Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:12

Het is ook gewoon meer, ik hoor iedereen om me heen al '1 juni gaan we naar het terras' dus ik verwacht wel echt zieke rijen :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:15

sureido schreef:
Het is ook gewoon meer, ik hoor iedereen om me heen al '1 juni gaan we naar het terras' dus ik verwacht wel echt zieke rijen :+

Dat gaan wij ook niet doen.
Maar wij hebben in juni vakantie. Onze vakantie wordt geannuleerd en als in Nederland wat terrassen open zijn, vind ik het wel fijn om ergens iets te drinken of eten. Dan heb ik nog een beetje vakantiegevoel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:22

Mijn ouders hebben 20 mei vakantie. Hopen dus dat dan de terrasjes al open mogen.

Voor mezelf is het gewoon fijn om niet teveel te moeten nadenken.

Bij de Intratuin "gewoon" even een broodje kunnen eten enz.

Ik doe het dan ook maar af en toe. Misschien 2x per maand en ik geef nooit meer uit dan €10, zeker als ik alleen ben.

De enkele keer dat ik met vrienden op een terrasje zit ofzo, dan geef ik wel meer uit. Maar alsnog geen €30 voor een lunch ofzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:23

Kom allemaal maar, ik ga wel extra werken. Heb ik wel nodig. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:27

Mijn vakantie is weer voorbij en ik heb wel een bezoekje aan de dierentuin gemist of een dagje uitwaaien op het strand.
Voor ondernemers zou het fijn zijn als ze op een bepaalde manier de zaak open kunnen doen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:29

Campagne voor een nieuw begin:
Volgens de Triodos bank zitten er weeffouten in de huidige economie. die put de aarde uit en verdeelt welvaart oneerlijk. Dat wordt nu pijnlijk zichtbaar. Als alles verandert, leer je wat echt van waarde is. Dat zijn de waarden waar onze economie om zou moeten draaien. Daarom lanceert Triodos Bank een nieuwe campagne waarin de bank haar missie koppelt aan de tijdsgeest.

Missie Triodos Bank
Onze missie is om het geld van onze klanten te laten werken aan positieve maatschappelijke, ecologische en culturele veranderingen.
Geen happy few ten koste van velen; geen vervuiling ten koste van de toekomstige generaties , volgens het motto "volg je hart en gebruik je verstand".

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:34

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:37

sureido schreef:
Mocht 1 juni de terrassen echt open gaan denk ik dat ze wel echt met reserveringen moeten werken want ik gok zomaar dat zowat half Nederland snakt naar een terrasje..

Als de terrassen 1 juni opengaan, ga ik met een grote boog om alle terrassen heen. Ik schenk thuis wel een drankje in.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:45

rien10 schreef:
sureido schreef:
Mocht 1 juni de terrassen echt open gaan denk ik dat ze wel echt met reserveringen moeten werken want ik gok zomaar dat zowat half Nederland snakt naar een terrasje..

Als de terrassen 1 juni opengaan, ga ik met een grote boog om alle terrassen heen. Ik schenk thuis wel een drankje in.

Ik weet het eerlijk gezegd niet.
Restaurant in de buurt heeft sowieso al ruim terras, op zondagochtend deden we daar weleens kopje koffie. Man op skeelers. Ik op de fiets.
Mijn vader legde daar op zijn fietstochtje weleens aan.

Als ze parkeerplek voor ook inrichten als terras kunnen ze wel 3 meter tussen de tafels garanderen.

Ik vind de supermarkt veel spannender.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:51

Ik kom ook niet graag, en niet veel, in de supermarkt Tienus.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:53

Terrasjes deed ik eigenlijk al nooit, ik vind het veel te duur. Ik ga 2 X per jaar uit eten en dat vind ik wel echt een traktatie. Daar geniet ik echt van.
Kapper kom ik ook eigenlijk nooit. Laatste keer was meer dan anderhalf jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:57

Sheran schreef:
Haha, bedankt voor de uitleg :')
Ik heb zelf altijd een rugzakje mee met broodjes, drinken etc etc, ook toen de terrasjes nog open waren, en dan kun je ook heerlijk op een mooie locatie zitten onderweg. Maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat in mijn opvoeding zuinigheid een zeer grote rol speelde :').

Haha, ik ben ook zo hoor :'). Ik ga alleen naar een terras als mijn gezelschap graag naar een terras wil. Van mij hoeft het niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:58

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:00

Ik vind een keer niet koken ook heerlijk. Maar zo veel mensen om me heen niet altijd. Ik moet daar echt van bij komen. Ik laad alleen maar op als ik geregeld alleen in zijn. En dan echt alleen. Niet zoals nu met mijn gezin in huis. Of in het bos en dan veel andere wandelaars tegen komen. Ik hou van andere mensen, echt waar. Maar ik kan die andere mensen alleen goed hebben als dat andere stukje ook in balans is. En die balans mis ik nu. Je zou zeggen dat deze tijd heerlijk is voor introverte mensen. Maar dat is niet zo. De feestjes mis ik niet. Wel het echt alleen kunnen zijn. En het nabije contact met de mensen die ik graag om me heen heb, zoals naaste familie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:04

Sheran schreef:
Ik heb zelf altijd een rugzakje mee met broodjes, drinken etc etc, ook toen de terrasjes nog open waren, en dan kun je ook heerlijk op een mooie locatie zitten onderweg. Maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat in mijn opvoeding zuinigheid een zeer grote rol speelde :').

Hier ook. Toen ik in mijn studententijd met de trein een dagje wegging had ik gewoon broodjes en drinken bij me. En dook ik ergens de supermarkt in. Scheelde me ook nog in het geld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:13

purny schreef:
Sheran schreef:

Hier ook. Toen ik in mijn studententijd met de trein een dagje wegging had ik gewoon broodjes en drinken bij me. En dook ik ergens de supermarkt in. Scheelde me ook nog in het geld.

Dat deed ik ook in mijn studententijd en nog lang erna. Nu ik wat ouder ben en iets meer geld heb, vind ik een fijne stoel en wat meer comfort echt fijn.
OP de grond zitten in het park doe ik liever niet meer met dit lijf wat al 61 jaar naar volle tevredenheid mijn vriendin is.
Uitbatingen met oncomfortabele stoelen mijd ik ook als de pest. Doet pijn aan mijn rug.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:17

https://www.nzz.ch/mobilitaet/luftfahrt ... WRUrcfB4IE

De plexiglazen wanden of omgekeerde stoelen lijken me eigenlijk nog niet eens zo heel verkeerd. Ik heb zo'n hekel aan opgepropt in een vliegtuig zitten dat dit me echt heerlijk lijkt. Laat mij maar in mijn eigen coconnetje zitten :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:20

Ja dat lijkt me dus ook geweldig. Je hoort ook veel minder van andermans geluiden en ruikt minder andermans geuren. Lekker in je eigen ‘cabine’ zitten :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:25

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:27

tienus63 schreef:
En babootje en kinke gaat het met jullie goed naar omstandigheden?

Lief dat je het vraagt :)
Met ons gaat het goed, we doen alles langzaam aan met regelen. Gaan eerst kijken of er iemand van de kleinkinderen is die het huis zou willen kopen van opa, zo niet, dan gaat het tzt in de verkoop. De buurman is zo lief om de planten buiten water te geven en 1 van mijn schoonzussen doet dit binnen. Iedereen kan aangeven of er nog spullen zijn van emotionele waarde die men zou willen hebben eventueel. Er zijn echt honderden kaarten binnengekomen, bizar veel. Het is nog wel onwerkelijk als je het huis binnenloopt, iedereen was zo gewend aan 'goeien'dag, komt erin' :) En omdat al zijn spullen er nog zijn is het net of hij even weg is gegaan en zo weer terug komt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:27

Dat kan toch al zo vliegen? Business class. Betaal je meer voor, maar dan heb je daar toch allemaal geen last van? Reken maar dat je evenveel gaat betalen dan als business class nu als de vliegtuigen zo worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:28

:(:) kinke

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:28

Ik ben ook niet van terrasjes, dus als ze open gaan zul je mij er niet vinden. :))
Ben wel van het niet koken en lekker uit eten, helaas manlief niet. -O- Dus mag ik nog steeds (bijna) altijd koken (en wie zegt rolverdeling, manlief heeft ook genoeg te doen, en zorgt meestal wel dat ie rond etenstijd net een klusje heeft :') ).
In deze coronatijd hebben we wel 2 keer eten gehaald, locale ondernemers steunen (gelukkig werkte dat wel bij manlief *\o/* ), en dat ging ook verrassend goed.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:34

sureido schreef:
Dat kan toch al zo vliegen? Business class. Betaal je meer voor, maar dan heb je daar toch allemaal geen last van? Reken maar dat je evenveel gaat betalen dan als business class nu als de vliegtuigen zo worden.

Ik vlieg nu al vaak business vanwege de beenlengte van mijn vriend en geniet er zeker van, maar het zou fijn zijn als dit in de economy gebeurt. Hoef ik niet extra te betalen voor een beetje privacy als ik alleen vlieg :)) Als het de norm wordt, denk ik overigens niet dat de vluchten nu zoveel duurder worden. Ik denk eerder dat dat een gevolg is van de huidige situatie.

Kinke :(:)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:41

Janneke2 schreef:
Moord met politieke doelstelling: 'tsaar Poetin' wenst geen kritiek.

Hoeveel artsen (en ander medisch personeel) zouden er zijn in Rusland? Ik heb geen hoofd voor getallen maar denk minstens in de honderdduizenden. Hoeveel daarvan zullen kritiek hebben? Zelfs als het tien procent is, zou dat al een enorme massa criticasters zijn.

Kan me werkelijk niet voorstellen dat men daar niets anders aan zijn hoofd heeft. Er is trouwens ook gewoon een een overkoepelende artsenfederatie die de kritiek open en bloot heeft voorgelegd.

Het beeld van Poetin, die in een bijna leeg Kremlin doodvonnissen van dwarse zorgmedewerkers zit te tekenen, lijkt me helemaal vreemd.