Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:53

Hoe bedoel je dat?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:55

Roodvos schreef:
germie schreef:
En een talenstudie op wo niveau is echt lager dan een betavak op wo niveau.
Als we dan toch bezig zijn.
Nou, dat weet ik niet hoor.
Ik heb chemische technologie gestudeerd en ben ir. Ik ben op het VWO met hangen en wurgen, en begripvolle docenten, door de verplichte jaren met Frans en Duits gekomen. Een talenstudie had ik echt niet gehaald.

Alpha of bèta, het brein functioneert gewoon anders. En mensen zijn geneigd anders als synoniem te gebruiken voor beter of slechter. Maar dat is het natuurlijk niet. Anders is gewoon, eehm tja, anders.

Zijn idd echt twee verschillende dingen. Ik ken ook meerdere echte bèta’s, met meerdere mastertitels die geen lap Nederlandse tekst kunnen schrijven zonder fouten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:26

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:
En een talenstudie op wo niveau is echt lager dan een betavak op wo niveau.
Als we dan toch bezig zijn.

Dat onderscheid maken vind ik persoonlijk altijd een beetje een teken van onzekerheid.

Klasgenoot van mij doet ook geneeskunde en hij vindt beide studies vergelijkbaar. (Nederlandse taal en cultuur en geneeskunde).

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:11

sureido schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nee is gewoon onzin. Hbo is net zo hard een degree. :P

Sorry voor de dubbelpost alvast maar op mobiel krijg ik het niet zo chill gewijzigd.

Maar mijn HBO propedeuse heb ik echt met twee vingers in m’n neus binnen gehaald, maar mijn eerste jaar uni tot nu toe is echt een heeel ander verhaal. Ik heb van mbo af misschien maximaal een dag geleerd voor een toets/tentamen, maar dat feest is nu echt over. Dus hbo en wo bachelor is echt niet hetzelfde. Op hbo heb ik nog nooit een wetenschappelijk artikel moeten lezen bijvoorbeeld, word er nu mee dood gegooid.

Hoe kan dat? Op het hbo schrijf je toch ook gewoon een scriptie? Ik lees er wel 40 per week :') en hebben hier in de 2e ook al "les" in gehad.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:23

Het is toch heel simpel. Op het WO (behalve rechten) word je opgeleid tot onderzoeker en op het HBO om een ander soort beroep uit te oefenen binnen het werkveld.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:32

Klopt, rechtenstudenten worden opgeleid om op de meest onwetenschappelijke manier de materie proberen te verklaren, zodat het zo ingewikkkeld is dat juristen/advocaten nodig en relevant blijven :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:34

Liesje1611 schreef:
sureido schreef:
Sorry voor de dubbelpost alvast maar op mobiel krijg ik het niet zo chill gewijzigd.

Maar mijn HBO propedeuse heb ik echt met twee vingers in m’n neus binnen gehaald, maar mijn eerste jaar uni tot nu toe is echt een heeel ander verhaal. Ik heb van mbo af misschien maximaal een dag geleerd voor een toets/tentamen, maar dat feest is nu echt over. Dus hbo en wo bachelor is echt niet hetzelfde. Op hbo heb ik nog nooit een wetenschappelijk artikel moeten lezen bijvoorbeeld, word er nu mee dood gegooid.

Hoe kan dat? Op het hbo schrijf je toch ook gewoon een scriptie? Ik lees er wel 40 per week :') en hebben hier in de 2e ook al "les" in gehad.

Dat ligt denk ik aan je studie (jaha... ik noem het een studie) want ik heb HBO Bouwkunde gedaan en heb geen scriptie hoeven doen. Wel een eindopdracht, met een hele andere insteek. Ik mag me overigens nog ingenieur noemen *\o/* en ben een Bachelor of Science. Mij had je echt niet blij gemaakt met een talen studie. Dat kan ik echt niet, geef mij maar techniek/mechanica/wiskunde. Ben nooit voor een WO gegaan omdat ik dat niet nuttig vond voor mijn werkveld. Nu wel, aangezien mijn werkgebied veranderd, maar dat had ik toendertijd niet kunnen weten.

De insteek tussen een HBO en een WO opleiding is mijn inziens anders, dus je kunt ze niet vergelijken. wil niet zeggen dat het één minder is dan het ander.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:39

Schemerdier schreef:
Klopt, rechtenstudenten worden opgeleid om op de meest onwetenschappelijke manier de materie proberen te verklaren, zodat het zo ingewikkkeld is dat juristen/advocaten nodig en relevant blijven :')

Het is vooral heel onverstandig om experimenten uit te voeren ;).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:15

sureido schreef:
Waarom mogen er wel mensen zijn die ontzettend dom genoemd worden die op wo zitten maar zodra er iemand dom wordt genoemd die mbo doet staat iedereen te steigeren?

Dat ligt aan de reden dat iemand MBO doet. Als dat is omdat die persoon geen WO kan doen, omdat die daar de intellectuele capaciteiten niet voor heeft, is het correct om te stellen dat die persoon minder intelligent is. En sommige mensen hebben echt heel weinig intellectuele capaciteiten, en scoren vrij laag op een IQ-test en doen dus geen WO.

Overigens vind ik het dan weer een teken van mindere intelligentie om iemand die op het WO zit, dom te noemen. Je hebt een bepaald IQ nodig om dat te doen, zeg maar.
sureido schreef:
Ik vind iemand dom noemen nogal raar, ongeacht welk schoolniveau ze doen. Iedereen heeft toch zijn of haar eigen talent?

Nou, ik vind het niet per se raar, al kun je het ook: erg veel ruimte voor persoonlijke groei noemen, met name op gebied van intellectuele capaciteiten noemen, dat klinkt een stuk aardiger.

Maar talent hangt dan weer niet samen met IQ. Justin Timberlake heeft talent om te zingen (of het je smaak is, is persoonlijk) maar je kunt hem met de beste wil van de wereld niet intelligent noemen. Je hebt ook heel intelligente mensen die vooral veel talent lijken te hebben voor niet zulke doordachte acties.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:24

Nou ja, bepaald IQ nodig... Als ik sommige psychologiestudenten zie.... Maar dat is hier dan ook wel een beetje de afvalbakrichting van de universiteit :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:27

Dat klopt idd wel :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:32

Dom:
je hebt een beperkt verstand of handelt op een zodanige manier dat het ingaat tegen het gezonde verstand

Dus iemand met een hoog IQ kan nog steeds dom zijn/doen/handelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:34

MarcoBorsato schreef:
Of no copuleren.

Ik copuleer dus alleen met mensen van mijn eigen niveau :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:41

Ik copuleer niet wegens aseksualiteit.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:52

Sheran schreef:
MarcoBorsato schreef:
Of no copuleren.

Ik copuleer dus alleen met mensen van mijn eigen niveau :')

_/-\o_

Ik heb nog nooit gecopuleerd met iemand van mijn eigen opleidingsniveau -O-

Edit: correctie: relatie gehad met :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:01

Schemerdier schreef:
Nou ja, bepaald IQ nodig... Als ik sommige psychologiestudenten zie.... Maar dat is hier dan ook wel een beetje de afvalbakrichting van de universiteit :+

Dat vind ik bij ons toch echt de rechten kant.. Ik heb sommige vakken samen met de rechten faculteit.
Afgelopen donderdag bij een tentamen gezeten, constitutioneel recht.

Mensen in trainingsbroeken (ik vind dat echt raar op een universiteit) en bontkragen komen binnenstromen en ik zat al tussen de ‘koalo dit, daggoe dat’. Toen kwam er een meisje binnen, en ze zei opeens tegen een ander meisje: oh jij was dat bij het stoplicht toch? Ik reed je bijna aan, het is dat jij het was maar ik rij echt asociaal, iedereen krijgt daar tegelijk groen maar ik rijd gewoon door, ook al loop je daar, ze gaan maar aan de kant! Want ik rij je gewoon aan hoor.

Dat doet dan Rechten ;(

Dit soort dingen hoorde ik op mijn MBO niet eens...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:13

Toegegeven vind ik veel van mijn mede-rechtenstudenten ook leeghoofdige aanstellers :+
Maar bij ons zijn het wel eerder snobs met blousjes en macbooks, truien met kraagjes onder en veterschoenen.... geen joggings en nepbont in ieder geval.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:40

Schemerdier schreef:
veterschoenen....

Wat voor andere schoenen zouden ze moeten hebben dan? Klittenband? :?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:43

Afbeelding

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:44

Haha, lekker stereotype. Ik zei op universiteit altijd dat ik proefwerken had. Werd niet in dank afgenomen door medestudenten.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:50

Oja god nog zoiets _O-

"Nee Lisanne, op het mbo heb je toetsen. Hier op het hbo heb je tentamens."
Ja? Ik moet toch stof leren uit een boek/powerpoint en daar vragen over beantwoorden? Komt op hetzelfde neer toch? Hou je snater dan :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:07

Schemerdier schreef:

Psychologiestudenten vallen best mee...…… in vergelijking tot artsen in opleiding tot Psychiater :D ;) .

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:18

Geen stereotype,ik zie het toch met mijn eigen ogen :')

Studenten die studeren voor psychiator ken ik niet.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:25

Veel mensen gaan psychologie studeren omdat ze zelf problemen hebben

En daar hebben je mede studenten last van tijdens werkgroepen -:(-

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:50

Badeendje schreef:
Nederland(ers) heeft/hebben een problematische attitude tegenover school- en opleidingsniveaus.

Hier vooral heel erg mee eens :')

En zeggen dat je naar school gaat klinkt infantiel zodra je niet meer op de middelbare school zit. Maar MBO is niet studeren.