Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:39

Die Youp van Hek is alweer thuis, ik denk niet dat hij er ooit grapjes over kan maken...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:40

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:49

Scum

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:53

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:58

Scum schreef:
Dit vind ik toch echt hartverscheurend
https://nos.nl/artikel/2328067-een-coll ... tierf.html

Stel je geliefde ligt daar, helemaal alleen en je mag er niet bij. Daar ga je toch kapot van?
Ook voor de verpleging.... ik zou het niet kunnen wat zij daar allemaal doen.

Pijnlijk |(

Het andere deel van haar verhaal vind ik minder slim. Als potentiële “superverspreider” (direct weekend met patiënten in een ziekenhuis, zie professor friedrich, Groningen) dan juist de boodschappen doen lijkt mij niet wenselijk. :7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:00

Gestrande Nederlanders kunnen met een eigen bijdrage terug naar huis vliegen. Binnen Europa voor 300 en buiten Europa 900
Zou het echt zoveel kosten?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:04

elnienjo schreef:
MoniqueT schreef:
Ik chat net met mijn schoondochter in Nederland. Werkt in de thuiszorg en heeft nu alle verschijnselen van corona, net als een aantal mensen uit hun vriendengroep. Mijn zoon had het vorige week en is inmiddels weer helemaal fit. Hebben ze corona gehad? Ja? Dan is hij inderdaad nu resistent en zij dus nadat ze dit uitziekt. Beiden zijn er niet heel ziek van.

Ze heeft een week vrij gekregen, nu er nog ruimte was op het werk, zodat ze volgende week hopelijk vol mee aan de bak kan. Hij is nu 72 uur klachtenvrij en weer aan het werk. Dit soort mensen kunnen we nu goed gebruiken.

Ik hoop alleen dat ze ondertussen geen anderen besmet hebben, zeker in haar werk.

Hoezo heeft ze vrij moeten nemen terwijl ze ziek is?

Verkeerd uitgelegd: ze is nu ziek gemeld, haar teamleider liet haar vorige week nog komen omdat ze koortsvrij was, ondanks keelpijn en hoofdpijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:05

purny schreef:
Gestrande Nederlanders kunnen met een eigen bijdrage terug naar huis vliegen. Binnen Europa voor 300 en buiten Europa 900

Dat lijkt me sowieso heel reëel. Ze hebben al een dikke week gehad om dit te regelen, ik volg zowel mensen die uit Amerika terug komen als uit Spanje. De meesten zijn al thuis. Alleen degenen die nu nog bedenken dat ze alsnog naar Nederland willen, gaan dik betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:08

Ik begreep (mail gehad van Sanquin) dat zij al het bloed (bepaalde voor hun risicogroepen uitgesloten) gaan testen op antistoffen. Normaal wordt bloed al getest, maar nu dus extra. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:09

Hanafubuki schreef:
Ik begreep (mail gehad van Sanquin) dat zij al het bloed (bepaalde voor hun risicogroepen uitgesloten) gaan testen op antistoffen. Normaal wordt bloed al getest, maar nu dus extra. :)

Klopt, maar dat is natuurlijk maar een handjevol mensen als je het op de hele bevolking bekijkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:13

MoniqueT schreef:
purny schreef:

Dat lijkt me sowieso heel reëel. Ze hebben al een dikke week gehad om dit te regelen, ik volg zowel mensen die uit Amerika terug komen als uit Spanje. De meesten zijn al thuis. Alleen degenen die nu nog bedenken dat ze alsnog naar Nederland willen, gaan dik betalen.

Nou sorry maar ik vind het wel een beetje heel veel geld.
Stel dat ze de mensen ophalen met een 787. Hier kunnen 344 mensen in.
344 maal 900 is 309.600 euro. Zou het dan echt zoveel kosten om een heel toestel te vullen en terug te laten komen?
Maar goed ik ben geen expert. Het is natuurlijk goed dat dit opgezet is

Anoniem

purny schreef:
MoniqueT schreef:

344 maal 900 is 309.600 euro. Zou het dan echt zoveel kosten om een heel toestel te vullen en terug te laten komen?

Nee, maar er zullen lang niet in alle gevallen 344 mensen in die vliegtuigen passen. En het kost wel flink wat om voor repatrieringsvluchten rechten aan te vragen om te mogen vliegen op vliegvelden die anders gesloten zouden zijn.

Babootje

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:15

Emmaa_ schreef:
Hanafubuki schreef:

Klopt, maar dat is natuurlijk maar een handjevol mensen als je het op de hele bevolking bekijkt.

Dat klopt, maar het is volgens mij ook vooral de bedoeling om onderzoek te doen naar immuniteit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:16

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:17

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6753354 ... nger-duren
Corendon schrapt alle vakanties tot 1 juni

#) Daar gaan een hoop vakantiebestemmingen aan onderdoor... denk aan oa de Griekse eilanden. arme mensen.. zijn ze net de stille winter uit,valt er geen droog brood te verdienen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:18

purny schreef:
MoniqueT schreef:

Ik vind het helemaal niet veel geld. Er is toch tijd genoeg geweest om terug te komen? De uitzonderingen daargelaten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:21

Maar als je het niet hebt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:23

Zit jij concreet in de problemen Purny? Zo ja, dan kan Bokt namelijk misschien meedenken, maar zo nee dan voegt het niet zoveel toe om te speculeren over situaties die eventueel mogelijk een probleem zouden kunnen zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:24

purny schreef:
Maar als je het niet hebt?

Dan zul je wat moeten regelen. Als je richting huis was gekomen toen er voor gewaarschuwd werd waren de kosten er nog niet.
Dit zijn keuzes die gemaakt zijn door de persoon zelf.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:25

purny schreef:

Ze mogen blij zijn dat ze de mogelijkheid krijgen om terug te komen }>
Nee, grapje natuurlijk.

Maar ze zijn in elk geval beter af hiermee dan sommige belgen. Zag vanmiddag op het journaal nog een interview met belgen in Gambia. Die zien de nederlanders en de duitsers vertrekken en zij krijgen nergens gehoor :7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:26

Shadow0 schreef:
Zit jij concreet in de problemen Purny? Zo ja, dan kan Bokt namelijk misschien meedenken, maar zo nee dan voegt het niet zoveel toe om te speculeren over situaties die eventueel mogelijk een probleem zouden kunnen zijn.

Nee ik niet. Ik ga gelukkig pas in december. Maar dat is wel iets waar ik aan denk voor anderen.
Ben benieuwd naar de persconferentie over een uurtje

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:28

purny schreef:
Shadow0 schreef:

Nee ik niet. Ik ga gelukkig pas in december. Maar dat is wel iets waar ik aan denk voor anderen.
Ben benieuwd naar de persconferentie over een uurtje

Tijd is al verschoven naar rond 19:00

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:29

bigone schreef:
Die 242 zijn mensen die zo ziek zijn dat ze behandelt moeten worden. Dat zal ic zijn ga ik van uit , niet dat ze geintubeerd moeten worden maar het ergste symptoom van Corona, zeer benauwd zal de voornaamste reden van opname zijn en die gevallen horen op de ic . Maar we zullen de aantallen nog wel terugvinden in de cijfers later op de dag.

Het is hier al gezegd maar ik doe het nog eens: het gaat zeker niet om alleen maar IC opnames. Het grootste deel wordt opgenomen op de afdeling interne of longgeneeskunde. Niet nog meer paniek zaaien dan nodig is aub :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:29

purny schreef:
MoniqueT schreef:

Je krijgt geen vliegtuig vol. Vorige week zat de vlucht uit New York bijvoorbeeld nog niet half vol.