Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:03

Dat gebedel om geld van de folderbezorgers. Rot op.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:09

_San87_ schreef:

Ik wist dus niet dat dit een ding was :') dus toen ze gister voor de deur stonden met een kaartje en me fijne feestdagen wenste heb ik fijne feestdagen terug gewenst en de deur dicht gedaan. Vond het al raar dat ze aanbelden :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:11

Is al jaren zo hoor. Vroeger ook gedaan alle deuren langs en nieuwjaar groet brengen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:14

vikawiek schreef:
_San87_ schreef:

Ik wist dus niet dat dit een ding was :') dus toen ze gister voor de deur stonden met een kaartje en me fijne feestdagen wenste heb ik fijne feestdagen terug gewenst en de deur dicht gedaan. Vond het al raar dat ze aanbelden :')

Hoe groot was die steen waar jij onder zat :')

Wij krijgen weekblad meer geen folders meer. Want de jeugd fietst niet meer zo ver.
Voordeel ook geen geschooi meer.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:16

_San87_ schreef:

Wij hebben zo’n ding met dat die niet aan onze deur moeten komen. Dat is wel grappig want dan bellen ze aan, lezen en lopen weer weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:21

vikawiek schreef:
_San87_ schreef:

Huh, dat is al zo oud als folders bestaan, best knap dat je dat niet kent :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:22

DuoPenotti schreef:
vikawiek schreef:

Hoe groot was die steen waar jij onder zat :')

Wij krijgen weekblad meer geen folders meer. Want de jeugd fietst niet meer zo ver.
Voordeel ook geen geschooi meer.

Ik wil wel folders, maar geen geschooi aan de deur ;(.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:24

Grappig dat je dat niet wist :D
Hier komen ze niet. Ik heb een nee/nee sticker op de brievenbus.
Betekent overigens niet dat ik toch af en toe troep in mijn brievenbus heb / krijg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:32

Ik had net eentje van de krant aan de deur, het bijzondere eraan dat was dat het een heel ander persoon was als degene die hier altijd de kranten bezorgt.
Hoe zo iemand er op komt om langs de deuren te willen gaan en fooi te willen ontvangen voor iets wat die niet heeft gedaan dat is mij een raadsel :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:46

Net heel veel mensen voor de laatste keer gezien. We hadden de 'kerstborrel' \ afscheidsborrel(mn werk is failliet)..
Toen ik thuis kwam toch even wat tranen ingeslikt, had t er ineens moeilijk mee..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:05

Fleur wat naar ;(

Onweer.
Kom aan, het is winter!
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 21-12-23 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:12

fleurtjeuh schreef:
Net heel veel mensen voor de laatste keer gezien. We hadden de 'kerstborrel' \ afscheidsborrel(mn werk is failliet)..
Toen ik thuis kwam toch even wat tranen ingeslikt, had t er ineens moeilijk mee..

Ach wat naar!
Heel veel sterkte :(:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:19

Sterkte fleurtjeuh!

Ik heb een vermoeden dat ik allergisch ben voor stro,
vandaag na uitmesten+opstrooien van 25 konijnen hokken had ik toch een jeuk in m'n ogen,

En heb net 10-20 min geleden oogdruppels(voor/tegen allergie) in de ogen gedaan en het is weg..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:32

Soepblik schreef:
Nyaleti schreef:
Het is toch logisch dat als iemand 5 weken bij jou woont, hij in iedergeval aan het eten kan mee betalen? Zoals ik het lees is het puur boodschappen, niet eens een bedrag voor het verblijven in hun huis (logisch als je een vriend uitnodigt). Had ie 5 weken een airb&b geboekt was ie toch 3x zoveel kwijt?

Als ik de gast was, had ik het wel besproken. Bijvoorbeeld dat ik het niet zo breed heb en dus niet elke avond een luxe maaltijd hoef met een glaasje wijn, omdat ik dan mezelf in de kosten zou jagen.
Hij snapt toch zelf ook wel dat een lekkere maaltijd iets meer dan één euro kost?

Ja dit dus. Zijn er mensen die verwachten dat ze overal op mee mogen teren als er geen duidelijke afspraken over worden gemaakt? :+

Maar inderdaad. Hij is er nooit vanuit gegaan dat hij niets hoefde betalen, we hebben kort gezegd van te voren dat hij 1/3 van de boodschappenkosten zou betalen en that's it. Hij wist daarbij vooraf hoe wij eten. Echt niet iedere dag belachelijk, maar beide uit een "eetcultuur" familie komende vinden we goede ingrediënten en kwaliteit belangrijk. Er komt iedere week weleens een lekker kaasje en inderdaad: lekkere wijn (en echt heus niet van tientallen euro's), een cocktailtje, dat soort dingen. Er is één of twee keer pizza besteld: dat kost ook al snel wat in Amsterdam. Dat wéét hij. Als hij dan vooraf had gezegd van: goh, ik hou het liever wat simpeler, dan hadden we daar rekening mee gehouden. Vinden we echt niet erg en dan maken we er juist een challenge van. Maar als je achteraf met de letterlijke zin komt "ik vind 300 euro voor vijf weken absurd, en mag ik even zeggen dat ik het bizar en "schokkend" vindt wat er bij jullie allemaal wel niet op tafel komt", dan schiet dat bij mij wel in het verkeerde keelgat.

Ik vind dit ook erg onfatsoenlijk.
Hij had ook halverwege kunnen zeggen dat hij het wat simpeler wilde houden.
Ik zou zelf denk ik een berichtje sturen met:" ik vind het allemaal niet leuk zo".
Laatst bijgewerkt door imaudy op 21-12-23 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:34

Hier had ik laatst een briefje in de bus van de weekblad bezorger met een qr code en of ik mijn bezorger geld wou geven en fijne feestdagen enzo.
Hoef ik in elk geval niet ter plekke aan de deur na te denken of ik iets wil geven :P

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:44

vikawiek schreef:
_San87_ schreef:

Ik wist dus niet dat dit een ding was :') dus toen ze gister voor de deur stonden met een kaartje en me fijne feestdagen wenste heb ik fijne feestdagen terug gewenst en de deur dicht gedaan.:')

Dat dit jaar ook gedaan. Elk jaar hebben we in december ineens folders en komt er iemand na 2 keer bezorgen fijne dagen wensen en een kaartje geven. In januari stoppen ze er weer mee. Dus dacht dit jaar, ga niet betalen. Als ze er volgend jaar is krijgt ze dubbel,maar denk t niet

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:33

Zojuist door m'n kat in m'n hand gebeten, super diep. Direct dik en opgezet en bloedde als een rund maar stopte daarna snel. Nu ga ik zo naar de hap.en nu voel ik me een mietje en vind ik t overdreven maar eerste paniek reactie was bellen..

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:33

_San87_ schreef:
Begonnen met een nieuwe serie. Er zijn nog maar twee afleveringen.

Ik voel dit. Ik heb exact hetzelfde probleem :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:34

702 kilo teveel aan voer mee krijgen wat niet in je vakken past

En dan krijg je te horen, ja maar het moet mee.
Eh leuk jongens, komen jullie zelf maar t voer steken...
500 kilo heb ik al meer mee.
De 202 kilo mogen jullie erin steken. Ik niet...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 22:35

Tancreda4 schreef:
Zojuist door m'n kat in m'n hand gebeten, super diep. Direct dik en opgezet en bloedde als een rund maar stopte daarna snel. Nu ga ik zo naar de hap.en nu voel ik me een mietje en vind ik t overdreven maar eerste paniek reactie was bellen..

Heel goed!! Kattenbeten zijn mega vies, is je tetanus nog geldig? Zo niet die meteen even laten zetten! En antibiotica is ook niet misplaatst denk ik als ik het zo lees. Sterkte!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:43

TheNovelist schreef:
_San87_ schreef:
Begonnen met een nieuwe serie. Er zijn nog maar twee afleveringen.

Ik voel dit. Ik heb exact hetzelfde probleem :')

Percy Jackson, toevallig :7?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:44

Tancreda4 schreef:

Ik ga mee met pablo , liever een keer teveel dan te weinig met alle gevolgen van dien. En als ze het niet nodig vonden hadden ze wel gezegd dat je af kon wachten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:47

Tancreda4 schreef:

Je bent geen mietje en soms beter voor de zekerheid dan niet.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:58

Tancreda wat is de hap.en?

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 23:03

_San87_ schreef:

Wauw, dit heb ik nooit geweten. In 5 jaar tijd kwam ze gisteren ook aan de deur met een kerstgroet en de krant. Wij vonden het al zo vriendelijk dat ze dit deed. :=