Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:10

Sheran schreef:
We hoeven het hier in Nederland ook niet zo op te blazen, de overgrote meerderheid laat zonder een enkel probleem de QR zien.

Gelukkig maar. Wat hier binnen komt van Nl is alleen nog per nieuws en dan lijkt het anders en geeft dus blijkbaar geen goed beeld.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:12

Nou, ik zit (weer) het debat te kijken wat nu aan de gang is, maar ik snap heel goed dat NL overkomt als een puinhoop...
werkelijk, wat een zooi in die kamer zeg... :n genant gewoon.. T zijn niet perse de slimste die daar terecht gekomen zeg..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:58

Pien, ik heb gelukkig ook nog nooit meegemaakt dat iemand moeilijk deed over het tonen van de QR-code. Ik ken ook niemand die hier moeite mee heeft. Ik denk dat dit een heel klein groepje is wat hier dan het nieuws mee gehaald heeft. Ik merk hier juist alleen maar dat mensen graag willen meewerken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:10

Precies, laten we daar gewoon op focussen voor de algemene sfeer in het land :D
Ik werk op een middelbare, maar bijna niemand zeurt over de mondkapjes, ze houden afstand als je het vraagt en ze begrijpen de lockdown.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:22

Dit hoorde ik van mijn kinderen ook terug (middelbare en basisschool > groep6). Niemand had hier eigenlijk problemen mee.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:26

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Van de studies die wél zijn gedaan, zijn de eerste tekenen dat natuurlijke besmetting nou eenmaal niet zo goed werkt als jij hier steeds propageert. Er zijn alleen nog geen harde cijfers.

Nog éven wachten :x

Ondertussen adviseren wij van WC-Eend.... WC-Eend.

Tja, wat wil je anders? Niks doen totdat er stevige studies zijn, met het hele grote risico dat je te laat bent?

En de studies zijn van organisaties over de hele wereld. Dat is geen 'wij van wc-eend'. En zelfs al was het zo, dan worden die studies ook peer-reviewed zodat een bias duidelijk wordt indien daar sprake van is.

Maar het is altijd makkelijk om studies af te wijzen met "oh het zal wel wij van wc-eend zijn". Dan hoef je er inhoudelijk niet naar te kijken en hoef jij je mening niet bij te stellen ;). Top!

Misschien moet jij je natuurlijke-besmetting oogkleppen eens afdoen. Een eerdere natuurlijke besmetting beschermt in theorie misschien breder, maar bij omikron dus schijnbaar mogelijk niet voldoende. Je kan dan een booster halen om je afweer weer op pijl te krijgen, of nog een besmetting bewust oplopen met het risico dat die besmetting met omikron wordt, waarvan dus nog niet bekend is of het inderdaad milder is of juist niet. En zelfs als die milder is of je loopt geen omikron op maar delta, loop je nog een veel groter risico op consequenties vergeleken met de eventuele risico's van die booster.

Zelf weten wat je doet uiteraard.

Of ja, eigenlijk niet. Want met een besmetting heb je dan wel weer kans het over te geven aan mensen om je heen... en raak je dus ook anderen met jouw keuze.

Maar goed. Dan kom je weer op eigen keuze vs. anderen benadelen, en wat ethisch zwaarder weegt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:30

Marion Koopman was gisteravond tussen 6 en 7 op Radio 1 en zij vertelde dat de data uit het VK laat zien dat de omikron variant dus niet milder is, maar vergelijkbaar met de delta variant. Uit Denemarken kwamen vorige week ook al vergelijkbare berichten. Ik heb al eerder een link naar dat bericht geplaatst. Ik zou er dus niet al te hard op gokken dat het met omikron wel mee gaat vallen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:33

Ik las er iets over dat deze vaak zorgt voor een minder diepe infectie in de longen en dat dit er voor kan zorgen dat mensen er iets minder ziek van worden. Ik ga eens even terug zoeken naar de bron. En wellicht is de bron niet betrouwbaar. Maar hebben jullie hier iets over gehoord?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:36

Op pagina 168 had ik een link geplaatst.. ik weet niet meer welke bron, maar die staat erbij..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:38

Vayo schreef:
Ik las er iets over dat deze vaak zorgt voor een minder diepe infectie in de longen en dat dit er voor kan zorgen dat mensen er iets minder ziek van worden. Ik ga eens even terug zoeken naar de bron. En wellicht is de bron niet betrouwbaar. Maar hebben jullie hier iets over gehoord?

Heb hier idd in meerdere artikelen over gelezen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:39

Oh dank je!
Ik kwam dit tegen. Onderzoekers uit Hong Kong zouden er aanwijzingen voor hebben gevonden.
Aar vooralsnog denk ik dat er op alle vlakken nog te weinig bekend is om er echt iets betrouwbaars over te kunnen zeggen.
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 54680.html

Wel voelt het voor mij als op tijd reageren nu met de lock down. Hoe triest en verschrikkelijk ook voor ondernemers. Ik hoop echt dat het heel erg mee gaat vallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:42

Iets minder ziek kan nog steeds opname op de verpleegafdeling zijn ipv aan de beademing, liever niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:58

Karl66 schreef:
Marion Koopman was gisteravond tussen 6 en 7 op Radio 1 en zij vertelde dat de data uit het VK laat zien dat de omikron variant dus niet milder is, maar vergelijkbaar met de delta variant. Uit Denemarken kwamen vorige week ook al vergelijkbare berichten. Ik heb al eerder een link naar dat bericht geplaatst. Ik zou er dus niet al te hard op gokken dat het met omikron wel mee gaat vallen.

Sterker nog, als je als overheid of gezondheidsinstelling nu beleid moet maken obv beperkte informatie, kan je er beter vanuit gaan dat het niet meevalt. Liever iets te veel maatregelen die misschien niet nodig waren geweest tov te weinig en de druk in de zorg rijst de pan uit...

Vayo schreef:
Oh dank je!
Ik kwam dit tegen. Onderzoekers uit Hong Kong zouden er aanwijzingen voor hebben gevonden.
Aar vooralsnog denk ik dat er op alle vlakken nog te weinig bekend is om er echt iets betrouwbaars over te kunnen zeggen.
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 54680.html

Wel voelt het voor mij als op tijd reageren nu met de lock down. Hoe triest en verschrikkelijk ook voor ondernemers. Ik hoop echt dat het heel erg mee gaat vallen.

Het is ook vroeg. In hetzelfde artikel zeggen ze ook "Al vond Neil Ferguson, de vermaarde epidemioloog van het Londense Imperial College, in een nieuwe studie geen bewijs voor [een minder ziekmakende omikron]."

Dit is gewoon zo belangrijk:
Citaat:
Maar omikron dreigt op gemeenschapsniveau bij een nieuwe te verwachten besmettingsgolf in januari weer veel ellende te veroorzaken. Het immuun naïeve deel van de bevolking (mensen met een zwakke immuniteit of die nog nooit met corona besmet waren) is nog altijd te groot om een massieve omikronverspreiding - zelfs als die zich wat milder uit - zonder kleerscheuren in de zorg door te komen. Het beste scenario is dat boosters en een verder gestegen basisimmuniteit de piek op intensieve zorg weer iets lager duwen dan de vorige en, vooral, dat de sterfte opnieuw lager uitvalt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:08

IMANDRA schreef:
Misschien moet jij je natuurlijke-besmetting oogkleppen eens afdoen. Een eerdere natuurlijke besmetting beschermt in theorie misschien breder, maar bij omikron dus schijnbaar mogelijk niet voldoende. Je kan dan een booster halen om je afweer weer op pijl te krijgen, of nog een besmetting bewust oplopen met het risico dat die besmetting met omikron wordt, waarvan dus nog niet bekend is of het inderdaad milder is of juist niet. En zelfs als die milder is of je loopt geen omikron op maar delta, loop je nog een veel groter risico op consequenties vergeleken met de eventuele risico's van die booster.

Zoals helder uit ten treure herhaald, inclusief de motivatie VOOR ANDEREN!, heb ík mijn booster al. Zou ik onder die dekking beschermd en al een éxtra bescherming van de natuur willen :)* Nóg veiliger voor anderen :P

Mijn keuze inderdaad +:)+

Zo, camera-oog afgeplakt en nu mijn nieuwe laptop extra dubbeldik beschermen tegen virus en ook tegen info verzamelen met een bomzekere browser. De verzekering daaromtrent van fabrikant, MS en Google is in lijn met WC-Eend imo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:17

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

Zoals helder uit ten treure herhaald, inclusief de motivatie VOOR ANDEREN!, heb ík mijn booster al. Zou ik onder die dekking beschermd en al een éxtra bescherming van de natuur willen :)* Nóg veiliger voor anderen :P

Daar gaat het me totaal niet om, en ik ontken nergens dat jij een booster hebt gehaald. Dat had ik inderdaad gelezen. Het gaat me om het steeds weer propageren van die natuurlijke besmetting. Een ander kan daardoor denken dat een booster niet nodig is, maar een extra besmetting juist goed is. Bijvoorbeeld. Een natuurlijke besmetting is niet die heilige graal zoals jij 'm neerzet.

En ook die booster is geen garantie op niet (ernstig) ziek worden, overigens.

Overigens vind ik het best ironisch dat jij altijd hebt geroepen dat een natuurlijke besmetting zo goed zou zijn want hij beschermt breder (wat in theorie ook zo is) en dus beter beschermd. En nu is een nieuwe mutatie bezig met een opmars en oeps, werkt die natuurlijke besmetting toch niet zo goed :').

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:40

IMANDRA schreef:
Overigens vind ik het best ironisch dat jij altijd hebt geroepen dat een natuurlijke besmetting zo goed zou zijn want hij beschermt breder (wat in theorie ook zo is) en dus beter beschermd. En nu is een nieuwe mutatie bezig met een opmars en oeps, werkt die natuurlijke besmetting toch niet zo goed :').

Ik héb de vaccin-booster dekking dus waarom dan niet ook de natuurlijke waar jij de theorie van bevestigd.
Ik zie vaccin/booster + natuurlijk als de beschermende schillen van een ui net als nu op mijn pc.

Grappig dat jij nu wel een oeps over de natuurlijke bescherming claimt terwijl er over alle andere nog meer data nodig zou zijn.
Anderen provaxers hier claimen eígenlijk juist dat die wél goed werkt want omicron alleen milder is in Z.A. vanwege eerder doorlopen besmetting dus opgebouwde natuurlijke weerstand....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:46

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

Ik héb de vaccin-booster dekking dus waarom dan niet ook de natuurlijke waar jij de theorie van bevestigd.
Ik zie vaccin/booster + natuurlijk als de beschermende schillen van een ui net als nu op mijn pc.

Grappig dat jij nu wel een oeps over de natuurlijke bescherming claimt terwijl er over alle andere nog meer data nodig zou zijn.
Anderen provaxers hier claimen eígenlijk juist dat die wél goed werkt want omicron alleen milder is in Z.A. vanwege eerder doorlopen besmetting dus opgebouwde natuurlijke weerstand....

Ik heb het ook al eens eerder aangestipt, dat er een theoretische betere bescherming is wil niet zeggen dat dat ook praktisch zo geldt. Zie mogelijk (obv eerste studies) dus de omikronvariant.

Mierenneuken is ook een kunst. Maar omdat je het zo graag wil: nee, dat natuurlijke bescherming minder werkt is mbt omikron is inderdaad nog niet bewezen en mag ik niet zo stellig zeggen. De eerste studies wijzen ernaar, maar nog niet zeker. Blij?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:32

IMANDRA schreef:
Mierenneuken is ook een kunst.

Mijn excuses dan, dat ik dat niet zo ervaren doe als jij.

Citaat:
Nee, dat natuurlijke bescherming minder werkt is mbt omikron is inderdaad nog niet bewezen en mag ik niet zo stellig zeggen.

+:)+

Ondertussen wordt het gekker en gekker mbt de geldigheidsduur van het Covid certificaat en de restricties. Zowel op EU niveau als hier landelijk en in deelstaten.
Filtert omlaag tot volstrekte paniek op regionaal en locaal bestuurlijk niveau hier.*
Wordt door autoriteiten in de pers gesproken over sluiten nachtleven en vroege sluiting van restaurants et al maarrrrrr... geen beperking aantal/dichtheid/tijden voor reeds gereserveerde diners. Ah en testen voor samenkomen zoemt ook rond.
Let wel, hier is 95% gevaccineerd, veel al booster en maskergebruik is _/-\o_
Desondanks nog erger dan vorig jaar zónder vaccins :roll:

*Vriendin heeft de burgermeester net één van de gisteren gebakken cakes gebracht.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:35

Kan iemand wetenschappelijk bewijs vinden dat Pfizer of Moderna na AZ vaccinaties beter werkt dan na Pfizer

Hoorde het van fysio

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:40

Echwel schreef:
Kan iemand wetenschappelijk bewijs vinden dat Pfizer of Moderna na AZ vaccinaties beter werkt dan na Pfizer

Hoorde het van fysio

Nou heel eerlijk als mijn fysio dat zou zeggen zou ik er niet teveel van geloven. Dat is net als de krantenbezorger dat zou zeggen. Knap dat ze dat dan al weten terwijl onderzoekers dat nog niet weten.

Het enige feit is dat az en jansen minder bescherming bieden dan moderna en Pfizer

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:44

Echwel schreef:

Hoorde het van fysio

Op Twitter van een deskundige gelezen dat dit inderdaad zo is. Weet niet of ik het terug kan vinden maar zal vnv even zoeken.
Dit is niet dezelfde maar ook duidelijk .
https://theconversation.com/amp/should- ... ron-172965
Laatst bijgewerkt door BigOne op 21-12-21 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:46

HC, hoe wil je aan een natuurlijke besmetting komen? :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:04

bigone schreef:
Echwel schreef:

Hoorde het van fysio

Op Twitter van een deskundige gelezen dat dit inderdaad zo is. Weet niet of ik het terug kan vinden maar zal vnv even zoeken.
Dit is niet dezelfde maar ook duidelijk .
https://theconversation.com/amp/should- ... ron-172965

Dat staat niet in je linkje toch?

Wat ik kan vinden is dat een dosis pfizer na 2 AZ-vaccinaties het niveau aan antigenen (bijna) net zo hoog brengt als twee pfizer vaccins + booster (maar dit staat niet overal consistent, dus dat durf ik niet heel stellig te beweren). En dat Pfizer na AZ beter is dan AZ na AZ.

Maar niet dat AZ + Pfizer booster per se beter is dan 2xPfizer + Pfizer booster ?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:07

Ongeacht mening, je zit continu te roepen over wereldordes, corruptie, etc etc. Dat is net zo goed angstzaaien. En misinformatie verder verspreiden, maar die laatste wil je vast niet toegeven.[/quote]

Dat jij interpreteert als mis informatie kan jij vinden.
Jij wilt alleen horen wat in jouw straatje past.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:16

imaudy schreef:
HC, hoe wil je aan een natuurlijke besmetting komen? :')

Ja, daar zeg je wat.
Ik heb een ruime kennissenkring dus je zou verwachten dat daar wel iemand in besmet zou zijn waarbij ik op visite zou kunnen gaan met een versgebakken cake. Zeker als het zo´n ontzettend drama is. Tot nog toe niemand echter.