Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:33

Ik draag merkkleding, en ja ik ben eerlijk:
Ik doe het alleen maar om er bij te horen.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:46

paasei_ schreef:
Ik draag merkkleding, en ja ik ben eerlijk:
Ik doe het alleen maar om er bij te horen.

Wel heel eerlijk! Top! +:)+

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:22

Als je jong bent geef je daar ook veel meer om. Vroeger droeg ik altijd G-sus. En nikes. Tegenwoordig van alles wat. Van Inwear tot aan H&M. Wat betreft H&M, dat is hip en trendy. En hip duurt nooit lang. Het hoeft dus ook niet lang mee te gaan.

Wil je iets klassieks kan je beter kwaliteit kopen, wat mooi gemaakt is en die je lang kan dragen en dus tijdloos is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:16

Interessant topic zeg.
Mij boeit kleding wel veel,maar merken niet.
Ik kijk allereerst naar wat ik leuk vindt en wat me goed past. En uiteraard naar het prijskaartje. Als ik een mooi topje van H&M zie van €25,00 maar een iets gaver topje van *merk* voor €55 euro,dan ga ik voor het gavere topje.
Maar koop toch wel vrij veel bij H&M, Zara, Only en dergelijke. Heb ook nooit problemen met de "goedkopere"kleding qua pasvorm moet ik zeggen, ik was nooit echt heet en doe kleding nooit in de droger,misschien scheelt dat ook wel wat.
En als het toch verwassen/uit model is,donder ik het weg,voor die lage H&M prijsjes vind ik dat geen drama.
Ik geef zelf mijn geld liever uit aan andere dingen,al vind ik kleding en accesoires absoluut leuk hoor...maar een simpel truitje kan je ook opleuken door een grappig riempje,sjaaltje,sieraden enzovoorts.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:38

Dat is wel eerlijk paasei. :)
Dan ga ik effe doorvragen hoor. :7
Waarom doe je het dan om er bij te horen?
Onzekerheid? Bang zijn om gepest te worden?

Dit is absoluut geen aanval trouwens, gewoon interesse.

Ik heb daar nooit aan meegedaan, mensen hebben mij maar te accepteren zoals ik ben.
Doet men dat niet dan weet ik wat voor vrienden het zijn.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:17

Miss_Blimm schreef:
Wil je iets klassieks kan je beter kwaliteit kopen, wat mooi gemaakt is en die je lang kan dragen en dus tijdloos is.

Mee eens :j En ik hou sowieso meer van klassieke/tijdloze kleding, ren niet zo mee met de mode ;)

En Paasei, eerlijk en knap dat je het toegeeft!

Vrouw2014

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:07

Ik ben dure merkkleding niet waard, ben kleding heel snel zat dus gooi het weg of doe het na me paard aan... zonder dus!

Vroeger heb ik er ook nooit om gegeven. Zag er trouwens vaak leuker uit in me H&M dan andere met hun D&G kleding. Ik had elke week wat nieuws en hun liepe er een heel schooljaar mee ;) Dat is weer het voordeel van goedkopere kleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:59

Enkele pagina's terug las ik ook wel iets waar ik erg hard om moest lachen...
Het spijkerjasje kwam weer in de mode en degene die dit postte vroeg of meerdere meiden dit wilden dragen want zij durfde niet zo goed.
Waar is dan je zelfvertrouwen,werkelijk,hoe sneu..

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:08

Was het spijkerjasje uit dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:11

Geen idee, zal mij verder ook niet boeien. Ik hou me niet zo bezig met of iets "in"of "uit"is, die zin viel me alleen op en ik vind het een typisch voorbeeld van "ik wil alleen iets aantrekken als het in is volgens de grote massa anders durf ik niet".

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:16

Ik ben wel van de merkkleding omdat ik van mening ben dat het bij een aantal merken kwalitatief wel beter is dan een goedkoop merk. Nou moet ik er ook bij zeggen dat ik totaal niks om mode geef en draag wat ik leuk vind. En dat is meestal klassiek en tijdloos. Dat hangt dus ook langere tijd in mijn kast. No way dat je in mijn kast gekke broekjes of shirt of wat dan ook vind.
Dus of ik in verhouding duurder uit ben, weet ik niet.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:39

Ik vind het belangrijk hoe ik eruit zie. Ik werk hard voor mijn eigen geld en hou alles betaalbaar. Ik erg veel kleren.. Merk & merkloos. Als iets mooi is, lekker zit en betaalbaar is koop ik het. Dan maakt mij het echt niet uit hoor van welk merk het is :D .

Maar met dingen die ik een langere tijd zou dragen neig ik toch naar de merken. Horloges bijvoorbeeld.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:07

Ik ben echt anti-merk!!!
Ik ben niet van plan om te gaan betalen voor een naam, of het nou kleding is of levensmiddelen. Sommige dingen zijn van een merk inderdaad beter, maar ik zie niet het nut in van een spijkerbroek van
€ 100,00. Spijkerstof is bij mij spijkerstof. De dure zal net zo snel stuk gaan of slijten als een goedkope.
Ik heb eens een trui gekocht van f 120,00. Daar heb ik echt wel 10 jaar plezier van gehad, die bleef mooi, maar ook die sleet na al die jaren. (Hij ligt trouwens nog in de kast met een gigantisch gat aan de voorkant) Ik koop dan liever iets goedkopers en dan maar wat vaker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:00

Overigens; was ik nog vergeten te melden. Soms moet je je wel afvragen waaróm iets zo goedkoop is. Ik heb liever kleding van bv Tommy Hilfiger, McGregor, Mexx, O'neill, Gsus (allemaal fairwearfoundation kleding ;)) dan dat ik kleding draag die door kinders in afrika/china/wherever voor 2ct per uur in elkaar zijn gezet :\

kimberliie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:02

Zeker zinvol.. :D

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:08

Ik kan daar eigenlijk wel heel kort over zijn:
Ik koop iets als ik het leuk vind en als het lekker zit, als het dan toevallig een merk- dat moet dan zo zijn maar als het merkloos is dan koop ik het alsnog.

Vind het eerlijk gezegd een beetje triest als je alleen merkkleding koopt om er bij te horen of dat mensen je uitlachen als je geen merkkleding draagt..

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:46

verootjoo ook merken als TH worden in afrika gemaakt...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 10:37

Ja, helaas wel.

Maar écht dure merken niet. Een heel exclusief merk is bijv. People of the Labyrinths (gok dat nauwelijks iemand 't kent). Álles is handgemaakt in Nederland, Duitsland en de rijkere landen binnen Europa. Overigens is élk kledingstuk uniek (kan ook niet anders als alles handgemaakt, gedrukt, geverfd en geprint wordt), maar goed; daar betaal je wel voor.

Dan hebben we 't over bedragen vanaf 300/400 voor een t-shirt tot 1000 euro voor een jas.

Mijn moeder draagt dit merk (bijna) altijd. :j Het is behoorlijk exclusief en soms op hele grote ruiterfeesten etc. zie ik er wel eens iemand meelopen (vooral oudere dames). Het is allemaal van zuiver zijde, leer, en super mooie materialen gemaakt. Het is dan kwalitatief zeer mooi spul, maar m'n moeder heeft ook een stel dingen die je haast níet kan aantrekken, omdat sommige spullen (expres) niet geplooid zijn, rafelen, etc. (Wel expres gedaan, maar erg onhandig). Zulk soort kleding is bijna geen kleding meer, maar een kunstobject zegt m'n moeder altijd. Daarom trekt ze de helft niet aan, lekker handig. :')

Trouwens: People of the Labyrinths (oftwel POTL) heeft ook een paardenzadel op de markt gebracht. Meer show, niet voor gebruik geschikt denk ik. Het is een super simpel soort 'IJslands' zadel met People leer bekleed, en supermooi. Zo'n zadeltje is toch gauw 5000 euro, net als POTL meubilair. Er zit één winkel in Arnhem (omdat het Arnhemse ontwerpers zijn), één winkel in Amsterdam en voor de rest in Antwerpen, Dubai, Milaan en andere zeer chique steden. :)

Ik zeg overigens niet dat ik het goedkeur dat het zó duur is, maar m'n moeder maakt 'r een hobby en een sport van al dit soort kleding te verzamelen. Ach, paardensport is ook duur, ieder z'n ding. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:31

verootjoo schreef:
Overigens; was ik nog vergeten te melden. Soms moet je je wel afvragen waaróm iets zo goedkoop is. Ik heb liever kleding van bv Tommy Hilfiger, McGregor, Mexx, O'neill, Gsus (allemaal fairwearfoundation kleding ;)) dan dat ik kleding draag die door kinders in afrika/china/wherever voor 2ct per uur in elkaar zijn gezet :\

Daar kan ik zeker inkomen. Aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre goedkope winkels nog gebruik maken van kinderarbeid. zie bijvoorbeeld:
http://www.hm.com/filearea/corporate/fileobjects/pdf/nl_BE/RESPONSIBILITY_FACTS_CHILDLABOUR_PDF_1150373106484.pdf

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:34

Het gaat niet alleen over kinderarbeid, maar over het algemeen het uitbuiten van mensen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:38

Picassox schreef:
Ja, helaas wel.

Maar écht dure merken niet. Een heel exclusief merk is bijv. People of the Labyrinths (gok dat nauwelijks iemand 't kent). Álles is handgemaakt in Nederland, Duitsland en de rijkere landen binnen Europa. Overigens is élk kledingstuk uniek (kan ook niet anders als alles handgemaakt, gedrukt, geverfd en geprint wordt), maar goed; daar betaal je wel voor.

Dan hebben we 't over bedragen vanaf 300/400 voor een t-shirt tot 1000 euro voor een jas.

Mijn moeder draagt dit merk (bijna) altijd. :j Het is behoorlijk exclusief en soms op hele grote ruiterfeesten etc. zie ik er wel eens iemand meelopen (vooral oudere dames). Het is allemaal van zuiver zijde, leer, en super mooie materialen gemaakt. Het is dan kwalitatief zeer mooi spul, maar m'n moeder heeft ook een stel dingen die je haast níet kan aantrekken, omdat sommige spullen (expres) niet geplooid zijn, rafelen, etc. (Wel expres gedaan, maar erg onhandig). Zulk soort kleding is bijna geen kleding meer, maar een kunstobject zegt m'n moeder altijd. Daarom trekt ze de helft niet aan, lekker handig. :')

Trouwens: People of the Labyrinths (oftwel POTL) heeft ook een paardenzadel op de markt gebracht. Meer show, niet voor gebruik geschikt denk ik. Het is een super simpel soort 'IJslands' zadel met People leer bekleed, en supermooi. Zo'n zadeltje is toch gauw 5000 euro, net als POTL meubilair. Er zit één winkel in Arnhem (omdat het Arnhemse ontwerpers zijn), één winkel in Amsterdam en voor de rest in Antwerpen, Dubai, Milaan en andere zeer chique steden. :)

Ik zeg overigens niet dat ik het goedkeur dat het zó duur is, maar m'n moeder maakt 'r een hobby en een sport van al dit soort kleding te verzamelen. Ach, paardensport is ook duur, ieder z'n ding. :Y)

Ik heb net even gegoogled op PotL maar ik vind de kleding echt geen klasse o.i.d. uitstralen, ik had het ook geloofd als je had gezegd dat het van de markt zou komen..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:39

Merkkleding zinvol of onzin??
Beetje apart, want het enige wat zinvol is is de kleding zelf.
Of er nu een merkje aanzit of niet, don't care.
Ik draag beide, dus merkkleding en geen merk, ik draag wat ik leuk vind. Mij gaat het om de kleding :)

Over uitbuiting wel een goed punt. Als de kleding nou duur zou zijn omdat het merk geen gebruik zou maken van kinderarbeid of zowiezo uitbuiting, zou het waarschijnlijk ook beter verkocht worden. Nu mag je kopen wat je wilt bij wijze van en dan koop je wat je leuk vind. Merk of niet.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:44

Ik vind het juist erger als mensen het niet kopen als kinderen het hebben gemaakt voor 1 cent per dag. :n

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:53

Plien91 schreef:
Ik heb net even gegoogled op PotL maar ik vind de kleding echt geen klasse o.i.d. uitstralen, ik had het ook geloofd als je had gezegd dat het van de markt zou komen..

Tja, ieder zijn ding. Ieder zijn smaak.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:55

Ik vraag mij trouwens af of de mensen die al die dure merkkleding kopen ook dure cosmetica kopen? Of dat dan juist weer bij de HEMA bijvoorbeeld doen? Ter compensatie bijvoorbeeld? :P

Ik vind namelijk gezichtsverzorging net zo (of nog meer) belangrijk als kleding, en gebruik bijvoorbeeld enkel en alleen producten van Clinque. Goedkopere merken krijg ik al heel snel uitslag van en dus is voor mij die keuze snel gemaakt :)

Met andere woorden - hoe zinvol vind je dure gezichtverzorging? In vergelijk met dure kleding? Heb ik 100 euro in de hand en de keuze tussen een truitje en een pot gezichtscreme, dan kies ik voor het laatste. Simpelweg omdat een gave, frisse huid zonder rode vlekken mij op dat moment méér waard is dan het dragen van een duur kledingstuk.