Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:50

Hier in Alblasserdam lag er zo'n 50cm in onze achtertuin op het gras. Dat is dankzij de dooi nog zo'n 20. In onze straat lag op de weg zo'n 20 cm en dat is nu nog zo'n 10 cm.

Woensdagavond kwam de temperatuur boven 0, afgelopen nacht ergens is het gaan regenen. Vanochtend was het 2 graden, in Dordrecht 5 graden.
Regen is overdag gestopt, rond 17uur was het natte sneeuw en temperatuur gaat zo weer onder 0 :roll:

Onze straat wordt denk ik een ijsbaan met sneeuwgeulen

zonnebloem18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

In Assen zijn de wegen spekglad, vanmorgen echt nog meer dan prima, maar nu een laagje wit over ijs.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

zonnebloem18 schreef:
In Assen zijn de wegen spekglad, vanmorgen echt nog meer dan prima, maar nu een laagje wit over ijs.

Het sloeg inderdaad heel snel om.... zo was ik nog bij mijn paard en het sneeuwde nog geen 10 min en de weg was alweer besneeuwd....

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:17

Hier sneeuwde het voor 15u al (Amsterdam),
en nu is het miezerig je ziet het nauwelijks tot je voor een straat lamp gaat kijken zie je het naar beneden komen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Het gaat flink vriezen vannacht en de rest van het weekend. Zondag overdag -7 hier mijn dorp. :\
Dat wordt op de bank met een dekentje, kopje thee en de katten. Ok, eigenlijk is dat geen ergernis. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Warme chocolademelk weer. <3 <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

Ik hoop dat ik nog met Ravi kan wandelen. Alles inclusief de galerij is nog zeiknat…

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Wij zijn net terug wandelen met de hond, het was een soort van langlaufen en schaatsen ineen.
Over 2,5 km hebben we ruim een half uur gedaan terwijl wij normaal er 20 minuten over lopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:48

Hier regent het nog steeds. Uiteraard alles nat.

Wil echt niet weten hoe glad alles gaat worden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

De terugweg was ook interessant. Ups truck dwars op de weg en 4 autos in de berm. Duurde even voordat de boeren ze met de tractor hadden losgetrokken :+

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Hier eigenlijk al de hele dag sneeuw en een zeer harde wind...het gevoel is echt heel erg koud...
Wegen zijn super slecht

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Die code oranje wordt ook steeds langer :')

Ik kan het mooi in de gaten houden buiten, want mijn gordijn zit weer vastgevroren :+
Elektrische rolgordijnen, heerlijk, totdat het sneeuwt en vriest :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Afbeelding

Ik had het padje schoon en elke x met vullen van de emmers met puin, vegen, was niet tegen te vegen.
Laatste emmers waren een beetje spannend.

En kkkkkooouuuddd :brr:

Dikke muts en capuchon op, maar op sommige momenten dwarrelde de wind langs het huis.

Brrrrr

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Ik had echt veel geluk: weg naar Groningen ging prima, alleen laatste stukje was opletten. Daar waaide het flink en werd de weg wit. N33 en toen A7. Ik reed de woonwijk in, daar was echt alles wit en veel sneeuwpret: zit ik een half uur op de bank: bericht dat de N33 niet meer begaanbaar was en afgesloten werd..

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

Tancreda4 schreef:
[ Afbeelding ]

Het hele erf dit, voorspelde vorst en weer paarden dje weer miepen ipv zich gaan warm eten -O-

Hier hetzelfde, miepen met hooi. Inmiddels vriest het net, maar flinke wind en sneeuw erover, het is spekglad.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

M'n man heeft oproepdienst voor sneeuwschuiven vanavond. Als het tegenzit begint het rond 21.30 te sneeuwen hier en dan verwacht ik dat hij niet veel later zal worden, gebeld. En het gaat tot morgen 11u sneeuwen dus dan is hij er vannacht niet en dan slaap ik niet...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Marocje schreef:
Ik had echt veel geluk: weg naar Groningen ging prima, alleen laatste stukje was opletten. Daar waaide het flink en werd de weg wit. N33 en toen A7. Ik reed de woonwijk in, daar was echt alles wit en veel sneeuwpret: zit ik een half uur op de bank: bericht dat de N33 niet meer begaanbaar was en afgesloten werd..

N33 en N46 zijn inderdaad heel slecht. Stad Groningen lijkt de grens te zijn, hier in Noord-Drenthe is het de hele dag zo goed als droog te zijn en waren de wegen beter dan woensdag.

IICH is stil gelegd, morgen zouden wij gaan. Hopelijk krijgen ze het dak voor morgen voldoende sneeuwvrij :\

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Er is blijkbaar een storm maar hier bij Leerdam amper wind vandaag, wel regen en veel vd sneeuw is verdwenen.
Weg was prima te rijden.
Toen ik naar huis reed na 5 uur sneewde het licht maar het bleef niet liggen.
Auto toch maar deels onder een hoes gezet want gaat vriezen vannacht en ik haat krabben.

Vd week was de voorspelling dat er ijzel zou zijn maandag, denk dat het morgen ook spekglad gaat zijn.

Ik heb de werklaptop maar meegenomen naar huis want ga echt de weg niet op met ijzel.
De sneeuw was tot nu toe geen probleem met AWD in de Subaru, maar ijzel, nee.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Mijn interval training ging waardeloos en heb ik halverwege afgebroken. -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:45

Wij zijn net zonder centje pijn op en neer gereden naar Amsterdam. :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:52

Afbeelding
Kaartje zegt genoeg over de staat van de wegen in het noorden.

Mijn man is een heel ervaren chauffeur, maar zelfs hij wil de komende dagen de weg niet op met de auto.
Vermoedelijk wordt het maandagmiddag pas voor het eerst weer boven 0°C

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Thuis blijven is voor mijn geen optie met paarden. Maar ik rij gewoon heel langzaam dan maar later op bestemming. Ik denk iedereen die er voorbij wil doe je ding.

Ik heb eventueel wel backup voor de paarden. Maar ik moet alsnog wel echt complimenten geven aan de gemeente in zuidlaren hoe goed ze hier bezig zijn met sneeuwschuiven en strooien.

Ik vind het gelukkig ook niet heel eng. Ik dacht vandaag ook muziekje op al doen we er een uur over. Ik ga wel op pad met eten, drinken , deken en oplader.

Als je maar voorzichtig rijdt en niet doet wat die gast achter mij deed. Die zat echt bijna tegen een boom. Maar die veroorzaakte het echt grotendeels zelf.... net als de werkbussen en vw polo's die je voorbij vliegen alsof het ze niks intereseerd. Op de snelweg reed iedereen 70 en de volkswagens gewoon 100 :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:02

Omgeving Zuidlaren was inderdaad echt top vandaag! Ben er meerdere keren door gekomen vandaag, wegen waren steeds schoon.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:37

Roosch schreef:
Wij hebben nog steeds behoorlijk wat hier in Friesland. :))

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dat is wel een hyper realistische sneeuwkat :+

Nog steeds hoofdpijn, en ik moet morgen nog even achter mijn bureau.

En ik ben The Pitt weer aan het kijken, maar voor het eerst in real time, dus elke week een aflevering, maar ze zijn ontzettend goed in je in spanning laten zitten :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:18

Zebrastreep het is vaak ook niet jezelf die het probleem is maar anderen. Al is het wel zo als het echt glad is je nog zo rustig kan rijden, je alsnog kunt glijden.

Ik ben woensdag thuis gebleven van stal en dat is echt een unicum, maar de wegen waren te slecht en ze kwamen hier m'n straat al niet uit (meerdere buren deden een poging) dus thuis gebleven. 100% doe het zelf stal dus dat is echt wel een ding maar met voorbereidingen (alles al klaar gezet voor de zekerheid) en lieve stalgenoten die wel kwamen (want om de hoek) waren ze toch gecheckt, gevoerd en gewaterd.

Het klinkt hier heel rustig qua weer buiten. En werd badend in t zweet wakker ondanks raam open. Moet 1 dekbed weg. Nu vraag k me af of het dan echt niet zo koud is of dat ik zoveel warmer dan normaal ben.

Anyway, sowieso ergenis dat ik wakker lig al tijdje. En toch weer de telefoon heb gepakt.