Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roodvos schreef:germie schreef:Nou, dat weet ik niet hoor.En een talenstudie op wo niveau is echt lager dan een betavak op wo niveau.
Als we dan toch bezig zijn.
Ik heb chemische technologie gestudeerd en ben ir. Ik ben op het VWO met hangen en wurgen, en begripvolle docenten, door de verplichte jaren met Frans en Duits gekomen. Een talenstudie had ik echt niet gehaald.
Alpha of bèta, het brein functioneert gewoon anders. En mensen zijn geneigd anders als synoniem te gebruiken voor beter of slechter. Maar dat is het natuurlijk niet. Anders is gewoon, eehm tja, anders.
MarcoBorsato schreef:germie schreef:En een talenstudie op wo niveau is echt lager dan een betavak op wo niveau.
Als we dan toch bezig zijn.
Dat onderscheid maken vind ik persoonlijk altijd een beetje een teken van onzekerheid.
sureido schreef:MarlindeRooz schreef:Nee is gewoon onzin. Hbo is net zo hard een degree.
Sorry voor de dubbelpost alvast maar op mobiel krijg ik het niet zo chill gewijzigd.
Maar mijn HBO propedeuse heb ik echt met twee vingers in m’n neus binnen gehaald, maar mijn eerste jaar uni tot nu toe is echt een heeel ander verhaal. Ik heb van mbo af misschien maximaal een dag geleerd voor een toets/tentamen, maar dat feest is nu echt over. Dus hbo en wo bachelor is echt niet hetzelfde. Op hbo heb ik nog nooit een wetenschappelijk artikel moeten lezen bijvoorbeeld, word er nu mee dood gegooid.
Liesje1611 schreef:sureido schreef:Sorry voor de dubbelpost alvast maar op mobiel krijg ik het niet zo chill gewijzigd.
Maar mijn HBO propedeuse heb ik echt met twee vingers in m’n neus binnen gehaald, maar mijn eerste jaar uni tot nu toe is echt een heeel ander verhaal. Ik heb van mbo af misschien maximaal een dag geleerd voor een toets/tentamen, maar dat feest is nu echt over. Dus hbo en wo bachelor is echt niet hetzelfde. Op hbo heb ik nog nooit een wetenschappelijk artikel moeten lezen bijvoorbeeld, word er nu mee dood gegooid.
Hoe kan dat? Op het hbo schrijf je toch ook gewoon een scriptie? Ik lees er wel 40 per weeken hebben hier in de 2e ook al "les" in gehad.
sureido schreef:Waarom mogen er wel mensen zijn die ontzettend dom genoemd worden die op wo zitten maar zodra er iemand dom wordt genoemd die mbo doet staat iedereen te steigeren?
sureido schreef:Ik vind iemand dom noemen nogal raar, ongeacht welk schoolniveau ze doen. Iedereen heeft toch zijn of haar eigen talent?
Schemerdier schreef:Nou ja, bepaald IQ nodig... Als ik sommige psychologiestudenten zie.... Maar dat is hier dan ook wel een beetje de afvalbakrichting van de universiteit