Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pairadice schreef:Wat ik bedoel te zeggen, echwel, is dat iedereen die zich hier op dit topic bevindt goed kan nadenken over wat goed is en fout, en daar waarschijnlijk ook naar handelt. Dat kan in een andere situatie ineens heel anders liggen. Ieder mens is in staat tot gruweldaden, en natuurlijk, de ene heeft een wat hardere duw nodig dan de ander, maar iedereen is ertoe in staat.
_rosita_ schreef:Ik werk met 'moeilijk opvoedbare' kids van 8-12 jaar. De laatste tijd is één van de jongetjes ontzettend bezig met Hitler, maakt er grapjes over, doet tig keer per dag Hitler's sein na etc etc... Wij hebben uiteraard meerdere malen met zowel hem als met zijn moeder gesprokne, hem geprobeerd uit te leggen wat Hitler deed, wie hij was etc, maar het lijkt niet door te dringen.
Wij zitten bij Utrecht in de buurt dus maar een stukje van Amersfoort... Zou een bezoekje hieraan hem in ieder geval kunnen laten zien wat Hitler deed, hoe de sfeer was en wat er is gebeurd met vreselijk veel mensen? Op de site wordt ik niet heel veel wijzer dan dat er niet veel meer van over is, maar nu een soort museum is ontstaan met gedenkplaats...
evanescence schreef:Wow! Ik snap nu niks meer van mijn eigen topic..
En ik denk niet dat het helemaal de bedoeling is, om hier over tediscuseren. Graag weer het vaste onderwerp aanhouden.
pharagirlke schreef:_rosita_ schreef:Ik werk met 'moeilijk opvoedbare' kids van 8-12 jaar. De laatste tijd is één van de jongetjes ontzettend bezig met Hitler, maakt er grapjes over, doet tig keer per dag Hitler's sein na etc etc... Wij hebben uiteraard meerdere malen met zowel hem als met zijn moeder gesprokne, hem geprobeerd uit te leggen wat Hitler deed, wie hij was etc, maar het lijkt niet door te dringen.
Wij zitten bij Utrecht in de buurt dus maar een stukje van Amersfoort... Zou een bezoekje hieraan hem in ieder geval kunnen laten zien wat Hitler deed, hoe de sfeer was en wat er is gebeurd met vreselijk veel mensen? Op de site wordt ik niet heel veel wijzer dan dat er niet veel meer van over is, maar nu een soort museum is ontstaan met gedenkplaats...
Als je dit zou willen doen, zou ik richting een vernietigingskamp gaan. Geen doorgangskampen. Ondanks dat dat ook verschrikkelijk is, krijg je daar nog steeds geen volledig beeld over wat Hitler allemaal uitgespookt heeft.Een "museum" zou ik niet als bijzonder schokkend ervaren. Doorgangskamp vond ik vreselijk om te zien en te beseffen maar ik ben sowieso erg geintereseerd in WO II dus ik leef er meer in "mee" dan iemand die het geen ruk boeit zeg maar. Er zaten bij onze groep ook mensen die er niet veel om gaven om WO II enz, en die waren niet bijzonder onder de indruk.
En ik denk niet dat het helemaal de bedoeling is, om hier over tediscuseren. Graag weer het vaste onderwerp aanhouden.
_rosita_ schreef:Het is een jongetje van bijna 9 he?Het hoeft van mij geen nachtmerries te bezorgen, maar hij mag wel inzien dat zijn grapjes eigenlijk helemaal niet zo grappig zijn als je ziet wat Hitler heeft veroorzaakt...
Ik heb verder ook totaal geen budget ( het is trouwens een buitenschoolse opvang), zéker niet om naar het buitenland of de andere kant van Nederland af te reizen... Daarom vroeg ik me af of Amersfoort een beetje beeld geeft
Cassidy schreef:evanescence schreef:Wow! Ik snap nu niks meer van mijn eigen topic..
Dit heeft er echt allemaal mee te maken. De menselijke psyche is tot dingen in staat ie niemand van ons kan bevatten. Met een bezoekje aan een vernietegingskamp is echt echt niet allemaal verklaard, al mocht je dat willen denken of die indruk krijgen.
Echwel schreef:Ohh dat ieder mens tot een moord in staat is ben ik wel van overtuigd, al is het maar de moeder die de moordenaar van haar kind vermoord....