Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:25

Waterschapsbelasting heb ik nog niet binnen, ik was hem al bijna vergeten :')

Berdien

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:27

Hier is alles in één bedrag, WOZ en alle heffingen.

Ik heb een douche zonder ramen en hier nooit schimmel hoor := Goed ventileren, dus altijd de deur open en inderdaad zo droog mogelijk maken na het douchen.

We moeten zo naar Veghel en ik heb zó geen zin :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:34

Dat is een hele reis Berdien.
Gelukkig geen sneeuw enz dit weekend.

In onze oude douche kon het raampje niet meer open.

Nu nieuwe kozijnen en zit er een rooster.
Maar ook met het oude raam geen schimmel.
Droog maken en deur open en schimmel heeft geen kans.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:50

Dik twee uur inderdaad. En dan vanavond weer terug -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:53

Waterschapsbelasting: €626,79 -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:59

Bellatrix schreef:
Waterschapsbelasting: €626,79 -O-

Mijn god...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:11

Daarvan is afvalstoffenheffing €252 en rioolheffing €165. (Deze vallen onder de gemeentelijke belastingen.

Waterschapsbelasting is €140.
Gemeentelijk is €485.

Dit is inclusief Diftar (restafval storten in ondergrondse container)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:16

Even een snelle oven-update, we hebben van mijn pake een kleine combi magentron te leen gekregen die hij eerder altijd in de camper had, en die doet het op één specifieke groep waar de wasmaschine en droger ook op zitten. Dus we kunnen hem alleen aan doen als we geen was aan het draaien zijn :')

En ik wil bezig in mijn atelier, maar het is nog net te koud om er echt lekker te kunnen zitten. Als ik de kachel aan zet is het zelfs op de laagste stand binnen no-time te warm.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:47

Ik betaalde eergisteren in een webshop 1,95 extra verzendkosten voor zaterdag bezorging, vóór 12:00 besteld volgende dag in huis.
3x raden welke track & trace code maandag aangeeft.
Biedt de service dan niet aan als je de service niet kan leveren...? Ik was toch ruim op tijd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:58

Irritant! Kan je de webshop bereiken?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:00

Vast wel, ik wacht nog even af of hij echt niet bezorgd wordt vandaag.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:04

242,74 shvw

Maar als ik het zo lees vallen de bedragen bij mij nog wel mee.

Even goed stofzuigen gedaan, maar dat behoorlijk hard werken. Zit nu benauwd en buiten adem op de bank te puffen.

Ben gewend om deuren open te laten. En normaal gaan de katten iedere dag naar buiten.

Trouwens gebeurt nu regelmatig nu de katten er niet zijn dat ik met binnen lopen alles even open laat staan. Hoef nu in mijn eigen huis geen rekening te houden met katten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:16

Ergernissen over UWV heb ik geen problemen mee om hier te delen hoor. Maar drie pagina's discussiëren is wel veel. Absoluut niet banketstaaf bedoeld!

Jolliegirl, ik heb net drie stallen uitgemest, dus nog niet uitgezweet haha. Dacht dat er een van de paarden vastlag. Heb wel een camera, maar het was zo'n kabaal dat ik er gelijk uit ben gegaan. Angst dat er iets met de paarden is override dan de paranoia dat er iemand op het terrein bezig is :')

Ergernis: die doos van een Faber. Heeft ook Trump weer eens iets horen zeggen hoor. Lompe parkiet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:37

Sansevieria schreef:
Totale aanslag dit jaar bijna 1700 Euro (waarvan 99 euro voor de hondenbelasting), mag dan wel in twee keer betaald worden, dat dan weer wel :=
Tja, de gemeente moet toch ergens alles van financiëren.

Ik heb geen hond. Voor de rest is het bedrag herkenbaar. 2x Euro 812 en centen....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:43

Dat de oudste drogisterij Woortman gaat sluiten in Utrecht op het Neude -O-
Zó jammer want het was echt een winkeltje, propvol, maar waar je alles kon kopen tot aan was voor de schoorsteenmantel aan toe.
Ik snap de eigenaars hoor, oud en niet meer gezond maar toch Y;(

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:04

chanicha schreef:
Dat de oudste drogisterij Woortman gaat sluiten in Utrecht op het Neude -O-
Zó jammer want het was echt een winkeltje, propvol, maar waar je alles kon kopen tot aan was voor de schoorsteenmantel aan toe.
Ik snap de eigenaars hoor, oud en niet meer gezond maar toch Y;(

Dat zijn de leukste winkeltjes,zonde.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:33

Overprikkeld terug gekomen van een paar uurtjes van Hoog Catharijne.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:35

Ze zijn mest aan het rijden op het perceel achter ons, en dat is natuurlijk heeeeeeeel eng. Laat ze maar even staan voordat ik er twee in mijn nek heb hangen :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:01

Dat ik een fijn gesprek had met een stalgenoot , maar door alle heftige gebeurtenissen ik heb gezegd dat ik inderdaad twijfel of ik voor een van mijn paarden wel de juiste persoon ben. En ik voel mij er niet eens rot om dat ik dat zei. Terwijl ik dat beestje zelf heb gefokt, ze hier geboren is en niet beter weet dan dat ik er ben.

Natuurlijk ligt het nu aan de hele situatie. Het is rot en vervelend en niemand wil nu rijden omdat het niet goed voelt. Dat speelt ook zeker mee. Het is nu meer vanuit het emotionele reageren.

Maar ja het meest lastige moet nog komen. We moeten niet bezig zijn met de toekomst dat is nu nog veelte vroeg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:03

Nog steeds geen reuk, dat is echt raar zeg! Voel me iets beter maar die snotovervloed is ruk, evenals het hoesten. Ben ook echt weer bang voor een longontsteking, maar gelukkig geen koorts en ik kan nog wel diepe ademhalingen doen. Dat alles daarbij kraakt en knettert is alleen niet zo geruststellend -O- Ben echt niet gewend om ziek te zijn. Zo gehoopt dat die 3 weken in oktober klaar waren, maar nu dus weer. En merk dat ik toch het vertrouwen in m'n lijf kwijt ben geraakt na die longontsteking die ik echt als heftig en eng heb ervaren :o

Dit zal wel covid zijn gezien het reukverlies. Dan ben ik wel echt klaar hierna toch? Hoop ik :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:11

Waarom.laat je niet even een vingerprikje doen bij de huisarts op ontstekingswaarden? Dan heb je duidelijkheid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:14

Jolliegirl schreef:
Waarom.laat je niet even een vingerprikje doen bij de huisarts op ontstekingswaarden? Dan heb je duidelijkheid.

Ja dit. Assistente van de huisarts kan zo prikken in je vinger of je longontsteking hebt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:14

Tancreda4 schreef:
Nog steeds geen reuk, dat is echt raar zeg! Voel me iets beter maar die snotovervloed is ruk, evenals het hoesten. Ben ook echt weer bang voor een longontsteking, maar gelukkig geen koorts en ik kan nog wel diepe ademhalingen doen. Dat alles daarbij kraakt en knettert is alleen niet zo geruststellend -O- Ben echt niet gewend om ziek te zijn. Zo gehoopt dat die 3 weken in oktober klaar waren, maar nu dus weer. En merk dat ik toch het vertrouwen in m'n lijf kwijt ben geraakt na die longontsteking die ik echt als heftig en eng heb ervaren :o

Dit zal wel covid zijn gezien het reukverlies. Dan ben ik wel echt klaar hierna toch? Hoop ik :))

Ik snap niet dat iedereen het gooit op corona als je geen reuk meer hebt. Vrijwel altijd als ik verkouden ben heb ik geen reuk en/of smaak meer. Is ook 1 van de symptomen van verkoudheid. Wil ik niet mee zeggen dat het niet corona kan zijn hoor maar verkoudheid heeft veel dezelfde symptomen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:24

fjordjes schreef:
Tancreda4 schreef:

Ik snap niet dat iedereen het gooit op corona als je geen reuk meer hebt. Vrijwel altijd als ik verkouden ben heb ik geen reuk en/of smaak meer. Is ook 1 van de symptomen van verkoudheid. Wil ik niet mee zeggen dat het niet corona kan zijn hoor maar verkoudheid heeft veel dezelfde symptomen.

Ja bij gewone verkoudheid heb ik dat ook vaak al.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:32

Tancreda4 schreef:

Heel herkenbaar.
Ik lig alweer 2 weken ziek thuis. De eerste week flinke koorts en dacht als de koorts weg is ben ik er binnen een paar dagen wel weer bovenop. Dat valt vies tegen, inmiddels een pufje gekregen en ook antibiotica.
Kun jij wel slapen? Dat lukte mij totaal niet door de hoest en benauwdheid.
Ik zou ook ff langs de huisarts. Eerste afspraak heb ik ook alleen een pufje gekregen maar toen het niet beter werd en de ontstekingswaarde een paar dagen later juist hoger waren, toch maar aan de antibiotica en dat hielp wel heel snel.