paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:31

Ik liep net over de markt hier wat op zich nog wel te doen was. Hoewel in de zon, windstil met 32 graden best warm is. En toen zag ik een oliebollenkraam. Het had me hilarisch geleken om er een te eten met dit weer. Maar ik kon het echt niet aan.

Nu straks weeeer douchen want het zweet brak mij helaas pas uit toen ik thuis was. :=

Tazzey

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:35

Het weer is hier net volledig omgeslagen. Van onbewolkt en 33 graden naar flinke wind, dikke wolken en 24 graden.

Marlinde, oliebollen met dit weer? Ik ben normaal niet zo van de seizoenshapjes maar dit is wel een beetje de grenzen opzoeken :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:47

Ik heb best zin in een oliebol. :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:53

foxy80 schreef:
Even verduidelijken: hij is niet ziek geworden van warmte an sich, maar wel door opeenvolgend heel slecht slapen door de warmte, vervolgens een hele dag fijn sportkamp te hebben in sportzaal met airco waar hij zich alsnog in het zweet heeft gewerkt (en ik vermoed ook wat weinig gedronken), daarna op het heetste van de dag naar huis (wel auto met airco, maar toch weer anders) en dan in huis met airco. Na het warme avondeten zei zijn systeem dat het wel welletjes was en kwam alles er weer uit, ook het glaasje water achteraf. Voor het eten kloeg hij ook over hoofdpijn. Hij heeft dus geen zonnesteek of zo, maar lijfje dat het allemaal niet meer trok. Heeft ook zitten jammeren dat hij niet buiten kon spelen toen hij thuis kwam. hij was er helemaal klaar mee en ik ook -O-

Maar hey, het omslagpunt is hier bereikt, vanaf nu wordt het alleen maar frisser!!! 31°C nu en over een uur zeggen ze 28° C.

Jaa, ik doelde ook meer erop dat dit weer zoiets wel sneller kan triggeren bij met name kinderen, oudere mensen of mensen met een ziektebeeld bv. Juist idd in combinatie met andere factoren dan ja. Hoofdpijn heeft mijn zoon bv ook wel sneller last van met dit weer, ondanks goed drinken bv. Gelukkig dat het bij jullie gaat afnemen vanaf nu.

Hier is het momenteel 36 en er hangt onweer in de lucht - al lijkt het er niet zo 1,2,3 aan te komen/door te zetten maar jammer genoeg is de lucht wel zo drukkend. Net even een voet buiten de deur gezet maar het is echt niet uit te houden met m’n longen. Wat een drama dit :=

Ik zou overigens gerust een oliebol eten nu haha. Maar ik vind soep met warm weer ook heerlijk en ook gerust stamppot maak ik dan. Ik houd me niet zo aan dat seizoens eten :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-07-25 14:55, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:54

Ik heb überhaupt geen behoefte aan eten. Laat staan aan een oliebol.

Er staat wel een ijskraam om de hoek hier. Wie weet strompel ik daar zo even heen. Kan het dan thuis opeten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:57

Pfff een oliebol, jeetje _O-

Ik moet naar de supermarkt maar ik wil niet want ik ben al niet lekker. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:01

Soep had ik van de week ook nog, jaargetijde maakt mij ook niets uit.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:02

In het westen is het afkoelen begonnen. Op mijn balkon is het nu weer prima uit te houden. Al staat er wel gelijk veel wind

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:05

Wind zou fijn zijn, dan toch het door met de ramen open.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:06

Wind is hier al behoorlijk. Jammer genoeg nog warm.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:10

MarlindeRooz schreef:
Ik liep net over de markt hier wat op zich nog wel te doen was. Hoewel in de zon, windstil met 32 graden best warm is. En toen zag ik een oliebollenkraam. Het had me hilarisch geleken om er een te eten met dit weer. Maar ik kon het echt niet aan.

Nu straks weeeer douchen want het zweet brak mij helaas pas uit toen ik thuis was. :=

Mijn moeder heeft een in italie op de camping met 30plus graden olliebollen gebakken

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:24

Soep heb ik gisteren nog gegeten, maar toen had ik het erna wel heet haha.

Een oliebol gaat er nu prima in hoor. Sowieso met dit soort weer altijd enorme trek in patat en pizza en chips. Snap ik ook wel, zweten geeft ook minder zouten in je lijf.

Maar verder niet echt zin in normaal eten ofzo.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:31

Ik heb op zich juist altijd wel zin in eten, alleen het ‘maken’ ervan met zo’n weer… not so much }>
Deze week dus ook veelal makkelijke dingen, kant en klaar wat ik bv in de vriezer heb zitten nog. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:36

Ik kook ook wel maar dingen die met 15 minuutjes klaar zijn. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:39

Ik heb nu van de buren bieten gekregen. Moet ze alleen nog velletje eraf. :9

Met mijn eigen verse aardappelen. :9

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:51

cursebreaker schreef:
foxy80 schreef:
Even verduidelijken: hij is niet ziek geworden van warmte an sich, maar wel door opeenvolgend heel slecht slapen door de warmte, vervolgens een hele dag fijn sportkamp te hebben in sportzaal met airco waar hij zich alsnog in het zweet heeft gewerkt (en ik vermoed ook wat weinig gedronken), daarna op het heetste van de dag naar huis (wel auto met airco, maar toch weer anders) en dan in huis met airco. Na het warme avondeten zei zijn systeem dat het wel welletjes was en kwam alles er weer uit, ook het glaasje water achteraf. Voor het eten kloeg hij ook over hoofdpijn. Hij heeft dus geen zonnesteek of zo, maar lijfje dat het allemaal niet meer trok. Heeft ook zitten jammeren dat hij niet buiten kon spelen toen hij thuis kwam. hij was er helemaal klaar mee en ik ook -O-

Maar hey, het omslagpunt is hier bereikt, vanaf nu wordt het alleen maar frisser!!! 31°C nu en over een uur zeggen ze 28° C.

Jaa, ik doelde ook meer erop dat dit weer zoiets wel sneller kan triggeren bij met name kinderen, oudere mensen of mensen met een ziektebeeld bv. Juist idd in combinatie met andere factoren dan ja. Hoofdpijn heeft mijn zoon bv ook wel sneller last van met dit weer, ondanks goed drinken bv. Gelukkig dat het bij jullie gaat afnemen vanaf nu.

Hier is het momenteel 36 en er hangt onweer in de lucht - al lijkt het er niet zo 1,2,3 aan te komen/door te zetten maar jammer genoeg is de lucht wel zo drukkend. Net even een voet buiten de deur gezet maar het is echt niet uit te houden met m’n longen. Wat een drama dit :=

Ik zou overigens gerust een oliebol eten nu haha. Maar ik vind soep met warm weer ook heerlijk en ook gerust stamppot maak ik dan. Ik houd me niet zo aan dat seizoens eten :')

Was niet specifiek op jou bedoeld hoor ;)
Ik wist niet dat dit soort weer hoofdpijn triggert. Ik was al in alle staten, kind leek wel een spuwende vulkaan. Stond zelfs opeens over te geven op de trap.

Warm eten en drinken lijkt heel tegenstrijdig, maar koelt net af. In de woestijn schenken ze ook hete thee.

Wat de oliebollen betreft, hier staat de sinksenfoor, die gaat deze 3 dagen pas om 18 u open vanwege de hitte. Ook een unicum. En het KMI heeft de eerste hittegolf van het jaar bevestigd. -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:02

Hier steekt nu een flink windje op. Ook verkoelend. Koude lucht lijkt in aantocht

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:04

Hier heeft het net even geonweerd en gegoten, maar niet lang. Het is wel goed afgekoeld.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:06

Regen is gearriveerd aan de kust in Zuid holland!
Onweer klinkt ook!

Ik hoop dat het ook jullie snel bereikt :knuffel:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:10

Oh regen hebben wij nog niet in aantocht geloof ik := strakblauwe lucht nog… alleen een lekker windje

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:10

Hier is het 36 graden maar het begint wel flink te waaien. Als het goed is komen de buien vanaf 6u..kan niet wachten!

Foxy, daar zou ik ook ziek van worden.. klinkt ook als totale overprikkeling. Arm kind, hopelijk voelt hij zich inmiddels weer goed?

Hopelijk zijn we allemaal massaal weer van de hoofdpijn af na de onweer.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:11

Oh regen, heerlijk!

Hier betrekt het wel, maar nog geen regen. En volgens buiienradar ook niet in aantocht

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:21

Wel wind en nog benauwd in Hendrik Ido Ambacht. -O-

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:23

Het begint te waaien, het trok even helemaal dicht. Ik werd blij en daarna is de zon weer gaan schijnen, ik minder blij.

Ik geloof niet dat we hier regen gaan krijgen als ik buienradar mag geloven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:26

Hier is de wind ook flink aangetrokken. Temperatuur zakt ook, gauw de ramen open gedaan.

Zo te zien trekt er een fors aantal buien over mijn collega’s in Scheveningen :(:)