Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
lautje76 schreef:Zo komt het toch nog allemaal goed met dit topic![]()
En Miracle: je bekeek het tot 2 pagina´s geleden allemaal een beetje zwart-wit volgens mij. Gelijk goed of niets. Maar zoals je zelf al zei, niets is voor eeuwig. Zo´n bijbaantje is geen oneindig slavenbestaan waarboij je over tien jaar jezelf nog dag in dag uit naar de Lidl moet slepen. Als je genoeg geld hebt of een andere baan kan je gewoon ontslag nemen. En dat voelt fijn joh

maar ze heeft maar twee a drie grijze bakken vol per jaar en spaart zo veel uit. De mijne staat om de week buiten (we zijn met z'n twee!!! is anders wanneer je kinderen hebt uiteraard).
LadyElmira schreef:Zijn er bij jou in de buurt geen supermarkten dan? Ik ben ook 18 en bij ons in rdam zuid staan ze te springen om meiden met een leuke uitstraling van 18 jaar hoor. Zo moeilijk is dat toch niet? Kijk, ik weet ook dat het inderdaad moeilijk is om met 18 jaar bij een uitzendbureau werk te zoeken. Toen ik geen werk had heb ik dat ook gedaan, was toen 17 en ieder bureau waar ik kwam werd verteld dat het moeilijk zou worden, omdat ze vaak ook bij dat ene uurtje magazijnwerk een ander soort leeftijd zoeken. Dus toen ben ik bij de wibra naar binnen gestapt, kun je zelfs daar nog een opleiding volgen waardoor je daarna dus officieel winkelmedewerker bent..en dan kun je bij de zeeman werken, maar ook bij die dure lingeriezaak op de hoek!
Je zegt dat je bij jou in de buurt niet veel winkels hebt. Maar toen ik bij zeeman werkte moest ik ook een uur in de bus en tram zitten. En nee, dat vond ik niet leuk..ik klaagde overal, zelfs op bokt. Maar ik heb wel volgehouden totdat ik bij wibra aan de slag kon bij mij in de buurt, en van wibra heb ik nu mijn vaste baan bij primera, waar ik dus volgend jaar ga beginnen aan een opleiding. Ik heb veel werk gedaan, maar heb nu wel het bedrijf gevonden waar ik mijzelf nog wel tien jaar zie werken..ga daar gewoon naar opzoek.
Wat vaak ook helpt is flexibel zijn. Dus zeggen dat het je inderdaad niet uit maakt hoeveel je werkt, dat je het liefst zo veel mogelijk werkt en dat je ook wilt werken in het weekend. Dat je opgeroepen kan worden op de dagen dat je wel vrij bent, dat het je niet alleen gaat om het geld maar dat je voor jezelf een voldoening wilt hebben, en dat je dit in je werk kunt vinden.
Met dat verhaal ben ik bij de supermarkt aangenomen, bij wibra,zeeman,totaal gemak en ga zo maar door.. ik hoefde alleen te lachen, en dat kan jij ook! Iedereen kan dat. Maar je moet wel wat verder reizen soms, doe dat voor nu dan even..en dan bij de eerst volgende vacature bij jou in de buurt ga je langs en zeg je dat je het naar je zin hebt waar je werkt, maar dat de afstand niet zo fijn is. En dan zeggen hun vast en zeker blij om te horen..wij willen jou.

roosje78 schreef:Wij scheiden ook ons afval: glas voor de afvalbak, lege flessen terug brengen, papier in de papierbak, groente en tuinafval apart in een ton. Lege melkpakken opvouwen of vullen met ander afval en doen dan zo ongeveer 6 weken met een container. Plastic zakjes worden hergebruikt als vuilniszakken, dat scheelt ook weer een klein beetje.
Spullen verkopen die je niet meer gebruikt: scheelt ruimte en levert geld op.
Zoek een goedkoop benzinestation: bij ons is er eentje die geeft extra korting als het 's avonds is, dus onbemand.
Pak vaker de fiets: je bent niet van suiker, toch?
Misschien kunnen we beter de titel veranderen naar: tips voor een zuiniger bestaan? Hahaha
Cowgirl schreef:Hebben jullie geen macDonald's in Schaijk? Die zoeken ook meestal wel mensen.
Krantenwijk, Callcentre, Pizzakoerier, bediende in een restaurant.
Je kan ook zelf een advertentie plaatsen in een regionaal dagblad.

Je kan hier alleen maar pizza afhalen. 
roosje78 schreef:Wij betalen dus ook per kilo en ook nog eens extra voor hoe vaak je de container aan de weg neer zet. Bij ons zit hij dus altijd vol en gaat hij niet halfvol aan de weg neer gezet worden.
En Schaijk is inderdaad niet echt een wereldstad, hihihi. Hopelijk wordt het wat voor je bij de Action en de Wibra. Dan kun je daarvan uit op zoek naar jouw wereldbaan!

Nouja, misschien bevalt het me daar wel zo, dat ik er niet eens meer weg wil
. Zo ook voor de plaatselijke pizzeria, krantenkantoor, drogist, schoenenwinkel, enzovoort! Aanhouder wint! 
Less schreef:Ik vind het zelf geen probleem meer maar wel om het aan mensen te vertellen
binnen een aantal dagen ben je een paar honderd euro lichter... ik bedenk dan weer wat ik er allemaal wel niet van had kunnen kopen etc etc.
toevallig een week geleden lagen er nog kilo's snijbonen langs de weg. dingen zijn zo vers als iets, maar er is gewoon iets mis gegaan met het lossen. wij rapen ze dan bijv op gaan een avondje gezellig bonen schoonmaken, we koken ze kort en vriezen ze in... kun je dagen super lekker van eten terwijl het je niks kost alleen moeite 
Ik heb me er helemaal overheen gezet 
de mac schijnt trouwens erg gezellig te zijn hoor
Rianneke schreef:nou dat is een stap in de goede richtingde mac schijnt trouwens erg gezellig te zijn hoor

Mijn vriend werkt dus dat scheelt.

En geloof me, dat is het liefste wat je doet
Miracle_ schreef:Inderdaad, ziektekosten zijn tegenwoordig behoorlijk duurder, en worden steeds duurder ook! Er zal misschien wel een goedkopere energie-maatschappij te vinden zijn toch?
Ik heb trouwens gesolliciteerd bij Mac Donalds, de dichtsbijzijnde.Ik heb me er helemaal overheen gezet
tijdelijk
Armaris schreef:Wij kunnen voor 100euro per maand aan eten kopen.
superwoman schreef:Armaris schreef:Wij kunnen voor 100euro per maand aan eten kopen.
per maand?!
Das behoorlijk weinig