Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:16

Talietjuh schreef:
Tweedehands elektrische borstkolf gekocht. Ik biedt 37 ipv 45. Mevr wilde 45 want het was nog zgan en nieuwprijs was ruim 160. Ik vraag of alles netjes en compleet is en Besluit de 45 te betalen. Volgens mevrouw is alles zgan en zitten er ook extra's bij.

Krijg ik een doos die al stinkt voordat ik hem openmaakt. Alles is vies melk zit er nog op, stof zit erop en het apparaat mist een klep. Het is niet goed in elkaar te zetten en eigenlijk gewoon te vies om aan te pakken. Ik heb netjes gevraagd of ik het terug mag sturen omdat het niet compleet is, niet schoon en zeker niet zgan. Mevr heeft wel gelezen maar reageert niet.

Tjongejonge als je toch zo je geld moet verdienen..

Oei, dat is echt super vervelend.
Ik had het er vorige week toevallig met mijn kraamzorg over maar ze raadde echt af om een 2e hands te kopen. Het is heel belangrijk dat alles echt heel goed schoon is voor zon pasgeborene. Daarbij gaat het motortje blijkbaar ook niet super lang mee. (Mocht je een elektrische gekocht hebben)

Nu is jouw geval dubbel vervelend, maar zou als ik jou was toch maar alsnog een nieuwe kopen. Straks eind Sept. heb je weer de mazzeldagen bij prenatal.

Ik heb enkele jaren geleden ook mijn borstkolf verkocht, was er altijd heel zuinig op en heb het goed schoon gemaakt van te voren. Mevrouw is het ook op komen halen, dus heb haar ook meteen laten zien dat hij goed werkte nog enz. :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:23

Talietjuh schreef:
Tweedehands elektrische borstkolf gekocht. Ik biedt 37 ipv 45. Mevr wilde 45 want het was nog zgan en nieuwprijs was ruim 160. Ik vraag of alles netjes en compleet is en Besluit de 45 te betalen. Volgens mevrouw is alles zgan en zitten er ook extra's bij.

Krijg ik een doos die al stinkt voordat ik hem openmaakt. Alles is vies melk zit er nog op, stof zit erop en het apparaat mist een klep. Het is niet goed in elkaar te zetten en eigenlijk gewoon te vies om aan te pakken. Ik heb netjes gevraagd of ik het terug mag sturen omdat het niet compleet is, niet schoon en zeker niet zgan. Mevr heeft wel gelezen maar reageert niet.

Aah gatverdarre, dat is echt heel vies en super bale ook zeg... Is ook nog wel een bedrag die je liever wel terug wil hebben.

Ik kan je daarin trouwens de Nuby elektrische borstkolf in adviseren. Destijds op advies van de kraamzorg gekocht en echt super tevreden mee. Zitten ook zachte borstschelpen bij, dat vond ik vooral erg fijn. En de prijs is ook prima te doen.

Lieszje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:51

Brrr wat vies!
Dat mensen daar nog geld voor durven vragen.

Wij gaan samenwonen en ben even klaar met gratis weggeven en verkopen. Dus we zijn nu alles bij elkaar aan het pakken voor de kringloop :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:54

Sorry lees nu dat het om een elektrische ging gewoon. Hopelijk komt de verkoper met een gepaste oplossing.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:55

Lieszje schreef:
Brrr wat vies!
Dat mensen daar nog geld voor durven vragen.

Wij gaan samenwonen en ben even klaar met gratis weggeven en verkopen. Dus we zijn nu alles bij elkaar aan het pakken voor de kringloop :')

Inderdaad veel handiger. Geen mensen aan je deur en geen gedoe (achteraf). :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:10

Ik merkte wel bij de flesjes en de elektrische kolf dat bij het desinfecteren alles wel schoon is, maar dat je de melkdruppels wel kunt blijven zien. Dan moet je echt handmatig met de afwasborstel en sop erin. Ook met uitkoken gaat dat er niet uit.

Ik had bij mijn kolf ook alles uitgekookt en daarna op marktplaats gezet. Voor verkoop nog alles gecontroleerd en je zag bij sommige flesjes toch druppels nog zitten. Dus daarna nogmaals goed met sop gepoetst en ook de "leidingen" doorgespoeld. Daarna pas verkocht :-)

Daarmee probeer ik aan te geven dat ondanks uitkoken het er toch niet helemaal schoon uit kan zien. Misschien lag het aan de flesjes, geen idee. Maar het hoeft dus niet te zijn dat ze het bij wijze van spreken na gebruik in de tas gedaan heeft :-)

Neemt niet weg dat ik het zo nooit verkocht zou hebben en daarom elk flesje goed gecontroleerd had.

En tweedehands of niet.. ik snap wel dat je van tevoren niet weet of je een kolf veel gebruikt. Mijne was 200 euro nieuw en heb ik echt veel gebruikt. Maar het gros van de vrouwen stopt binnen 3 a 4 maanden met borstvoeding en dus met kolven. Bovendien kun je de schelpen en andere onderdelen wel nieuw kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:54

Corelli schreef:
Talietjuh schreef:

Getsiedekkie! Mag ik vragen om wat voor kolf het gaat? Weet je of hij een gesloten motorsysteem heeft? Want alleen die zijn veilig/hygiënisch tweedehands te kopen, omdat er bij een open systeem altijd melk in de motor kan komen en dat moet je niet willen

https://moedermelknetwerk.nl/kolfwijzer ... en-systeem

Ja de Ardo Calypso, heb hem nu nieuw gekocht in totaal zijn we nu 270 euro verder. Maar ja is niet anders. Heb ervan geleerd. Koper laat het idd afweten het weer netjes terug te sturen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:56

Heel veel kleding op MP gezet.
Ik doe alleen met betaalverzoek. Wil iemand bankgegevens omdat ze niet extra willen betalen. Krijgt het al mega goedkoop, op de gok met de post met postzegels en dan ook de 40cent niet willen betalen :x

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:34

Ik zou dat ook doen denk ik :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:06

Ik ook :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:14

kaatje77 schreef:
Ik doe alleen met betaalverzoek. Wil iemand bankgegevens omdat ze niet extra willen betalen. Krijgt het al mega goedkoop, op de gok met de post met postzegels en dan ook de 40cent niet willen betalen :x

Als je het verzendlabel gelijk aanmaakt bij de betaling op marktplaats, dan is verzenden €0,50 goedkoper dan bij een PostNL punt. Dus dat is €0,10 winst zelfs door met betaalverzoek van MP te betalen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:15

Als je het online zelf aanmaakt is het ook 50 cent goedkoper. Dus dan bespaar je 90 cent. :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:47

kaatje77 schreef:

Ik denk dat ik van jou koop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:10

Tip voor de dames die druppels blijven zien na uitkoken van kolf en onderdelen: dit heb je niet als je een magnetron sterilisator gebruikt. Heeft toch te maken met kalk ik het water denk ik.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:20

S8903N schreef:
Tip voor de dames die druppels blijven zien na uitkoken van kolf en onderdelen: dit heb je niet als je een magnetron sterilisator gebruikt. Heeft toch te maken met kalk ik het water denk ik.

Die dingen zijn sowieso handig ja :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:45

Ik heb een plastic actiefiguur verkocht en opgestuurd. Het figuur zelf heb ik in krant gerold, daarna in een standaard kartonnen pakketdoos van PostNL gedaan (maatje schoenendoos) en aan beide zijkanten proppen krant gestopt zodat het niet kon schuiven.

Vandaag krijg ik zonder bericht of context 1 ster van de koper. Ik heb hem gevraagd waarom hij me zo slecht had beoordeeld en volgens hem kwam het figuur kapot aan. Het been lag eraf bij aankomst en het zou vies zijn, het zat onder een soort draad/lijm(?!) Ik snap hier werkelijk niks van. Ik heb het schoon en goed verpakt verstuurd. Ik hem hem gevraagd of de doos intact was en hij zegt van wel. Dan moet de doos wel bijna open zijn gemaakt in de tussentijd?

Ik heb nu gevraagd of hij een foto heeft en beschreven hoe ik het had verpakt en of hij het ook zo aantrof. Dit heeft hij gelezen, maar nu krijg ik ineens geen antwoord meer.. echt heel raar dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:06

Pearlx schreef:
Ik heb een plastic actiefiguur verkocht en opgestuurd. Het figuur zelf heb ik in krant gerold, daarna in een standaard kartonnen pakketdoos van PostNL gedaan (maatje schoenendoos) en aan beide zijkanten proppen krant gestopt zodat het niet kon schuiven.

Vandaag krijg ik zonder bericht of context 1 ster van de koper. Ik heb hem gevraagd waarom hij me zo slecht had beoordeeld en volgens hem kwam het figuur kapot aan. Het been lag eraf bij aankomst en het zou vies zijn, het zat onder een soort draad/lijm(?!) Ik snap hier werkelijk niks van. Ik heb het schoon en goed verpakt verstuurd. Ik hem hem gevraagd of de doos intact was en hij zegt van wel. Dan moet de doos wel bijna open zijn gemaakt in de tussentijd?

Ik heb nu gevraagd of hij een foto heeft en beschreven hoe ik het had verpakt en of hij het ook zo aantrof. Dit heeft hij gelezen, maar nu krijg ik ineens geen antwoord meer.. echt heel raar dit!

Heel jammer idd, die had op zijn minst even contact kunnen opnemen met je. En daarna niet reageren. Lekker laten gaan dus.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:28

_Mir schreef:
S8903N schreef:

Die dingen zijn sowieso handig ja :)

Die had ik ook, maar daar had ik ook druppels erna in de flesjes :-). Maar wij hebben vrij veel kalk in het water en in de sterilisator doe je ook water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:26

@beert: vervelend zeg, sinds ik een magnetron sterilisator gebruik nooit meer last gehad van kalkdruppels. Water moet wel echt op zijn als het gevaarte uit de magnetron komt, anders heb je nog druppels.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:26

En als je water zou gebruiken uit bijv. Een fles spa blauw dan ook ?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:01

Daphara schreef:
kaatje77 schreef:

Als je het verzendlabel gelijk aanmaakt bij de betaling op marktplaats, dan is verzenden €0,50 goedkoper dan bij een PostNL punt. Dus dat is €0,10 winst zelfs door met betaalverzoek van MP te betalen.

Ik plak er twee zegels op, maar ze schreef dat ik maar 40cent van mijn betaalverzoek af moest halen :')

Heb het item maar weer te koop gezet en betaalverzoek ingetrokken. Ik ga daar niet op in :x

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:05

40 cent, serieus :x

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:22

Nu ik foto's van jullie zie vind ik de collectie steeds leuker worden... :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:18

J0anieke schreef:
Nu ik foto's van jullie zie vind ik de collectie steeds leuker worden... :')

Verkeerde topic denk ik :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:04

Klinkt wel een beetje als een Rituals reactie O:)

Heb wat verkocht op mp aan een hele vriendelijke man ,(ben bijna in staat om nog een bos rozen na te sturen) :P

Het is echt leuk om weer eens fatsoenlijke berichten te krijgen, netjes met aanhef en als afsluiter " hartelijks Piet"

Ik heb nog nooit gehoord van hartelijks als afsluiter maar ik vind het gewoon leuk lezen <3

Ik gaf aan dat ik morgen weer zou reageren ivm bedtijd en vroege dienst,stuurt hij terug "goedemorgen *naam* met daarna nog wat tekst wat op het product sloeg.

De toon in de tekst is zo warm en vriendelijk, zouden velen een voorbeeld aan mogen nemen.

Nu m'n tegenvaller op mp...

Buurmeisje speelt graag winkeltje en keukentje maar heeft weinig van dat plastic speelgoed. Ze is bijna jarig en vierde dat afgelopen weekend.

Ik zat wat op Marktplaats rond te kijken en zag daar een leuke aanbieding van een hele partij plastic fruit met een weegschaal.
er stond een vraagprijs bij en ik heb gelijk gereageerd met dat ik wel de vraagprijs wou betalen en op welke manier de verkoper het graag wil verzenden.

het duurde een dag voordat ze reageerde, maar we sloten vrij snel de koop en ze zou het de volgende dag opsturen..

Inmiddels bijna een week verder en ik heb nog niks ontvangen :roll:
weer een bericht erachteraan gestuurd en het zou nu eindelijk onderweg moeten zijn vier werkdagen later dan de bedoeling was.