Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:21

Dat ik opgescheept zit met een hele lieve maar bange border collie als oppashond. Het is echt een schatje maar ze snapt er niks van waarom ze hier is. :=

(vandaag is ze hier om te oefenen voor haar)

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:47

Belletje naar de neurochirurg ook top.

Ondanks af en toe dus bij het opstaan en eerste paar passen een beetje pijn
Is het ansich normaal.
Voordat de zenuwen zich hertellen duurt natuurlijk ook even.

Wel fijn ook, zn secetaresse is echt heel wat vriendelijker geworden aan de telefoon nadat ze dus mee had gekregen hoe extreem het was bij mij.
De eerste x was het echt zo, jezus zo'n jonge meid... Zeur niet zo...

Maar nu toch echt heel lief en aardig aan de telefoon

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:59

MarlindeRooz schreef:
Ik vind dat ook zo irritant. Voor een studie staat 40 uur per week en veel studenten werken er ook nog naast. En hebben enorme reistijd. En dat zonder geld/auto want ja. En werkende mensen krijgen betaald voor de uren die ze maken. Dat motiveert ook wat meer. Als ik weer voor 2 uur (dure) college om 7uur op het station sta baal ik ook wel. :=

Oh en als je werkt is het ook gewoon om 17:00 klaar. Studeren gaat in drukke periodes in de avonden en weekenden verder. Natuurlijk heb je werk waar je veel meer uren maakt, maar dat betaalt ook meer. En als dat niet zo is dan ben je dom bezig met in je vrije tijd werken. Maar dat is een keuze. :P

Ik lees altijd stilletjes mee maar wil hier toch even op reageren. Ik ben namelijk zo iemand die in jou ogen "dom" is. Werk in de zorg. De ene na de andere valt uit. Heb in 2 maanden tijd 50 overuren opgebouwd omdat we de boel toch draaiende willen houden. Dat betekent soms thuis ook reageren op mails en op appjes en ja dat doe je dan "onbetaald". Uiteindelijk is het natuurlijk het probleem van de organisatie. Maar het is ook een stukje betrokkenheid en ja dan ben ik dus een beetje dom. En ja ook studeren is zwaar weet er alles van.

Oordeel niet te snel over een "last". Overal valt wat van te zeggen.
Ik onderschat studeren niet, maar andersom onderschat het werkende leven ook niet. Niet iedereen doet werk waarbij je om 17.00 gewoon maar kan zeggen. Het is tijd ik ga naar huis en doe niks meer.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:10

Vandaag weer terug naar ons koude landje |(
Wil ik helemaal niet _O-

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:13

Onze IT afdeling, vandaag verplicht thuis werken. Kan niet inloggen. eerste reactie van IT om 10.30
Je laptop is verouderd en kan hem vanaf hier niet zien. Ben al vanaf 08.30 bezig met mailen en bellen/
Ook was er gemeld dat t verouderd is maar wel zou werken.
GGGGGRRRRRRR

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:15

Als je student bent wil je graag aan het werk want dat voelt dan een stuk rustiger. En als je werkt wil je eigenlijk wel gaan studeren omdat dat toch een stuk rustiger voelde :')

Overschat het werken niet... ik vindt het soms nog wel even vies tegenvallen. Helemaal met dat schietloontje van mijn. Als student zijnde had ik soms meer geld als nu :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:17

Ik vind het erg dat ik zo denk,maar ik begin mijn nichtje met Down een beetje zat te worden om haar dwingende gedrag.Als ze haar zin niet krijgt gaat ze huilen,zielig doen en krijgt het toch voor elkaar van haar moeder.Ik heb het een keer gezegd tegen haar en toen keek ze boos,stak haar tong uit en nu praat ze niet meer tegen mij.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:17

Hoofdpijn…

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:19

Britta31 schreef:
Ik vind het erg dat ik zo denk,maar ik begin mijn nichtje met Down een beetje zat te worden om haar dwingende gedrag.Als ze haar zin niet krijgt gaat ze huilen,zielig doen en krijgt het toch voor elkaar van haar moeder.Ik heb het een keer gezegd tegen haar en toen keek ze boos,stak haar tong uit en nu praat ze niet meer tegen mij.

Dat klinkt heel herkenbaar. Mijn tante heeft Down en kan zich ook zo gedragen. Soms is het gewoon even wat moeilijker te slikken dan andere keren. We zijn allemaal mensen.

Ik probeer er altijd maar aan te denken dat ze in haar hoofd te jong is om te begrijpen hoe vervelend haar gedrag is voor anderen.

Dat niet meer tegen jou praten gaat wel weer over :D

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:52

Het ov. Minder treinen van en naar Utrecht en uiteraard de trein die ik normaal zou nemen vervalt. Dus nu 2 treinen eerder gepakt om op tijd op school te kunnen zijn. En ik had al zoveel zin in school... NOT :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:00

Ik erger me vooral aan mezelf. Ik weet niet wat ik wil, gisteren te horen gekregen van mijn vriend die nooit eens weet wat ie wil (want het switcht bijna wekelijks) dat hij toch niet wil samenwonen terwijl we daar eigenlijk al naartoe aan het werken waren. Ik had al gezegd dat als we niet zouden gaan samenwonen het waarschijnlijk op zou houden tussen ons omdat ik die wens wel heb maar hoewel praktisch iedereen om me heen zegt stop er toch mee je verdient zoveel beter kan ik er gewoon geen punt achter zetten |(
Ik gun mezelf niks denk ik, zie mijn hele leven steeds instorten ipv dat het eindelijk een keer de goede kant op gaat.
Net keihard uitgehuild bij m'n vader aan de telefoon en dus wéér koppijn, en ik zou morgen beginnen met dieet. Pffff ;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:03

Britta31 schreef:

Ach ik erger mij soms ook kapot aan de syndroom van downers op mijn werk hoor :') trekken soms echt het bloed onder je nagels vandaag.

Die je op tv zie bij gorden en jonny vindt ik daarom een heel verkeerd beeld geven. Alsof iemand met downsyndroom niet boos of schagrijnig kan zijn en met name heel erg koppig.

Verder vindt ik ze fantastisch overigens maar soms....

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:14

Annet_Dottie schreef:
Ik erger me vooral aan mezelf. Ik weet niet wat ik wil, gisteren te horen gekregen van mijn vriend die nooit eens weet wat ie wil (want het switcht bijna wekelijks) dat hij toch niet wil samenwonen terwijl we daar eigenlijk al naartoe aan het werken waren. Ik had al gezegd dat als we niet zouden gaan samenwonen het waarschijnlijk op zou houden tussen ons omdat ik die wens wel heb maar hoewel praktisch iedereen om me heen zegt stop er toch mee je verdient zoveel beter kan ik er gewoon geen punt achter zetten |(
Ik gun mezelf niks denk ik, zie mijn hele leven steeds instorten ipv dat het eindelijk een keer de goede kant op gaat.
Net keihard uitgehuild bij m'n vader aan de telefoon en dus wéér koppijn, en ik zou morgen beginnen met dieet. Pffff ;(

Zonder donker is er geen licht :knuffel:
Echt waar huil het uit, heb medelijden met jezelf want het is echt zwaar poedersuiker. Gun jezelf alsjeblieft de tijd, en als je vriend niet goed voor je is dan kan je hem beter laten gaan. Hoe moeilijk het is, je komt er echt boven op.
Je bent niet slecht omdat je zo lang bij hem wilt zijn, je hebt moeite in hem gestoken, en je wilt hem niet opgeven, je houdt van hem en daar is niks beschamend aan of niks ergs. Je verdient liefde en geluk maar als hij je dat niet kan geven, ga dan verder.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:15

Ik merk dat haar moeder het niet goed meer aan kan.Mijn nichtje zit veel thuis.Ze ging 2 keer per week naar iemand toe en dat is 2 keer een middag geworden.Ze wil niet meer en dan is het goed.Maar haar moeder is wel 2 dagen kwijt waarop ze haar eigen ding ging doen.Er komt steeds meer bij.Nu weer drama met naar bed gaan.Ik zei al doe het naar bed gaan rituel en dan een kus en gaan,maar haar moeder is dan 2 uur bezig.Dat vind mijn nichtje "gezellig"natuurlijk.Ook elke avond de programma's op tv die mijn nichtje wil zien.De eindeloze herhaling van een show.Terwijl ze een kamer heeft die aan de woonkamer grenst met een tv.Ze word elke dag door had moeder gedoucht van top tot teen en ik weet dat ze het zelf heel goed kan.Ik zou haar moeder wel willen helpen,maar dan op mijn manier en dat gaat drama geven.Het gaat mij vooral om de toekomst ,als er iets met haar ouders gebeurt en ze worden ouder natuurlijk zal ze toch naar een woongroep moeten en dat word een hele schok voor haar.Maar ik zie het natuurlijk van een afstand.Maar in mijn ogen kan het leven van haar moeder zoveel makkelijker worden.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 07-02-22 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:27

Zebrastreep schreef:
Als je student bent wil je graag aan het werk want dat voelt dan een stuk rustiger. En als je werkt wil je eigenlijk wel gaan studeren omdat dat toch een stuk rustiger voelde :')

Overschat het werken niet... ik vindt het soms nog wel even vies tegenvallen. Helemaal met dat schietloontje van mijn. Als student zijnde had ik soms meer geld als nu :+
Ik zou echt nooit meer terugwillen naar voltijd studeren. _O- Ik heb onwijs veel lol gehad, maar de druk was tegelijkertijd echt enorm.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:33

Britta31 schreef:
Ik merk dat haar moeder het niet goed meer aan kan.Mijn nichtje zit veel thuis.Ze ging 2 keer per week naar iemand toe en dat is 2 keer een middag geworden.Ze wil niet meer en dan is het goed.Maar haar moeder is wel 2 dagen kwijt waarop ze haar eigen ding ging doen.Er komt steeds meer bij.Nu weer drama met naar bed gaan.Ik zei al doe het naar bed gaan rituel en dan een kus en gaan,maar haar moeder is dan 2 uur bezig.Dat vind mijn nichtje "gezellig"natuurlijk.Ook elke avond de programma's op tv die mijn nichtje wil zien.De eindeloze herhaling van een show.Terwijl ze een kamer heeft die aan de woonkamer grenst met een tv.Ze word elke dag door had moeder gedoucht van top tot teen en ik weet dat ze het zelf heel goed kan.Ik zou haar moeder wel willen helpen,maar dan op mijn manier en dat gaat drama geven.Het gaat mij vooral om de toekomst ,als er iets met haar ouders gebeurt en ze worden ouder natuurlijk zal ze toch naar een woongroep moeten en dat word een hele schok voor haar.Maar ik zie het natuurlijk van een afstand.Maar in mijn ogen kan het leven van haar moeder zoveel makkelijker worden.

Volgens mij heb jij genoeg aan je eigen kinderen toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:37

Ik volg een hoorcollege en de stof is gewoon precies hetzelfde als een cursus die ik vorig blok volgde. De docent is hetzelfde en ze gebruikt letterlijk dezelfde videos in haar slides. Dan ben je toch irritant deze vakken horen allemaal bij dezelfde minor. :')

Ben blij dat ik het online volg en niet voor niets naar Utrecht ben gegaan. :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:41

Met mijn kinderen gaat het goed.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:54

Annet_Dottie schreef:

Ik ga je de hand schudden. Gisteren samen naar een huis gaan kijken, ik ben om en hij weet niet of hij uberhaupt stappen wil zetten met mij. Ik woon bij hem in met al mijn spullen in de opslag, 30min rijden van de zaak en wil graag verder. We zitten nu dus een beetje op een tweesprong.

Ik wil hier best nog een tijdje blijven maar dan wel met de zekerheid dat hij met mij verder wilt en niet als een inwonende huishoudhulp wachten tot hij heeft besloten of hij me graag genoeg ziet.

Als je na 2 jaar niet weet of je verder wilt met iemand ga je dat na 5 jaar nog altijd niet weten dus hij mag wat knopen door gaan hakken. Ik ben vanmorgen dus lekker naar de zaak gegaan voor wat te klussen en kantoorwerk te doen en vooral koffie drinken met mijn vader, daarna 1,5 met de honden gaan uitwaaien en nu ben ik net thuis en hij nog niet. Wordt dus nog spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:16

Ik zou zelf knopen doorhakken als iemand met zo een mededeling komt. No way dat die bal in hun kamp blijft liggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:22

Moestuin schreef:
Ik zou zelf knopen doorhakken als iemand met zo een mededeling komt. No way dat die bal in hun kamp blijft liggen.

Precies dit.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:25

Moestuin schreef:

Dit inderdaad.

Ik heb ook 4 jaar lang lopen leuren en zeuren en trekken aan een dood paard. Zeker een jaar over gedaan om alles een plek te geven en het te verwerken. Maar nu ik daar eenmaal over ben heb ik zoveel meer rust.

Kost wat tijd en wat tranen maar uiteindelijk ben je beter af als je voor jezelf kiest, want uiteindelijk ben je alleen maar tijd em energie aan het verspillen aan iemand die niet zeker is van zijn zaak, en dat verdient niemand, ale helemaal niet na een vaste relatie van een bepaalde tijd.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:27

Al dat geregel als je ziek bent wat je zelf niet kunt regelen.
En dan je zusje in haar middagpauze bij de huisarts moet laten wachten op een facking briefje hoelang ik dus nu ziek geschreven word door de arts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:28

fotolijstje schreef:
Annet_Dottie schreef:

Zonder donker is er geen licht :knuffel:
Echt waar huil het uit, heb medelijden met jezelf want het is echt zwaar poedersuiker. Gun jezelf alsjeblieft de tijd, en als je vriend niet goed voor je is dan kan je hem beter laten gaan. Hoe moeilijk het is, je komt er echt boven op.
Je bent niet slecht omdat je zo lang bij hem wilt zijn, je hebt moeite in hem gestoken, en je wilt hem niet opgeven, je houdt van hem en daar is niks beschamend aan of niks ergs. Je verdient liefde en geluk maar als hij je dat niet kan geven, ga dan verder.

Nee weet ik, heb hier een mooi tegeltje staan "wie de regenboog wil zien moet de regen trotseren". Maar dankjewel voor je lieve reactie. Het is heel moeilijk omdat er ook heel veel wel goede momenten zijn. Alles in mijn leven valt een beetje uit elkaar de laatste jaren en ik doe heel hard mijn best overal m'n schouders onder de houden maar kan niet de hele wereld op m'n schouders dragen om het maar even zo te zeggen.. Heb in mijn jeugd een beetje een verkeerd beeld gekregen van hoe het zou horen en al mijn relaties zijn messed up geweest, heb nog nooit een relatie uitgemaakt zelfs niet toen m'n ex het bed had gedeeld met zijn ex de ene avond dat ik een keer weg was.
Maarja kan het heel makkelijk zeggen ik weet het allemaal maar goed wat ik zeg (niks ten nadele van jou) zelfs de mensen om me heen zeggen allemaal kies voor jezelf maar ik hou teveel van hem en accepteer altijd alles omdat ik dat vroeger altijd al gedaan heb met mijn moeder dus ik weet soort van niet beter. Van de week schreef ik een zinnetje op "gun ik mezelf wel genoeg?". En ik denk dat het antwoord daarop nee is. Maarja als het in je opvoeding al zo vertwist is geraakt dat ik mezelf niet op 1 kon zetten dat mijn moeder zichzelf belangrijker maakte ja het is gewoon messed up. Heb er jaren voor bij psychologen gelopen door alle problemen die ik er door heb gekregen maar het er helemaal uit krijgen lukt niet dat laatste moet ik zelf doen denk ik...
Ik wil me er niet achter verschuilen hoor dat verleden enzo maar vriendin van me heeft afgelopen week m'n ogen geopend door dat er eens bij te halen in een behoorlijk intens gesprek..

Het balletje ligt nu ook bij mij, of ik accepteer hoe het is of ik moet verder gaan zonder hem. Maar dat is gewoon heel lastig om dat zo even te beslissen..

Schuur_ schreef:
Annet_Dottie schreef:

Ik ga je de hand schudden. Gisteren samen naar een huis gaan kijken, ik ben om en hij weet niet of hij uberhaupt stappen wil zetten met mij. Ik woon bij hem in met al mijn spullen in de opslag, 30min rijden van de zaak en wil graag verder. We zitten nu dus een beetje op een tweesprong.

Ik wil hier best nog een tijdje blijven maar dan wel met de zekerheid dat hij met mij verder wilt en niet als een inwonende huishoudhulp wachten tot hij heeft besloten of hij me graag genoeg ziet.

Als je na 2 jaar niet weet of je verder wilt met iemand ga je dat na 5 jaar nog altijd niet weten dus hij mag wat knopen door gaan hakken. Ik ben vanmorgen dus lekker naar de zaak gegaan voor wat te klussen en kantoorwerk te doen en vooral koffie drinken met mijn vader, daarna 1,5 met de honden gaan uitwaaien en nu ben ik net thuis en hij nog niet. Wordt dus nog spannend.

Jeetje wat heftig voor je.. Dan ben je echt nog wel een stap verder dan dat wij zijn.. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen anders dan sterkte, wijsheid en een virtuele knuffel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:29

Moestuin schreef:

Snap heel goed wat je bedoeld. Voor mij geldt in ieder geval dat het nu ook echt bij mij ligt maar na veel veel jaren en heel veel te hebben meegemaakt kan ik niet zomaar "even" de knoop doorhakken.. En daarnaast heb ik naast m'n relatie nog zooo veel andere dingen aan m'n hoofd dus mijn hoofd draait overuren :x