Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:12

Blue_Eyes schreef:
Moordneigingen bij wijze van spreken natuurlijk - maar blijkbaar word je wel ergggg boos, als ik je reactie zo tussen de regels door lees. Dat ontneemt echter TS niet het recht om die mening te hebben.

Oh enne... ik ben helemaal niet bang uitgevallen hoor.

Vrijheid van meningsuiting kent ook grenzen, Blue_Eyes

(ooooh, wat heb jij een geweldig profiel, je kan zo heerlijk lekker vertellen, echt genieten kan ik van zoiets :D )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:14

Misschien doet ze het met reden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:15

Vrijheid van meningsuiting kent inderdaad grenzen, helemaal eens. Maar daarom zeg ik: het is niet zo, of althans, dat kunnen we hier niet afleiden, dat TS te pas en te onpas door de school loopt te schreeuwen dat homo's een steekje los hebben. Alleen als het haar uitdrukkelijk gevraagd wordt, geeft ze antwoord. En dat dus in een situatie waarin je niet gemakkelijk zegt dat je geen antwoord wilt geven.

Bedankt voor het compliment :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:15

saskiakefie schreef:
nee anders zeg ik het ;)
over het algemeen zorgt de natuur voor hetros voor de voortplanting.
Maar dat wil niet zeggen dat homo's minderwaardig zijn, absoluut niet :)
Ik vind dat ze even veel rechten hebben als hetro's :)
Maar aandachttrekkerij vind ik wel onzin..

maar bijvoorbeeld kindjes het het syndrome van down, vinden jullie dat daar ook niks mis is gegaan?

Vergelijk je nu homoseksueel zijn met het Syndroom van Down? Jij durft!
Bij het Syndroom van Down is er trouwens niet misgegaan bij de geboorte hoor, maar lang daarvoor al, namelijk rond de bevruchting (mensen met het Downsyndroom hebben een chromosoom teveel).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:16

Er is een verschil tussen eigen mening en discriminatie (en het bewust 'kwetsen' van mensen'.

Weet je dat ik denk? Dat TS niet zo eerlijk zou zijn als ze een homo tegenover zich had.

Niet bang uitgevallen? Waarom zou je dan leven naar een boek wat misschien wel door iemand is geschreven die tijd over had en lekker in het zonnetje zat? Oh nee, dat noemen ze 'geloof' he... hópen dat er iets is waar je je aan vast kunt houden als je het niet meer alleen kunt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:17

Blue_Eyes schreef:
Vrijheid van meningsuiting kent inderdaad grenzen, helemaal eens. Maar daarom zeg ik: het is niet zo, of althans, dat kunnen we hier niet afleiden, dat TS te pas en te onpas door de school loopt te schreeuwen dat homo's een steekje los hebben. Alleen als het haar uitdrukkelijk gevraagd wordt, geeft ze antwoord. En dat dus in een situatie waarin je niet gemakkelijk zegt dat je geen antwoord wilt geven.

Nee, juist we kunnen het er niet uit afleiden, das eigenlijk het gevaarlijke van het geven van een mening zonder de achtergronden te kennen...

Nou ja, ik denk dat beide partijen fout zitten...

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:19

Quellian schreef:
Voor mij staat de bijbel gelijk aan een sprookjesboek, want ik leef graag in de realiteit. Voor mij vluchten enkel mensen met angst vluchten in onwerkelijkheid, ieder zo het zijne.

Moordneigingen zou ik niet krijgen hoor, want ondanks dat ik niet gelovig ben heb ik in mijn opvoeding meegekregen niet te mogen moorden. EN bovenal: ik heb wél normen, waarden en fatsoen meegekregen in mijn opvoeding, dit in tegenstelling tot TS.

Vraag me dus af of het hier wel zozeer om het geloof gaat, dat staat er imo buiten. Het gaat om een totaal bekrompen oordeel over het -blijkbaar- onbekende.

Voor mij is God werkelijkheid, en angstig ben ik niet.

En als je toch moordneigingen gaat krijgen, waarschuw je me wel eerst even he? :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:20

Ik ben niet bang uitgevallen, nee. Met mijn leven was niks mis voor ik geloofde. Ik ben terecht gekomen bij een lieve groep mensen die geloofde (toevallig? ;)) en ben hun gedachtegoed gaan onderzoeken. Had ik het niets gevonden, was ik weer verder gegaan. Maar ik vond het heel mooi, de manier waarop zij met hun medemens omgaan, waarop zij met de wereld omgaan, dat sprak me heel erg aan. Ik ben gaan onderzoeken waarom ze doen wat ze doen, wat ze geloven, en ook dat sprak me erg aan. Daar zijn heel veel jaren overheen gegaan, en ik ben niet christelijk opgevoed, ik was nergens bang voor voor ik begon met onderzoeken, en nu nog niet.
Maar goed, dat is wel heel erg off topic.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:21

Als we het dan toch over "het boek" gaan hebben vraag ik me af hoeveel mensen daadwerkelijk de "originele" versie hebben gelezen, het is al zo vaak "vertaald" dat er volgens mij nog maar weinig van het origineel is overgebleven en iedere stroming geeft er weer zijn eigen draai aan.

Wat nou de enige waarheid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:21

Adil18 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Nee, juist we kunnen het er niet uit afleiden, das eigenlijk het gevaarlijke van het geven van een mening zonder de achtergronden te kennen...

Dat is inderdaad het gevaarlijke.
Ik denk ook dat TS minder ongezouten had kunnen reageren - maar hee, het meiske is 15 jaar. Zelf nooit iets stoms gezegd op die leeftijd?
De lerares moet echt leren om wat volwassener te reageren - ze gedraagt zich zelf als 15!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:22

Als eerst is jou eigen reactie niet zo heel netjes, maar ze vroeg om jou mening en die heb je gegeven.

Als ik jou was, was ik vandaag bij haar langs gaan om over de situatie te praten.

punt 1 jij had je mening misschien iets mooier kunnen verpakken.
punt 2 misschien heeft de leerkracht wel zo fel gereageerd, omdat ze of zelf homofiele gevoelens heeft of iemand in haar directe omgeving.

Het spreekt natuurlijk voorzich dat je jou niet belachelijk moet maken in andere klassen.
Ik zou haar daar ook gewoon op aanspreken.
Mocht ze niet met je willen praten dan zou ik inderdaad na je mentor gaan.

Succes!!
Laatst bijgewerkt door _Susan_ op 13-02-09 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Misschien is ze in haar 2e jeugd?

050206051012

Adil18 schreef:

Nou en dat denk ik dus ook, als conclusie.

Twee partijen met totaal een verschillende mening en buiten dat horen we hier het verhaal maar van 1 kant.

Hahahaa Mirandaatje; ik heb het véél te druk om tussendoor ff een moord te plegen. Zo zei ik afgelopen week nog tegen m'n vriend: 'als ik er tijd voor had, dan zou ik vreemdgaan'. Gelukkig weet hij wel hoe ik zo'n opmerking bedoel :+

Blue_Eyes; ik heb wel de basis meegekregen in mijn opvoeding w.b. geloof. De familie van mijn vader is heel gelovig, dus daar krijg je een deel van mee in je opvoeding. Daarnaast zat ik op een protestantse school en zong ik op zondag in het kerkkoor. Mijn ouders hebben mij de keus gegeven wat ik wilde en ik heb besloten er niets mee te willen. Ik heb vast ook wel mensen om me heen die geloven, dat maakt me niet uit, ik heb ook mensen om me heen die niet geloven, het maakt niet uit of mensen geloven of niet voor ik ze aardig vind, maar het bepaalt niet hoe ik mijn leven inricht w.b. geloof.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:23

Quellian schreef:
Er is een verschil tussen eigen mening en discriminatie (en het bewust 'kwetsen' van mensen'.

Weet je dat ik denk? Dat TS niet zo eerlijk zou zijn als ze een homo tegenover zich had.

Niet bang uitgevallen? Waarom zou je dan leven naar een boek wat misschien wel door iemand is geschreven die tijd over had en lekker in het zonnetje zat? Oh nee, dat noemen ze 'geloof' he... hópen dat er iets is waar je je aan vast kunt houden als je het niet meer alleen kunt.

Niet hopen maar blij zijn dat er Iemand is waar je je aan vast kan houden als je het even niet meer alleen kan. Dat heeft ieder mens toch weleens nodig. Voor jou is het geloof. Voor mij is het weten. Ik weet dat Hij bestaat.

Anoniem

Dat de lerares zich als een 15 jarige gedraagt is ook een aanname. Ik lees een verhaal van een verbolgen puber, dus ik heb mijn twijfels bij het relaas.

Blue_Eyes

@Tavanta: het is bewezen dat de grondtekst nog heel erg dicht bij het origineel ligt, op enkele kleine spelfoutjes na, die er totaal niets wezenlijks aan veranderen. Ik lees ook nooit een enkele vertaling, ik pak er altijd drie of vier verschillende bij. Bij voorkeur Nederlands (Nieuwe vertaling + de heel erg letterlijke Statenvertaling), Engels en Frans of Duits - en dan maar vergelijken. Bij twijfel bel ik iemand die Hebreeuws of Grieks heeft gestudeerd - al weet ik dat het mazzel is dat ik die in mijn vriendenkring heb. Die kan dan de toon van de grondtekst voor mij vertalen.
Ik pretendeer overigens niet dat ik daarmee de waarheid in pacht heb - we zullen pas heel veel later weten wie het bij het rechte eind had - of niet ;)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:24

Citaat:
Ten 2e dieren hebben geen seks voor het plezier..

ALs het goed is, is er wel een diersoort die dat wel voor de fun doet :P
Volgens mij dolfijnen :P Ik kan het mis hebben hoor, maar ik dacht het ergens gehoord te hebben :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:25

Quellian schreef:

en dan vinden jullie TS respectloos tegenover homo's :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:25

Mirandaatje schreef:
Niet hopen maar blij zijn dat er Iemand is waar je je aan vast kan houden als je het even niet meer alleen kan. Dat heeft ieder mens toch weleens nodig. Voor jou is het geloof. Voor mij is het weten. Ik weet dat Hij bestaat.

Ah kijk aan, jij wéét zelfs dat ie bestaat! Geef me dan even z'n adres, wie weet ga ik ook overstag.

Nee hoor, het zou geen geloof meer zijn als je iets 'weet'.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:27

Misschien moeten al die mensen die het nodig vinden om steeds offtopic te reageren een nieuw topic openen om lekker in te discussieren en dit topic 'schoon' te houden voor het probleem van de TS....

TS; Hoe is het vandaag gegaan op school? Ben je naar je mentor toegeweest? Als het echt zo erg is als jij beschrijft vind ik dat echt belachelijk. Een lerares moet gewoon boven dit soort dingen staan en mag je zeker niet belachelijk maken!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:28

@Bleu eyes: Maar ik heb de indruk dat jij zelf na blijft denken en je niet verschuilt achter je geloof, denk dan ook niet dat jij er zulke extreme ideën op nahoud. Ik ben niet tegen geloof al geloof ik zelf (bewust) niet maar ik ben wel tegen mensen die het geloof gebruiken om zichzelf iedeeën aan te matigen die niets meer met geloof te maken hebben en zich verantwoorde nmet de opmerking "zo staat het geschreven".

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:32

Quellian schreef:
Mirandaatje schreef:

Ah kijk aan, jij wéét zelfs dat ie bestaat! Geef me dan even z'n adres, wie weet ga ik ook overstag.

Nee hoor, het zou geen geloof meer zijn als je iets 'weet'.

:D Ik moet toegeven, je weet sommige reacties leuk te brengen, ik zit hier gewoon te glimlachen achter mijn pc-tje. :D ;)

Mag ik Zijn adres ook via PB doen, anders staat meteen iedereen aan de deur. :Y) Nee, even serieus, je weet Hem wel te vinden als je dat wilt denk ik.

Ik wil niet de wijsneus uithangen maar in mijn leven is er genoeg bewijs (geweest en nog) dat er een God bestaat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:36

Mijn oom en tante hebben tijdens hun verdriet door het verlies van hun zoon ook heel veel aan God gehad, goed... ieder het zijne.

Ik heb er geen last van hoor, heb zowel gelovigen als niet-gelovigen in mijn omgeving. Maar wat ik zeg is dat TS nu schuilt achter een geloof, maar ik geloof (jaja) niet dat haar mening daarop gebaseerd is. Zulke meningen zijn niet geloofs-gerelateerd en ik denk dat elke ouder zijn kind liefde voor de medemens zou meegeven, ongeacht wel of geen geloof.

Daarom vind ik de opmerking van de TS erg laf en staat imo los van geloof, probeert ze er enkel achter te schuilen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:39

Als het precies zo is gegaan als de TS beweert kan het natuurlijk echt helemaal niet. Een lerares hoort juist heel voorzichtig te zijn met meningen geven.

Maar iets geeft mij het gevoel dat hier de werkelijkheid geweld wordt aangedaan. Nu kan het zijn dat ik vooringenomen ben tegen christelijk fundamentalisme. Ik weet namelijk dat bijvoorbeeld de meeste onterechte incestbeschuldigingen - vaak tot ritueel misbruik waar satan aan mee heeft gedaan en kindermoord aan toe - afkomstig zijn uit die hoek, hier zijn al meermaals docenten de dupe van geworden. Ik weet niet of deze vorm van liegen een geval is van aandacht trekken/aanstellerij of dat er iets mis is gegaan bij de geboorte. Maar ik ben er inmiddels wel voor op mijn hoede.

NB: alle hele lieve christelijke mensen die nog nooit op deze manier gelogen hebben en nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan hoeven zich echt niet aangesproken te voelen. Vanzelfsprekend gebruik ik hier overdrijving slechts als literaire stijlfiguur!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:45

Quellian schreef:
Mijn oom en tante hebben tijdens hun verdriet door het verlies van hun zoon ook heel veel aan God gehad, goed... ieder het zijne.

Ik heb er geen last van hoor, heb zowel gelovigen als niet-gelovigen in mijn omgeving. Maar wat ik zeg is dat TS nu schuilt achter een geloof, maar ik geloof (jaja) niet dat haar mening daarop gebaseerd is. Zulke meningen zijn niet geloofs-gerelateerd en ik denk dat elke ouder zijn kind liefde voor de medemens zou meegeven, ongeacht wel of geen geloof.

Daarom vind ik de opmerking van de TS erg laf en staat imo los van geloof, probeert ze er enkel achter te schuilen.

Dat ben ik dan wel weer met je eens ;)