wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:18

Dankje voor de uitleg Marloez :j

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:30

Graag gedaan. :D

Als er meer vragen zijn, stel ze gerust. :P Als ik het antwoord er niet op weet graai ik wel een boekje uit de kast van m'n ouders. Ze hebben namelijk heel wat boekjes waar dit soort vragen in staan met duidelijk antwoord. :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:33

Ik weet niet of je de film 'uitgesloten' gezien hebt? Ik vraag me af of dit een realistisch beeld geeft. Sommige mensen zeggen van wel, maar van jehovah getuigen hoor ik van niet. Anderen zeggen dan dat jehovah getuigen dat zeggen omdat ze niet willen dat mensen weten hoe het is ofzo. Ik ben wel benieuwd naar jou antwoord.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:48

Chrisje92 schreef:
Ik weet niet of je de film 'uitgesloten' gezien hebt? Ik vraag me af of dit een realistisch beeld geeft. Sommige mensen zeggen van wel, maar van jehovah getuigen hoor ik van niet. Anderen zeggen dan dat jehovah getuigen dat zeggen omdat ze niet willen dat mensen weten hoe het is ofzo. Ik ben wel benieuwd naar jou antwoord.

Ik heb die film zelf nooit gezien, maar mijn moeder volgens mij wel. En die vond sommige delen van de film wel realistisch maar andere juist weer ver over de top. Dus die vraag valt ook niet echt te beantwoorden met een duidelijk 'ja' of 'nee'. Ze is nu naar de koninkrijkzaal, zoals hun 'kerk' heet dus kan het haar even niet vragen. :D

En Jehovah's Getuigen houden niets geheim ofzo, die zullen je alles haarfijn uit leggen. :D

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:02

ik heb ook een keertje gehad dat ze aan de deur stonden en vroegen of m'n moeder of vader thuis waren. mijn reactie: "Eeehm dit is mijn huis := "

Maar verder gingen ze gewoon netjes door toen ik zei dat ik geen intresse had.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:01

Ik vind het stervensirritant dat ze hier om de week! langskomen en heb het punt wel bereikt dat ik de deur dichtsmijt met een hoop gevloek en getier (en moordneigingen begin te krijgen). Helpt ook geen moer, zelfs de drakenkop met 666 erop die we als deurversiering hebben helpt niet. Lijkt alleen maar extra aantrekkingskracht te hebben.

We hebben inmiddels al honderden keren aangegeven geen interesse te hebben en niet meer lastig gevallen willen worden en ik begin het principe van wie niet horen wil moet maar voelen heel erg te waarderen... Volgens mij missen ze hier echt een aantal hersencellen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 06:51

dat is wel heel erg,ik zou daar toch melding van maken(politie oid als het idd zo erg is)

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:47

mick75 schreef:
Ik vind het stervensirritant dat ze hier om de week! langskomen en heb het punt wel bereikt dat ik de deur dichtsmijt met een hoop gevloek en getier (en moordneigingen begin te krijgen). Helpt ook geen moer, zelfs de drakenkop met 666 erop die we als deurversiering hebben helpt niet. Lijkt alleen maar extra aantrekkingskracht te hebben.

We hebben inmiddels al honderden keren aangegeven geen interesse te hebben en niet meer lastig gevallen willen worden en ik begin het principe van wie niet horen wil moet maar voelen heel erg te waarderen... Volgens mij missen ze hier echt een aantal hersencellen.
Wat is dit? :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:55

mick75 schreef:

Marloez schreef:
Gewoon vriendelijk vragen of ze je huisnummer willen opschrijven als "niet bel adres". Als je alleen zegt "geen interesse" zullen ze de volgende keer gewoon weer langskomen, dat wordt namelijk niet opgeschreven (onder het mom van: misschien dat een andere bewoner van het huis wel geïnteresseert is).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:58

_Nancy_ schreef:
mick75 schreef:

Wat is dit? :)

666 is het nummer van de duivel ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:57

van wat ik begrijp willen ze je dan nog liever overhalen als je zoiets op je deur hebt :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:03

rennen ze daar dan niet hard gillend van weg?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:06

pharagirlke schreef:
rennen ze daar dan niet hard gillend van weg?

haha echt niet,.is dan alleen maar een uitdaging:-)
ging vroeger ook mee met mn ouders langs de deuren,..en ook die deuren deden ze gewoon :D
ze worden juist alleen maar nieuwsgierig waarom die 666 op de deur staat

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:08

tja en dat kan ik dan weer begrijpen, ik ben daar vaak ook nieuwsgierig naar. :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 08:00

mensen die 666 op een drakenkop op de muur hebben hangen vind ik net zo 'vreemd' als Jehovah's getuigen.
ook idd een vorm van nieuwsgierigheid denk ik

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 08:05

Snoevie schreef:
mensen die 666 op een drakenkop op de muur hebben hangen vind ik net zo 'vreemd' als Jehovah's getuigen.
ook idd een vorm van nieuwsgierigheid denk ik

gelukkig bestaan er dan ook "vreemde" mensen,om met jouw woorden te spreken.
als we allemaal hetzelfde waren en dezelfde denkwijze etc,.zou het maar een saaie boel worden toch?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 08:06

zeker weten hoor,het is ook absoluut niet kwaad bedoeld(ik had een stukje terug gezegd dat in mijn familie bv ook Jehovah's getuigen zijn)

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 08:33

hoihoi

we hebben er al een paar jaar niet zo veel last meer van.
ze waren bij ons ook altijd heel hard nekkig. voet tussen de deur en zich echt opdringen aan jou.
ik was er op een duur zo zat van, ik heb mijn donderse muziek maar op gezet, klein beetje te hard zodat ze het zouden horen.
me moeder stond aan de deur, ze zei.
ik heb nog nooit zo snel mensen zien vertrekken, ze hadden het over de duivel en weet ik al wat.

dus bij deze nog een tip, zet even keiharde metal of iets dergelijks

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 08:47

geertje3 schreef:
hoihoi

we hebben er al een paar jaar niet zo veel last meer van.
ze waren bij ons ook altijd heel hard nekkig. voet tussen de deur en zich echt opdringen aan jou.
ik was er op een duur zo zat van, ik heb mijn donderse muziek maar op gezet, klein beetje te hard zodat ze het zouden horen.
me moeder stond aan de deur, ze zei.
ik heb nog nooit zo snel mensen zien vertrekken, ze hadden het over de duivel en weet ik al wat.

dus bij deze nog een tip, zet even keiharde metal of iets dergelijks

zullen dan echt geen jehovah's getuigen geweest zijn hoor,... juist als ze iets over de duivel horen,.dan willen ze juist extra graag met je praten.dat soort dingen schrikt hun echt niet af.
ze willen juist waarschuwen voor een tijd waarin god in zal grijpen tegen al de ellende in de wereld,.en dus ook tegen de duivel.Ze hebben de taak,.de mensen juist te waarschuwen voor die tijd,.en schrikken dan dus echt niet af omdat iemand duivelse muziek heeft hoor!!
je moest eens weten hoe vaak ik bij mensen binnen heb gezeten,die bijvoorbeeld hun huis vol hadden met "duivelse" dingen.

en in al die jaren dat ik ook langs de deuren ging(heb het nu over een periode van ruim 16 jaar in mijn jeugd) heb ik nog nooit iemand bij de jehovah's getuigen gezien die last had van zijn voet omdat ie tussen de deur had gezeten hoor :D

zal mischien ooit 1 keer bij iemand per ongeluk zijn gebeurd(want veel mensen gooien plots de deur dicht) en zodra het bij eentje is gebeurd, gebeurd het ineens bij iedereen????? iedereen hier heeft blijkbaar al een keer de voet tussen de deur gehad.
moet persoonlijk wel lachen om dat "napraten" van elkaar.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:45

Haha, ik heb een gothic periode gehad op m'n 14-16e ongeveer, dus daarbij dikke zware metal, lagen eyeliner, zwarte kleding, en megagrote lompe laarzen. In dat kloffie (weliswaar met rok, en niet met de foute oversized broek := ) ging ik ook gewoon naar hun bijeenkomsten. :)) Is nooit wat van gezegd ofzo, ben er nooit op aangesproken. :P En mijn moeder vond het juist wel leuk die barokke stijl (zolang het geen doodskoppen bevatte. :P ).

Haha ik kan me overigens nog een keer herrinneren dat een heel strak/stijf netjes meisje mij vroeg om samen langs de deuren te gaan, terwijl ik toen dus die laarzen aan had, en zwart geverft haar, een gescheurde panty.. etc etc. :+ Ik ben toen ook met d'r mee gegaan, en ik schaamde me best wel voor mezelf haha. :)) Zij leek er geen problemen mee te hebben. :D Je had de mensen toen moeten zien kijken die de deur open deden! :))

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:54

geertje3 heb je zelf gezien dat ze zogezegd hun voet tussen de deur zetten?

nu lijkt het net alsof iedereen dat ineens meemaakt.........

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:56

Snoevie schreef:
geertje3 heb je zelf gezien dat ze zogezegd hun voet tussen de deur zetten?

nu lijkt het net alsof iedereen dat ineens meemaakt.........

Ja idd, terwijl mijn ouders die al hun halve leven in het geloof zitten het nog nooit hebben meegemaakt. Hoogstens opdringerige mensen, waar ze zich op dat moment dan ook voor schaamden als ze er mee 'samenwerkten'. :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:58

kan je niet weigeren met bepaalde mensen samen te werken?
want zo bezorgen ze jou dan ook een slechte naam

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:59

Bij ons in de gemeente is dat ook nog nooit gebeurd!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:01

Het kán wel natuurlijk, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het lef hebben om dat tegen zo'n persoon te zeggen. Mijn vader heeft wel eens subtiel gezegd dat ze beter sneller konden afhaken, maar bij dat soort mensen zit dat drammen gewoon in hun aard. Die zullen ook vervelend zijn tijdens bijvoorbeeld afrekenen in een supermarkt, etc. etc. :P

Overigens komt dit maar heel weinig voor, en betreft het toch meestal wel de bejaarde generatie.. := Van wat ik gezien heb dan.
Laatst bijgewerkt door Marloez op 07-02-09 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt