Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:Concert was in TivoliVredenburg, pal naast Hoog Catharijne waar ze in die periode continu met wegwerkzaamheden bezig waren en waar het één drama was qua verkeer
Exitium schreef:Concert was in TivoliVredenburg, pal naast Hoog Catharijne waar ze in die periode continu met wegwerkzaamheden bezig waren en waar het één drama was qua verkeer
Shadow0 schreef:Niet? Ik dacht dat iedereen dat erg vond
Het is op zich goed te doen als mensen zich een beetje gedragen. Je gebruikt het eerste deel, de dubbele doorgetrokken streep om naast een lege ruimte te rijden en je snelheid aan te passen aan de andere baan. (Maar f*ck de dubbele doorgetrokken streep, daar kun je best overheen, aldus het busje van gisteren.)
Daarna in- en uitvoegen. Maar bv als ik van het noorden kom (A27) en naar de A12 wil moet ik naar rechts. Daar zitten ook veel vrachtwagens bij en je moet wel even goed opletten, dus rijsnelheid gaat iets omlaag daar. Maar verkeer dat van de A28 doorgaat naar de A12 wil voor een deel echt de snelheid niet aanpassen. Dus die gaan of meteen op de linkerbaan zodra het uitvoegend verkeer weg is - alleen is dan nog niet altijd het invoegend verkeer al ingevoegd of op snelheid, of ze halen rechts in waardoor je niet door kunt schuiven.
De andere kant op nog wat asocialer, ik weet niet waarom, maar daar zie ik regelmatig mensen die in 1 haal 2 banen oversteken, beide kanten op, dus van de middenbaan ineens naar de andere weg.
En ook daar wordt veel rechts ingehaald. Voor een deel is dat onvermijdelijk en ook niet zo erg (als je niet hoeft te kruisen dan moet je lekker op de buitenste twee banen blijven aan beide zijden) maar je merkt wel dat mensen nu vaker als eerste reactie hebben om rechts voorbij te gaan, in plaats van even hun gas los te laten en snelheid aan te passen.
(Overigens heb je er geen last van in alle richtingen: A27->A28 vermijdt het en A28->A12 en vv ook. Het zijn de A27->A12, A12->A27 en A28->A27 zuid die daar de verkeersstromen kruisen.)
mick75 schreef:Op een rotonde waar het verkeer op de rotonde voorrang heeft, iemand die het een briljant idee vind iedereen die van de zijwegen de rotonde op wil rijden voorrang te geven. En daarna bij een spoorwegovergang die vrij is, net zo lang gaat wachten tot er daadwerkelijk een trein langs kwam en daarna pas ging rijden. We hebben 10 minuten voor een vrije spoorwegovergang gestaan. Wil diegene z'n rijbewijs alsjeblieft inleveren?
mick75 schreef:Op een rotonde waar het verkeer op de rotonde voorrang heeft, iemand die het een briljant idee vind iedereen die van de zijwegen de rotonde op wil rijden voorrang te geven. En daarna bij een spoorwegovergang die vrij is, net zo lang gaat wachten tot er daadwerkelijk een trein langs kwam en daarna pas ging rijden. We hebben 10 minuten voor een vrije spoorwegovergang gestaan. Wil diegene z'n rijbewijs alsjeblieft inleveren?
ista schreef:Heel eerlijk? Ik rij ook wel eens met 70 tussen de file doorSorry!
ista schreef:Heel eerlijk? Ik rij ook wel eens met 70 tussen de file doorSorry!
Kinke schreef:als je als motorrijder met 70 tussen verkeer doorslingers wat 60/70 rijdt dan mag diegene wat mij betreft direct z'n rijbewijs inleveren