Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:23

Dat is idd belachelijk lang.
Hier een envelop met onze eigen ontwerp kerstkaarten notabene, dat ruim voor kerst verzonden was en vandaag pas bezorgd was.
Het is maar 1x in de app verschenen, ik meen de vrijdag voor kerst oid. Maar al wat er aan post kwam, niet die envelop.
Dus nu hebben we kerstkaarten voor niks, want er stond een jaartal op en dan helpt bewaren tot volgend jaar ook niet :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 23:08

Ik heb vandaag eindelijk weer post ontvangen. Post stond al sinds vorige week in de app. Maar er staan er nu nog 2 in die ik ook al lang had moeten ontvangen, een zelfs gestempeld op 10/12! En die zat er nog niet bij vandaag. Kreeg ook nog een kerstkaart waarvan ik weet dat die net na Sinterklaas al gepost is. Wat een puinzooi bij postnl! Zie in de app ook een kaart die er 3 weken geleden ook al op gestaan heeft maar opeens verdwenen was uit de app, al 2x. Die kaart heeft inmiddels ook 2 van die langwerpige stickers erop zitten kan ik zien

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 00:06

Bij miin werk komt het nu geregeld om de week voor dat onze post bij andere bedrijven wordt bezorgd. Dus dan komen ze die netjes afgeven.
Maar het begint knap vervelend te worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:46

Tja, PostNL is je ook weer lekker met een stunt bezig geweest. Afgelopen zaterdag is een juridische brief bezorgd waarin het vorig jaar op gereageerd had moeten worden. De datering van de brief 12 december en hij is dus afgelopen zaterdag pas bezorgd. -:(- Ik hoop dat het niet heel veel consequenties heeft, maar dit is toch gewoon te vreselijk voor woorden bijna een maand later bezorgd worden.

Wat ik me dit soort dingen afvraag stel het zou heel erg veel gevolgen hebben omdat er te laat gereageerd is kun je dan de schadeclaim indienen bij post.nl of is dat gewoon categorie jammer dan eigen risico en zoek het maar uit? -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:49

Gezien het feit dat PostNL normaal al niet op klachten reageert buiten een 'we hebben uw klacht ontvangen en gaan ermee bezig' vrees ik dat je het gewoon kunt uitzoeken als het geen aangetekend/verzekerd verzonden poststuk was.
En die klacht moet dan ingediend worden door de verzender, de ontvanger hebben ze niets mee van doen want die was niet de opdrachtgever. :+

Mijn ingediende klacht van bijna 12 jaar geleden over post dat zwaar beschadigd binnenkwam (letterlijk overheen gereden want bandensporen en gescheurd gearriveerd) moet ik nu nog een afhandeling over ontvangen buiten de bevestiging van ontvangst. :roll:

Wat dat betreft vind ik PostNL wel een poedersuiker. :o
Je betaalt je inmiddels scheel aan verzendkosten met de verwachting dat ze 1-2 werkdagen doen over verzending, mag blij zijn als ze dat überhaupt halen en met klachten doen ze gewoon geen reet.
Heb ook weleens een reactie op een klacht voorbij zien komen die grofweg neerkwam op 'jammer dan, had je maar verzekerd moeten verzenden', maw zolang je standaard verzend is je pakketje/brief vogelvrij en als hij beschadigd binnenkomt ondanks zeer stevig verpakken heb je gewoon pech.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 12:59

ik snap alle frustraties over postnl helemaal! maar aan de andere kant, in deze digitale tijd, is het ook wel logisch dat belangrijke post zoals van de overheid, woningbouw, advocaten, ziekenhuis etc. ook via de mail wordt gestuurd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:28

Of de berichtenbox van mijn overheid. Dat is wat veiliger in bepaalde gevallen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:36

Maar dan moet je wel weten dat er iets onderweg is lijkt mij.
Krijg je daar automatisch melding van vanuit MijnOverheid of welke instantie dan ook?
Of is dat iets waarvoor je bewust dagelijks moet inloggen ofzo?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:38

Berichtenbox krijg je gewoon een mail van als er iets klaar staat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:38

lor1_1984 schreef:
Krijg je daar automatisch melding van vanuit MijnOverheid of welke instantie dan ook?

Ik krijg een mail als er iets op Mijn Overheid (of bv in mijn berichtenbox van ING) staat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:40

Dan nog. Post.nl heeft de plicht post te bezorgen op tijd en dat doen ze niet en ze komen ermee weg zonder gevolgen. En niet iedereen heeft de mogelijkheid digitale post te ontvangen of de vaardigheden ergens in te loggen. En niet elke juridische brief is overheid. Een paar dagen later is al niet zo tof maar weken onderweg 8)7 _-:(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:46

Welke mogelijkheden krijgen zij dan niet volgens jou?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:40

Brainless schreef:
lor1_1984 schreef:

Ik krijg een mail als er iets op Mijn Overheid (of bv in mijn berichtenbox van ING) staat.

Dat moet je wel activeren

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:46

juval schreef:
ik snap alle frustraties over postnl helemaal! maar aan de andere kant, in deze digitale tijd, is het ook wel logisch dat belangrijke post zoals van de overheid, woningbouw, advocaten, ziekenhuis etc. ook via de mail wordt gestuurd.

Helemaal niet logisch. Ten eerste is de administratie daar maar beperkt op ingericht, verder is mail ook niet erg betrouwbaar (inmiddels gaat het verzenden meestal wel goed, maar heb je soms geen idee welke spamfilters er allemaal tussenzitten) en totaal niet veilig, want geen garantie van de afzender en niet zomaar versleuteld. Het is niet op dezelfde manier te ordenen als fysieke post. En het is wel veel makkelijker om slachtoffer te worden van allerlei scams en onzin. Voor diverse mensen is het dus veel verstandiger om gewoon papieren brieven te willen hebben - die kun je in een la leggen, je kunt het makkelijk aan iemand anders laten lezen (en dan zonder dat ze alle overige post meteen ook moeten zien) ze meenemen naar de afspraak, je kunt ze opslaan in een map en die map ben je dan niet kwijt als je computer kapot gaat.

Belangrijk dus.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:49

als ik het zo hoor in dit topic is postnl onbetrouwbaarder dan email. Ik heb op een advocatenkantoor gewerkt en daar werd de meeste correspondentie per post en tevens per e-mail verzonden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:58

juval schreef:
als ik het zo hoor in dit topic is postnl onbetrouwbaarder dan email. Ik heb op een advocatenkantoor gewerkt en daar werd de meeste correspondentie per post en tevens per e-mail verzonden.

Net als verzekeringen
En als het heel belangrijk is aangetekend

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:05

Ja, ik heb ook in de juridische wereld gewerkt en per post en mail ging het idd vaak. Maar niet de belangrijkste documenten met gevoelige info. Die gingen alleen per brief. Of dagvaardingen, maar dat gaat sowieso niet via postnl.

De rechtbank stuurt niet per mail. In de tijd wel per fax nog, maar dag kwam op de mail binnen want echte fax had niemand meer :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 19:07

De rechtbank stuurt idd alleen per post. Maar als het elkaar net kruist ben je zo 2 weken verder. Idem met post van ministeries.
Het jammere is dat de rechtbank hier geen rekening mee houdt dat het langer onderweg is.
Krijg op mijn werk vaak post van rechtbanken en ministeries.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 20:31

Vandaag kwam er een super vriendelijke bezorger van DPD langs. Moet ook gezegd worden!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 11:12

Ik had laatst mijn pakket naar een pakket automaat gestuurd. Omdat ik niet wist wanneer ik tijd had om het op te halen en je dan niet aan openingstijden vast zit.
Dus ik sta bij het pakket automaat, zoek in de app de code op, krijg ik alleen een barcode en dat werkt niet bij het pakket automaat van PostNL.
Had die klojo van een bezorger hem bij het pakketPUNT afgegeven ipv hem in het pakketAUTOMAAT te stoppen....
Zit beide op hetzelfde adres bij de Karwei.
Stond ook niet groot op de doos ofzo.....

Kon ik de volgende dag tijdens openingstijden van de karwei terug....

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 11:39

Sabbientje schreef:
Ik had laatst mijn pakket naar een pakket automaat gestuurd. Omdat ik niet wist wanneer ik tijd had om het op te halen en je dan niet aan openingstijden vast zit.
Dus ik sta bij het pakket automaat, zoek in de app de code op, krijg ik alleen een barcode en dat werkt niet bij het pakket automaat van PostNL.
Had die klojo van een bezorger hem bij het pakketPUNT afgegeven ipv hem in het pakketAUTOMAAT te stoppen....
Zit beide op hetzelfde adres bij de Karwei.
Stond ook niet groot op de doos ofzo.....

Kon ik de volgende dag tijdens openingstijden van de karwei terug....

Hou er rekening mee dat, als de automaat vol is. Pakketten automatisch naar een punt gaan. Dus wellicht was deze bezorger geen klojo,maar kon niet anders

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 11:43

gister wel een bijzondere ervaring met onze pakketbezorger van postnl. Hij belde aan met een pakketje en vroeg toen of hij een van mijn hanen mocht kopen.. Hij kwam later na zijn ronde terug en heeft de haan meegenomen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 11:44

Staat al sinds vanmorgen vroeg met bezorgtijd nog onbekend dus die zal wel niet komen vandaag...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 11:49

Mijn 3 pakketen van dpd blijven nu sinds vorige week hangen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 12:35

fjordjes schreef:
Staat al sinds vanmorgen vroeg met bezorgtijd nog onbekend dus die zal wel niet komen vandaag...

Hier ook, tot ik 5 minuten geleden melding kreeg dat ze onderweg waren, app geopend en tijd onbekend. 2 minuten geleden melding dat ze er bijna waren en doe net de deur dicht van pakket.

Ik krijg tegenwoordig pas tijdvak te horen als ze dus al onderweg zijn, niet handig. Maar hier kwam het alsnog wel alle keren.