Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:26

JudArthos schreef:
[ [url=m/59hhMf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kom er even niet uit in m'n hoofd :')

De grote fout: mensen stammen NIET af van apen. We hebben een gemeenschappelijke voorouder.

magda_90

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:40

Toch blijft ie leuk. :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:47

Die is geniaal :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:06

Riddershow schreef:
ik denk dat wij ons sneller verplaatst hebben (naar koude gebieden) dan dat de evolutie mee heeft kunnen gaan. Daarnaast zullen wij vast wel meer beharing hebben gehad, maar een (bont)vachtje bleek toch wel lekker warm en daarmee zal de eerste kleding geboren zijn of zo.

Naarmate we noordelijker kwamen, zijn we wel in de evolutie ons pigment kwijt geraakt: blauwe ogen, bond haar en vooral die huid die maximaal in staat is om uit dat beetje zonlicht nog vitamine D te vormen.
Dus stukken van onze huid zijn wel degelijk mee. ge. evolueerd.[/quote]
Citaat:
Klopt, maar dat is misschien ook omdat het een functie had die wij niet konden opvangen.

....eh? :=

Citaat:
Het is denk ik logisch dat, als wij ons in bont/kleding wikkelden naar mate het kouder werd, de beharing niet in hetzelfde tempo kon meekomen. Aangezien wij ook wel overleefden zonder extra beharing. Dan heb je kans dat beharing meer een selectie werd van voorkeur van de dames/heren.
De beharing tov apen dan wel gemeenschappelijke voorouder is juist wel afgenomen. Maar idd: op het moment dat we als jagers dierenhuiden etc gingen gebruiken, was "zelf veel beharing produceren" geen zaak meer die jouw genen een grotere kans op overleving gaf.
Citaat:
We konden natuurlijk toen nog niet zelf vitamine D produceren (pillen), dus de opname moest via de huid en was dus een noodzakelijke evolutie... als je dan broze botten hebt ging je gewoon eerder dood en met minder beharing ging dat toch wat minder snel :Y)
:= In de betere pillen zit door de natuur geproduceerde vitamine D.
En we nemen het niet op, we maken het bij zonkracht 4 of meer.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:43

Waarom worden alle baby's geboren met een wipneusje en krijgen ze later (meestal) een hele andere vorm?

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:46

Free2 schreef:
Waarom willen we altijd schuim op bier? Het is volkomen nutteloos eigenlijk want je kan het toch niet drinken. Dan kun je toch beter ipv dat schuim wat extra bier in de plaats ervoor doen?

Schuim zorgt ervoor, dat het koolzuur in het bier blijft B-)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:07

Waarom ben je in de voltige niet verplicht een cap op te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:19

Free2 schreef:

Ik denk dat dat is omdat een cap heel erg in de weg zit bij voltige.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:29

_Sillebil schreef:
Free2 schreef:

Ik denk dat dat is omdat een cap heel erg in de weg zit bij voltige.

Klopt, voltigeurs krijgen om deze rijden ook les in hoe ze het best kunnen vallen. Ook bv hoe ze veilig van hun paard af kunnen komen als ze hun evenwicht verliezen of het paard een misstap maakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:37

_Karlijn schreef:
Waarom worden alle baby's geboren met een wipneusje en krijgen ze later (meestal) een hele andere vorm?

ik heb nog geen enkele baby met een wipneus gezien?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:49

_Karlijn schreef:

Voor vrijwel alle zoogdieren, vogels etc geldt, dat de jongen er anders uitzien dan de volwassenen.
En die verschillen lopen "over" de grenzen van de soorten heen.

Waarom precies, tja.
Feit is wel, dat de "babytrekjes" vertederend werken - en daarmee de kwetsbare kleintjes beschermen ("aanbevelen in onze broedzorg").
...en feit is ook, dat paarden mensenveulens herkennen en die meestal omzichtig benaderen, honden tolerant zijn voor mensenpuppies, etc.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:00

Sammie schreef:
_Karlijn schreef:

ik heb nog geen enkele baby met een wipneus gezien?

Maar mensen die later een enorme haakneus hebben, hadden die toch echt nog niet als baby. Let maar eens op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:13

Baby's zien er bij geboorte redelijk neutraal uit (ze lijken altijd op iedereen, op papa, op mama, op opa, op oma, op een tante). Dat vergroot de overlevingskansen van een baby aanzienlijk, ze trekken snel naar paps en dan word het van alles nog wat. Maar alle baby's met een wipneus? Ik heb echt geen enkele baby met een wipneus gezien :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:23

Sammie schreef:
Baby's zien er bij geboorte redelijk neutraal uit (ze lijken altijd op iedereen, op papa, op mama, op opa, op oma, op een tante). Dat vergroot de overlevingskansen van een baby aanzienlijk, ze trekken snel naar paps en dan word het van alles nog wat. Maar alle baby's met een wipneus? Ik heb echt geen enkele baby met een wipneus gezien :=

Ik was een baby met wipneus, maar die heb ik nu ook nog :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:39

Ik las laatst een verhaal over een baby die werd geboren met 27 weken. Wanneer rekenen ze dan de geboortedatum, op de uitgerekende datum of op de dag dat de baby daadwerkelijk geboren is.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:00

fjordjes schreef:
Ik las laatst een verhaal over een baby die werd geboren met 27 weken. Wanneer rekenen ze dan de geboortedatum, op de uitgerekende datum of op de dag dat de baby daadwerkelijk geboren is.

Het lijkt me op de dag dat de baby daadwerkelijk geboren is.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:26

geboortedag is dag van geboorte. Maar in de medische wereld willen ze, met zulk soort extreme gevallen, ook nog wel eens spreken over een geboortedag en een uitgerekende geboortedag.

En baby die 3 maanden te vroeg is geboren mag echt niet na 5 maanden een fruithapje hebben... Dus dan bepaal je die weer vanaf een uitgerekende datum.

maar formeel is dag geboorte de dag in je paspoort.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:07

Sammie schreef:

Nouja kan aan mij liggen maar ik vind elke baby een wipneus hebben :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:17

Vind ik ook Karlijn, alle baby's hebben een zelfde soort neusje zonder duidelijke neusbrug.
Er zijn mensen die zeggen dat je aan de kenmerken van het gelaat zou kunnen zien welk karakter iemand heeft. Daarom een baby nog geen duidelijke neus heeft.
Een haakneus heeft een ander karakter dan een rechte neus of wipneus.
Maar de vorm van de oren enz.
Een collega van me was daar mee bezig. Was wel grappig.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:35

Ik weet heel toevallig waarom alle baby's een wipneus hebben, ooit eens ergens gelezen :D. Baby's hebben een wipneus zodat ze kunnen ademhalen als ze borstvoeding krijgen. Als ze een 'normale' vorm van neus hadden drukken ze hun neus in de borst van de moeder waardoor ze zouden stikken. Ademhalen door je mond gaat namelijk nogal moeilijk als je probeert te drinken haha.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 04:53

Dat klinkt best logisch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:02

Waarom vind men bijvoorbeeld Romeinse villa's onder de grond?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:38

Rebecca schreef:
Waarom vind men bijvoorbeeld Romeinse villa's onder de grond?

Omdat er in dat gebied ooit Romeinen hebben gewoond?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:53

Door verwering, wind, misschien overstroming, nouja noem het maar op is er steeds meer zand op de ruine terrecht gekomen. En op gegeven moment is het dan helemaal verdwenen.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:55

Riddershow schreef:
Door verwering, wind, misschien overstroming, nouja noem het maar op is er steeds meer zand op de ruine terrecht gekomen. En op gegeven moment is het dan helemaal verdwenen.

Romeinse gebouwen werden daarbij later ook (gedeeltelijk) als fundering van andere gebouwen gebruikt :)