Show je Vinted koopjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:36

Nou mijn trui die zogenaamd al was afgeleverd is er nog steeds niet.

Ik was naar het pakketpunt gegaan maar hij wist van niks dus toch maar een probleem geopend bij Vinted. Krijg ik bericht terug dat ze de transactie geannuleerd hebben, het pakketje nog onderweg en de shipper het al per ongeluk als bezorgd had afgevinkt?

Ik snap er helemaal niks meer van, op de track and trace staat hij ook nog gewoon als bezorgd/afgehaald dus ik vrees dat het pakketje echt kwijt is. Hopelijk snel geld terug maar baal er wel van.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:52

Net nadat ik vorig bericht had getypt bericht van Vinted. Mijn geld wordt teruggestort en het pakketje is officieel 'kwijt'. Verkoopster is ook over de pis want dit was al het vierde pakje in 5 maanden tijd dat kwijt is via MondialRelay. Ze krijgt gelukkig ook gewoon haar geld terug maar toch, ik had liever mijn trui gehad

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:53

Hier ook veel hema basics. Zeker de bamboo rompers zijn erg fijn. Qua truien en broeken valt het nu te breed & kort voor haar dus ook erg blij met alle leuke merken die ik hier (en via Vinted) heb leren kennen.

Het gaat deze week wel lekker met pakjes met gaten, stiksels los, verkeerde inhoud.. maar gelukkig allemaal goed opgelost. Dan is het wel jammer dat je dan geen review meer mag geven.

Zien jullie ook verschil in de hoeveelheid hartjes/likes bij je eigen spullen? Dan staat er in 'de kledingkast' bijv 30 bij de hartjes, maar als ik de advertentie open maar 5. Heb wel veel 'X heeft je artikel als favoriet opgeslagen' berichtjes gehad, maar welk aantal klopt nu :?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:19

Ik vind dat je kinderen in alle merken/soorten kleding netjes kunt kleden, zolang het maar niet te klein is, of veel te groot, het er schoon en schadevrij uit ziet.

De minderen hebben altijd kleren gehad tussen de €5 en ruim €100, en waar kreeg ik keer op keer complimenten over?
Een setje van mijn zoon van nog geen €7,50
Leuk shortje en polo van de wibra waar het in de aanbieding was.
Mooie is dat de kwaliteit daarvan gewoon echt goed is en zijn neefje het ook nog gedragen heeft.

Niet ieders portemonnee is groot voor duurdere items.

Nu koop ik voor de kinderen minimaal op Vinted. Ze willen liever naar de stad.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:29

Lisitano schreef:
CairnTerrier schreef:
Ik ben ook niet van de RL. Mij te saai, oudbollig/klassiek en eentonig. Ik ben meer van die leuke bloementrui (twee pagina’s terug), kleurtjes, vlot, modern, maar zeker niet hysterisch.

En niemand praat hier over Hema, maar moeten de baby mama’s en kinder mama’s maar eens online kijken. Die hebben ook super leuk spul in allerlei kleuren. Kwaliteit is altijd super.

Dus, kies ik voor o.a. HEMA ipv tweedehands RL oid :')

De kwaliteit van Hema is echt niet te vergelijken met Ralph Lauren. Ook niet tweedehands.
Ze hebben nu inderdaad een heel leuke zomercollectie met veel kleurtjes. Hier ligt een leuk broekje van de HEMA voor de baby en onderbroeken voor de peuter, maar voor gewoon vind ik de stoffen niet lang mooi genoeg.
Als je kwaliteit wil met fleur en kleur is Tinycottons, Mini Rodini, Repose AMS, American Vintage, The Animals Observatory, Bobo Choses, Bonmot, Jelly Mallow, Piupiuchick, Oilily o.a. leuk.

Iets kan trouwens prima je stijl niet zijn, maar de kleding van anderen oubollig of saai noemen staat niet zo aardig.

Wat is daar niet aardig aan. Je kan een mening hebben. Als mensen zich daardoor aangesproken voelen, tja. Bokkers die een andere smaak hebben en dat hier ook uiten? Tja, doet mij weinig. Iedereen moet lekker zichzelf kunnen zijn en vooral dragen wat hij/zij mooi vindt. Lijkt mij niet dat mijn uitspraak daarvan anderen in de war brengt :=

De merken die jij noemt zijn ook mooi, maar verder (nog) geen ervaring mee. Ik zal eens kijken.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:34

Solleke_Noah schreef:
CairnTerrier schreef:
Ik ben ook niet van de RL. Mij te saai, oudbollig/klassiek en eentonig. Ik ben meer van die leuke bloementrui (twee pagina’s terug), kleurtjes, vlot, modern, maar zeker niet hysterisch.

En niemand praat hier over Hema, maar moeten de baby mama’s en kinder mama’s maar eens online kijken. Die hebben ook super leuk spul in allerlei kleuren. Kwaliteit is altijd super.

Dus, kies ik voor o.a. HEMA ipv tweedehands RL oid :')

Hier een peuter van anderhalf en dankzij bokt heb ik juist zo'n leuke kindermerken leren kennen! Pasgeboren ook veel Hema enz (niks mis mee ook, leuke kleren!) maar nu vooral Bobo Choses, Soft Gallery, Mini Rodini, Lötiekids,... allemaal leren kennen dankzij bokt en voor prijsjes via vinted.

Ik vind de kleren/prints echt tof, iets minder 'standaard' en hij krijgt ook altijd veel complimentjes over zijn kleren. Vinted is dan echt zo'n uitkomst want de nieuwprijzen zijn me iets te gek :D

Ja, dat zijn ook merkjes voor kinders met veel drukke prints dacht ik. Dat valt niet helemaal binnen onze smaak. Vinted blijft vanwege de prijsjes inderdaad wel erg leuk om dat soort dingen gewoon eens te proberen :D Ik ben niet zo merkbewust. Kopen eigenlijk wat we mooi vinden. Of daar nu label X of Y aan hangt.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:34

xMyrth schreef:
Haha ik heb vorig jaar met kerst een velvet jurk gekocht van HEMA, via Vinted. Niet voor kinderen, want die heb ik niet... maar gewoon voor mezelf :+ Krijg er superveel complimenten over.

Ik kijk echt niet naar merk en heb ook spullen van H&M / ZARA etc.
Alleen merken als Primark / Shein sla ik wel over... :')

Normaliter ik ook maar laatst iets per ongeluk van Shein gekocht via vinted. Ze noemde een ander merk in de advertentie en pas nadat ik het had gekocht haalde ik het door Google image search en bleek het Shein…. Het was nieuw met kaarten maar het stonk een partij naar van die goedkope parfum oid. Tijd in azijn en het was wel weg maar duurde echt even :') kwaliteit valt mij uiteindelijk mee. Best prima dikke zachte stof.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:37

PSvanLot schreef:
Ik vind dat je kinderen in alle merken/soorten kleding netjes kunt kleden, zolang het maar niet te klein is, of veel te groot, het er schoon en schadevrij uit ziet.

De minderen hebben altijd kleren gehad tussen de €5 en ruim €100, en waar kreeg ik keer op keer complimenten over?
Een setje van mijn zoon van nog geen €7,50
Leuk shortje en polo van de wibra waar het in de aanbieding was.
Mooie is dat de kwaliteit daarvan gewoon echt goed is en zijn neefje het ook nog gedragen heeft.

Niet ieders portemonnee is groot voor duurdere items.

Nu koop ik voor de kinderen minimaal op Vinted. Ze willen liever naar de stad.

Oversized ben ik ook niet van. Staat hier echt armoedig. Gewoon lekker op maat en passende kleding. Wij hebben ook van alles in de kast en inderdaad een C-merk krijg ik ook vaak complimenten over. Het gaat er om hoe je het combineert.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:30

Olympia96 schreef:
Hoe valt TQ qua maat?

De broeken vallen mooi op maat vind ik, de blouses vallen wat krap wanneer je een gevulde boezem hebt om het zo te noemen. Qua kwaliteit wel echt goed en het blijft ook goed, stukje goedkoper dan SA en dat merk je ook wel in de portemonnee.

HorsePassion schreef:
Olympia96 schreef:
Hoe valt TQ qua maat?

Niet zo groot als Studio Anneloes maar gewoon op maat. Een M valt gewoon als een 38-40.

Ik heb van Studio Anneloes travelbroeken in maat S en van TQ Amsterdam maat M.
Het merk is ook bij Wehkamp te koop dus als je twijfelt kun je daar beter eerst iets bestellen en passen.

Eens, daarnaast zijn er ook een aantal fysieke winkels die het merk verkopen al kan ik ze hier bijna niet vinden.

Mocht je graag travelstof willen dragen maar minder ervoor willen betalen dan is Mi Piace ook een goede optie. Qua prijzen een stuk lager dan SA en TQ maar qua kwaliteit wel gewoon goed. Dat merk valt mooi op maat en is op Vinted ook te vinden. Online ook te vinden met 50% korting op de winter collectie. Daar heb ik wat dingen besteld die ik op Vinted niet tegen was gekomen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:35

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:41

@ CT: het is mijn stijl ook niet maar ik benoem het anders omdat ik oubollig en saai nogal onaardig vind naar mensen die het wel mooi vinden. Dat is dan weer mijn mening. Ik denk niet dat je er anderen mee in de war brengt hoor.

Ik hou van oversized en hysterisch, vooral voor mijn zoontje. Hij krijgt heel vaak complimenten, maar vooral ik vind het echt heel leuk. Het is inmiddels ook wel een hobby geworden om allerlei leuke kleding bij elkaar te scharrelen en te combineren <3
Veel leuker dan dat eeuwige grijs, groen, blauw voor jongens vind ik. En het belangrijkste: hij vindt het zelf vooral heel leuk. Klassiek staat hem ook goed, maar dan moet ik weer oppassen met die bril want het wordt al snel een professor :))
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 12:47

Met kinderen ben ik niet zo moeilijk als het wat ruimer valt. Zeker truien en jurkjes. Ik koop niet een trui nieuw voor €80 precies op maat, maar liever iets ruimer. Mouwen kan je echt een keer omslaan en als het iets langer op de rug valt alleen maar lekker warm. En doen ze er iig een tijdje mee.
En ligt ook aan model trui natuurlijk. Hier hebben ze veel van die losse sweater modellen van mini rodini, Tinycottons, Emile et Ida, Tartine, etc. Die horen ook niet aangesloten en als dat los zit vind ik dat echt niet armoedig staan.
En wat ook wel een ding met kinderkleding is, is armlengte. Dat is soms gewoon echt heel lang in verhouding met de rest van kledingstuk.
Alsof we chimpansees fokken :))

Te kleine truien heb ik wel hekel aan. Althans op de armen. Jurkjes en rokjes iets korter voor de zomer best. Maar een trui boven de polsen of boven de navel nee laat maar.
Overigens kan dat soms juist wel weer goed als je trui over een leuke Oxford dress doet en de mouwen van de jurk er dan goed onderuit komen en zichtbaar zijn.

Oeh lekker ethelate! Dat zijn echt fijne overvesten met die capuchon!
Ik had die vaak voor als kinderen mee gingen als ik ging rijden en ze in de bugaboovoetenzak zaten naast de bak. Die zak was zooo warm dat een jas echt te warm was. Vaak deed ik dan zo’n lang vest met capuchon op en voetenzak hoog dicht. Kap van kinderwagen omhoog en dan zaten ze echt heerlijk erbij.

Ik hou ervan Lisi! Sophie loopt er ook vaak zo bij :))
Helaas wil Julia het echt echt echt niet meer.
En Anne staat het gewoon niet zo… Dat is dan net: ja, wel leuk…

Dit was van week binnen. Emile et Ida jasje is eigenlijk voor volgend jaar. Maar madame vond dat het nu ook echt al wel kon. Super warm ding! Iets lang op de mouwen, maar dat is ook weer lekker warm ;)
Tuinbroek is een heerlijke ribstof van mini rodini.

Afbeelding

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:28

Te klein vind ik dan niet altijd armoedig en oversized soms wel maar ja…. Mijn kind pakt oversized t-shirt draait er een knoop in en heeft naveltruitje

Voor mijn zoon hou ik wel beetje van hysterisch omdat jongens kleding gewoon heel suf is of net fout kak
Mijn meisje gaat naar klassiek
Bonpoint
Marmar Copenhagen
Emile et ida
Louise Louise
The campamento
The new society
Buho
Lolittos

Broeken moeten flared zijn dus sproet sproet, petit blush, blossom kids en hous of jamie, milk ‘n sugar

Heb zojuist heerlijk trui ontvangen van the campamento echt blij mee
18€ nieuw denk ik 2 jaar terug 80€ en zal nu over de 100€ gaan
Nieuwe collecties komen online en aantal merken zijn behoorlijk gestegen zeg

Afbeelding

Afbeelding

Trui is niet pillig is soort draadjes scheerwol stof

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:00

Nou ik zou zeggen geniet er inderdaad maar van dat je, je kind je naar eigen smaak kan kleden. Voor je het weet, hebben ze zelf een mening. Kun je alsnog naar een winkel waar je zelf niet zou binnenstappen. Zou mij helemaal niet druk maken dat anderen 2ehands RL oid voor hun eigen kinderen kopen. Leven en laten leven imo.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:14

@lisitano ik vind jouw zoon het super staan. Hier passen vaak die broeken niet dus ik hou het bij de bovenkleding.

Van baby tot ongeveer 3 jaar had ik ook veel Hema en zeeman. Vooral de Hema broekjes. Heel fijn spul. H&M zit mijn zoon totaal niet meer. Geen idee wat het is. Zara is raar met maten dus ook een lastig geval.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:45

equitation schreef:
Nou ik zou zeggen geniet er inderdaad maar van dat je, je kind je naar eigen smaak kan kleden. Voor je het weet, hebben ze zelf een mening. Kun je alsnog naar een winkel waar je zelf niet zou binnenstappen. Zou mij helemaal niet druk maken dat anderen 2ehands RL oid voor hun eigen kinderen kopen. Leven en laten leven imo.

Volgens mij ben je daar nog zelf bij….. en kun je gewoon sturen maar ja dan moet je ook mee aankomen als ze 15 zijn denk ik dan :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:59

Mwoah tita.. die van mij had op zijn tweede al een enorme mening over zijn kleding. Dan kan ik wel sturen, maar ik vind het ook wel belangrijk dat hij het mooi vindt en ik wil ook niet iedere keer de strijd aangaan.

Tegenwoordig maak ik een selectie en dan mogen zij daar uit kiezen, zijn we allebei een soort van blij.
Momenteel gaan ze het liefst allebei van top tot teen in het zwart naar school... Ze zijn 4 en 6. >;)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:05

caro29 schreef:
@lisitano ik vind jouw zoon het super staan. Hier passen vaak die broeken niet dus ik hou het bij de bovenkleding.

Van baby tot ongeveer 3 jaar had ik ook veel Hema en zeeman. Vooral de Hema broekjes. Heel fijn spul. H&M zit mijn zoon totaal niet meer. Geen idee wat het is. Zara is raar met maten dus ook een lastig geval.

Lekker hysterisch en eigenwijs @lisitano :))

Zara is inderdaad echt heel raar met maten. Heb een aantal dingen en zelfs binnen dezelfde maat wijkt het enorm uiteen. Kwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven. Pillig en lelijk. Hema is gewoon prima. Vooral voor de babyfase.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:07

Ja maar bedoel meer als we dadelijk wat ouder zijn, we gaan normaal gekleed naar school niet in doorschijnende topjes of geen onderbroek aan of zo’n kort rokje dat je niet eens normaal kan bewegen

Laten we zeggen shockerend aanstootgevend kleding zeg maar en ik blijf erbij dat is ook stukje normen waarden en opvoeding en mag best een mening hebben en die is wel doorslaggevend
Ik betaal ik bepaal :D

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:54

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:59

Ooh ja dat snap ik tita. We gaan hier ook niet in pyjama of een Iron man pak naar school. Maar mijn jongens hebben allebei een hartgrondige hekel aan RL, dat vinden ze niet stoer genoeg, dus dat hoeven ze ook niet aan.

Leuk equitation!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:08

tita schreef:
Ja maar bedoel meer als we dadelijk wat ouder zijn, we gaan normaal gekleed naar school niet in doorschijnende topjes of geen onderbroek aan of zo’n kort rokje dat je niet eens normaal kan bewegen

Laten we zeggen shockerend aanstootgevend kleding zeg maar en ik blijf erbij dat is ook stukje normen waarden en opvoeding en mag best een mening hebben en die is wel doorslaggevend
Ik betaal ik bepaal :D

Je wilt niet weten wat er bij me in de klas komt zitten... Sommige denken dat ze naar een festival gaan of het zwembad..
Helaas zijn er ook kinderen bij waarvan ik zeker weet dat ze thuis zo niet van huis gegaan zijn!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:44

Stuurt school ze dan niet weg? Hier had de school ook kledij regels, om zo’n situaties te voorkomen.(bv spaghetti bandjes mochten niet, korte rokjes of shortjes, geen blote buiken of uitgesproken decolleté’s,…), en wie zo op school kwam, mocht terug naar huis om andere kleren.

Heel terecht vond ik dat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:46

tengeltje11 schreef:
Stuurt school ze dan niet weg? Hier had de school ook kledij regels, om zo’n situaties te voorkomen.(bv spaghetti bandjes mochten niet, korte rokjes of shortjes, geen blote buiken of uitgesproken decolleté’s,…), en wie zo op school kwam, mocht terug naar huis om andere kleren.

Heel terecht vond ik dat.

Nee, dat wordt niet gedaan. Ik zeg er wel altijd wat van.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:33

Wat is er mis met spaghettibandjes in de zomer? Te korte rokjes of decolleté, oké. Hoewel dat laatste dan weer niet voor jongens geldt. :') Maar spaghettibandjes? Die snap ik niet en ben blij dat mijn school zoch vroeger daar niet mee bemoeide.

Alleen jammer dat decolleté vaak afhangt van grote van de borsten. Ook bij jongeren. Hetzelfde shirtje mag bij de ene gewoon, maar bij de ander is die ineens fout, zelfs als het geen diepe is.