Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Djoena schreef:Heeft 1 van jullie ervaring met nandoe's of struisvogels?
Marcella schreef:Het is dat ik echt geen loopeenden wil, maar word wel helemaal gek van de naaktslakken plaag. Bloemkool voor een groot deel opgevreten en de rest onder slakken stront.![]()
![]()
Kuggur schreef:palousa_boy schreef:Hier vandaan m'n eerste lam versneden, die lag dood in het hek en hij lag er nog niet lang dus zonde om weg te gooien
Serieus? Jij liever dan ik, een niet uitgebloed karkas, ik zou er hoogsstens hondenvoer van maken...
juval schreef:Kuggur schreef:Serieus? Jij liever dan ik, een niet uitgebloed karkas, ik zou er hoogsstens hondenvoer van maken...
wat zijn de nadelen van een niet uitgebloed karkas?
Vorig jaar had ik namelijk een dode ree gevonden bij ons in de tuin. waarschijnlijk aangereden, er was geen duidelijke uitwendige zichtbare verwonding.. maar goed, wat moet je met een dode ree? jachtopziener gebeld dus maar. Die kwam hem ophalen. Ik hoorde later dat die ree ook in de diepvries is belandt... ik had geen idee hoe lang die al dood in mijn tuin heeft gelegen. Hoe lang kun je zo'n dier laten liggen wil het nog eetbaar zijn?
palousa_boy schreef:Djoena schreef:Heeft 1 van jullie ervaring met nandoe's of struisvogels?
Vroeger bij ons in het dorp was wel iemand die nandoes en Wallabies had lopen, struisvogel lijkt me wat lastiger te houden want die zijn toch weer ietsje groter.
Biefstuk van struisvogel is dan wel weer lekker weet ik toevallig
Kuggur schreef:Ai, ons is eens iets soortgelijks gebeurt; daar had één het gepresteerd zich in een stroombandje van de paarden te verstrikken, ook met stroom er op. Die had niet meer dan een half uur gelegen (we waren bezig schapen te halen bij de buur, tussen twee trips gebeurt). We vermoeden dat de doodsoorzaak shock is geweest ( in de zin van stress).