Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:34

Ik weet nog dat mijn zus zo'n 20 jaar geleden in de bijstand zat en toen controle kreeg en een waarschuwing kreeg omdat ze bij een bakker had gepind.

Dit kon niet als je een bijstandsuitkering had want het was voor je eerste levensbehoefte en daar hoort een bakker niet bij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:36

Wauw....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:38

Ik kan het alleen maar volledig eens zijn met wat mwm zegt. Ik heb gelukkig niet veel uitgaven en ik krijg het voor elkaar om elke maand wat te kunnen sparen voor leukere dingen in het leven. Maar eerlijk is eerlijk het meeste geld wat ik heb en over hou, gaat naar hulpmiddelen om mijn leven makkelijker en draaglijker en fijner te maken. Al jaren, want ik krijg niks vergoed, ja een scootmobiel. Maar veel dingen worden gezien als 'product wat iedereen wel kan gebruiken' en dus niet als hulpmiddel, dus zoek het maar uit. Eten koken kan ik bijvoorbeeld al jaren niet meer, waar ga je betaalbaar eten vinden? De kant en klaar afdeling van de supermarkt en thuisbezorgd, ik hoef denk ik niet te zeggen hoeveel méér geld ik kwijt ben als de gemiddelde persoon aan alleen al eten. Inmiddels maak ik gebruik van Uitgekookt, de prijzen daarvan zijn in te zien op hun website. Dat is tenminste nog een beetje gezond, want ik slip serieus dicht van het goedkope kant en klare rommel wat ik al jaren eet. Als mwm het op een dag aan haar handen zou gaan mankeren, al is het tijdelijk, en ze (al is het maar een periode) zo zou moeten leven als ik, dan hou je je hart toch vast... Want dat kan helemaal niet. Wat dan, leven op droog brood? Dat is wel hoe het is geregeld.

Wat ik ook zo krom vind is dat ik wel hulp in de huishouding kan krijgen, maar als ik bij wijze van spreken een robotstofzuiger wil aanschaffen (zodat ik alles zo veel mogelijk zelfstandig kan blijven doen en niemand tot last ben) dan kan dat niet. Wat kost nou zo'n stofzuiger en wat kost het om iemand in te huren, ja sorry dat staat mij zo ontzettend tegen. Maar ja een robotstofzuiger is een luxe product wat rijke mensen voor het gemak kopen, en wordt niet gezien als een hulpmiddel voor als je het zelf niet meer kan.

Afijn, adem in adem uit.
Sorry hoor voor het geklaag dit onderwerp is voor mij altijd weer een trigger om boos van te worden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:39

Afbeelding
Dit! Gebeurd echt regelmatig. Kaas is nog lang niet aan de datum maar al wel beschimmeld. Kan ik weer terug naar de jumbo. En het is dat de kaas ruim 10 euro kost anders had ik gedacht laat maar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:40

Iew gatver! En niet zo'n beetje schimmel :wow:

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:43

gadver fjordjes.. dat is echt smerig, mee terug gaan zou ik ook zeker doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:45

Vannacht om 2 uur eruit gemoeten omdat ik lawaai hoorde op stal. Daarna niet meer in slaap kunnen komen, en ik lig te zweten als een otter.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:00

Jolliegirl schreef:
Marcella schreef:
Heb trouwens ook wel eens vragen gehad betreffende dat ik weinig uitgaf, maar had een moestuin. Wat toen nog echt goed ging.

Hadden ze hier een wettelijke grondslag voor om dit te vragen?
Zij kunnen en mogen namelijk niet op jouw rekening kijken zonder.

Dus vreemd dat je hier vragen over gehad hebt dat je weinig uitgaven had.
Hoe weten zij dit?

Balen he die regen!
En vervelend dat je met koorts wakker geworden bent, griepje?

Ik heb inderdaad ooit met mijn bankafschriften moeten laten zien. Ze vond het trouwens super dat ik een moestuin had. Moesten meer mensen doen.

Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht is er trots op om bij een van de rijkere gemeentes te horen. Wordt vrij weinig voor minima gedaan. Informatie vinden over hulp is lastig tot niet te vinden.

Zwijndrecht heeft bijvoorbeeld wel als extra witgoedregeling.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:03

Had nav de vorige reacties idd niet anders verwacht.
Ik wist dit tot nu helemaal niet dat dit zo werkte in de bijstand.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:04

Kunnen we aub stoppen met de discussie/gesprek over UVW? Niet vervelend bedoeld, maar ik heb net drie pagina's over moeten slaan. Snap eerlijk gezegd niet waarom er zo in Marcella haar zaken wordt gedoken, dat gaat ons niks aan lijkt me.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:09

denisesilver schreef:
Kunnen we aub stoppen met de discussie/gesprek over UVW? Niet vervelend bedoeld, maar ik heb net drie pagina's over moeten slaan. Snap eerlijk gezegd niet waarom er zo in Marcella haar zaken wordt gedoken, dat gaat ons niks aan lijkt me.

_/-\o_

Nieuwsgierigheid. :+

En betreffende oom misschien nog een optie betreffende geld en dat is eventueel beleggen of iets van weiland kopen om te verwachten. Iets wat waarde vast is. Dan blijft het gewoon van hem.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:12

denisesilver schreef:

Ik geloof dat er een algemene discussie/vraagstuk liep waar sowieso al 3 bokkers met eigen ervaring op reageerde.
Irritatie aan uwv. Prima passend in dit topic.
Heel marcella is niet betrokken in de afgelopen paginas dacht ik zo.

Ben je al uitgezweet?
En niets aan de hand op stal? Lijkt me dood eng snachts lawaai te vernemen.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 22-02-25 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:13

In de jaren 70 en 80 is er enorm veel misbruik van die uitkeringen gemaakt. Daar plukken de mensen die het nu nodig hebben de wrange vruchten van.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:22

denisesilver schreef:

Wat mij betreft helemaal prima :j het is ook al zo vaak hier besproken, voor meerdere users hier is het een terugkerend bron van ergernis die zo af en toe weer opduikt.

En door :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:27

Regen. Ik wil zon en 15 graden.
Een nacht goed slapen is ook welkom.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:27

Excuus! Ik wist niet dat dit vaker besproken was. Ik zal er dan ook over ophouden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:28

Hier gaat de totale aanslag van 1060 naar 1140. Valt te overzien :j Geniet er nu nog maar van, als we straks een ander huis hebben dan gaat dit bedrag fors omhoog :=

En de voorspelde regen -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:45

Ik wilde naar de moestuin lekker rommelen plek klaar maken voor de keter store it out max. -O-

Kan die de garage uit en spullen uit de schuur erin en parkeerkaart regelen. Partij zooi in de auto voor de stort.

Vraag mij ook af hoe groot de kans is dat er schimmel zit op de plek bij het raam waar het van de week gelekt heeft. :=

En de schimmel in de douche komt vrolijk weer terug. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:51

Elke keer droogmaken na het douchen marcella. Wij hebben dat probleem hier ook.
En in jouw ouderlijk huis was dat probleem ook geloof ik? Komt door die kleine rot raampjes hier.

Maar ik probeer elke x nu alles droog te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:56

Droogmaken en veel ventileren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:59

Droog maken doe ik, maar op het moment douche ik bij mijn oom. Resultaat zijn douche glimt en nu weer doorkijk in plaats van kalkaanslag. Maar dat hoort in een andere topic.

Ja maar mijn ouders vinden droog maken flauwekul. Dat het ook scheelt met kalkaanslag was ook niet belangrijk.

Deuren staan open met mechanische ventilatie op automatisch die trouwens een takke herrie maakt hoorde ik gisteren met eten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:13

Jemig, wat een bedragen zie ik voorbij komen?
Ik heb ook net bericht gehad maar hier is de afvalstoffenheffing meerpersoonsrelatie huishouden €364,- en rioolheffing €62,- (betaal ik automatisch in 10 termijnen)
Bsr (waterschap) is bijna hetzelfde en betaal ik wel in 1 keer (€353.-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:17

Hier t volgende:
Afvalstoffenheffing: 411,00
Rioolheffing: 193,70
Groencontainer: 174,00

2-persoons huishouden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:19

Het was gister zulk mooi weer...nu weer nat en koud. Dacht even dat we vroege lente kregen, maar dat is natuurlijk teveel gevraagd in Nederland :')

En stiekem zijn al die heffingen de reden dat ik nog bij mn ouders woon waardoor ik niks hoef te betalen en totaal niet door mijn mentale problemen :j

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:21

Totale aanslag dit jaar bijna 1700 Euro (waarvan 99 euro voor de hondenbelasting), mag dan wel in twee keer betaald worden, dat dan weer wel :=
Tja, de gemeente moet toch ergens alles van financiëren.