die als een koe op hun rem gaan staan, en geen flauw idee hebben wat ze hiermee veroorzaken.....Spiegeltjes kijken wat is dat?

Ja dat weet ik, dat bedoel ik ook, maar dat is dus wat ik niet snap.
Hier in het dorp gebeurd dat ook zo vaak, je mag er 80, mensen rijden dat precies op de teller en dan duwen ze de rem 10 km in. (om vervolgens de kom in te rijden met 70 en daar mag je 30)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:24

Hier wordt ook wel eens geseind en ik doe het zelf ook wel eens. Ze staan hier altijd echt op van die plekken dat het niks met de verkeersveiligheid te maken heeft, maar wel met scoren. Echt op zo'n brede weg, het fietspad is er van afgescheiden door een brede berm en bomenrij. Als je eve niet oplet zit je net een paar kilometer boven die 50 (een ienieminie stukje verder is het 80) en daar staan ze dan. Ik weet dat je je gewoon aan de snelheid moet houden en eigen schul dikke bult, maar dit is gewoon zo veel mogelijk innen en dan wil ik best even seinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:30

kazary schreef:
Ja dat weet ik, dat bedoel ik ook, maar dat is dus wat ik niet snap.
Hier in het dorp gebeurd dat ook zo vaak, je mag er 80, mensen rijden dat precies op de teller en dan duwen ze de rem 10 km in. (om vervolgens de kom in te rijden met 70 en daar mag je 30)

Ik snap het ook niet hoor, denk dat dit wel met intelligentiepijl van de automobilist te maken heeft,
en zo heb je dr wel meer, van die de hele weg met groot licht ridjen of hun mistlicht aan.
Dus dit zal ook stoppen als ze een flitspaal zien staan, want ja het is al een godswonder dat ze hem überhaupt zien staan toch.
Toch wel zorgelijk dat dit ooit hun rijbewijs haalt toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:32

Sjah als ik van mijn instructrice hoor rijden er veel zonder rijbewijs. Of een rijbewijs van een ander land die hier gewoon ingeruild mag worden. Dat is al even schrikwekkend dat zo een mensen op de weg mogen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:49

katiavl schreef:
Sjah als ik van mijn instructrice hoor rijden er veel zonder rijbewijs. Of een rijbewijs van een ander land die hier gewoon ingeruild mag worden. Dat is al even schrikwekkend dat zo een mensen op de weg mogen..

Waarom is het schrikbarend dat een rijbewijs ingeruild kan worden? Ik mag met mijn rijbewijs (Nederlands) toch ook gewoon in andere landen rijden, dat is toch ook niet schrikbarend?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:52

Nouks schreef:
katiavl schreef:

Waarom is het schrikbarend dat een rijbewijs ingeruild kan worden? Ik mag met mijn rijbewijs (Nederlands) toch ook gewoon in andere landen rijden, dat is toch ook niet schrikbarend?

Ja neen dat is niet schrikbarend, maar het gaat over landen waar de rijbewijs norm laag is en dus vaak nog niet eens kunnen rijden.
Zijn veel uit goede wil die alsnog naar het rijcentrum komen ook al hebben ze hun rijbewijs om te leren rijden. Staat vaak in de krant die problematiek :)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:55

Nouks schreef:

Nee hoor, in Ontario (Canada) mag je maar twee maanden rijden met een Nederlands of internationaal rijbewijs, daarna MOET je een rijbewijs halen (dat wil zeggen, theorie en praktijkexamen). Is wel belachelijk en in strijd met een verdag dat Canada heeft ondertekend, maar dat is een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:58

Joost, ik heb onlangs eens een dergelijk verhaal gehoord van iemand die is verhuisd naar Amerika. Moest daar inderdaad ook examen doen. Maar als je hoorde wat dat inhield, dat was bij wijze van spreken gewoon een blokje om. That's it. Ik wil niet weten wat een stumperds daar los rond mogen rijden... :=

Overigens, al is het maar twee maanden, ik mág daar rondrijden. Alleen misschien niet voor altijd :+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:01

joostvangestel schreef:
In principe heeft oom agent zijn centjes pas echt verdiend als er gewoon niemand te hard rijdt. Daarvoor is de politie, niet om snelheidsovertreders te pakken, maar om te zorgen dat men zich aan die snelheid houdt.

Jammer dat ze wel aan een jaarquotum moeten komen...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:36

Moet wel zeggen dat ik de politie vaak harder zie rijden dan ikzelf. Terwijl ze niet op boevenjacht zijn :') Dat ze controleren op plaatsen waar het gevaarlijk is of waar veel kinderen lopen, prima, niks mis mee, dat is zelfs goed. Maar soms staan ze op plaatsen dat je echt denkt van, dit is gewoon de burger naaien. Sommige flitspalen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:39

capopjekop schreef:
Moet wel zeggen dat ik de politie vaak harder zie rijden dan ikzelf. Terwijl ze niet op boevenjacht zijn :')

Hoe weet jij dat hebben ze je even opgebeld hierover?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:41

Vaak hebben ze bij haast een sirene aan :) Maar het gaat even om het idee, het gebeurd niet af en toe hoor, maar geregeld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:48

Klopt idd, gebeurd geregeld, alleen weet jij blijkbaar niet dat die toeters en bellen voor de regel zijn, als zij bv naar een doorrijder na aanrijding rijden, of een verkeersongeval, gaan niet standaard voor de regel de sirene aan hoor ;)
Dus ja dan kan je wel eens een gehaaste agent tegenkomen, het is hun beroep dus niet echt een vergelijking met een burger.

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:14

Jammer dat er agenten zijn die altijd gehaast zijn dan..........ze halen mij vaak in terwijl ik al te hard ga.
Ze moeten eens bij ons in de 30 km wijk gaan flitsen maar nee daar zie je ze nooit en dat terwijl ze hier erg veel geld mee kunnen binnen halen. Jammer dat ze altijd in de polder bij iemand op het erf staan met een laser......
Ik sein trouwens niet