Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:28

Concert was in TivoliVredenburg, pal naast Hoog Catharijne waar ze in die periode continu met wegwerkzaamheden bezig waren en waar het één drama was qua verkeer :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:30

Als ik een ding geleerd heb is dat álles iedereen kan overkomen, hoe je ook je best doet. Mensen maken fouten :) ik vind mensen die gewoon niet kijken of onzorgvuldig zijn wel heel vervelend moet ik zeggen. Maar fouten maken is menselijk :)

Exitium schreef:
Concert was in TivoliVredenburg, pal naast Hoog Catharijne waar ze in die periode continu met wegwerkzaamheden bezig waren en waar het één drama was qua verkeer :')

Dat klinkt wel vrij chaotisch idd :')

Ik moet steeds zo lachen om jouw onderschrift :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 15:33

Exitium schreef:

Ja mijn zus en ik waren tijdens die werkzaamheden naar het beatrixtheather geweest. Na 2x een ronde te hebben gereden hadden we de juiste baan ( mijn zus reed en ik keek mee, want het was super verwarrend )

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:34

Shadow0 schreef:
Niet? Ik dacht dat iedereen dat erg vond :=

Het is op zich goed te doen als mensen zich een beetje gedragen. Je gebruikt het eerste deel, de dubbele doorgetrokken streep om naast een lege ruimte te rijden en je snelheid aan te passen aan de andere baan. (Maar f*ck de dubbele doorgetrokken streep, daar kun je best overheen, aldus het busje van gisteren.)

Daarna in- en uitvoegen. Maar bv als ik van het noorden kom (A27) en naar de A12 wil moet ik naar rechts. Daar zitten ook veel vrachtwagens bij en je moet wel even goed opletten, dus rijsnelheid gaat iets omlaag daar. Maar verkeer dat van de A28 doorgaat naar de A12 wil voor een deel echt de snelheid niet aanpassen. Dus die gaan of meteen op de linkerbaan zodra het uitvoegend verkeer weg is - alleen is dan nog niet altijd het invoegend verkeer al ingevoegd of op snelheid, of ze halen rechts in waardoor je niet door kunt schuiven.

De andere kant op nog wat asocialer, ik weet niet waarom, maar daar zie ik regelmatig mensen die in 1 haal 2 banen oversteken, beide kanten op, dus van de middenbaan ineens naar de andere weg.

En ook daar wordt veel rechts ingehaald. Voor een deel is dat onvermijdelijk en ook niet zo erg (als je niet hoeft te kruisen dan moet je lekker op de buitenste twee banen blijven aan beide zijden) maar je merkt wel dat mensen nu vaker als eerste reactie hebben om rechts voorbij te gaan, in plaats van even hun gas los te laten en snelheid aan te passen.

(Overigens heb je er geen last van in alle richtingen: A27->A28 vermijdt het en A28->A12 en vv ook. Het zijn de A27->A12, A12->A27 en A28->A27 zuid die daar de verkeersstromen kruisen.)

Hmmm ja als ik dit zo lees, begrijp ik wel waarom dit irritaties geeft. Ik rij, gelukkig, nooit in de spits daar dus mogelijk dat ik er daardoor minder last van heb. Maar inderdaad, mensen die te vroeg wisselen, geen ruimte maken voor wisselend verkeer, maar vooral in de middag dat vrachtwagens slecht naar rechts kunnen omdat auto’s er zonder blikken of blozen rechts langs schieten. Ik laat dan gas los en sein dat ze kunnen opschuiven. Vaak een ergernis voor mijn mede bestuurders achter mij maar anders schiet niemand er wat mee op. :')

Maar ik word ook wel simpeler intussen er van. Ik maak me er niet meer druk om, ik denk altijd dat er genoeg tijd en ruimte is om later te wisselen. De baan is denk ik lang genoeg hiervoor. Iedereen wil in het begin wisselen terwijl er richting er einde veel meer plek is. Het komt altijd goed, en zo niet dan rij ik een stukje om.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:35

Ik ben er ook al een tijd niet in de spits geweest, maar toch veel gedoe en ongeduld. Maar als het nodig is zal ik het wat meer afstand geven, en verder is de Waterlinieweg voor mij vaak een prima alternatief (kost iets meer tijd maar ook weer niet heel veel.)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 22:12

Ze hebben hier zo’n snelheid bordje geplaatst. Naast dat het in mijn ogen op een vrij nutteloze plek hangt omdat daar vrij veel verkeer van rechts komt die ook voorrang heeft, dus vrijwel de meeste remmen daar sowieso al flink af, vind ik ook de lokatie van het bordje nogal… apart :P :
Afbeelding

Nu weet niemand nog hoe de straat heet

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 23:02

Nee, maar dat valt ook niet mee met zo'n vage foto :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 01:45

Vandaag de meest stompzinnige nieuwe creaties in de wijk Stadshagen in Zwolle gezien. Iemand leek het een goed idee om op een rotonde en een oversteekplaats 3D schilderingen op het wegdek te maken in kleuren die door een unicorn uitgekotst zijn. Tegelijkertijd ook de voorrangssituatie veranderd... echt top, de aandacht afleiden op een plaats waar je juist extra alert moet zijn. Vragen om ongelukken...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 07:24

Echt waarom :') niet over nagedacht blijkbaar :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:31

Zo'n sedan familie auto die net aan 100 rijdt s avonds en meent even ruimte te moeten geven aan een invoeger terwijl ik al bijna naast hem zit met 130. Ik had gelukkig heel snel mijn rem gevonden, maar man, kijk gewoon even voordat je knipper uit doet en dan rustig naar links schuift. Schrok me dood...

De invoeger kwam overigens zo ruim voor de sedan uit dat die dus er weer rustig achter schoof alsof die niet bijna een Megane met 130 km/h in zijn kont had gehad. Dus het was nog eens een onnodig gevaarlijke actie ook. En dan meen ik dat ze in Amsterdam gekken zijn met rijden en dan rijd ik in het rustige Friesland en overkomt me dit.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 23:47

Op een rotonde waar het verkeer op de rotonde voorrang heeft, iemand die het een briljant idee vind iedereen die van de zijwegen de rotonde op wil rijden voorrang te geven. En daarna bij een spoorwegovergang die vrij is, net zo lang gaat wachten tot er daadwerkelijk een trein langs kwam en daarna pas ging rijden. We hebben 10 minuten voor een vrije spoorwegovergang gestaan. Wil diegene z'n rijbewijs alsjeblieft inleveren?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 23:58

Vanmorgen wel een ergernis door een vrachtwagenchauffeur die duidelijk niet wist waar hij nou heen moest. Was binnen de bebouwde kom op een 2 baans 50km weg. Hij is 3x van baan gewisseld in nog geen 2 minuten. Toen kon ik er voorbij. Ik was blij toe, want ik word echt nerveus van dat onnodige gewissel. Dat maakt het onnodig onoverzichtelijk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 00:10

mick75 schreef:
Op een rotonde waar het verkeer op de rotonde voorrang heeft, iemand die het een briljant idee vind iedereen die van de zijwegen de rotonde op wil rijden voorrang te geven. En daarna bij een spoorwegovergang die vrij is, net zo lang gaat wachten tot er daadwerkelijk een trein langs kwam en daarna pas ging rijden. We hebben 10 minuten voor een vrije spoorwegovergang gestaan. Wil diegene z'n rijbewijs alsjeblieft inleveren?

Dan had ik toch even uitgestapt en op z'n raampje getikt of 'ie even opzij wilde gaan :x

Hier vanavond eentje op de dijk die 50 reed waar je 80 mag, en op enkele bochten na ook prima kan. Prima als je niet harder wil of niet bekend bent en wat voorzichtiger rijdt, maar in eerste instantie vertikte 'ie het ook om mij er voorbij te laten :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:57

mick75 schreef:
:j _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:17

Hier vanmorgen iemand die het nodig vond om via een uitvoegstrook rechts in te halen. Op de A2 bij afslag Vianen, vlak voor die afslag komen de A2 en A27 bij elkaar. Ik kwam vanaf de A2 en moet dan 2 banen naar rechts opschuiven. Hij kwam van de A27 en kwam met een bloedgang aan want rechts inhalen mag als je gewoon heel hard gas geeft, toch?

Beetje jammer voor hem dat ik hem allang gespot had in mn spiegels en ruim voor hem toch naar rechts ging. Ja sorry, ik schuif netjes opzij en ik wil graag de afslag hebben :D

In plaats van dat ie dus gas loslaat en achter mij langs naar links gaat, wat met ALLE ruimte makkelijk had gekund. Besloot hij dat rechts inhalen via de afslag een beter idee was :j En mij dan boos aankijken he :)) Heerlijk dat soort mensen. Dan heb je toch een goed leven als je je zo kan opfokken?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 08:28

Haha wat heb je gedaan? Gelachen toch zeker :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:32

Wat een dwaas joh :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:43

Mick wat een figuur.

Ghost die chauffeur was zijn/haar leven zat zeker.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:43

Hier ook weer naar kantoor geweest vandaag, en daarna een teamuitje. Ondanks dat het zowel vanmorgen als vanmiddag behoorlijk druk was op de A2 (ik reed er wat later dan Ghost) viel het me best mee. Heb me alleen vanavond geërgerd aan een paar motorrijders die dachten dat ze best tussen de auto's door konden, ondanks dat we 60-70 reden op dat stuk :x Paar anderen deden het wel netjes, die kwamen achter me rijden en gingen er voorbij toen we weer stil kwamen te staan

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:55

Heel eerlijk? Ik rij ook wel eens met 70 tussen de file door :o Sorry!

Gisteren met zoontje naar de zwemles, wil bij mij de straat uitrijden (is een uitrit met links en rechts parkeerhavens). Draait er vol een vuilniswagen de bocht om een stuk mijn helft op. Ik kon dus niet meer de straat uitrijden. Misschien verwachtte hij dat ik zoals in Mario Kart door een wolkje met een hengeltje werd opgehezen en zo op een andere plek weer neergezet zou worden, maar dat gebeurde niet.

Rechts van mij auto's, achter mij ander verkeer. Toen ik vroeg wat zijn plan was, werd hij boos. Uiteindelijk is hij weer achteruit gegaan, anders moesten wij dat met een stuk of 15 auto's, 8 fietsen en 3 scooters doen (bij benadering dan he?)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 14:18

ista schreef:

Wat bedoel je met dit?
Een stilstaande file waarbij je met 70 doorheen rijdt of verkeer dat 60/70 rijd en waar jij tussendoor zigzagt?

Beiden een flink risico wat je neemt als motorrijder overigens en je bent al extra kwetsbaar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:29

als je als motorrijder met 70 tussen verkeer doorslingers wat 60/70 rijdt dan mag diegene wat mij betreft direct z'n rijbewijs inleveren

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:31

Het is inderdaad heel link dat zig zag rijden en in Parijs doen ze dat ook. Diegene die niet rijdt bij ons houdt mee de motors in de gaten want die rijden zo vreselijk hard soms. Ooit gezien dat een chauffeur van strook wilde wisselen, motorrijder zat in zijn dode hoek en hij keek niet naar links en wilde komen. De motorrijder trapte keihard een enorme deuk in zijn deur. Hij bleef ongeschonden maar we waren zeer onthutst daarover. We komen daar al 12 jaar paar keer per jaar en ik kan er boeken over schrijven.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:33

ista schreef:

Totdat een automobilist jou niet ziet en plots van rijbaan verwisseld...

Sorry maar zo'n groot verschil in snelheid is gewoon gevaarlijk.
Is ook niet voor niets dat er op de snelweg ook een minimum snelheid is(verschil tussen maximum en minimum dus).
Anders kunnen 45 km wagentjes imo ook wel op de snelweg rijden.

En mbt tot die vrachtwagen, die heeft jou helft nodig om de bocht te kunnen halen. En als hij al in de bocht was en op jou helft dan was hij eerder dan jou daar en was het netter geweest hem de ruimte te geven. Ook al stonden er zoveel mensen achter jou. Hij was er tenslotte al eerder. Gezien hij al op jou helft zat. En van wat ik uit jou verhaal opmerk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:39

Het tussen files doorrijden mag, maar er zijn wel regels, onder meer over het snelheidsverschil. Dat zou zo'n 10 km/u moeten zijn. Nu zal niemand moeilijk doen over 20 km/u ofzo, maar met 50+ wordt het een ander verhaal. Denk dat het ook bij een ongeluk wel een ding is qua verzekering in dat geval.

En als auto's al 60-70 km/u rijden zoals ik gisteren had, dan praat je überhaupt niet meer over een file en is het echt levensgevaarlijk om er tussendoor te gaan :x

Kinke schreef:
als je als motorrijder met 70 tussen verkeer doorslingers wat 60/70 rijdt dan mag diegene wat mij betreft direct z'n rijbewijs inleveren

Ze reden nog wel wat harder, met gelijke snelheid zouden ze er überhaupt niet langs komen.