Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:23

SM = social media, denk ik?

purny

SinneJ schreef:
Schijtmensen?

Ah...

secricible

Schoonmoeder dacht ik :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:25

Ik kreeg een setje toegestuurd door mijn werkgever met zijn logo er op :+

Voor mij veranderd er echt letterlijk niks. Ik ging al amper naar winkels. Boodschappen komen aan de deur. Afspraken maakte ik amper.

Enige wat er anders gaat worden is dat mijn zus waarschijnlijk ook weer terug thuis gaat werken en daarom hoogstwaarschijnlijk weer bij mij komt wonen tijdelijk.

Maar inderdaad, bereid je maar weer voor op de golf van negatief gezeur....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:25

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:27

Ergens toch wel logisch. Mensen zijn er zo klaar mee en dan is dit weer even een tikkie die verwerkt moet worden. Ik vind het nu ook allemaal weer even oliebol. Maar morgen is die emotie wel gezakt.

Is er al een show je mondkapjetopic ter inspiratie?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:27

MoniqueT schreef:
Precies, wat een gezeik zeg. Wij dragen hier al maanden mondkapjes, ook toen het dik 35 graden was. Is dat fijn? Nee. Is het verplicht? Ja. Dus doen we het.

Staat een doos met wegwerpkapjes in de auto en ik heb er een paar in mijn tas. Simpel als wat. En altijd he? Overal, op straat, niet alleen in winkels.

Hier hetzelfde

Afbeelding

En kleinkind heeft een mooie gemaakt met neus inkeping. Zit zooo tof,nog geen foto van gemaakt. Ik heb tig stoffen en elk ingepakt in plastic zakje in mijn tas.
Ik laat ze meestal in de auto liggen na gebruik want dan schijnt de zon, wordt kapje super warm en na een week zijn de microben wel dood.

Het probleem is dat er een keuze is waardoor mensen het niet dragen. Wij hebben net als Moniek al maanden geen keuze. In de kapjes zit ook tussen de 2 stofjes een papieren zakdoekje.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-09-20 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:28

capopjekop schreef:

Wel een leuk plan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:28

mvdende schreef:
Ik wel en ik weet dat er nu al minimaal 3 mensen zitten te morren....

Ken genoeg mensen die liever dan maar helemaal niet naar een winkel/ supermarkt gaan ipv dat ze een mondkapje moeten dragen.

Nu ga je ook het probleem krijgen dat je bij de éne winkel wél en de andere geen mondkapje op moet, en dat je dus ten alle tijden zn k*t ding in je broekzak/ handtas moet hebben zitten.

Was heel blij na mijn vakantie in België dat je zonder nadenken gewoon alle winkels weer in kon zonder mondkapje. Tis gewoon ruk om 24/7 zn mondkapje bij je te moeten dragen. Want wat als je onderweg even ongepland boodschapje wil doen.

Loop toch eens niet zo ontiegelijk te zeiken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:29

capopjekop schreef:
Ergens toch wel logisch. Mensen zijn er zo klaar mee en dan is dit weer even een tikkie die verwerkt moet worden. Ik vind het nu ook allemaal weer even oliebol. Maar morgen is die emotie wel gezakt.

Er is wel een mondkapjestopic, maar daar werd er volgens mij ook voornamelijk tegen het idee aan geschopt :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:29

Ineke2 schreef:
Mjah ik ga starten met een opleiding en moet in elk geval de eerste 2 lesdagen naar Amsterdam. Daar ben ik sowieso niet blij mee als Rotterdammer -O-
Maar nu helemaal niet... Alleen heb ik weinig keuze nu. Ja niet gaan, maar dan mis ik belangrijke lessen...

Wat is het mooiste van Amsterdam?
De trein terug naar Rotterdam.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:30

Pien, denk om de schimmels, die gaan niet perse dood hoor. Daar kun je wel luchtweg irritatie van krijgen als je ze enkel verhit en niet routinematig wast.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:31

Ik heb ook hippe, met bloemetjes. Ik vind het prima om er 1 op te hebben in de winkel. Ik snap die hele hype niet van sommige mensen om echt overal tegenaan te schoppen. Vermoeiend leven lijkt me dat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:32

Destination schreef:

Dit ja haha. Dacht dat het een algemene afkorting was. Excuus.

Een mondkapjestopic lijkt me erg leuk!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:32

Ik heb panterprint hydrofiel speciaal op maat gemaakt

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:34

Ik heb trouwens ook leuke bij Etsy gezien. Van Friends :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:34

ingedebruijn schreef:
Destination schreef:

Dit ja haha. Dacht dat het een algemene afkorting was. Excuus.

Een mondkapjestopic lijkt me erg leuk!

Bedankt voor de opheldering!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:35

Cookies schreef:
Ik heb ook hippe, met bloemetjes. Ik vind het prima om er 1 op te hebben in de winkel. Ik snap die hele hype niet van sommige mensen om echt overal tegenaan te schoppen. Vermoeiend leven lijkt me dat.

Je kunt er maar beter het beste van maken.

Straks een met een bandada op op buitenrit net als in een Western.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:36

Voor mij verandert er nu nog niks. Ik kom al vanaf maart niet in winkels. We kregen al nooit bezoek, gaan nooit op bezoek. Mijn man ziet alleen z’n zoon en kleinkinderen niet meer.

Als mondkapjes buiten verplicht worden, skip ik mijn rondje fietsen wel. Ik heb het al benauwd genoeg zonder zo’n ding op m’n snuit. Hoe leuk ze ook zijn

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:37

Laatst een pak van 50 stuks gekocht voor €1,83.

Gewoon, bij Ali. Ik heb er voorlopig dus nog zat :')

Slinger wel zo’n snotvanger om de smoel. We doen het er maar weer mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:37

Wat een geklaag , het is voorlopig voor drie weken. In het voorjaar gingen de maatregelen per maand en werden steeds verlengd .
Dus ik hoop dat het dubbeltje( kwartje zijn ze niet waard ) bij de mensen die laks met de regels zijn eindelijk eens valt. Kunnen we over drie weken weer versoepelen .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:38

Morrie schreef:
Als mondkapjes buiten verplicht worden, skip ik mijn rondje fietsen wel. Ik heb het al benauwd genoeg zonder zo’n ding op m’n snuit. Hoe leuk ze ook zijn

Gelukkig is er dan nog de bandada.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:38

safina schreef:
Bo_Y schreef:
Op vakantie gaan is het probleem niet, als je maar voorzichtig doet. Thuis kan je door de regels te negeren ook corona oplopen.

En je kunt ook zonder de regels op te volgen corona oplopen. Kans is een stuk kleiner, maar het kan wel.

Soms lijkt het wel een beetje alsof iedereen die positief is gezien wordt als iemand die de regels genegeerd heeft. Ik ben voorzichtig en erg van de regels, maar kan vandaag of morgen ook positief zijn. Door mijn huisgenoot, in het OV, door mijn tandarts die niet wist dat hij het had, door de kapster, door een slecht geventileerde ruimte en iemand met hoge viral load daarin, door bloody pech...

Je hebt helemaal gelijk uiteraard, maar ik denk als ik dit lees "oh dat doe jij nog allemaal...!" Wij gaan hier niet naar de kapper en niet naar de tandarts en stappen niet in het OV. Ook kom ik niet binnen met anderen, alleen in de supermarkt waar ik zo gauw mogelijk weer uit ben.
Begrijp dat het voor iedereen anders ligt hoor. Was alleen even een eye opener ;)

Mondkapjes dragen wij hier al maanden zodra we ergens naar binnen gaan. Iets met Duitse invloed ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:42

Loretta schreef:
De laatste trein naar Rotterdam met een mondkapje op LOL

Ik snap hem niet echt geloof ik, want mondkapje moet sowieso in de trein :')
Dat moest al voor de extra maatregelen. Leuk is anders, maar dat is geen probleem.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:42

mvdende schreef:
Ik wel en ik weet dat er nu al minimaal 3 mensen zitten te morren....

Ken genoeg mensen die liever dan maar helemaal niet naar een winkel/ supermarkt gaan ipv dat ze een mondkapje moeten dragen.

Nu ga je ook het probleem krijgen dat je bij de éne winkel wél en de andere geen mondkapje op moet, en dat je dus ten alle tijden zn k*t ding in je broekzak/ handtas moet hebben zitten.

Was heel blij na mijn vakantie in België dat je zonder nadenken gewoon alle winkels weer in kon zonder mondkapje. Tis gewoon ruk om 24/7 zn mondkapje bij je te moeten dragen. Want wat als je onderweg even ongepland boodschapje wil doen.

:(:) Wat heb jij toch een zwaar leven...