JudArthos schreef:[ [url=m/59hhMf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kom er even niet uit in m'n hoofd
De grote fout: mensen stammen NIET af van apen. We hebben een gemeenschappelijke voorouder.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riddershow schreef:ik denk dat wij ons sneller verplaatst hebben (naar koude gebieden) dan dat de evolutie mee heeft kunnen gaan. Daarnaast zullen wij vast wel meer beharing hebben gehad, maar een (bont)vachtje bleek toch wel lekker warm en daarmee zal de eerste kleding geboren zijn of zo.
Citaat:Klopt, maar dat is misschien ook omdat het een functie had die wij niet konden opvangen.
De beharing tov apen dan wel gemeenschappelijke voorouder is juist wel afgenomen. Maar idd: op het moment dat we als jagers dierenhuiden etc gingen gebruiken, was "zelf veel beharing produceren" geen zaak meer die jouw genen een grotere kans op overleving gaf.Citaat:Het is denk ik logisch dat, als wij ons in bont/kleding wikkelden naar mate het kouder werd, de beharing niet in hetzelfde tempo kon meekomen. Aangezien wij ook wel overleefden zonder extra beharing. Dan heb je kans dat beharing meer een selectie werd van voorkeur van de dames/heren.
Citaat:We konden natuurlijk toen nog niet zelf vitamine D produceren (pillen), dus de opname moest via de huid en was dus een noodzakelijke evolutie... als je dan broze botten hebt ging je gewoon eerder dood en met minder beharing ging dat toch wat minder snel
_Sillebil schreef:Free2 schreef:Waarom ben je in de voltige niet verplicht een cap op te doen?
Ik denk dat dat is omdat een cap heel erg in de weg zit bij voltige.
_Karlijn schreef:Waarom worden alle baby's geboren met een wipneusje en krijgen ze later (meestal) een hele andere vorm?
Sammie schreef:Baby's zien er bij geboorte redelijk neutraal uit (ze lijken altijd op iedereen, op papa, op mama, op opa, op oma, op een tante). Dat vergroot de overlevingskansen van een baby aanzienlijk, ze trekken snel naar paps en dan word het van alles nog wat. Maar alle baby's met een wipneus? Ik heb echt geen enkele baby met een wipneus gezien
Sammie schreef:Baby's zien er bij geboorte redelijk neutraal uit (ze lijken altijd op iedereen, op papa, op mama, op opa, op oma, op een tante). Dat vergroot de overlevingskansen van een baby aanzienlijk, ze trekken snel naar paps en dan word het van alles nog wat. Maar alle baby's met een wipneus? Ik heb echt geen enkele baby met een wipneus gezien