Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Precies, wat een gezeik zeg. Wij dragen hier al maanden mondkapjes, ook toen het dik 35 graden was. Is dat fijn? Nee. Is het verplicht? Ja. Dus doen we het.
Staat een doos met wegwerpkapjes in de auto en ik heb er een paar in mijn tas. Simpel als wat. En altijd he? Overal, op straat, niet alleen in winkels.
mvdende schreef:Ik wel en ik weet dat er nu al minimaal 3 mensen zitten te morren....
Ken genoeg mensen die liever dan maar helemaal niet naar een winkel/ supermarkt gaan ipv dat ze een mondkapje moeten dragen.
Nu ga je ook het probleem krijgen dat je bij de éne winkel wél en de andere geen mondkapje op moet, en dat je dus ten alle tijden zn k*t ding in je broekzak/ handtas moet hebben zitten.
Was heel blij na mijn vakantie in België dat je zonder nadenken gewoon alle winkels weer in kon zonder mondkapje. Tis gewoon ruk om 24/7 zn mondkapje bij je te moeten dragen. Want wat als je onderweg even ongepland boodschapje wil doen.
capopjekop schreef:Ergens toch wel logisch. Mensen zijn er zo klaar mee en dan is dit weer even een tikkie die verwerkt moet worden. Ik vind het nu ook allemaal weer even oliebol. Maar morgen is die emotie wel gezakt.
Is er al een show je mondkapjetopic ter inspiratie?
Ineke2 schreef:Mjah ik ga starten met een opleiding en moet in elk geval de eerste 2 lesdagen naar Amsterdam. Daar ben ik sowieso niet blij mee als Rotterdammer![]()
Maar nu helemaal niet... Alleen heb ik weinig keuze nu. Ja niet gaan, maar dan mis ik belangrijke lessen...
Cookies schreef:Ik heb ook hippe, met bloemetjes. Ik vind het prima om er 1 op te hebben in de winkel. Ik snap die hele hype niet van sommige mensen om echt overal tegenaan te schoppen. Vermoeiend leven lijkt me dat.
safina schreef:Bo_Y schreef:Op vakantie gaan is het probleem niet, als je maar voorzichtig doet. Thuis kan je door de regels te negeren ook corona oplopen.
En je kunt ook zonder de regels op te volgen corona oplopen. Kans is een stuk kleiner, maar het kan wel.
Soms lijkt het wel een beetje alsof iedereen die positief is gezien wordt als iemand die de regels genegeerd heeft. Ik ben voorzichtig en erg van de regels, maar kan vandaag of morgen ook positief zijn. Door mijn huisgenoot, in het OV, door mijn tandarts die niet wist dat hij het had, door de kapster, door een slecht geventileerde ruimte en iemand met hoge viral load daarin, door bloody pech...
mvdende schreef:Ik wel en ik weet dat er nu al minimaal 3 mensen zitten te morren....
Ken genoeg mensen die liever dan maar helemaal niet naar een winkel/ supermarkt gaan ipv dat ze een mondkapje moeten dragen.
Nu ga je ook het probleem krijgen dat je bij de éne winkel wél en de andere geen mondkapje op moet, en dat je dus ten alle tijden zn k*t ding in je broekzak/ handtas moet hebben zitten.
Was heel blij na mijn vakantie in België dat je zonder nadenken gewoon alle winkels weer in kon zonder mondkapje. Tis gewoon ruk om 24/7 zn mondkapje bij je te moeten dragen. Want wat als je onderweg even ongepland boodschapje wil doen.