amand0 schreef:MissCharlie schreef:Balen van de kras Onlylienn. Als je die eenmaal ziet is het lastig te negeren.
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en de Boox Go 7 BW gekocht. Niet de color, want ik lees teveel reviews over slecht contrast van kleuren ereaders.
De Boox is een Android e-reader, daarmee kan ik zelf boeken uploaden en zowel via de Storytel app als de Kobo Plus app lezen. Precies wat ik zocht! Ja de interface is iets minder fijn dan die van mijn oude Kobo. Maar als ik eens besluit om (tijdelijk) het ene of de andere abo op te zeggen dan zit ik niet met een e-reader waar ik niets mee kan. Kobo Plus heeft een fijn groot aanbod, maar voor mij niet voldoende Engelse romans. Storytel heeft vaak gloednieuwe boeken die echt net in de winkel liggen, maar soms alleen als audioboek.
Kan je laten weten hoe de boox bevalt? Ik heb nu een Kobo, maar luister veel visla Storytel dus wil een ereader waar ook Storytel op kan
Het bevalt uitstekend! Heb je specifieke vragen?
Ik heb voor het bestellen deze review bekeken. Sommige stukjes overgeslagen die ik niet interessant vond, zoals de stylus. Op basis daarvan de witte 7 GO BW gekocht.
Hoesje kreeg ik er gratis bij, maar misschien dat ik in de toekomst nog een andere koop die wat beter beschermt.
Ik vind eigenlijk alles prettig werken aan de Boox, behalve
1) ik heb nog niet ontdekt of ik boeken in de Kobo of Storytel app in fullscreen modus kan lezen. Nu neemt de informatie bovenaan en de navigatiebalk onder best wat ruimte in. Ben daarom ook blij dat ik voor 7" ben gegaan ipv 6".
2) je hebt geen mooi startscherm met al je boeken op een rij, zoals ik gewend was van Kobo. Logisch ook, want het is een tablet. Je moet dus eerst even de app openen en dan zie je je boeken.
Verder is het wel even een werkje om alles fijn in te stellen voor de eerste keer. Adobe Digital Editions, de apps installeren, zorgen dat de knoppen de paginas omslaan, een prettig contrast en lettergrootte. Voor een echte computerleek zou ik het niet zo snel aanraden. Maar als je prima met een normaal tablet of smartphone overweg kunt dan kom je er wel.