Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:39

Foaly schreef:
'Is het niet ontzettend zwaar om je te realiseren dat je queer bent, als kind van een dominee'?

Nee. Ga weg. Ik ben al meer dan tien jaar uit huis, ik had inmiddels wel gehoopt om van die vooroordelen over domineesgezinnen en domineeskinderen af te zijn _-:(
Ik zou die mensen gewoon vragen of het niet ontzettend waar is om zich te realiseren dat ze ontzettend onbeschoft zijn door zo'n vraag te stellen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:56

Ik kan het me ergens voorstellen dat je het vraagt omdat je wilt weten hoe zwaar het was zodat je die persoon een knuffel kunt geven.
Maar dit klinkt meer als: 'je voldoet niet aan de verwachtingen van je familie'.
En dat is zo *:@%(?! . Vraag het niet als je over het antwoord zo'n cru oordeel velt.

Blijf en ben gewoon wie je bent :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:07

Dat iemand op stage de heup heeft gebroken -O- was een apart dagje

Wel een examen gehaald omtrent crisissituatie en complimenten dat ik zo rustig bleef en alles goed oppakte daar heel blij mee maar voelt wel beetje dubbel. En vooral heel sneu voor de betrokkenen!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:10

MarcoBorsato schreef:
marley93 schreef:
'Zwangerschaps fotoshoot' van dieren. Ik kan er niks aan doen, ik vind het vréselijk. En dat Pinterest het dan op mijn prikbord flikkert. Wat doe ik dan fout?

Denk niet dat pinterest dat met obset doet.

_O-

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:20

Aan dat ik geen tijdsmanagementskills heb, en daardoor zo ongeveer nog 1 dag heb om 2 examens (biologie en chemie) te leren, en daarna een halve dag voor engels en geschiedenis...

Waarom. Waarom begin ik nooit eerder dan een dag op voorhand :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:23

Kookaburra schreef:
Ik kan het me ergens voorstellen dat je het vraagt omdat je wilt weten hoe zwaar het was zodat je die persoon een knuffel kunt geven.
Maar dit klinkt meer als: 'je voldoet niet aan de verwachtingen van je familie'.
En dat is zo *:@%(?! . Vraag het niet als je over het antwoord zo'n cru oordeel velt.

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken en niet voor Foaly, maar ik vind de vraag "is het niet zwaar ...?" of "hoe zwaar is het ...?" in alle situaties ongepast, aangezien er al een aanname in de vraag zit, namelijk dat het niet geaccepteerd wordt. En mocht de verstandhouding met mijn gesprekspartner dusdanig zijn dat ik op een knuffel zit te wachten, dan staan die mensen zo dicht bij me dat ze al weten hoe de vork in de steel zit zonder dat ze daar nog naar moeten vragen. Een vraag als "is het niet zwaar?" komt meestal van mensen die er geen klap mee te maken hebben, maar gewoon hun neus in zaken willen steken die hen niet aangaan.

Wat overigens geen kritiek op jou is hoor, want ik vind jouw bericht vooral heel lief! :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:26

_San87_ schreef:
Marcella schreef:
Vanmiddag buurvrouw op de moestuin die haar kinderen niet bij zich hou. En dan nog zeggen wat ik op hun tuin doe. Joh misschien omdat het bij mijn tuin hoor 8)7

Is jouw toetsenbord kapot?

Nee maar moe en k*t kinderen die mijn spullen liepen te slopen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:01

Mkango schreef:
Kookaburra schreef:

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken en niet voor Foaly, maar ik vind de vraag "is het niet zwaar ...?" of "hoe zwaar is het ...?" in alle situaties ongepast, aangezien er al een aanname in de vraag zit, namelijk dat het niet geaccepteerd wordt. En mocht de verstandhouding met mijn gesprekspartner dusdanig zijn dat ik op een knuffel zit te wachten, dan staan die mensen zo dicht bij me dat ze al weten hoe de vork in de steel zit zonder dat ze daar nog naar moeten vragen. Een vraag als "is het niet zwaar?" komt meestal van mensen die er geen klap mee te maken hebben, maar gewoon hun neus in zaken willen steken die hen niet aangaan.

Wat overigens geen kritiek op jou is hoor, want ik vind jouw bericht vooral heel lief! :)

Ik snap dat het een gevoelige vraag kan zijn. Maar het is uiteindelijk toch gewoon een vraag waar je NEE op kunt antwoorden?

Ik vind het vervelend om in een samenleving te zitten waarin we niks meer aan elkaar kunnen vragen. Ik ben sociaal ook niet heel handig en zou zoiets best kunnen vragen. Omdat kerk en geaardheid niet altijd even vreedzaam samenleven, althans dat is het beeld. Help dan de onwetenden wetend te worden door gewoon vragen te beantwoorden.
En nee, dat moet niet, als je dat niet wilt, dan doe je het gewoon niet.
Dus ik snap de ergernis er over wel, ik vind alleen de reacties er op eng.
Wat nou als ik iets vraag wat gevoelig ligt en dan heel begrijpend Nederland over me heenvalt?
Dat is iets wat me al langer dwars zit

Loeky01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:09

Gisteren van paard gevallen. Alleen m’n nagel los getrokken van het nagel bed, verder nergens last van. Maar verdorie wat doet die vinger zeer.

Oh en de discriminatie op m’n werk en neerbuigendheid naar nieuw personeel. Mijn hemel. Ik heb me vandaag kapot geschaamd om Nederlander te zijn ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:14

Loeky01 schreef:
Gisteren van paard gevallen. Alleen m’n nagel los getrokken van het nagel bed, verder nergens last van. Maar verdorie wat doet die vinger zeer.

Beetje kaas erop schijnt te helpen :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:25

Niobe schreef:
Ik snap dat het een gevoelige vraag kan zijn. Maar het is uiteindelijk toch gewoon een vraag waar je NEE op kunt antwoorden?

Ik vind het vervelend om in een samenleving te zitten waarin we niks meer aan elkaar kunnen vragen. Ik ben sociaal ook niet heel handig en zou zoiets best kunnen vragen. Omdat kerk en geaardheid niet altijd even vreedzaam samenleven, althans dat is het beeld. Help dan de onwetenden wetend te worden door gewoon vragen te beantwoorden.
Wat nou als ik iets vraag wat gevoelig ligt en dan heel begrijpend Nederland over me heenvalt?
Maar vergeet niet dat je niet de enige bent die dit soort vragen stelt en op een gegeven moment wordt dat gewoon doodvermoeiend als het mensen zijn die er eigenlijk niets mee te maken hebben, en vooral dat laatste is een belangrijk punt. Ben je erover in gesprek met iemand, komt het ter sprake en vraag je dan hoe iemands familie reageerde, dan is het alweer heel anders imo en als je dan wat sociaal onhandig bent, ook dikke prima, want dat ben ik ook. :D Het is wat dat aangaat een beetje hetzelfde als de vragen en opmerkingen over het niet krijgen van kinderen van mensen die er geen donder mee te maken hebben: vaak (maar dus niet altijd) gaat het niet eens om interesse, maar verpakken mensen eigenlijk hun eigen mening of aannames als vraag.

Het is ook lastig omschrijven zo droogjes in tekst, want ik ben IRL ook helemaal niet lichtgeraakt als iemand oprecht geïnteresseerd is, maar op een gegeven moment ben je er wel klaar mee dat mensen die nog op het randje van vreemde en verre kennis staan, denken dat ze gewoon maar naar allerlei gevoelige informatie mogen vissen omdat je toevallig niet in het heteronormatieve plaatje past, daarbij het liefst ook nog allemaal aannames doen en die eventuele "nee" ook niet accepteren, zelfs niet als het om gevoelige kwesties gaat. Het is dan meer een soort aapjes kijken dan dat ze je echt willen steunen of iets willen bijleren en dat is gewoon niet chill. :D

Dat gebeurt vaker dan je denkt. Niet alleen over hoe je familie erop reageert, maar ook stomme dingen als "hoe komt het dat je zo geworden bent?" tot behoorlijk creepy dingen of mensen die ongevraagd hun goedkeuring gaan geven, "je mag van mij zijn wie je bent." Nou, thanks, Herman, hoef ik mezelf vanavond niet op te knopen omdat jij het er niet mee eens bent dat ik gay ben. Dat is alweer één geruststelling :')

Maar jij mag alles vragen. :knuffel: :D

MarcoBorsato schreef:
Loeky01 schreef:

Verse buffelmozzarella. :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:35

[code][/code]
Mkango schreef:
Niobe schreef:

Maar vergeet niet dat je niet de enige bent die dit soort vragen stelt en op een gegeven moment wordt dat gewoon doodvermoeiend als het mensen zijn die er eigenlijk niets mee te maken hebben, en vooral dat laatste is een belangrijk punt. Ben je erover in gesprek met iemand, komt het ter sprake en vraag je dan hoe iemands familie reageerde, dan is het alweer heel anders imo en als je dan wat sociaal onhandig bent, ook dikke prima, want dat ben ik ook. :D Het is wat dat aangaat een beetje hetzelfde als de vragen en opmerkingen over het niet krijgen van kinderen van mensen die er geen donder mee te maken hebben: vaak (maar dus niet altijd) gaat het niet eens om interesse, maar verpakken mensen eigenlijk hun eigen mening of aannames als vraag.

Het is ook lastig omschrijven zo droogjes in tekst, want ik ben IRL ook helemaal niet lichtgeraakt als iemand oprecht geïnteresseerd is, maar op een gegeven moment ben je er wel klaar mee dat mensen die nog op het randje van vreemde en verre kennis staan, denken dat ze gewoon maar naar allerlei gevoelige informatie mogen vissen omdat je toevallig niet in het heteronormatieve plaatje past, daarbij het liefst ook nog allemaal aannames doen en die eventuele "nee" ook niet accepteren, zelfs niet als het om gevoelige kwesties gaat. Het is dan meer een soort aapjes kijken dan dat ze je echt willen steunen of iets willen bijleren en dat is gewoon niet chill. :D

Dat gebeurt vaker dan je denkt. Niet alleen over hoe je familie erop reageert, maar ook stomme dingen als "hoe komt het dat je zo geworden bent?" tot behoorlijk creepy dingen of mensen die ongevraagd hun goedkeuring gaan geven, "je mag van mij zijn wie je bent." Nou, thanks, Herman, hoef ik mezelf vanavond niet op te knopen omdat jij het er niet mee eens bent dat ik gay ben. Dat is alweer één geruststelling :')

Maar jij mag alles vragen. :knuffel: :D

Oh ja, ik ging er eigenlijk al van uit dat het dan zou gaan om een vraag midden in een gesprek -O- zo tactisch ben ik tegenwoordig ook weer wel.

Ik moet ook wel even zeggen dat ik nu ook nogal impulsief reageerde en mezelf dan maar half uitleg := komt namelijk doordat ik mijn hele leven gewerkt heb aan het kunnen communiceren met mensen zonder extreem verlegen te zijn, uit angst dat ik domme vragen stel.
Van daaruit ben ik juist (naar mijn idee) “domme” vragen gaan stellen aan mensen en mijn ervaring is juist dat daar best leuk op gereageerd kan worden en is die extreme verlegenheid uiteindelijk verdwenen.
Dan heb ik het trouwens niet over vragen die voor de hand liggen en ook niet helemaal random ofzo, dat ook weer niet. En altijd uit pure interesse ook.
Daarom word ik een beetje angstig als die “tactiek” weerstand krijgt, omdat het mij zo goed geholpen heeft en ik bang ben weer zo’n stom muisje te worden.

Maar bedankt voor de uitleg, ik snap het verschil nu! En ik begrijp het helemaal.
Kan het me ook wel indenken, want die geheime agenda’s bij het vragen naar mijn kinderloze bestaan herken ik eigenlijk ook wel.

En “bedankt Herman” _O-
En dankjewel :knuffel:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:37

MarcoBorsato schreef:
Loeky01 schreef:

Gelukkig gaat het om vingers en niet tenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:53

No worries, ik snap je gevoel heel goed nav mijn post! Die was misschien ook iets te impulsief en zwart/wit geschreven.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:58

Mkango schreef:
No worries, ik snap je gevoel heel goed nav mijn post! Die was misschien ook iets te impulsief en zwart/wit geschreven.

Ga je mee kaas eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 02:03

Niobe schreef:
Mkango schreef:

Ga je mee kaas eten?

Met jou altijd!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:50

Niobe schreef:
Mkango schreef:
Ga je mee kaas eten?

Met jou altijd!

Oké sluit mij maar buiten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:51

MarcoBorsato schreef:
Niobe schreef:

Met jou altijd!

Dat doen ze vast eksprez

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:52

:= :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:55

MarcoBorsato schreef:
Mkango schreef:
Met jou altijd!

De kaas is altijd groener aan de overkant he

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:04

Telpeva...

Iewwwww :x

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:46

De kuiken haan die vanmorgen vroeg begon te kukkelen. Die gaat echt hard af op vroeg slacht. :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:04

Mijn oma (90 jaar) was 2 weken geleden flink in huis gevallen. Ze heeft een alarmknop, maar die bellen de eerste op de lijst. Dat is 1 van haar dochters. Die aas aan het werk, als begrafenisondernemer. Dus werd haar andere dochter gebeld. Die moest een half uur rijden. Eindelijk opgehesen. Oma goed geschrokken (is echt niet de eerste x dat ze valt). En er heilig van overtuigd dat ze misschien toch naar een bejaardentehuis moet. Wij allemaal blij (en echt niet omdat we haar willen wegstoppen, maar gewoon voor onze eigen gemoedsrust. Ze slaapt boven, en doet behalve koken niks meer zelf (geen boodschappen, geen schoonmaakn, niet meer wassen, enz.)).

Nu, puntje bij paaltje; nee ik ga echt niet verhuuzen hoor! :n

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:30

Niobe schreef:
Oh ja, ik ging er eigenlijk al van uit dat het dan zou gaan om een vraag midden in een gesprek -O- zo tactisch ben ik tegenwoordig ook weer wel.

Ik moet ook wel even zeggen dat ik nu ook nogal impulsief reageerde en mezelf dan maar half uitleg := komt namelijk doordat ik mijn hele leven gewerkt heb aan het kunnen communiceren met mensen zonder extreem verlegen te zijn, uit angst dat ik domme vragen stel.
Van daaruit ben ik juist (naar mijn idee) “domme” vragen gaan stellen aan mensen en mijn ervaring is juist dat daar best leuk op gereageerd kan worden en is die extreme verlegenheid uiteindelijk verdwenen.
Dan heb ik het trouwens niet over vragen die voor de hand liggen en ook niet helemaal random ofzo, dat ook weer niet. En altijd uit pure interesse ook.
Daarom word ik een beetje angstig als die “tactiek” weerstand krijgt, omdat het mij zo goed geholpen heeft en ik bang ben weer zo’n stom muisje te worden.

Maar bedankt voor de uitleg, ik snap het verschil nu! En ik begrijp het helemaal.
Kan het me ook wel indenken, want die geheime agenda’s bij het vragen naar mijn kinderloze bestaan herken ik eigenlijk ook wel.

En “bedankt Herman” _O-
En dankjewel :knuffel:

Nou ja precies hoe Mkango het uitlegt inderdaad. Ga je met me in gesprek en ken ik je redelijk tot goed, dan wil ik met alle liefde antwoord geven op je vragen, ook al heb ik ze al honderd keer gehoord. Maar dit was een oud-klasgenoot van de middelbare school die ik tien jaar niet gezien heb, en die uit het houtwerk kwam gekropen omdat ze had gezien dat ik mn naam had veranderd. Ja, dan ben ik toch iets sneller geirriteerd als je dan dit soort vragen gaat stellen :+

MB, helpt kaas ook tegen menstruatiekramp? En zo ja, wat voor kaas?

iirssjjee, sterkte. Oude mensen zijn soms zo verdomde eigenwijs :knuffel:

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:02

Slapen, maar nooit eens lekker uitgerust en energiek wakker worden :O