Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tiwi1969 schreef:Volgens het Parool zijn het aantal IC opnames flink gedaald:
[ [url=m/Ll173q.png]Afbeelding[/url] ]
Complete artikel https://www.parool.nl/wereld/het-corona ... ~b0ff746f/
sureido schreef:tiwi1969 schreef:Volgens het Parool zijn het aantal IC opnames flink gedaald:
[ [url=m/Ll173q.png]Afbeelding[/url] ]
Complete artikel https://www.parool.nl/wereld/het-corona ... ~b0ff746f/
Fijn voor de zorg! Misschien komt er al een kleine adempauze dan.
Scum schreef:Dit vind ik toch echt hartverscheurend
https://nos.nl/artikel/2328067-een-coll ... tierf.html
Stel je geliefde ligt daar, helemaal alleen en je mag er niet bij. Daar ga je toch kapot van?
Ook voor de verpleging.... ik zou het niet kunnen wat zij daar allemaal doen.
elnienjo schreef:MoniqueT schreef:Ik chat net met mijn schoondochter in Nederland. Werkt in de thuiszorg en heeft nu alle verschijnselen van corona, net als een aantal mensen uit hun vriendengroep. Mijn zoon had het vorige week en is inmiddels weer helemaal fit. Hebben ze corona gehad? Ja? Dan is hij inderdaad nu resistent en zij dus nadat ze dit uitziekt. Beiden zijn er niet heel ziek van.
Ze heeft een week vrij gekregen, nu er nog ruimte was op het werk, zodat ze volgende week hopelijk vol mee aan de bak kan. Hij is nu 72 uur klachtenvrij en weer aan het werk. Dit soort mensen kunnen we nu goed gebruiken.
Ik hoop alleen dat ze ondertussen geen anderen besmet hebben, zeker in haar werk.
Hoezo heeft ze vrij moeten nemen terwijl ze ziek is?
purny schreef:Gestrande Nederlanders kunnen met een eigen bijdrage terug naar huis vliegen. Binnen Europa voor 300 en buiten Europa 900
Zou het echt zoveel kosten?
MoniqueT schreef:purny schreef:Gestrande Nederlanders kunnen met een eigen bijdrage terug naar huis vliegen. Binnen Europa voor 300 en buiten Europa 900
Dat lijkt me sowieso heel reëel. Ze hebben al een dikke week gehad om dit te regelen, ik volg zowel mensen die uit Amerika terug komen als uit Spanje. De meesten zijn al thuis. Alleen degenen die nu nog bedenken dat ze alsnog naar Nederland willen, gaan dik betalen.
purny schreef:MoniqueT schreef:
Dat lijkt me sowieso heel reëel. Ze hebben al een dikke week gehad om dit te regelen, ik volg zowel mensen die uit Amerika terug komen als uit Spanje. De meesten zijn al thuis. Alleen degenen die nu nog bedenken dat ze alsnog naar Nederland willen, gaan dik betalen.
Nou sorry maar ik vind het wel een beetje heel veel geld.
Stel dat ze de mensen ophalen met een 787. Hier kunnen 344 mensen in.
344 maal 900 is 309.600 euro. Zou het dan echt zoveel kosten om een heel toestel te vullen en terug te laten komen?
Maar goed ik ben geen expert. Het is natuurlijk goed dat dit opgezet is
Emmaa_ schreef:Hanafubuki schreef:Ik begreep (mail gehad van Sanquin) dat zij al het bloed (bepaalde voor hun risicogroepen uitgesloten) gaan testen op antistoffen. Normaal wordt bloed al getest, maar nu dus extra.
Klopt, maar dat is natuurlijk maar een handjevol mensen als je het op de hele bevolking bekijkt.
344 maal 900 is 309.600 euro. Zou het dan echt zoveel kosten om een heel toestel te vullen en terug te laten komen?
purny schreef:Gestrande Nederlanders kunnen met een eigen bijdrage terug naar huis vliegen. Binnen Europa voor 300 en buiten Europa 900
Shadow0 schreef:Zit jij concreet in de problemen Purny? Zo ja, dan kan Bokt namelijk misschien meedenken, maar zo nee dan voegt het niet zoveel toe om te speculeren over situaties die eventueel mogelijk een probleem zouden kunnen zijn.
purny schreef:Shadow0 schreef:Zit jij concreet in de problemen Purny? Zo ja, dan kan Bokt namelijk misschien meedenken, maar zo nee dan voegt het niet zoveel toe om te speculeren over situaties die eventueel mogelijk een probleem zouden kunnen zijn.
Nee ik niet. Ik ga gelukkig pas in december. Maar dat is wel iets waar ik aan denk voor anderen.
Ben benieuwd naar de persconferentie over een uurtje
bigone schreef:Die 242 zijn mensen die zo ziek zijn dat ze behandelt moeten worden. Dat zal ic zijn ga ik van uit , niet dat ze geintubeerd moeten worden maar het ergste symptoom van Corona, zeer benauwd zal de voornaamste reden van opname zijn en die gevallen horen op de ic . Maar we zullen de aantallen nog wel terugvinden in de cijfers later op de dag.