Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Dat is weer het voordeel van goedkopere kleding.
.
) dan dat ik kleding draag die door kinders in afrika/china/wherever voor 2ct per uur in elkaar zijn gezet
Het is behoorlijk exclusief en soms op hele grote ruiterfeesten etc. zie ik er wel eens iemand meelopen (vooral oudere dames). Het is allemaal van zuiver zijde, leer, en super mooie materialen gemaakt. Het is dan kwalitatief zeer mooi spul, maar m'n moeder heeft ook een stel dingen die je haast níet kan aantrekken, omdat sommige spullen (expres) niet geplooid zijn, rafelen, etc. (Wel expres gedaan, maar erg onhandig). Zulk soort kleding is bijna geen kleding meer, maar een kunstobject zegt m'n moeder altijd. Daarom trekt ze de helft niet aan, lekker handig. 

verootjoo schreef:Overigens; was ik nog vergeten te melden. Soms moet je je wel afvragen waaróm iets zo goedkoop is. Ik heb liever kleding van bv Tommy Hilfiger, McGregor, Mexx, O'neill, Gsus (allemaal fairwearfoundation kleding) dan dat ik kleding draag die door kinders in afrika/china/wherever voor 2ct per uur in elkaar zijn gezet
Picassox schreef:Ja, helaas wel.
Maar écht dure merken niet. Een heel exclusief merk is bijv. People of the Labyrinths (gok dat nauwelijks iemand 't kent). Álles is handgemaakt in Nederland, Duitsland en de rijkere landen binnen Europa. Overigens is élk kledingstuk uniek (kan ook niet anders als alles handgemaakt, gedrukt, geverfd en geprint wordt), maar goed; daar betaal je wel voor.
Dan hebben we 't over bedragen vanaf 300/400 voor een t-shirt tot 1000 euro voor een jas.
Mijn moeder draagt dit merk (bijna) altijd.Het is behoorlijk exclusief en soms op hele grote ruiterfeesten etc. zie ik er wel eens iemand meelopen (vooral oudere dames). Het is allemaal van zuiver zijde, leer, en super mooie materialen gemaakt. Het is dan kwalitatief zeer mooi spul, maar m'n moeder heeft ook een stel dingen die je haast níet kan aantrekken, omdat sommige spullen (expres) niet geplooid zijn, rafelen, etc. (Wel expres gedaan, maar erg onhandig). Zulk soort kleding is bijna geen kleding meer, maar een kunstobject zegt m'n moeder altijd. Daarom trekt ze de helft niet aan, lekker handig.
Trouwens: People of the Labyrinths (oftwel POTL) heeft ook een paardenzadel op de markt gebracht. Meer show, niet voor gebruik geschikt denk ik. Het is een super simpel soort 'IJslands' zadel met People leer bekleed, en supermooi. Zo'n zadeltje is toch gauw 5000 euro, net als POTL meubilair. Er zit één winkel in Arnhem (omdat het Arnhemse ontwerpers zijn), één winkel in Amsterdam en voor de rest in Antwerpen, Dubai, Milaan en andere zeer chique steden.
Ik zeg overigens niet dat ik het goedkeur dat het zó duur is, maar m'n moeder maakt 'r een hobby en een sport van al dit soort kleding te verzamelen. Ach, paardensport is ook duur, ieder z'n ding.