Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:54

Vanmiddag vol goeie moed m'n stekjesbieb gevuld met nieuwe planten en dat op insta gezet. En ja hoor, een paar uur later weer 4 planten zo maar mee genomen zonder te ruilen. Maar aangezien het al 5x eerder gebeurt is heb ik van de week een camera neergehangen. Dus de 2 'dames' staan deze keer vol in beeld. Jammer dat het zo moet, maar het vergalt mijn plezier echt als bijna niemand ruilt of doneert maar zo maar planten meeneemt.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:16

AmyII schreef:
Cowboy55 schreef:
Amsterdamse Corpsballen.

Dit dus. Wat een stelletje incels bij elkaar!

Gelukkig denken jullie dat ook.... Het lijkt wel komkommertijd nieuws >;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:27

Rytir schreef:

Dat verbaast mij dus ook. Zeker op een forum zoals dit waarbij het overgrote deel vrouwen zullen zijn. Het verhaal lijkt wat verloren te raken in de alledaagse shyte (hoop ik). Ik hoop in elk geval dat deze onzin niet zomaar geaccepteerd wordt door de samenleving. Als man zou ik zoonlief Corpstype aan zijn ballen naar huis slepen en hem uitdagen zijn moeder ‘h*er’ te noemen! Wedden dat ie dat niet zou durven?! -:(-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:39

oomens schreef:
In Zeeland moeten ze het al een tijdje doen met één SEH (in Goes) voor de hele provincie. Daar moet je ook niet op het verkeerde eiland in de problemen komen.

Verklaart de vele NL platen wel in de ZH van Brugge en Eeklo…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:48

Optiwolk schreef:
oomens schreef:
In Zeeland moeten ze het al een tijdje doen met één SEH (in Goes) voor de hele provincie. Daar moet je ook niet op het verkeerde eiland in de problemen komen.

Verklaart de vele NL platen wel in de ZH van Brugge en Eeklo…
Ware het niet dat de SEHs van Terneuzen en Dirksland nog gewoon in gebruik zijn en dat het eigenlijk alleen voor mensen in Zeeuws Vlaanderen een logische keuze zou zijn om in België naar de SEH te gaan.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 00:07

Cowboy55 schreef:
Rytir schreef:

Dat verbaast mij dus ook. Zeker op een forum zoals dit waarbij het overgrote deel vrouwen zullen zijn. Het verhaal lijkt wat verloren te raken in de alledaagse shyte (hoop ik). Ik hoop in elk geval dat deze onzin niet zomaar geaccepteerd wordt door de samenleving. Als man zou ik zoonlief Corpstype aan zijn ballen naar huis slepen en hem uitdagen zijn moeder ‘h*er’ te noemen! Wedden dat ie dat niet zou durven?! -:(-

Ik herken jouw verbazing, echter moet ik toegeven dat ik pas vanmiddag de berichtgeving achter de koppen ben gaan lezen. Ik heb het bewust buitengesloten. Wellicht door mijn enorme verbazing maar ik voel ook woede, verdriet… Ja, wat eigenlijk?
Ik kan er oprecht niet bij dat er (nog steeds) beesten zijn die een dergelijke denkwijze hebben, ik werd dan ook wat ‘rood voor de ogen’ toen ik de eerste berichten las.

Het lastige is.., deze heren gaan niet met naam en rugnummer de schandpaal op straks. Nee, zij blijven anoniem en het allerengst is dat zij straks, wanneer ze afgestudeerd zijn, ergens in een enge hoge functie terecht komen waar zij -wellicht- leiding zullen geven aan mensen.
Daarbij opgeteld dat deze heren dit vast niet zelf bedacht hebben, waar komt dit vandaan? Waar hebben zij dit eerder gehoord? Deze denkwijze ‘was’ er dus al.

En dàt maakt dat ik me onveilig voel bij de hele situatie. Of nouja… Onveilig.., ik ben veilig alleen het geheel voelt niet helemaal lekker senang ofzo.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 00:40

Dat dus Amy. Los van mijn ergernis over deze honden heb ik er verder persoonlijk geen last van. Maar een deel van deze l*llo’s gaat straks met soortgelijke l*llo’s uit Groningen (Vindicat) of Leiden (Minerva) of alle andere plekken waar deze prinsjes hun ding mogen doen ons land leiden. En daar ga ik (als vader van een dochter) best een beetje heel veel van over mijn nek. Los van de overtuiging dat mijn dochter prima in staat is om deze misbaksels eenvoudig te castreren.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 01:15

Cowboy55 schreef:
Dat dus Amy. Los van mijn ergernis over deze honden heb ik er verder persoonlijk geen last van. Maar een deel van deze l*llo’s gaat straks met soortgelijke l*llo’s uit Groningen (Vindicat) of Leiden (Minerva) of alle andere plekken waar deze prinsjes hun ding mogen doen ons land leiden. En daar ga ik (als vader van een dochter) best een beetje heel veel van over mijn nek. Los van de overtuiging dat mijn dochter prima in staat is om deze misbaksels eenvoudig te castreren.

Dat is wel iets dat meespeelt ja. Ik weet niet hoe het is om een dochter te hebben maar ik kan me wel voorstellen dat je als ouder erg waakzaam bent op lui zoals deze korpsballen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 01:33

Meliaforever schreef:
Mensen die dan vragen hoe oud je bent en dan bijna geschokt reageren met 'oh ik had je veel jonger geschat'..
Misschien leuk om te horen als je 50 bent, maar niet als je 29 bent.

Ik voel deze. Idd 29, bijna 30.
Met make-up is wijn bij de appie kopen geen probleem, ook zonder id. Zonder make-up krijg ik het niet mee als ik geen id oid bij me heb.

Had van sommige medewerkers de moeder kunnen zijn.

En nee, dat vind ik geen compliment.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:43

Benthhh schreef:
Meliaforever schreef:
Mensen die dan vragen hoe oud je bent en dan bijna geschokt reageren met 'oh ik had je veel jonger geschat'..

Met make-up is wijn bij de appie kopen geen probleem, ook zonder id. Zonder make-up krijg ik het niet mee als ik geen id oid bij me heb.

Ik heb ook wel eens nee moeten verkopen, vond het rot maar was nou eenmaal de regel.

mijn ergernis, de klimaatservice die te laag staat. Lijkt hier wel een vriezer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:59

Mijn ergernis: weggebruikers die haast hebben.
Het is niet mijn schuld dat je te laat vertrokken bent en ik ga er zeker niet voor over de snelheidslimiet. :roll:

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:00

Mijn nieuwe vulpen hapert steeds

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:22

Dat mijn vriend naar het ziekenhuis moet en de boeren de boel weer eens blokkeren. Leuk hoor, als hij de afspraak niet redt kan hij mooi 3 weken met pijn op vakantie |o

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:08

Ik erger mij enorm aan de kinderopvang.
Mijn zoon zit bij een grote organisatie in Utrecht, maar ze kampen met enorm personeelstekort. Veel begrip voor.
Echterrrr maken ze er zo'n potje van!!
Gisteren kregen wij een interne mail wat enkel voor personeel bedoelt is? Heel erg slecht.... Maar de mails die wij wel horen te krijgen krijgen wij dan weer nooit. :roll: Gaan ze ivm personeelstekort om 8 uur open ipv half 8? Geen mail, sta je daar in de regen.

In juni kregen we een vreselijke mail met dat ze groepen gingen sluiten en dat er per 1 september meerdere contracten werden ontbonden. (oftewel je kind is niet meer welkom) ook gingen ze van horizontale groepen naar verticale groepen. Deze mail kregen we in de avond, de volgende ochtend wist onze vaste leidster van NIETS. Ze hebben dit besluit eerst naar de ouders gemaild zonder hun eigen personeel op de hoogte te brengen? Hoe bizar is dat.

Ze gaven zelf aan voor een bepaalde datum bekend te maken welke kindjes niet meer mochten komen vanaf 1 september. Natuurlijk geen mail gehad. Later een soort van overgangsmail met 'Onee we gaan toch niet groepen sluiten maar waarschijnlijk elke week een andere groep sluiten zodat we personeel kunnen rouleren?' Rooster volgt nog. Geen idee waneer ik dus vrij moet regelen van werk.

Mijn man en ik werken, dit geeft zooooveel stress want wij weten nooit wat ons te wachten staat.

En overstappen naar een ander KDV? Niet echt een optie, ellenlange wachtlijsten in utrecht9we staan wel bij een ander alvast ingeschreven). Ik ben 14 weken zwanger en deze baby staat al ingeschreven en ze hebben me al verteld dat er waarsch niet op tijd plek is volgend jaar.

Zo, dat lucht op.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:13

Wat is de NS toch een ongelofelijk poedersuiker bedrijf... -:(-

Gister de heen en terugreis voor onze vakantie geboekt.
Beide keren voor een directe reis gekozen, vervolgens bij het ontvangen van de tickets gezien dat de heenreis toch een overstap heeft.
Dit willen wij niet.
Dus gisteravond al 1,5 uur met de NS aan het chatten geweest (en niet omdat het zo'n lang gesprek was, nee, gewoon omdat ze zo fiets lang er over doen om te reageren...) en in dat gesprek is naar voren gekomen dat zij van de chat er niks aan kon veranderen, maar dat het geen probleem hoeft te zijn, want onze kaartjes zijn voor alle treinen in België beschikbaar... Op mijn vraag of er ook garantie was op 1ste klas zitplaatsen kreeg ik dan weer te horen dat ze die garantie niet kon geven want ja, vol is vol en de mensen met een kaartje voor die reis hebben toch echt voorrang...
Op mijn vraag waarom mijn ticket voor een directe reis zonder overleg is omgezet naar een ticket met overstap kon ze geen antwoord geven...

Nu, vanmorgen, hang ik al weer ruim 3 kwartier aan de telefoon, waarbij een kwartier door een medewerker (dit weet ik zeker want ik kreeg eerst de kiestoon en nu een wachttoon) en ik begin zo langzamerhand mijn geduld te verliezen en een M_D_H zonder geduld is een M_D_H die je niet wil spreken... -:(-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:21

Oh wat naar, kana! Personeelstekort ia vreselijk, maar communicatie blijft wel het belangrijkste. Zowel naar personeel maar ook naar ouders. Want je moet idd wat regelen.

Hier ook zo'n gebrekkige communicatie, alleen dan met thuishulp. Mijn vaste hulp stopt per 1 augustus. Die heeft een andere baan en heeft dit in mei al doorgegeven, zodat ze alle tijd hadden om vervanging voor zijn adressen te vinden. Mailt die vorige maand hoe het ervoor staat zeggen ze alleen dat ze nog geen vervanging hebben en dat mijn indicatieaf loopt. (ik heb van organisatie niet eens gehoord dat hij stopt en dat die indicatie stopt ook pas later) die indicatie moet je ruim van te voren aanvragen om te verlengen want bij de gemeente hebben ze ook wachttijden ivm drukte. Ik kreeg het nog geen 8 weken van te voren te horen en was gelukkig thuis dus meteen gemeente gemaild. Maar die hebben dus standaard al 6 tot 8 weken nodig. Ik dat gemaild naar organisatie en kreeg als antwoord dat ze dat weten en dat ze een week van te voren gaan vragen of ze toch nog door mogen leveren...

Dus vandaag komt hulp voor het laatst, nog steeds niks gehoord van organisatie over vervanging of dat hij überhaupt stopt, niks over of ze door leveren, gewoon helemaal niks. Laatste keer dat de ene stopte heb ik maanden lang amper tot geen hulp gehad en hebben ze er echt een potje van gemaakt. Ik kon 2 dagen absoluut niet, want ik moet de volledige tijd thuis zijn. Hebben ze een hulp gevonden die op een goede dag kon, verplaatsen ze 1 van haar adressen naar de dag die ik kan en plannen mij op de dag dat ik niet kon. Hebben we onderling moeten regelen.

Ik hing toen echt elke week aan de telefoon, want ze lieten op vrijdag pas weten dat ze geen hulp hadden voor die week, duh. En als ik in omgeving hulp moet vragen moet ik dat ook van te voren weten, want die moeten het ook plannen en kunnen niet elke keer helpen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:39

M_D_H schreef:
Wat is de NS toch een ongelofelijk poedersuiker bedrijf... -:(-

Gister de heen en terugreis voor onze vakantie geboekt.
Beide keren voor een directe reis gekozen, vervolgens bij het ontvangen van de tickets gezien dat de heenreis toch een overstap heeft.
Dit willen wij niet.
Dus gisteravond al 1,5 uur met de NS aan het chatten geweest (en niet omdat het zo'n lang gesprek was, nee, gewoon omdat ze zo fiets lang er over doen om te reageren...) en in dat gesprek is naar voren gekomen dat zij van de chat er niks aan kon veranderen, maar dat het geen probleem hoeft te zijn, want onze kaartjes zijn voor alle treinen in België beschikbaar... Op mijn vraag of er ook garantie was op 1ste klas zitplaatsen kreeg ik dan weer te horen dat ze die garantie niet kon geven want ja, vol is vol en de mensen met een kaartje voor die reis hebben toch echt voorrang...
Op mijn vraag waarom mijn ticket voor een directe reis zonder overleg is omgezet naar een ticket met overstap kon ze geen antwoord geven...

Nu, vanmorgen, hang ik al weer ruim 3 kwartier aan de telefoon, waarbij een kwartier door een medewerker (dit weet ik zeker want ik kreeg eerst de kiestoon en nu een wachttoon) en ik begin zo langzamerhand mijn geduld te verliezen en een M_D_H zonder geduld is een M_D_H die je niet wil spreken... -:(-

En de verbinding is inmiddels verbroken...
Heel fijn, meer dan een uur met die lui aan de telefoon zitten terwijl het een betaald nummer is en dan ook nog de verbinding verbreken...
Nog geen stap verder met mijn probleem maar wel al meteen weer zoveel frustraties rijker :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:46

Bloemkolen op kleine bootjes die zonodig tijdens de spits al moeten varen -:(- _-:(

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:50

Waar ga je heen MDH? En vanaf waar? Msschien kan ik even met je meekijken wat er mogelijk is? Rijd je met treinen met gereserveerde zitplaatsen of "gewone" treinen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:58

Asvinia schreef:
Er zit hier een moeder met drie kinderen in de trein, twee van de kinderen zijn moker irritant aan het doen. Moeder doet helemaal niets en de oudste fungeert als ouder. Ik kan zo slecht tegen dit soort ouders.

Die ergernis herken ik. Of dat een ouder, al kijkend op diens telefoon, alleen maar verveeld zegt: "Niet doen". Duh... waarom niet?
Wij hebben het zelfs gehad dat zo'n uk in een restaurant (!) de hele tijd braaf aan tafel voor zich uit zat te staren, terwijl pa en moe met elkaar wordfeud aan het spelen waren. Dat was zó zielig om te zien! En als het kind dan even ging verzitten of wat vroeg, dan keken ze het niet eens aan en mompelden alleen wat. Zo voed je toch geen kinderen op... Weg met die köt telefoons. Die pak je maar weer als een kind in zijn bed ligt of op school zit, maar niet als ze erbij zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:59

Alja schreef:
Marcella schreef:
Bingo heb weer onkruid getrokken en zere handen vingers.

Ik verkoop de echte round up, werkt gegarandeerd

Dus niet dat niet-werkende-grondwater van de Welkoop en andere tuinbedrijven? Wij zijn er zelfs speciaal voor naar Duitsland gereden, maar ook daar wordt het niet meer verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:08

Vrijwilligersvergoeding van april nog niet ontvangen. De volgende editie is al over een paar weken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:12

Benthhh schreef:
Meliaforever schreef:

Ik heb daar dus totaal geen moeite mee. Vind het wel grappig dat ik vaak minimaal 10 jaar jonger ingeschat word. Niet omdat ik er graag jong uit wil zien, want ik heb geen moeite met rimpels bijvoorbeeld en leeftijd is maar een getal, maar gewoon omdat ik het grappig vind. Ik voel me ook niet zo 'oud' als dat ik op papier ben, misschien scheelt dat ook.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:14

fohadie schreef:
Waar ga je heen MDH? En vanaf waar? Msschien kan ik even met je meekijken wat er mogelijk is? Rijd je met treinen met gereserveerde zitplaatsen of "gewone" treinen?

Van Breda naar Brussel, geen gereserveerde zitplaatsen als ik zo kijk.

Ik had 2 keer directe verbinding 1ste klas heen en terug en nu is het in eens 1x overstap op de heenweg in Mechelen en 1 keer directe verbinding voor de terugreis.

Als ik nu de reis zou annuleren en opnieuw wil boeken, betaal ik in plaats van 19 euro p.p. 40 euro p.p. voor dezelfde reis en dat vind ik dus echt belachelijk...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:15

Maar in Nederland zijn er in de normale NS treinen geen kaartjes voor 1 gepland traject. Dus als je een kaartje hebt voor om 10:00 dan is die die hele dag geldig.