Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:30

DvdKloof schreef:
er is gewoon bewijs van de big bang, klaar. punt uit. kun je gewoon niet o heen draaien.

maar ik ik woon echt in een griffo dorp..(sorry voor de verwoording heb er nix anders voor) en heb echt een *** hekel aan die griffo's... de kermis mag niet meer op t dorp omdat tie op zondag altijd werd afgebroken. alles moet dicht op biddag, maar op koopzondag lopen ze wel met z'n allen in goes in de stad te shoppen..? en dan nog niet over die schijnheilige kinderen gesproken.. heb er vaak genoeg 1 op z'n bek gemept.. en kzal niet zeggen dat niet christelijke kinderen niet zo zijn, maar de griffo's zijn wel heel erg..

edit: gereformeerde/christelijke en die zooi mogen nix met seks, magie o.i.d, maar was die kloof in de zee door mozes(?) dan geen magie? en ondertussen n*uken ze ook wel wat af..

sorry voor mijn grofheid, maar zo gaat het 9 van de 10 x wel.

Wat wil je hiermee nou precies zeggen? Heb je nog een boodschap met deze scheldpartij om mee te sturen of moest je gewoon wat frustratie kwijt?
Daar is dit topic in ieder geval niet de plek voor :n

Op een nette manier mee discussiëren is prima, maar hou het dan ook netjes...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:24

Mijn mening is dat beide theorieen gaten hebben. Dus eigenlijk geloof ik geen van beide 100% of geloof ik beide deels?
Ik denk dat elk mens wel een soort geloof in zich heeft.
Mensen die zeggen niet te geloven in een God zijn misschien weer bijgelovig of geloven in telepathie of weet ik het wat voor rommel.
Ik denk wel dat het erg naief is om te denken dat we de enige unieken zijn in het enorme helal. Zo geweldig zijn we namelijk niet.
Kijk eens goed om je heen, we zijn wreed, moordlustig, egoistisch, de kranten staan vol ellende! Een geloof (ook wel hoop) brengt orde in de chaos. Het huwelijk en monogamie (door o.a. de kerk) zijn in het leven geroepen om orde in de chaos te scheppen, niet meer en niet minder. Mensen zijn helemaal niet monogaam of sociaal. Wij proberen ons te evolueren in sociaal een monogaam. En als dat helpt met een duwtje van het geloven in een "hogere" macht, why not? Daarom denk ik dat er een deel waar is van de evolutie theorie. We hebben gedachten gekregen, we hebben "verstand" gekregen. Iets wat bij de andere diersoorten ontbreekt. Even voor de duidelijkheid, een mens is niks meer dan een dier behalve wat ik hierboven noem, het gebruik en aanwezigheid van een hersenstam. Laten we die dan ook eindelijk eens gaan gebruiken. Darwin of God, beide doelen zijn hetzelfde, een betere wereld, begint bij jezelf!
Heel vaak wordt er op bokt gescholden op een ander terwijl we er zelf allemaal een hekel aan hebben als het met ons zelf gebeurd. Niemand vindt het leuk om uitgescholder te worden!
Wat dat betreft hoop ik dat Darwin gelijk heeft en de mens verder evolueert! En wat betreft God, zou hij ervan genieten hoe we het met zn allen verkloten?
Ik respecteer elk geloof en alle theorieen, zolang ze het mij maar niet opdringen of verplichten. Ik trek liever mijn eigen conslusies!
Ik heb de laatste jaren veel over Boeddhisme gelezen en in dat geloof staan een paar hele wijze lessen voor menselijk gedrag. Daar heb ik meer aan dan de wazige verhalen in de bijbel! Kunnen mensen wel iets met de zondagspreek, nou best, zolang je er een beter mens van wordt mag je van mij!

Ann_moi

Re: Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:33

De boedhisten vind ik ook erg interessant qua geloof.. :P
Ik zelf ben R-katholiek, maar toch vind ik het scheppingsverhaal meer een verhaal dan waarheid.
Iedereen mag geloven wat hij of zij wilt geloven, en zelf weet ik ook niet altijd wat ik moet geloven, maar iig helpt de discussie over de darwin theorie om te gaan geloven wat je geloven wilt, en je gaat nadenken over dingen waarover je normaal niet nadenkt, en ik denk dat dat heel erg belangrijk is voor de ontwikkeling van de mens.. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:43

Zoezi schreef:
Het huwelijk en monogamie (door o.a. de kerk) zijn in het leven geroepen om orde in de chaos te scheppen, niet meer en niet minder.

Op alle fronten mis.
Het huwelijk zoals we dat nu kennen is een door mannen bedachte zet om zekerder te stellen dat hun erfgoed ook naar hún nageslacht gaat.
Voordien was het veel logischer erfrecht via de vrouwelijke lijn heel normaal: je weet immers altijd wel zeker wie de moeder is :D
Is vervolgens door de mannelijk geestelijke leiders in het geloof (lees: de grote drie) opgenomen om het via het dogma van elke discussiemogelijkeid te ontdoen :)*
Het huwelijk als instituut voor het zeker stellen van de erfopvolging is een heel goed voorbeeld van het listige van 'geloof' omdat het voor een groot deel manipulatie van het gedrag van het individu inhoudt. Met name de grote drie zijn agressief, expansief en dogmatisch; intolerant en een bedreiging voor de vrije wil.
'Durf te leven' is daarom helemaal niet zo'n vreemde slogan als tegenhanger van de grote drie geloven. De 'vrije' keuze om te geloven houdt namelijk het omarmen van een set regels en oplossingen in. dat is heel veilig, geeft zekerheid en dat is de lokker.

hc

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:46

Huertecilla schreef:
Álle 'geloof' is per definitie niet op feiten gebaseerd, anders was het geen 'geloof'.

Álle geloof deelt de wereld in wel- en niet-gelovigen in.

Waar de veschillende geloven en stromingen daarbinnen in verschillen is in de benadering van de niet-gelovigen.

De internationale actie 'Waarschijnlijk bestaat God niet' wijst op het gevaar, de valkuil, van 'geloof'. Niet meer en niet minder.
Dat jij tegen mij ageert Beantsje is een onderbouwing van het gevaar van 'geloof'. Jij voelt je persoonlijk aangesproken over iets wat niet op jou van toepassing is. Waarom maak jij je er dan druk over? Wie de schoen past trekke hem aan.
Je moet je niet druk maken over degenen die de alarmklok luiden maar over degenen die het noodzakelijk maken dat die alarmklok geluid moet worden.
Als jij niet geassocieerd wil worden met fundamentalisme/extremisme, dan moet je dáár wat tegen doen, niet tegen degenen op het gevaar van fundamentalisme/extremisme wijzen.
Ik heb jou niets zien schrijven tegen de fundamentalisten hier op Bokt.

De gelovige tegenactie 'God bestaat' is heel dóm en bewijs voor het gevaar van geloven.
Een goéde actie zou 'Ik geloof' geweest zijn.

hc

Ik zal je zeggen waarom ik mij aangesproken voel: omdat jij alle gelovigen over 1 kam scheert. Aangezien ik een 'gelovige' ben, voel ik me dus aangesproken. Had je het niet over 'gelovigen' gehad, maar over extremisten of fundamentalisten, dan had je mij niet gehoord.

Dat je mij niets hebt zien schrijven tegen fundamentalisten, zegt niets. Allereerst heb je niet al mijn Boktberichten gelezen (want ik heb er wel degelijk ooit wat dingen over gezegd, en ook over de discussie evolutie/schepping die er al eerder is geweest) maar ik voel mij ook niet elke keer geroepen om altijd en overal wat van te zeggen. Moet ik bewijzen dat ik me daar niet mee wens te associéren?
Hetzelfde geldt dan ook voor jou. Jij loopt ook niet over van respect en verdraagzaamheid t.o.v. andere overtuigingen. Wie is er nu fundamentalistisch?

Laat ik dit zeggen; elke vorm van extremisme vind ik absoluut gevaarlijk. Extreme fundamentalistische christenen, moslims maar ook ongelovigen. Mijn beste vrienden zijn overtuigd ongelovig maar de kern is, dat we elkaar in onze waarde laten. Binnen die grens kunnen we er ook stevig over oneens zijn. Moet kunnen, toch?

En als laatste: 'Ik geloof' betekent voor een christen hetzelfde als 'God Bestaat'. Ik ken deze door jou genoemde acties niet, vereenzelvig me er ook niet mee, maar nogmaals, het woord 'geloven' betekent binnen de christelijke kerk heel iets anders dan 'vermoeden/veronderstellen'.

Overigens, wat het scheppingsverhaal betreft; er staat niet 1 maar 2 scheppingsverhalen in de bijbel, en wel vlak achter elkaar. En ze zijn ook nogeens verschillend, wat volgorde betreft. Het eerste, langste en meest bekende scheppingsverhaal heeft een duidelijk poëtische structuur. Geeft dat al niet aan dat dit nooit bedoeld is als een wetenschappelijke verhandeling over de schepping?
Voor mij is het scheppingsverhaal/-verhalen waar, maar niet wetenschappelijk waar, maar filosofisch waar. Namelijk wat betreft de kern, dat het geen toeval is dat wij hier rondlopen maar dat er een God achter zit, zodat ons leven een bedoeling heeft.

De evolutietheorie (inderdaad nog steeds een hypothese) zou wat mij betreft heel goed wetenschappelijk/historisch waar kunnen zijn, maar filosofisch (nl. dat de enige oorzaak van ons bestaan stom toeval is) niet. Overigens zijn er ook meerdere evolutietheorieen. Zo heeft Edgar Allen Poe (ja die scheef ook wetenschappelijke artikelen) er ook het een en ander over gepubliceerd, al enkele decennia vóór Darwin, en wetenschappelijk schijnt daar zelfs meer voor te zeggen te zijn. Wat maar weer aangeeft dat de Darwinisten ook weleens beperkt zijn in hun visie, want deze theorie wordt altijd geheel onder de tafel geschoven.

Hoe dan ook, schepping of evolutie: het is maar net met welke bril je ernaar kijkt. het een sluit het ander niet uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:58

Ach ja iedereen heeft een eigen mening. Over welk eten hij lekker vindt, over welke auto hij mooi vindt, over welke kleding de voorkeur heeft en ook over welk geloof (of niet) hij aanhangt. Over eten, auto's en kleding komen ook folders door de deur. Daar voelt niemand zich over aangesproken toch?? Waarom dan wel over het geloof? :)
Ieder zn ding, iederen zn mening. Ik krijg hier ook folders binnen over Jezus leeft en allerlei refo-vrouwen naaiclubjes... Ik maak me daar niet druk om, die verhuizen samen met de andere folders naar de papierbak. :)

Laat een ieder leven en geloven zoals hij wil.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:50

Ik vind dat iedereen moet geloven in wat die zelf wil, dat zeg ik al mijn hele leven. Maar waarom er dan toch mensen voor me deur staan me proberen te bekeren. Ik op mijn middelbare school niet meer bij godsdienst mocht komen omdat ik het niet eens was met mijn leraar(die vertelde dat het een goeds iets was dat er zoveel joden zijn vergast, anders was het christendom misschien niet meer in de meerderheid).

En volgens mij is de theorie van Darwin eerder een feit dan een theorie.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:28

Zoezi schreef:
Het huwelijk en monogamie (door o.a. de kerk) zijn in het leven geroepen om orde in de chaos te scheppen, niet meer en niet minder. Mensen zijn helemaal niet monogaam of sociaal. Wij proberen ons te evolueren in sociaal een monogaam. En als dat helpt met een duwtje van het geloven in een "hogere" macht, why not? Daarom denk ik dat er een deel waar is van de evolutie theorie.

Evolutionair gezien is deze 'orde' helemaal niet zo noodzakelijk, en de 'chaos' niet zo chaotisch en vreemd.
Het belangrijkste verschil tussen mannen en vrouwen, is (biologisch gezien) het verschil in voortplantingsstrategie.

Kort gezegd, kunnen vrouwen maar heel weinig nakomelingen (tegelijk) krijgen. Voor hen is het dus zaak om hiervoor het (in alle opzichten) 'beste' mannetje voor te kiezen en de keuze dus zo groot mogelijk te houden.
Mannen kunnen meerdere vrouwen (vrijwel ;) ) tegelijk zwanger maken, dus is het voor hen beter om met zoveel mogelijk vrouwen te paren.

Je hebt dus eigenlijk maar heel weinig mannen nodig, maar doordat er toch een overmaat van is, krijg je te maken met competitie.
Deze competitie vindt plaats op twee niveaus: Allereerst is er de strijd om te 'mogen' voortplanten, maar daarnaast is er (na de paring) ook nog de strijd om het 'beste' zaad.

In de familiegroepen waarin veel zoogdieren, waaronder onze naaste verwanten leven, is er vaak één 'alfamannetje' (haremhengst, zilverrug, etc.) dat als enige 'mag' voortplanten. Tussen de verschillende mannetjes is er vaak hevige competitiestrijd om die positie als 'alfamannetje'.
De mannetjes die minder 'geluk' hebben, willen zich natuurlijk ook voortplanten, maar dat moet allemaal veel 'stiekemer' gebeuren. Ook de vrouwtjes hebben baat bij het paren met meerdere mannetjes, maar het alfamannetje heeft er evenveel baat bij om dit te voorkomen.

Ziehier de basis voor het huwelijk. Een man die een of meer partners heeft gevonden, wil die graag voor zichzelf alleen houden. Een vrouw wil graag die partner behouden voor het (mede)verzorgen van haar kinderen.
Daarvoor is het handig als er een vorm van (gekozen) dwang is om de beide partners bij elkaar te houden.

Voor die man is er echter nog steeds de biologische behoefte aan 'een scharrel', en voor de vrouw is de 'melkboer' ook niet altijd een ongewenste gast. :)*

Zoezi schreef:
We hebben gedachten gekregen, we hebben "verstand" gekregen. Iets wat bij de andere diersoorten ontbreekt. Even voor de duidelijkheid, een mens is niks meer dan een dier behalve wat ik hierboven noem, het gebruik en aanwezigheid van een hersenstam.

De hersenstam is juist een van de primitievere hersendelen, waarvanuit vooral de basale lichaamsfuncties worden aangestuurd. Het is zeker niet het deel dat ons het meest onderscheidt van de 'primitievere' dieren.

Citaat:
Laten we die dan ook eindelijk eens gaan gebruiken. Darwin of God, beide doelen zijn hetzelfde, een betere wereld, begint bij jezelf! Heel vaak wordt er op bokt gescholden op een ander terwijl we er zelf allemaal een hekel aan hebben als het met ons zelf gebeurd. Niemand vindt het leuk om uitgescholder te worden!
Wat dat betreft hoop ik dat Darwin gelijk heeft en de mens verder evolueert!

Het is een leuke illusie, maar 'verder' evolueren als in 'beter' worden, is niet iets wat je vooraf kunt voorspellen.
Evolutionair 'goed' zijn, is niet meer dan goed genoeg aangepast zijn om je genen door te kunnen geven. Evolutionair 'beter' worden, is zodanig aangepast zijn dat een soort in aantal toeneemt. Of dat ook op de lange termijn gunstig is, kan alleen achteraf bepaald worden.
Als het de ondergang van een soort betekent, dan was het dus niet een evolutionair goede ontwikkeling, ookal was die soort op een eerder moment wel goed (=talrijk).

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:08

Grappig dat iedereen er zo zijn eigen kijk op heeft.
Ik blijf wel bij mijn eigen standpunt :j Heb er al zo vaak discussies over gehad met mn beste vriend, van die gesprekken tot in de vééél te late uurtjes :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:12

oomens schreef:
Evolutionair gezien is deze 'orde' helemaal niet zo noodzakelijk, en de 'chaos' niet zo chaotisch en vreemd.

Ik denk dat de theorie van Complexe Adaptieve Systemen jou aan zal spreken. Het baanbrekende boek daarover heet 'The Edge of Chaos'.
Het verklaart het fenomeen van de toénemende meeropbrengst en andere schijnbare tegenstrijdigheden.
Het leven ís het zelforganiseren op de rand van chaos :D

Het enige wat niet 'klopt' aan de evolutietheorie is dat evolutie geen richting heeft én niet geleidelijk is.
Het is op zich correct doch gaat met sprongen en stuiters, gestuurd door de externe omstandigheden van de chaos.

hc

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:53

Wat voor voordelen zou het vermogen tot geloven in iets dat er niet is voor de mensheid hebben?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:55

randalinpony schreef:
Wat voor voordelen zou het vermogen tot geloven in iets dat er niet is voor de mensheid hebben?

Heel veel. Steun bij het verlies van een geliefde. Geloven dat deze persoon in goede handen terecht komt na het sterven en dat er iemand/iets is wat over jou waakt, voor je zorgt en je bijstaat in moeilijke tijden. Er is hoop want er is ...... Hij zal voorzien etc.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:24

Ik vroeg me trouwens net eventjes af wanneer volgens het Christendom de wereld en dus de mens is ontstaan en dat is 4046 v Chr. Volgens de wetenschap is de Homo Sapiens zo'n 130.000 jaar geleden ontstaan en de wereld 4,56 miljard jaar oud. Schedels die gevonden zijn zouden richting de 150.000 jaar oud zijn. De verschillend zijn dus wel heel erg groot: 6.000 jaar tegenover 4.560.000.000 jaar. Wat ik mij nu afvraag is hoe zien gelovigen dit nou, is de wetenschap dan onzin als het gaat om het identificeren van zo'n schedel?

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:25

sorry, heb er gewoon geen andere woorden voor. zo zijn de 'greffo's'' hier..

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:34

Zoezi schreef:
Kijk eens goed om je heen, we zijn wreed, moordlustig, egoistisch, de kranten staan vol ellende! Een geloof (ook wel hoop) brengt orde in de chaos.

Ik ben het in grote lijnen met je eens Zoezi op het bovenstaande na. Ik denk dat de grootste gruweldaden en de meeste doden zijn gevallen uit naam het geloof. Het gebeurt nog steeds iedere dag en nacht. Dat is voor mij 1 van de grootste nadelen van het geloof. En dan wil ik dus niet ieder geloof of gelovige over 1 kam scheren. Maar hoe je het ook wend of keert waarom schieten sommigen er zo ver in door dat ze er iemand voor om willen brengen of sterker nog er hele groepen voor om wilen brengen. Gaat daar niet iets fout dan ?

Ik heb dus maar eens het scheppingsverhaal opnieuw gelezen, zo ingewikkeld en gecompliceerd was het niet trouwens. Nu vraag ik me af, is de nieuwe vertaling een beknopte versie ergens van ? Wat er nnml. tegengeworpen wordt als bewijs dat de evolutietheorie niet klopt staat hier niet in ?

En is het niet zo dat de bijbel wel heel erg oud is :P ? Dat die feitelijk vertaald moet worden naar nu ? En dat geld net zo goed voor de theorie van Darwin. Daar gaat het niet om zijn exacte bevindingen maar de basis, de theorie die hij in zijn tijd bedacht of uitvond of wat dan ook. Is er geen modernere versie met bewezen feiten ?

Wat ik niet snap he, waar blijven de dino's in het scheppingsverhaal. En is er geen bewijs dat ze daadwerkelijk aan kunnen tonen hoe oud iets is ? Ik kan me nml. niet voorstellen dat God er ook nog fossielen in gemaakt heeft tijdens het scheppen van de aarde met als bedoeling dat we die later zouden vinden en dan de schepping in twijfel zouden gaan trekken als weer 1 van zijn enorme beproevingen voor de mens. Het wordt een enorme grote complottheorie en wat is het nut ?

Het kan nooit de bedoeling zijn dat we de teksten in de bijbel nu nog letterlijk nemen. Dat zou betekenen dat incest mag o.a.. Volgens mij is het meer de bedoeling dat we boodschap achter de tekst begrijpen en daarmee proberen een goed mens te zijn.

En iemand die de wetenschap ontkent, gaan die wel naar de dokter en het ziekenhuis ? Dat is toch ook wetenschap ?

Bovenstaand zijn vragen geen aanvallen en zijn puur bedoeld om een beter beeld te krijgen van beide kanten.

Flosje, volgens mij 6000 jaar oud is de aarde volgens het christendom.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:37

DvdKloof schreef:
sorry, heb er gewoon geen andere woorden voor. zo zijn de 'greffo's'' hier..

Jeetje DvdKloof, je bent nog hardstikke jong en nu al zo'n haat tegen mensen die anders denken dan jij. Dat is ook echt niet goed hoor, je bent dan zelf net zo erg als de mensen die jij zo erg vind en waar je op afgeeft. Jij bent dan een ongelovige extremist.....is ook best eng vind ik.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:21

Tjonge waar jij je druk om maakt. Geloof je niet in evolutie theorie fine, maar ga het dan niet verkondigen en negeer dan ook de folders in het voordeel van de evolutietheorie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 08:49

randalinpony schreef:

Het geeft een set zekerheden en daardoor een veilig gevoel. Dit spreekt de massa aan en het heeft grote voordelen als een kudde tevreden rustig is.

hc

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:00

ff tussendoor hoor, maar is r nu een folderverspreiding geweest voor god.. toen een tegen actie en is er nu weer een tegenactie voor God geweest?? Want er wordt telkens over de tegenactie 'voor God' gesproken, maar dat was toch t begin????

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:50

@DvdKloof: Welk bewijs is er dan voor de Bigbeng?
Ik snap niet, dat mensen kunnen beweren: eerst was er niets toen kwam een knal.. In die theorie staat dat 2 atomen botsten en dat er vervolgens een knal kwam..
Hoe kan er als er niets is nou ooit een knal ontstaan?

Ook is dat van Mozes geen Magie..
Het was geen goochelaar ofzo..
God heeft dat gedaan, en dat heeft niks met magie te maken.
Als God het wil dan is het er..
En we N**ken er helemaal niet op los.. Hoe kom je toch bij zulke beelden?

Nog een fout die ik bij vele opmerkte: God stuurt al die ziektes niet, daar heeft de duivel weer mee te maken. Waarom laat God dat toe? Heel simpel.. Mens testen, qua tegenslagen kan God zien of ze echt voor Hem kiezen of dat ze in moeilijke tijden zoiets hebben van oke, dit vind ik niet leuk, doei God.
En in mijn ogen heeft dit ook weer met de eindtijd te maken..
Wij hebben het als mens trouwens zelf verkl**t, dus in mijn ogen zijn de ziektes e.d. de schuld van de mens.

(Sorry trouwens als ik nu weer over iets begin wat al genoemd is.. Ik zag deze reactie en ik moest gewoon reageren, heb de rest niet echt doorgelezen dus)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:22

randalinpony schreef:

Klein detail; je stelt eigenlijk dat datgene waar gelovigen in geloven, er niet is.

OK. het bestaan van God is niet te bewijzen. Maar het niet-bestaan van God is net zo min te bewijzen.
Er is een paar jaar geleden iemand gepromoveerd op onderzoek naar de waarschijnlijkheid dat God bestaat. Hij kwam op een percentage van 64%.
Nou zal dat hele percentage mij worst zijn hoor, maar daarmee is in ieder geval duidelijk dat het bestaan van God of het niet-bestaan van God beide niet wetenschappelijk hard te maken is.

Andere vraag; het zoeken naar een 'hogere macht' is iets universeels. Waarom hebben mensen die drang, wat is de functie van die drang, vanuit het oogpunt van de evolutie?

O ja Tamara, ik vind jouw stellingname tav ziekten en dood toch echt iets te simplistisch. ik kan geen enkele reden bedenken die ziekten en dood rechtvaardigt. Volgens mij hebben ziekten en dood geen reden, hooguit een oorzaak.
Ik geloof niet in 'schuld en straf' maar in 'oorzaak en gevolg'.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:16

Maar als God bestaat, en de Bijbel dus op waarheid is gebaseerd dan is de wereld en dus de mensheid zo'n 6000 jaar oud. Er zijn schedels gevonden van Homo Sapiens (de mens) en uit onderzoek is gebleken dat deze 130.000 jaar oud zijn. Heeft God tijdens het maken van de wereld dan ook maar oude schedels in de grond gestopt? Of klopt dit onderzoek dan niet, wat me zeer sterk lijkt.
Ik geloof zelf niet in God, waarom zou ik geloven in iets wat niet te bewijzen valt dat het er is? Waarom zou ik mijn hele bestaan daar op inrichten terwijl het misschien wel een onwijze grote grap is?

@xTamara: Er was niet eerst niets, er was vanalles, waardoor er een reactie kwam en de oerknal ontstond.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:53

Wat jij zegt klopt niet naar mijn mening! Tuurlijk dom dat die andere folders wel mogen,
Maar wie haalt het in z'n ***** om die folders te maken... Alles wat die 'nietgelovige' denkt, is niet waar want...

Ik zag laatst op tv een intervieuw, met een Christene

Interviewer: Waarom klopt dat van Darwin niet?
Gelovige: Dat is niet bewezen

Maar dat andere ook niet, Het is naar mij idee een boek, waar verhalen instaan, die in het begin mischien wel waar waren, maar ellke generatie kwam er wel weer wat bij (Lees MIJN MENING)

En al die aardlagen komen door god
Sorry, Maar ik geloof daar echt niet in,
En ik vind zo'n folder verspreiden dom stom @#!$$%#&^
Laat iedereen geloven wat ie wil....

Ik kan hier zo kwaad om worden, Maar dat terzijde

Xxx

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:19

aardlagen kwamen door God.. is dat niet gewoon in de loop der tijd ontwikkelt...? God hoeft dat toch niet gemaakt te hebben... Wat hij gemaakt heeft kan veranderd zijn..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:33

d_ruiter schreef:
God hoeft dat toch niet gemaakt te hebben... Wat hij gemaakt heeft kan veranderd zijn..
Klinkt een beetje als evolutie. ;)