Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:59

Ik heb morgen een bruiloft, om 9.30u word ik bij de kapper verwacht. Mijn vraag: ga je daar in volle outfit heen? Of niet..
Aan de ene kant: geen kleding meer over je mooie kapsel lijkt mij ideaal. Anderzijds, vlekken, panty/ladder... Ik ben nogal onhandig.

Wat zouden jullie doen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:31

marleen_88 schreef:
Ik heb morgen een bruiloft, om 9.30u word ik bij de kapper verwacht. Mijn vraag: ga je daar in volle outfit heen? Of niet..
Aan de ene kant: geen kleding meer over je mooie kapsel lijkt mij ideaal. Anderzijds, vlekken, panty/ladder... Ik ben nogal onhandig.

Wat zouden jullie doen?

Ik trek dan altijd een hemdje aan wat ik makkelijk over mijn heupen uit kan trekken en een ritsvestje er overheen als het koud genoeg is daarvoor. En daaronder gewoon het ondergoed wat je al gaat dragen. Dan hoef je niets meer over je hoofd uit te doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 07:36

xPabloBokt schreef:
marleen_88 schreef:

Wat zouden jullie doen?

Ik trek dan altijd een hemdje aan wat ik makkelijk over mijn heupen uit kan trekken en een ritsvestje er overheen als het koud genoeg is daarvoor. En daaronder gewoon het ondergoed wat je al gaat dragen. Dan hoef je niets meer over je hoofd uit te doen.

Ga jij zonder broek naar de kapper?
Wat koud.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:26

Ik heb een hele leuke kaper :D

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:39

Weet iemand waar de chicken tonight saus tandoori nog te krijgen is? Het is bij zowel ah als jumbo uit het assortiment -O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:45

Ik kan hem bij zowel de Plus als Coop nog bestellen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:49

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:44

Bij Jan Linders.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:19

rien10 schreef:
Ik heb een hele leuke kaper :D

In dit geval een zeer toepasselijke spel-/tikfout :))

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:49

Haha ik had 'm echt niet gezien!!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:04

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:50

xPabloBokt schreef:
marleen_88 schreef:

Wat zouden jullie doen?

Zo heb ik het gedaan. Onderjurkje aan, huispak erover en klaar.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:16

Waarom stopt mijn Spotify bij verbindingslussen tussen snelwegen? :? Kan zowel een scherpe bocht zijn (bijv klaverblad), maar ook de k
langere, rustige bochten.
Gebeurt me als ik luister via parrot in de auto, via headset in de helm op de motor en ook als ik het geluid gewoon uit mijn telefoon zelf laat komen. (Andere auto).
App is niet helemaal afgesloten, maar ik moet de playlist wel opnieuw openen en starten. Staten begint altijd bij het nummer waar hij gestopt was, welke hij dan weer opnieuw start.
Gebeurt door heel Nederland en ook in Duitsland.

Spotify heeft lijst gedownload, dus wegvallen van ontvangst lijkt geen logische oorzaak.

Wie heeft een idee?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:35

Heh wat gek! Hier nog nooit last van gehad..

Is de intensiteit van een pijnprikkel afhankelijk van de weg die hij af moet leggen?
Dus stel je zou een zelfde pijnprikkel toepassen op je voet en op je schouder, is die op je schouder dan pijnlijker?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:38

Lalidan schreef:
Waarom stopt mijn Spotify bij verbindingslussen tussen snelwegen? :? Kan zowel een scherpe bocht zijn (bijv klaverblad), maar ook de k
langere, rustige bochten.
Gebeurt me als ik luister via parrot in de auto, via headset in de helm op de motor en ook als ik het geluid gewoon uit mijn telefoon zelf laat komen. (Andere auto).
App is niet helemaal afgesloten, maar ik moet de playlist wel opnieuw openen en starten. Staten begint altijd bij het nummer waar hij gestopt was, welke hij dan weer opnieuw start.
Gebeurt door heel Nederland en ook in Duitsland.

Spotify heeft lijst gedownload, dus wegvallen van ontvangst lijkt geen logische oorzaak.

Wie heeft een idee?

Ik denk dat het niet zozeer de snelweg-bochten of de locatie ervan zijn, maar meer de "lang aanhoudende G-krachten in een lange bocht" die het probleem veroorzaken :)

Valt 'ie ook uit als je hem een tijdje flink rondslingert met bijv. een gestrekte arm? (niet loslaten!)

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:46

Captain schreef:
Is de intensiteit van een pijnprikkel afhankelijk van de weg die hij af moet leggen?
Dus stel je zou een zelfde pijnprikkel toepassen op je voet en op je schouder, is die op je schouder dan pijnlijker?

Nee, dat is afhankelijk van hoeveel pijnpunten (zenuwen) er op die plek zitten. Meer pijnpunten = meer pijn. De hoogste concentraties vind je onder je voeten, aan de binnenkant van je handen en vingers en je lippen. In je bovenbenen zitten er weinig en in je hersenen zitten zelfs helemaal geen pijnpunten. Je voeten zijn dus juist extra gevoelig.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:04

Picopico schreef:
Captain schreef:

Nee, dat is afhankelijk van hoeveel pijnpunten (zenuwen) er op die plek zitten. Meer pijnpunten = meer pijn. De hoogste concentraties vind je onder je voeten, aan de binnenkant van je handen en vingers en je lippen. In je bovenbenen zitten er weinig en in je hersenen zitten zelfs helemaal geen pijnpunten. Je voeten zijn dus juist extra gevoelig.

Daarnaast heeft je brein er zowel onbewust en bewust invloed op. Een heel toegankelijk boek hierover is Pain Explained van Butler & Mosley. Het lukt me nu niet het helder uit te leggen maar ik quote uit de vertaling:
‘er zijn veel verschillende factoren van invloed op het ervaren van pijn, maar het is het brein dat besluit of iets pijn doet of niet. Altijd, ZONDER uitzondering.’

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:10

Hmm, das wel een goede verklaring waarom ik dus juist hebt genoten van mijn bevallingen en dit absoluut niet als pijnlijk ervaarde?

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:38

Hahaha dat is wel meteen tig keer complexer dan je teen stoten, dus ik durf echt niet te zeggen of dat hetzelfde werkt.

Maar ik denk wel dat menig vrouw je geheim wil weten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:43

Afanaisa91 schreef:
Hahaha dat is wel meteen tig keer complexer dan je teen stoten, dus ik durf echt niet te zeggen of dat hetzelfde werkt.

Maar ik denk wel dat menig vrouw je geheim wil weten :+
Endorfine. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:48

Jaloers! Was echt de hel. Niks heeft ooit meer pijn gedaan dan bevallen en ik kan me niet voorstellen dat er iets is wat nog erger is. Je wordt compleet uit elkaar getrokken. Afschuwelijk. Nooit meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:25

Ik vond het wel meevallen. De eerste heb ik zonder pijnstilling gedaan, ging prima. De tweede zat ik aan bed gebonden dus toen wilde ik een ruggenprik, die werkte maar een beetje maar 1 pers en m'n dochter was er al.

Ik beval liever dan dat ik naar de tandarts ga ofzo.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:43

Mwah, tandarts ook geen probleem. Verschillende keren wortelkanaalbehandeling moeten doen. Maar das weer andere pijn idd.

Tja, ik heb een hersenbloeding gehad en die pijn, dat je kop echt uit elkaar knalt vond ik wel heftig. Daarna heeft niks meer zoveel pijn gedaan.

Bevalling was ik juist heel rustig, dus ws flink endorfine aangemaakt wat Mkango al schreef.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:54

Marocje schreef:
Tja, ik heb een hersenbloeding gehad en die pijn, dat je kop echt uit elkaar knalt vond ik wel heftig. Daarna heeft niks meer zoveel pijn gedaan.

Dan heb ik hier een vervolg vraag op. Hoe kan een hersenbloeding pijn doen terwijl er geen pijnpunten in de hersenen zitten? Ligt dat aan de druk die ontstaat?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:08

Picopico schreef:
Marocje schreef:

Dan heb ik hier een vervolg vraag op. Hoe kan een hersenbloeding pijn doen terwijl er geen pijnpunten in de hersenen zitten? Ligt dat aan de druk die ontstaat?

Ws wel, net als wanneer je hoofdpijn hebt of migraine. Ik dacht eerst dat het migraine was want dit had ik vaker. Maar het werd veel heftiger tot ik het niet meer kon houden. Uiteindelijk ook out gegaan.