Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_manuela_

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:12

wow nog gaver hij kan je ook nog eerst verkrachten. Moet trouwens precies in 2020 gebeuren. Dat vind ik mooier op mijn grafsteen staan dan 2019. liefst 02-02-2020

(ow ja voor de mensen die denken dat ik niet spoor: dit noemt men sarcasme)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:13

Zat voor de gein een beetje te kijken maar kom er nu een tegen die me erg aanspreekt in zijn schrijven, maar de foto komt over alsof ie nazi of skinhead is...
Race is Caucasian, zegt dat wat? (sorry blond Lachen )

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:20

Eightlegged schreef:
Ik kwam net langs een profiel dat me wel aansprak. Ik ben er nog niet uit of ik ga schrijven, hij zit op death row en heeft flink wat op z'n kerfstok (drugsbezit, meerdere autodiefstallen, 2x inbraak, 2x brandstichting, kindermishandeling en 2x moord...).

Het is maar wat je aanspreekt. Wat ik trouwens begreep is dat die kerels het liefst hebben dat je langskomt. In de gevangenis heb je van die leuke kamertjes waar je dan een uurtje krijgt om samen door te brengen.

Wat ga je dan schrijven?
Wat gaaf, jij hebt echt zoveel levenservaring, je weet hoe het is om kinderen in elkaar te slaan en hoe het is als je mensen vermoord. Wow dat vind ik echt gaaf. Misschien heb je wel tips voor me hoe je zoiets nou aanpakt. Mijn buurjongetje is namelijk erg irritant als hij huilt en mijn schoonouders irriteren me mateloos. Vermoord je ze dan apart os tegelijk?

Clown

Sorry het sarcasme borrelt gewoon zo enorm op dat het eruit wil

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:20

caucasian is blank

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:24

manueeltje82 schreef:
Het is maar wat je aanspreekt.

Dat staat niet in het profiel, daar kwam ik achter toen ik meer info ging achterhalen via de DOC. En ja, als ik dat lees bedenk ik me ook nog wel een keer.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:26

manueeltje, wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dan hebben we dat in ieder geval gehad.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:26

Eightlegged schreef:
manueeltje82 schreef:
Het is maar wat je aanspreekt.

Dat staat niet in het profiel, daar kwam ik achter toen ik meer info ging achterhalen via de DOC. En ja, als ik dat lees bedenk ik me ook nog wel een keer.

Volgens mij heeft manueeltje een vervelende bui.

Hoe krijg je meer info via DOC? Heb daar naar gezocht maar kan er niet achter komen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:27

Bij sommigen kun je zoeken op de site. Bij search dan de naam invoeren. Helaas werkt dat bij de meesten niet.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:32

anneliesdj schreef:
Hoe krijg je meer info via DOC? Heb daar naar gezocht maar kan er niet achter komen.

Op de website van de DOC van de staat waar de inmate gevangen zit kun je zoeken naar een link of een tabje met iets in de trant van "offender search" of "inmate information". Dan krijg je een scherm waar je de naam en achternaam in kun vullen, als het goed is krijg je dan een soort profiel te zien. In de ene staat meer dan de ander.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:37

Eightlegged schreef:
anneliesdj schreef:

Op de website van de DOC van de staat waar de inmate gevangen zit kun je zoeken naar een link of een tabje met iets in de trant van "offender search" of "inmate information". Dan krijg je een scherm waar je de naam en achternaam in kun vullen, als het goed is krijg je dan een soort profiel te zien. In de ene staat meer dan de ander.

Ik kom hier; http://www.doc.state.or.us/welcome.shtml
Zie niks over inmate's oid...

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:41

Ik vind dit een heel onverstandig topic. Veel bokkers zijn minderjarig. Bijvoorbeeld:
petsboem schreef:
Ik ben ook nog te jong maar dat weten zij niet Knipoog

@ Raketje_: natuurlijk er zitten er ook een heleboel bij die wél terecht vastzitten, maar dat betekent toch nog niet dat je ze niet kan helpen. Wie weet is het meisje waar ik mee schreef wel degelijk schuldig aan manslaugther (eng idee...) maar daarom hoeft ze nog geen slecht mens te zijn. Ik weet de omstandigheden niet.

Daarbij zou een beetje meer vriendelijkheid en hulp de wereld zeker geen kwaad doen!

Om dan hier een topic te starten dat er zoveel mensen onschuldig vast zitten. Alsof alleen de onschuldigen daarop staan. Er zullen vast mensen onschuldig vast zitten maar de kans is veel groter dat je met iemand schrijft die wel degelijk schuldig is. En dan reageren ook nog minderjarigen hier die dan ook willen gaan schrijven met zo iemand. Wie weet raakt zo een idioot wel geobsedeerd van je. Ik vind het erg onveilig. Ook een crimineel uit Amerika kan op een vliegtuig naar NL stappen. Denk je dat je nou echt iemadn leert kennen via briefcontact? hoe makkelijk is het al niet om je anders voor te doen op internet.

Kun je dan niet beter als je iemands leven wat wil opfleuren eens binnenlopen bij een verpleegtehuis. Daar zitten mensen die nooit bezoek krijgen en vreselijk eenzaam zijn terwijl ze nooit een vlieg kwaad gedaan hebben.

Ik zie dat Petsboem ook het topic heeft gestart. I rest my case

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:44

Voor de minderjarigen onder ons zou dat zeker een goed idee zijn, ik zit zelf al sterk te twijfelen of ik dit mentaal wel aan kan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:46

1 voordeel.. de meeste minderjarigen spreken amper een goed woord engels.. Tong uitsteken

black_kelpie

Ik kan het ook niet vinden op de site van Oregon. Je kunt wel public records opvragen, misschien mogen ze in Oregon niet openbaar staan?

Als het goed is kun je ook zien in welke gevangenis hij of zij zit, vaak is daar ook een site van.

anneliesdj

Nou, tegenwoordig...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:47

Eightlegged schreef:
Ik kan het ook niet vinden op de site van Oregon. Je kunt wel public records opvragen, misschien mogen ze in Oregon niet openbaar staan?

Als het goed is kun je ook zien in welke gevangenis hij of zij zit, vaak is daar ook een site van.

Ik heb het over dit persoon; http://www.writeaprisoner.com/Template. ... z-15078874

Waar zie jij die public records?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:47

Dat het niet verstandig is wanneer minderjarigen dit doen ben ik met je eens. Volgens mij is dat hier ook meerdere keren gezegd. Ja Wat de rest betreft echter niet. Volgens mij zijn hier vrij weinig mensen die echt zijn wezen shoppen met het idee "kom, laat ik eens een lekker crimineel gaan zoeken om te schrijven." Ik was het ook niet van plan, maar ben het nu wel van plan omdat ik iemand tegen kwam met wie ik veel raakvlakken had. Zoals ook al vaker gezegd is, heerst de vraag "hoe heeft die het zo ver kunnen laten komen" en een psychologisch stukje. Daar ben ik in geinteresseerd, en laat deze jongen nou ook zijn afgestudeerd in Psychologie. Haha! En nee, hij is geen verkrachter, moordenaar of iets dergelijks, dus waarom in hemelsnaam zou die me willen op sporen om weet ik wat met me te gaan doen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:49

en voor zover ik weet word alle post gecontroleerd voordat het in of uit de gevangenis gaat Knipoog

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:49

Kan een brief schrijven ook dodelijk zijn?
Dan kan ik "mijn" gedetineerde vermoorden. Wie wil er dan met mij schrijven? Ik deed het puur uit wraak Clown

Nee.. kan best begrijpen dat er mensen zijn die de onschuldigen eruit wil pikken en een hart onder de riem willen steken. Maar wie zegt dat ie de waarheid spreekt???!!!!! ROFL

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:51

"Die van mij" is schuldig hoor, maar dat maakt me geen bal uit Knipoog
@ anneliesdj, die site werkt inderdaad heel anders als de anderen Nagelbijten / Gniffelen Denk niet dat je hier verder mee komt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:57

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:59

Mystica schreef:
@ anneliesdj, die site werkt inderdaad heel anders als de anderen Nagelbijten / Gniffelen Denk niet dat je hier verder mee komt

Prut... Wil eigelijk wel meer weten voor ik zomaar aan 't schrijven ga, heb je gezien waarvoor ie zit?

Maar idd, ik ben er ook een heel aantal tegengekomen waarvan ik dacht; jee, hoe heeft het zover kunnen komen.
Overigens, ookal zitten ze voor moord, er kunnen tig redenen zijn om iemand te vermoorden en de enige persoon die na zijn jaren in de bak naar NL komt vliegen om jou te vermoorden is de seriemoordenaar en dat zullen ze echt niet allemaal zijn.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 03:00

Dit vond ik op de site van de DOC Oregon :

DOC Oregon schreef:
Inmate information is not yet available over the Internet. We hope to put our database online, but other priorities have prevented us from doing so as yet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 03:02

En ik maar denken dat mijn Engels best aardig is, tot je je ineens moet zien te redden op een Engelstalige pagina... Tong uitsteken

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 03:05

Mystica schreef:

Ja degene die ik bedoel heeft mijn moeder vermoord Knipoog Dus ja........ Ik kan er niet echt positief over doen..