Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Tiffany schreef:Je eet geen vlees omdat het diertje in een zielig klein hokje zit en daarvoor niet op jou bord hoeft te komen? Alleen zijn velletje ligt daarna wel op de rug van je paard
Rianneke schreef:Tiffany schreef:Je eet geen vlees omdat het diertje in een zielig klein hokje zit en daarvoor niet op jou bord hoeft te komen? Alleen zijn velletje ligt daarna wel op de rug van je paard
ik heb een kunststof zadel![]()
maar bont zou ik trouwens echt nooit dragen omdat ik het erg lelijk vind. ik heb wel een leren jas... en waarom? omdat dit hartstikke duurzaam spul is en ik zo 4 jaar ofzo met een jas kan doen... en leer is meer een overblijfsel van de koeien die geslacht zijn dus ik kan ook goed snappen dat een vega wel leer draagt...
Aims schreef:Dieren worden met zn 100en in een klein hokje gepropt zodat de boeren/slagers/slachters meer geld verdienen, hoe meer dieren ze slachten, hoe meer vlees, hoe meer ze verkopen hoe meer geld hun verdienen. Waar ligt de grens bij hun?
Twiggy2008 schreef:Oamaru, waar heb je precies last van dan?![]()
Ben ik gewoon even benieuwd naar.....

rebati schreef:Aims schreef:Dieren worden met zn 100en in een klein hokje gepropt zodat de boeren/slagers/slachters meer geld verdienen, hoe meer dieren ze slachten, hoe meer vlees, hoe meer ze verkopen hoe meer geld hun verdienen. Waar ligt de grens bij hun?
Er zijn regels voor hoeveel vierkante meter een dier nodig heeft, dus daar ligt de grens!!

.)
. Rianneke schreef:dat vind ik een juiste instelling![]()
en nu vind ze het natuurlijk vies omdat ze het nog nooit heeft gegeten en omdat jij het ook niet eet.
het zou kunnen dat zij het straks super lekker gaat vindennet zoals mijn moeder bijv nooit zuurkool klaarmaakte omdat zij het niet luste en ik het 1 keer at bij een vriendinnetje en het meteen mijn lievelingseten werd
. Ja, dat kan inderdaad en ik ben me daar bewust van. Als ze voor vlees kiest, is dat toch aan haar. Maar reken maar dat ik er zorg voor draag dat ze weet waar het vandaan komt. En hier komt dan toch echt alleen maar biologisch vlees in huis, dus zolang ze thuis woont.....
peelemeisje schreef:En ik blijf er bij, denk dan ook eens aan je eigen huisdieren, je eigen paard of dat op de manege, op stal of van een ander.
Je mag dan nog wel zo dierbewust zijn m.b.t. vleeseten, maar hoe zit het dan met je eigen paard/hond/kat? Kan dat dier z'n natuurlijke gedrag uiten? Want dát is dierwelzijn: naast geen honger/dorst hebben, vrij zijn van angst en pijn en natuurlijke gedrag uiten.

peelemeisje schreef:En ik blijf er bij, denk dan ook eens aan je eigen huisdieren, je eigen paard of dat op de manege, op stal of van een ander.
Je mag dan nog wel zo dierbewust zijn m.b.t. vleeseten, maar hoe zit het dan met je eigen paard/hond/kat? Kan dat dier z'n natuurlijke gedrag uiten? Want dát is dierwelzijn: naast geen honger/dorst hebben, vrij zijn van angst en pijn en natuurlijke gedrag uiten.

peelemeisje schreef:roxiie schreef:Ik heb gister vol afgrijzing zitten kijken hoe mijn neefjes en nichtjes ( in een leeftijds categorie van 4 tm 9 jaar.) zonder blikken of blozen frinkandellen en andere vlees hapjes naar binnen werkten. Trots kwamen ze ook met de schaal bij mij, of ik ook iets van het "lekkers" wou. Nou nee bedankt! Ik vind het erg spijtig dat jonge kinderen wordt aangeleerd dat vlees eten heel normaal is, zonder dat ze ook maar enig benul hebben van hoe hun snack of iets anders tot stand komt.
4 tot 9 jaar, kom op zeg. Mogen kinderen ook nog kind zijn of moeten ze meteen al maatschappelijk verantwoord bezig zijn?
Het is belangrijk dat ze weten wáár het vandaan komt (ik vind het ook verschrikkelijk wanneer ze denken dat melk uit de fabriek komt...) maar om ze nou iets te verbieden wat kinderen over het algemeen vreselijk lekker vinden. Laat ze die keuzes maken wanneer ze ouder zijn én hun eigen keuzes kunnen maken.
) maar iets bewuster zijn kan heus geen kwaad. Aims schreef:En denk jij dat elke boer/slager/slachter zich daar aan houd?
spekkiejnfu schreef:En dat snap ik dus niet, ik vind dat als je vegetariër bent om de reden dat je het zielig vind hoe die dieren leven, waarom zou je dan wel een jas dragen, gemaakt van dieren die hetzelfde leven?
zo heb ik bijv nog nooit kalfsvlees gegeten gewoon vanwege het idee...Aims schreef:En denk jij dat elke boer/slager/slachter zich daar aan houd?
ik ben zelf boerendochter (hebben nu alleen nog maar hobby-dieren) je hebt je aan bepaalde regels te houden en daar heb je verguningen voor nodig
en dat moet toch echt samen met je bedrijfsgegevens kloppen! toen wij een keer problemen hadden met deafmeldingen hadden we dus in feite teveel koeien op ons erf en wed maar dat ze opbelden met de vraag hoe dat kon
en aangezien iedere koe/varken in nederland geregistreerd is is het erg moeilijk om je niet aan de regels te houden... 

Magnummm schreef:Ik maak me er niet druk om, maar soms word ik het wel zat om het zo vaak te horen.. En zoals ik zei;gaat het om SOMMIGE mensen die vleeseten.
En ookal zijn ze nog zo vervelend, ik heb heus niks tegen vleeseters. En daarom vind ik het zo matig dat SOMMIGE vleeseters er dus blijkbaar wel moeite mee hebben dat sommige mensen géén vlees eten..