Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:19

Wat een pisweer :x :x :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:32

Berdien schreef:
Wat een pisweer :x :x :x

Maar echt. Bleh.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:34

de wind is irritant maar het is in elk geval droog...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:37

Caira schreef:

>;)

hij geeft hier al de hele middag aan, over een half uur is het droog..... dat geeft hij nog steeds aan...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:41

Dat ik naar de wc moet. :+

Alleen dit ligt zo schattig te slapen.
Afbeelding
Grootste broer en kleinste zus.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:45

DuoPenotti schreef:
Caira schreef:

>;)

hij geeft hier al de hele middag aan, over een half uur is het droog..... dat geeft hij nog steeds aan...

Staat de hele dag hier al dat het droog is.....nou echt niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:46

Ach schattig <3

Inmiddels in de trein naar huis, wel met een zware tas. In combinatie met een kruk niet zo handig :')
Ga zo blij zijn als ik over een uur ( hopelijk) thuis ben.

Hier schijnt de zon, wel nog harde wind.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:11

_San87_ schreef:
Begonnen met een nieuwe serie. Er zijn nog maar twee afleveringen.

Sleepers?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:33

Ik ben echt zo kwaad.

Een tijdje terug hebben mijn vriend en ik een vriend van ons voor 5 weken bij ons laten wonen. Hij woont niet in Nederland maar moest hier zijn voor werk. Ik ben van nature heel gastvrij en de ruimte was er, dus waarom niet. Het is geen persoon waar je snel last van hebt.

Nu heeft mijn vriend afgelopen weekend even doorgerekend wat we in die tijd kwijt waren aan boodschappen (inclusief wijn enzo) en een tikkie naar hem gestuurd van 300 euro. Dit heeft hij betaald, maar niet zonder uitgebreid te laten weten dat hij het een "absurd" bedrag vond, schrok van wat er allemaal bij ons dagelijks op tafel kwam en als hij dat van tevoren had geweten hij vaker zelf een "rijstprutje" zou hebben gemaakt.

Ik vind hier nogal wat van.

A. Dit is nog geen tientje per dag.
B. Wij koken niet met dure ingrediënten - mijn vriend kan gewoon erg goed koken. Met hetzelfde geld waarvoor onze logé een rijstprutje van had gemaakt, kookt mijn vriend een restaurantwaardige maaltijd. Hij weet van een overige prei en een vergeten pakje noodles nog iets bijzonders te maken.
C. Ik ga niet 5 weken vies eten omdat hij zelf wat wil maken om kosten te besparen,

En dan D.

Als iemand in mijn kringen zo lief was om me 5 weken bij hen te laten logeren; al zou het 500 euro zijn geweest. Ik zou niet dúrven om daarover te klagen, laat staan het een "absurd" bedrag te noemen. Ik vind het ontzettend ondankbaar en een vlek op onze vriendschap. Ik ben diep teleurgesteld. Nee, ik hoef niet geprezen te worden voor het hebben van gastvrijheid, ik hoef geen cadeautje achteraf en ik ben ook niet heilig, maar dit lijken me basisch etiquette die iedereen naar mijn mening zou moeten hebben? Kijk, als het nou uit het niets 800 euro was geweest dan is het een ander verhaal.

Het gaat mij hier overigens niet om het geld. Dat zal me een zorg zijn. Het gaat om het principe.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:39

Wist deze persoon dat de kosten nog gingen doorgerekend worden? Of is er niet echt over gesproken en kwam het over als: Och, gezellig, blijf maar gewoon? Want bij dat laatste snap ik het ergens wel dat hij best wel is geschrokken dat die opeens wat moet betalen.

Overigens maakt dat zijn reactie niet ok, snap ik jou gevoel en ben ik het type persoon die gewoon betaald zonder dat er een tikkie od voor moet komen. Maar er zijn nu eenmaal ook mensen waarbij dit niet logisch is :o

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:40

Maar had je vooraf dan niets afgesproken over kosten?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:46

Het is toch logisch dat als iemand 5 weken bij jou woont, hij in iedergeval aan het eten kan mee betalen? Zoals ik het lees is het puur boodschappen, niet eens een bedrag voor het verblijven in hun huis (logisch als je een vriend uitnodigt). Had ie 5 weken een airb&b geboekt was ie toch 3x zoveel kwijt?

Als ik de gast was, had ik het wel besproken. Bijvoorbeeld dat ik het niet zo breed heb en dus niet elke avond een luxe maaltijd hoef met een glaasje wijn, omdat ik dan mezelf in de kosten zou jagen.
Hij snapt toch zelf ook wel dat een lekkere maaltijd iets meer dan één euro kost?

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:47

Je zou er van verschieten voor hoeveel mensen dat niet logisch is :+ (helaas)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:53

Nyaleti schreef:
Het is toch logisch dat als iemand 5 weken bij jou woont, hij in iedergeval aan het eten kan mee betalen? Zoals ik het lees is het puur boodschappen, niet eens een bedrag voor het verblijven in hun huis (logisch als je een vriend uitnodigt). Had ie 5 weken een airb&b geboekt was ie toch 3x zoveel kwijt?

Als ik de gast was, had ik het wel besproken. Bijvoorbeeld dat ik het niet zo breed heb en dus niet elke avond een luxe maaltijd hoef met een glaasje wijn, omdat ik dan mezelf in de kosten zou jagen.
Hij snapt toch zelf ook wel dat een lekkere maaltijd iets meer dan één euro kost?

Ja dit dus. Zijn er mensen die verwachten dat ze overal op mee mogen teren als er geen duidelijke afspraken over worden gemaakt? :+

Maar inderdaad. Hij is er nooit vanuit gegaan dat hij niets hoefde betalen, we hebben kort gezegd van te voren dat hij 1/3 van de boodschappenkosten zou betalen en that's it. Hij wist daarbij vooraf hoe wij eten. Echt niet iedere dag belachelijk, maar beide uit een "eetcultuur" familie komende vinden we goede ingrediënten en kwaliteit belangrijk. Er komt iedere week weleens een lekker kaasje en inderdaad: lekkere wijn (en echt heus niet van tientallen euro's), een cocktailtje, dat soort dingen. Er is één of twee keer pizza besteld: dat kost ook al snel wat in Amsterdam. Dat wéét hij. Als hij dan vooraf had gezegd van: goh, ik hou het liever wat simpeler, dan hadden we daar rekening mee gehouden. Vinden we echt niet erg en dan maken we er juist een challenge van. Maar als je achteraf met de letterlijke zin komt "ik vind 300 euro voor vijf weken absurd, en mag ik even zeggen dat ik het bizar en "schokkend" vindt wat er bij jullie allemaal wel niet op tafel komt", dan schiet dat bij mij wel in het verkeerde keelgat.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:04

Oh dan moet hij inderdaad zijn mond houden en niet zeiken. Maar ja, ik ken ze echt die denken dat alles maar gratis is voor hun (maar oh wee als je daar komt, dan krijg je op 3 uur tijd 1 drankje)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:06

5 weken eten voor 300 euro is toch heel netjes? Ik kom zelf met minder toe, maar ik eet ook vrij zuinig. En ik zou het niet in mn hoofd halen om dan commentaar te leveren op het eetgedrag van iemand anders, kom op zeg :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:07

Voor 5 weken goed eten en onderdak vind ik 300 nog een schijntje ook nog. Wat een gezeur

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:17

Ik heb aan de file geërgerd die er voor de 3x deze week er stond.

Dit keer tussen S112 en S114 7min + 35 min file.

En ik moest precies er tussen zijn bij de S113.

Of zo'n 40 min blijven staan of snel d'r tussen uit op de S112 en binnendoor naar huis rijden.

Heb voor binnendoor gekozen, had er anders nu nog gestaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:31

Swifter schreef:

Ja maar dan ben je dom en naïef. Ik neem aan dat het gewoon om een volwassen man gaat, niet een neefje van 14.

Soepblik: dat laatste.. heeft ie dat echt gezegd? Wtf 8)7 "gezellig dat we 5 weken voor je hebben gezorgd maar tot nooit meer joejoeee!"

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:34

Nyaleti schreef:
Swifter schreef:

Ja maar dan ben je dom en naïef. Ik neem aan dat het gewoon om een volwassen man gaat, niet een neefje van 14.

Soepblik: dat laatste.. heeft ie dat echt gezegd? Wtf 8)7 "gezellig dat we 5 weken voor je hebben gezorgd maar tot nooit meer joejoeee!"

Hij is de 35 reeds gepasseerd.

En yes, dat over wat er "allemaal wel niet op tafel komt" is echt gezegd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:56

Wow sprakeloos… Je geeft hem 5 weken onderdak inclusief eten, douchen, slapen, kleding wassen etc en dan zeuren over 300 euro?
Wat zei je zoek voortaan maar een een hotel of wat?

Is verdorie meer dan een maand he…

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:06

Die €300 is niet veel.
Wellicht had de gast niet gerekend op een tikkie.
Of is er eerst gebeld met joh, we hebben zitten rekenen en je vebrlijf was prijzig. Kunnen we een tikkie sturen van €300?

Ik erger mij aan de wind. Moet de deur nog uit. Gezellig langs het water rijden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:10

Al dat gedoe van het kerstdiner voor een kind van vijf :+

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:26

Mijn buitenmodem van het 4g buitengebied internet lijkt het te hebben begeven. Er branden geen lampjes meer -O- Hierdoor moet ik morgen naar kantoor om te kunnen werken, maar ze gaan me ook bellen van de provider morgen en dan moet ik thuis zijn. Hoe ga ik dit oplossen :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:30

Moska schreef:
Mijn buitenmodem van het 4g buitengebied internet lijkt het te hebben begeven. Er branden geen lampjes meer -O- Hierdoor moet ik morgen naar kantoor om te kunnen werken, maar ze gaan me ook bellen van de provider morgen en dan moet ik thuis zijn. Hoe ga ik dit oplossen :=

Als er geen lampjes meer branden is er voor jou weinig meer te resetten of zo.
Dus thuis zijn tijdens het bellen niet erg logisch.
Ik zou vragen dat ze een nieuwe opsturen.