Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:nickyu schreef:kan je heel erg veel boterhammen kopen
dat jij verklaard dat die verzekering belangrijker is dan eten op tafel
verteld mij dat jij nog nooit echt goed krap hebt gezeten financieel
Ik heb 3 jaar lang slecht een geeltje per week had om te leven, dus ja....
Ik weet wel wat het is om krap te zitten denk ik, en zoals ik al zei zit ik in de WAO momenteel.
70%, moety jij toch weten Nick...Maar óók dat had ik al verteld.
En toch vind ik het onverstandig en ook zinloos om geen ziekenfondspremie te betalen,
om de reden dat ziekenzorg íetsje duurder is dan die miezerige premie.
(Als je goed luisterd hoor je zelfs een ego, in een dag kan ik dit al aan kosten halen...Wat binnen een ur)
Maar ook dát heb ik al gezegt.

nickyu schreef:sorrie hoor chiga ... maar voor 130 euro
(in mijn geval .. heb een oz top al jaren maar sinds ze samen zijn met cz
vraag ik me af waarom ik een top heb incl tandarts top daar de bedragen
die je nu moet bijbetalen , je eigen risico buiten beschouwing latent
echt niet normaal meer zijn , doch door mijn gezondheid heb ik die stap nog niet durven zetten
maar het word nu goedkoper om alleen de basis te hebben)
kan je heel erg veel boterhammen kopen
dat jij verklaard dat die verzekering belangrijker is dan eten op tafel
verteld mij dat jij nog nooit echt goed krap hebt gezeten financieel
ken mensen welke idd paar termijnen achterlopen
sinpelweg omdat eten op tafel voor man en kind WEL belangrijker is
dan een verzekering die je hoopt niet nodig te hebben ...
blackstar schreef:Tenzij je een correctie van de no-claim krijg. Ziekenhuizen hebben 3?? jaar om een rekening in te dienen. Dan moet je het weer terug betalen voor de kosten die wel zijn gemaakt, maar waarvan de rekening later is gekomen, nadat alles van 2007 is afgesloten en is uitbetaald.
MISTRAL94 schreef:Wat ik ook al tig keer eerder geschreven heb misschien niet verstandig, maar wanneer je prioriteiten moet stellen zijn dit soort dingen het eerste wat er bij in zal schieten.

)

Nijn schreef:Stephanie schreef:Sja Nijn ik ben maar een arm studentje.
€150 euro is niet weinig voor mij.
betalingsregeling?
mijn ouders en ik zelf hebben totaal geen verstand van dit soort zaken. ik vul gewoon netjes de papieren in maar ik snap vooral zelf nooit wat voor mij de verdere mogelijkheden zijn.
Misschien dat ik op verkeerde plaatsen informatie heb gezocht.
maar ik heb vorig jaar en zal ook dit jaar weer mijn volledige eigen risico moeten betalen.(volgens mij zit ik hier ondertussen al op, weet het niet zeker)
Dan wordt het wellicht tijd dat je je er iets meer in gaat verdiepen?
Betalingsregeling is 9 v/d 10 keer een telefoontje naar de klantenservice
Verder was er vorig jaar geen ER, enkel No Claim en dat moet je niet betalen maar daar kun je wat van terug krijgen

Chiqa schreef:Maar dat ligt ook grotendeels aan je opvoeding..en idd wat wíl je.
Ik heb een strenge opvoeding gehad. , knip...knip Geen geld, jammer.
Miracle_ schreef:Ik kreeg een rekening van de Ambulance..
Ik ben pas met de Ambulance vervoerd, en die rekening bedraagt maar liefst €700 euro.. Belachelijk toch!!
Ookal hoeven we zelf maar een eigen risicio van €90 te betalen, maar dan nog.. €700 voor een ritje...

Spaikey schreef:Wow ben ben benieuwd hoeveel ik moet gaan betalen. Ben 7 weken geleden met de Ambulance opgehaald nadat ik voor onfortuinlijke ruiter had gespeeld. Resultaat breuk in bovenbeen en heup. Heb een eigen risico van €500 dus het zal wel het hele bedrag van €500 worden... tja volgend jaar toch maar weer terug switchen naar een eigen risico van €150 tenminste als dat nog kan.....
Chiqa schreef:Nou Euhm..Nickyu mijn moeder leefde van een uitkering hoor![]()
Dus weet hoe het is om krap te moeten leven.(Zoals ik al zei)

Spaikey schreef:Miracle_ schreef:Ik kreeg een rekening van de Ambulance..
Ik ben pas met de Ambulance vervoerd, en die rekening bedraagt maar liefst €700 euro.. Belachelijk toch!!
Ookal hoeven we zelf maar een eigen risicio van €90 te betalen, maar dan nog.. €700 voor een ritje...
Wow ben ben benieuwd hoeveel ik moet gaan betalen. Ben 7 weken geleden met de Ambulance opgehaald nadat ik voor onfortuinlijke ruiter had gespeeld. Resultaat breuk in bovenbeen en heup. Heb een eigen risico van €500 dus het zal wel het hele bedrag van €500 worden... tja volgend jaar toch maar weer terug switchen naar een eigen risico van €150 tenminste als dat nog kan.....
Chiqa schreef:nickyu, hel verhaal hoor..
Maarre waar het volgens jou op neerkomt is dat als je de premie niet
kan betalen je wel de ziektenkosten uit eigen zak kan betalen?
Sorrie maar vind het gesprek een béétje langdradig worden we vervallen nu al
2 pagina's in herhaling volgens mij.
Je bent het gewoon verplicht om te betalen, punt.
Anders zijn de gevolgen helemaal niet meer te overzien.
Kies jij voor een gezin zal je ook die verantwoording moeten nemen dat is een keuze die je zelf ooit heb gemaakt.