Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisitano schreef:CairnTerrier schreef:Ik ben ook niet van de RL. Mij te saai, oudbollig/klassiek en eentonig. Ik ben meer van die leuke bloementrui (twee pagina’s terug), kleurtjes, vlot, modern, maar zeker niet hysterisch.
En niemand praat hier over Hema, maar moeten de baby mama’s en kinder mama’s maar eens online kijken. Die hebben ook super leuk spul in allerlei kleuren. Kwaliteit is altijd super.
Dus, kies ik voor o.a. HEMA ipv tweedehands RL oid
De kwaliteit van Hema is echt niet te vergelijken met Ralph Lauren. Ook niet tweedehands.
Ze hebben nu inderdaad een heel leuke zomercollectie met veel kleurtjes. Hier ligt een leuk broekje van de HEMA voor de baby en onderbroeken voor de peuter, maar voor gewoon vind ik de stoffen niet lang mooi genoeg.
Als je kwaliteit wil met fleur en kleur is Tinycottons, Mini Rodini, Repose AMS, American Vintage, The Animals Observatory, Bobo Choses, Bonmot, Jelly Mallow, Piupiuchick, Oilily o.a. leuk.
Iets kan trouwens prima je stijl niet zijn, maar de kleding van anderen oubollig of saai noemen staat niet zo aardig.
Solleke_Noah schreef:CairnTerrier schreef:Ik ben ook niet van de RL. Mij te saai, oudbollig/klassiek en eentonig. Ik ben meer van die leuke bloementrui (twee pagina’s terug), kleurtjes, vlot, modern, maar zeker niet hysterisch.
En niemand praat hier over Hema, maar moeten de baby mama’s en kinder mama’s maar eens online kijken. Die hebben ook super leuk spul in allerlei kleuren. Kwaliteit is altijd super.
Dus, kies ik voor o.a. HEMA ipv tweedehands RL oid
Hier een peuter van anderhalf en dankzij bokt heb ik juist zo'n leuke kindermerken leren kennen! Pasgeboren ook veel Hema enz (niks mis mee ook, leuke kleren!) maar nu vooral Bobo Choses, Soft Gallery, Mini Rodini, Lötiekids,... allemaal leren kennen dankzij bokt en voor prijsjes via vinted.
Ik vind de kleren/prints echt tof, iets minder 'standaard' en hij krijgt ook altijd veel complimentjes over zijn kleren. Vinted is dan echt zo'n uitkomst want de nieuwprijzen zijn me iets te gek
xMyrth schreef:Haha ik heb vorig jaar met kerst een velvet jurk gekocht van HEMA, via Vinted. Niet voor kinderen, want die heb ik niet... maar gewoon voor mezelfKrijg er superveel complimenten over.
Ik kijk echt niet naar merk en heb ook spullen van H&M / ZARA etc.
Alleen merken als Primark / Shein sla ik wel over...
PSvanLot schreef:Ik vind dat je kinderen in alle merken/soorten kleding netjes kunt kleden, zolang het maar niet te klein is, of veel te groot, het er schoon en schadevrij uit ziet.
De minderen hebben altijd kleren gehad tussen de €5 en ruim €100, en waar kreeg ik keer op keer complimenten over?
Een setje van mijn zoon van nog geen €7,50
Leuk shortje en polo van de wibra waar het in de aanbieding was.
Mooie is dat de kwaliteit daarvan gewoon echt goed is en zijn neefje het ook nog gedragen heeft.
Niet ieders portemonnee is groot voor duurdere items.
Nu koop ik voor de kinderen minimaal op Vinted. Ze willen liever naar de stad.
Olympia96 schreef:Hoe valt TQ qua maat?
HorsePassion schreef:Olympia96 schreef:Hoe valt TQ qua maat?
Niet zo groot als Studio Anneloes maar gewoon op maat. Een M valt gewoon als een 38-40.
Ik heb van Studio Anneloes travelbroeken in maat S en van TQ Amsterdam maat M.
Het merk is ook bij Wehkamp te koop dus als je twijfelt kun je daar beter eerst iets bestellen en passen.
equitation schreef:Nou ik zou zeggen geniet er inderdaad maar van dat je, je kind je naar eigen smaak kan kleden. Voor je het weet, hebben ze zelf een mening. Kun je alsnog naar een winkel waar je zelf niet zou binnenstappen. Zou mij helemaal niet druk maken dat anderen 2ehands RL oid voor hun eigen kinderen kopen. Leven en laten leven imo.
caro29 schreef:@lisitano ik vind jouw zoon het super staan. Hier passen vaak die broeken niet dus ik hou het bij de bovenkleding.
Van baby tot ongeveer 3 jaar had ik ook veel Hema en zeeman. Vooral de Hema broekjes. Heel fijn spul. H&M zit mijn zoon totaal niet meer. Geen idee wat het is. Zara is raar met maten dus ook een lastig geval.
tita schreef:Ja maar bedoel meer als we dadelijk wat ouder zijn, we gaan normaal gekleed naar school niet in doorschijnende topjes of geen onderbroek aan of zo’n kort rokje dat je niet eens normaal kan bewegen
Laten we zeggen shockerend aanstootgevend kleding zeg maar en ik blijf erbij dat is ook stukje normen waarden en opvoeding en mag best een mening hebben en die is wel doorslaggevend
Ik betaal ik bepaal
tengeltje11 schreef:Stuurt school ze dan niet weg? Hier had de school ook kledij regels, om zo’n situaties te voorkomen.(bv spaghetti bandjes mochten niet, korte rokjes of shortjes, geen blote buiken of uitgesproken decolleté’s,…), en wie zo op school kwam, mocht terug naar huis om andere kleren.
Heel terecht vond ik dat.