Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:11

Fitzroy schreef:
Sizzle schreef:
En datums checken dus :D

Nou, dat dus ... ik vond het zo’n raar artikel omdat ik gelezen en gezien had dat het in Israël juist goed gaat. Dus ik keek maar eens naar de datum ;)

Het is dat bigone het geplaatst had want anders verdacht ik anti-vaxxers ervan :+

Ik reageerde er op maar had ook datum niet gecheckt. Ben nie wappie hoor.
Inmiddels hebben ze wel nog steeds problemen omdat deze groepen niet vaccineren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:30

Sizzle schreef:
Oostenrijk gaat vanaf april met Sputnik inenten trouwens. Ben benieuwd hoe daar de resultaten gaan zijn.

Daar ben ik ook benieuwd naar :D
Heeft Oostenrijk de Sputnik dan in snelprocedure goedgekeurd ondertussen ?

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:35

Onderstaand bericht komt van Duitse professor die de link heeft gevonden tussen az en trombose en een behandeling heeft geschreven:
Even iets om rekening mee te houden wat betreft vaccinatie met AZ, ben je onder de 60 en krijg je na 4 tot 16 dagen last van zware hoofdpijn die ook met pijnstilling niet weg gaat zsm naar huisarts, krijg je daarnaast ook nog andere symptomen zoals raar gevoel in ledematen, slechtere spraak of zicht, direct naar spoedeisende hulp. Ondanks dat het vaccin door de Ema als zo veilig mogelijk word beoordeeld , er is toch een verband tussen hersentrombose en az. Zeer, echt zeer zeldzaam en te behandelen maar je kunt het beter weten dan denken dat je migraine hebt. Dit geldt voor mannen en vrouwen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:36

Dank voor de waarschuwing. Ik heb nooit hoofdpijn, dus mocht ik na de 2e prik wel hoofdpijn krijgen ben ik gewaarschuwd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:40

bigone schreef:
Onderstaand bericht komt van Duitse professor die de link heeft gevonden tussen az en trombose en een behandeling heeft geschreven:
Even iets om rekening mee te houden wat betreft vaccinatie met AZ, ben je onder de 60 en krijg je na 4 tot 16 dagen last van zware hoofdpijn die ook met pijnstilling niet weg gaat zsm naar huisarts, krijg je daarnaast ook nog andere symptomen zoals raar gevoel in ledematen, slechtere spraak of zicht, direct naar spoedeisende hulp. Ondanks dat het vaccin door de Ema als zo veilig mogelijk word beoordeeld , er is toch een verband tussen hersentrombose en az. Zeer, echt zeer zeldzaam en te behandelen maar je kunt het beter weten dan denken dat je migraine hebt. Dit geldt voor mannen en vrouwen.

Als je het van de eerste prik niet hebt gekregen, loop je dan nog steeds risico bij de 2e prik?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:46

bigone schreef:

Mooi heb 12 dagen in de maand zware hoofdpijn...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:57

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:
Oostenrijk gaat vanaf april met Sputnik inenten trouwens. Ben benieuwd hoe daar de resultaten gaan zijn.

Daar ben ik ook benieuwd naar :D
Heeft Oostenrijk de Sputnik dan in snelprocedure goedgekeurd ondertussen ?

Dat neem ik aan, stond er niet bij. Wel dat ze er iets van 1 miljoen gekocht hadden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:02

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Als je het van de eerste prik niet hebt gekregen, loop je dan nog steeds risico bij de 2e prik?

Geen idee maar dat lijkt me niet logisch. Deze aandoening die echt extreem zeldzaam is komt voor bij de eerste vaccinatie , wanneer je immuunsysteem niet op de eerste reageert met deze symptomen zal het dat bij de tweede ook niet doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 17:09

Ik zou met zulke dingen gewoon niet zo stellig zijn. Niemand die het weet op dit moment.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:00

bigone schreef:
elnienjo schreef:

Geen idee maar dat lijkt me niet logisch. Deze aandoening die echt extreem zeldzaam is komt voor bij de eerste vaccinatie , wanneer je immuunsysteem niet op de eerste reageert met deze symptomen zal het dat bij de tweede ook niet doen.

Is het verband al definitief aangetoond dan?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:05

Dit gaat hier ook weer niet de goede richting uit :7

Citaat:
Maar liefst 98 procent van alle bedden op intensieve zorg ligt vol in België. Het gaat dan om zowel covid- als niet-covidpatiënten. Momenteel hebben 738 covidpatiënten intensieve verzorging nodig, maar dat cijfer stijgt nog elke dag. Daarom werd besloten om op te schalen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:08

IMANDRA schreef:
bigone schreef:

Er is waarschijnlijk een verband ja

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:44

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:26

secricible schreef:
IMANDRA schreef:

Er is waarschijnlijk een verband ja

Thanks! Nu ik het teruglees kwam mijn vraag heel beschuldigd over maar bedoelde het oprecht als vraag haha :)) sorry

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:41

Ik hoorde vandaag op het nieuws dat er nu voornamelijk veel 70 plussers zijn besmet.
Hoe kan dit aangezien ze volop bezig zijn toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:42

purny schreef:
Ik hoorde vandaag op het nieuws dat er nu voornamelijk veel 70 plussers zijn besmet.

Ja en ik dacht dat die zich allemaal opsloten in huis? Wie besmet ze dan?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:45

Suzanne F. schreef:
purny schreef:

Ja en ik dacht dat die zich allemaal opsloten in huis? Wie besmet ze dan?

Kinderen, kleinkinderen, de mensen in de supermarkt? Wie zal het zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:51

70 + ers zijn vaak grootouders en waar worden nu veel asymptomatische besmettingen gevonden of Corona met alleen een drup aan de neus? De kinderen en kleinkinderen en een Drentse arts gaf al aan dat die groep ouderen toch de kids en kleinkids blijf zien .

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:56

Ik heb zat kinderen in de klas die nog bij opa en opa op bezoek gaan. Of overgroot opa en oma. Verjaardagen gaan ook gewoon weer door.

Mijn ouders zijn 70+ Vinden het heel lastig om afstand te houden van mij die ene keer in de week dat ik langs kom maar moet. Denk ook zeker dat er zat leerkrachten zijn die die afstand minder toepassen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:58

Ik vond het gewoon een beetje raar aangezien er volop gevaccineerd wordt onder die groep. Mag toch wel?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:02

purny schreef:
Ik vond het gewoon een beetje raar aangezien er volop gevaccineerd wordt onder die groep. Mag toch wel?

In Friesland echt nog rustig wbt afspraken vaccins. Mijn moeder heeft een longziekte maar nog geen oproep gehad. 71 jaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:10

De groep 75 tot 79 zijn ze net mee begonnen schoonzus half april de eerste en de groep 70 tot 74 staan gepland vanaf begin april , dus die zullen komende weken de brief krijgen. En dan ben je nog niet veilig direct na vaccinatie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:11

Mijn moeder 74, hart patiënt, mag volgende week. Brabant

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:25

Ok bedankt voor de uitleg

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:44

purny schreef:

Nee hoor, ze beginnen daar nu net mee. Eerst de groep van 75-80 en die zijn nu net opgeroepen.

Edit: zegt spuit 11 -O-