Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:23

En met boarden klap je ook weleens door als je lomp valt. Board en benen blijven dan hangen terwijl je bovenlichaam doorklapt, best pijnlijk.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:05

Ik zeg ook niet dat je met boarden niet lelijk terecht kan komen, maar met skieen ben ik vaker vervelend terecht gekomen dan met boarden. Ski die blijft haken in de sneeuw en de andere die verder gaat, been die omdraait etc.
Met snowboarden ben ik alleen nog maar voor over of achter over gevallen, pijnlijk, dat zeker Tong uitsteken Maar je knie verdraaien met skieen is pijnlijker, naar mijn ervaring Knipoog
Ach laten we het er op houden dat je met wintersport hard kan vallen!

Hier fototje van het uitzicht vanuit mijn slaapkamer in het huisje!

Afbeelding

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:10

Ik ga eind Januari naar de kempervennen en daar gaan we ook skieen/snowboarden, hebben jullie nog tips, ik wil graag gaan snowboarden Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:13

Wij zeggen ook niet dat jij dat zegt Clown Tong uitsteken Mijn ervaring is juist omgekeerd. Met boarden ben ik lelijker terecht gekomen dat met skienen. Gekneusde ribben, even alles zwart, dat doorklappen dan. Vooral als je lekkere vaard hebt en dan het board sneeuw laat happen, kan het hard gaan Vork

Door die foto's wil ik ook anderweg gaan. Nog iets minder dan 2 maanden.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:16

Mijn ervaring is ook omgekeerd Huilen van het lachen Met snowboarden keihard op mn borst gevallen, dat ik ff niet kon ademen enzo.. Sjit is dat.

Ook een keer gehad dat iemand vanaf de zijkant op me sprong om me te knuffelen en neer te gooien zegmaar, maar mn voorste been zat nog vast. Dus ik lag op de grond terwijl mn voet nog recht overeind stond Clown

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:16

Wauw Aims, dat uitzicht is zoo mooi.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:34

Jeetje wat een verhalen allemaal! Wel val ik váker met snowboarden *LOL*
@Chrisje, ik ben vorige week ook 1 keer gevallen dat je even niet kan ademen, is vervelend maar je houd er verder, naast blauwe plekken, niks aan over.. Althans, ik Clown Door skieen heb ik wel eens een week plat moeten liggen.. maar misschien ligt dat gewoon aan mij *LOL*

Het uitzicht was daar inderdaad super mooi! Zou zo weer terug willen!
Dit is trouwens waar ik was http://www.obertauern.com/ Krijg je een beter idee Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:54

Ik vind het met skiën altijd makkelijker om je evenwicht te houden. Ik denk dat je met snowboarden makkelijker valt, maar als je met je skies valt ga je meestal ook gelijk goed. Lachen
Maar ooh, toen ik begon met snowboarden ben ik in het begin zovaak keihard naar beneden gestuiterd. Dan ging ik voor het eerst naar een redelijk pittige rode piste, was ik zo zenuwachtig, en natuurlijk te voorzichtig, en boem daar ging ik. En dan bonkte ik helemaal door naar het einde van de piste. Clown

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:58

ik heb een nieuw board en dat is echt hemel op aarde..! ik had eerst nog een beginnersboard en dat beviel me eigelijk vanaf het begin al niet..nu heb ik een board voor gevorderden en dat gaat een stuk beter! klapperd niet Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:09

Relaxed Wendy!

Ik ging een keer van de zwarte piste.. wilde eigenlijk niet maar het was de enige optie. Ook gevallen en minstens 300 meter naar beneden gegleden Clown

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:16

Eerste keer dat ik op de rode piste ging was ik gevallen, niet pijnlijk verder, maar ik kon niet meer omhoog komen omdat het zo steil was Clown
Heb mezelf een stuk moeten laten zakken en bij een ophoping sneeuw kon ik weer omhoog staan *LOL* En toen maar verder geroutcht!
Maarre ik heb ook nog maar twee weken snowboard 'ervaring', niet zoveel ervaring als jullie he Clown

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:25

Dat is echt vervelend als je niet op kan staan. Op een zwarte piste is het onmogelijk om te roetsjen, dus dat was wel echt eng.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:07

Mwah ligt eraan waar je bent, waar wij heen gaan is een zwarte, maar volgens mij is die ergens anders gewoon een extreme rode. Wel erg ijzig en hobbelig en enkele stukken zijn flink stijl, maar het is wel goed te doen. Mijn broertje gaat overal daar recht naar beneden, wilde ik ze bij houden en toen ging het mis, zag een paar seconde niks, geen lucht en gekneusde ribben. Ik houd dus mijn eigen tempo aan voortaan Huilen van het lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:27

Onmogelijk rutschen op een zwarte? Lachen
Ik weet nog dat ik de eerste paar keer dat ik een zwarte piste af ging alleen maar gerutscht heb. Niks is onmogelijk hoor, snap ook niet waarom het onmogelijk zou zijn?

En je ziet bij ons inderdaad ook erg veel verschil tussen zwart. Op de ene berg is een zwarte piste, die even moeilijk is al de rode op een andere berg, de rode daar zijn soms zelfs pittiger. Maar er is dan ook weer een zwarte piste waar ze waarschuwingsborden bijgezet hebben omdat mensen zich er op verkijken, die heeft een helling van meer dan 70 %, en zeker als het ijzig is, is dan best pittig.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:51

Ik ging over een zwart waar dat niet kon, omdat het met veel ijs was, dus dan lag je meteen op je plaat als je ging roetsjen.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:53

Daarom blijf ik lekker op blauw en rood Haha!

Nee, mij niet gezien op een zwarte piste met mn board hoor.. Moet leuk blijven en denk niet dat ik het daar zo leuk vind Clown
Heb al wat rode pistes gedaan die ik bijna zwart vind en dan zat ik echt met mijn hart in mn keel, zonder vertrouwen. Nee, liever op een blauwe piste met vertrouwen en snelheid Haha!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:55

Ik ga ook het liefst van een blauwe piste, dan kan je lekker knallen *LOL* Maar rood is ook nog goed te doen. Zwart doe ik voorlopig niet meer.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:58

Ik heb niet alles gelezen (eingelijk bijna niets). Maar morgen ga ik mijn eerste snowboard ervaring opdoen.

Ik mocht onverwachts met me tantes mee op wintersport, eerst wou ik niet gaan. En toen zag ik me zusje snowboarden en heb ik besloten al mijn angsten opzij te zetten en het gewoon te doen.

Morgen ga ik het dus proberen. Ben nu al nerveus.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:12

Ik ga wel graag naar zwart, daar is het altijd lekker rustig, hoeft je niet op de lift te wachten en je hebt de piste bijna voorjezelf. Al kwam ik afgelopen jaar daar skiklasjes tegen, beetje jammer dat die daar dus ook de hele berg nodig hebben. Dan kom je ze echt niet voorbij en met ijs moet je toch wel een beetje vaart houden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:14

He wat een leuk topic.. en wat toevallig. Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst op een snowboard gestaan. Pff wat een drama was dat zeg. Ik weet nog niet eens of ik linksvoor of rechtsvoor ben.. Ik heb geoefend op linksvoor.
Aanstaande woensdag ga ik weer... ik heb er echt heel erg veel zin in. Hoe drama mijn eerste keer ook was, ik vind het echt super!! Haha!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 14:42

Marchador: wat fijn dat je toch nog veel zin hebt om te boarden Lachen

Ik ben net terug van mijn allereerste wintersport ooit. Manman wat ben ik veel gevallen, zo blij dat ik goede bescherming aan had. Ben in totaal 2 keer keihard om mijn knieen beland (met terugvering van ongeveer 50cm Nagelbijten / Gniffelen ) waarvan 1 op een ijsplek.
Gelukkig niets aan overgehouden.

Ik kan nu wel eenvoudige bochten maken en net aaneengeschakeld bochten. Als ik geen twijfels zou hebben gehad dan had ik veeeeel meer gekunnen, angst hield me toch nog tegen.
Balen is dat.
Zo heb ik een tijdje in het funpark aan het kijken geweest en had dikwijls genoeg het gevoel van "hey maar dat wil ik ook wel kunnen" totdat ik mijn board wou vastmaken Haha!

In het begin gingen we een rode piste af om beneden te komen, de blauwe piste om beneden te komen waren enkel paadjes (en die zij echt helemaal niet leuk als je nog geen snelheid kan/durft maken).
De laatste dag hebben we zo een paadje genomen, bweik ik heb heel de route naar beneden (en die was vreselijk lang) angst gehad van de snelheid. Geef mij maar een enge rode piste die ik naar beneden kan routsjen...

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:02

Ik heb nieuwe schoenen gekregen omdat die andere te klein waren Haha!

Afbeelding

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:05

Misschien is de vraag al eens gesteld maar hoe kun je zien welk been je bent zeg maar, rechts of linksvoor?
2 jaar geleden bedacht ik dat ik ook eens wou snowboarden in plaats van skieen, maar toen was het fout gegaan doordat ik van been was gewisseld en het dus echhttt niet meer wist...

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:07

Er zijn best veel 'trucjes' voor, ik doe meestal dat je relaxt moet staan iemand je een duwtje laten geven en met welk been je uitstap om je evenwicht te zoeken is je voorste been.

Maar je kan ook kijken met steppen welk been je op de step laat staan is je voorste been.
Of het gewoon uitproberen natuurlijk Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:42

Dat duwtje helpt alleen als je niet vtv weet dat iemand je dat duwtje gaat geven.
Wat in dit topic gezegd is: Welk been je het eerst de trap op gaat, welk been voor staat met stofzuigen..

Mooie schoenen mas!