Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:58

Heerlijk, denk er vooral aan terug met heel veel plezier en bekijk je foto's en zwijmel terug naar die tijd.
Maar voordat je vertrekt; zeg niet aan je buurvrouw "ik ga herinneringen maken" zeg gewoon "ik ga op vakantie met de boot en ik verheug me er vreselijk op".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:03

rien10 schreef:
Heerlijk, denk er vooral aan terug met heel veel plezier en bekijk je foto's en zwijmel terug naar die tijd.
Maar voordat je vertrekt; zeg niet aan je buurvrouw "ik ga herinneringen maken" zeg gewoon "ik ga op vakantie met de boot en ik verheug me er vreselijk op".

Ik denk dat ik zelf wel bepaal wat ik zeg tegen de buurvrouw.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:20

Als wij nu wandelen met de grote hond is het toch echt meer dan fijn gaan wandelen als we dat op een ander plekje doen dan wat we normaal doen.
Het is echt herinneringen en foto's maken.... want na slecht nieuws van de DA weten wij wel dat hij niet oud gaat worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:44

_San87_ schreef:
rien10 schreef:

Ik denk dat ik zelf wel bepaal wat ik zeg tegen de buurvrouw.

Tja. UO topic he?

Wat je doet is genieten van de laatste maanden van je hond, je slaat iedere kwispel en wandeling op in je geheugen. Je geniet intens van je zeilvakantie. Je ruikt bij wijze van spreken de zee nog als je er aan terug denkt. Dat is wat je doet. Dat worden vanzelf herinneringen.
Maar smorgens wakker worden met het idee "welke herinnering ga ik vandaag maken? Ga ik wandelen, zeilen, of pannenkoeken bakken?" Dat vind ik echt onzin. Herinneringen zijn het gevolg van de dingen die je doet of onderneemt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:51

DuoPenotti schreef:
Als wij nu wandelen met de grote hond is het toch echt meer dan fijn gaan wandelen als we dat op een ander plekje doen dan wat we normaal doen.
Het is echt herinneringen en foto's maken.... want na slecht nieuws van de DA weten wij wel dat hij niet oud gaat worden.

:(:)
Sterkte. Zat even te spieken in je profiel (nieuwsgierig aagje). Wat een lieve snoetjes. Hopelijk nog veel mooie herinneringen en een lange tijd samen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:45

Buiten op social media heb ik dat ook nog nooit zo gehoord in een gesprek: 'ik ga herinneringen maken'.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:12

Nee same, is het niet Instagram-eigen?

UO: als je niet in de topsport zit hoef je echt geen extra eiwit toe te voegen aan je eten :+ ook niet als je wil afvallen of meer dan 10K stappen loopt of vegetarisch eet. Jouw proteïne-limo, eiwitshake en achttien soorten verrijkte kwark zijn een scam sorry :') wel lekker dus eet smakelijk!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:17

Fly_high schreef:
UO: als je niet in de topsport zit hoef je echt geen extra eiwit toe te voegen aan je eten :+ ook niet als je wil afvallen of meer dan 10K stappen loopt of vegetarisch eet. Jouw proteïne-limo, eiwitshake en achttien soorten verrijkte kwark zijn een scam sorry :') wel lekker dus eet smakelijk!

Zo maar echt _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:23

Fly_high schreef:
Nee same, is het niet Instagram-eigen?

*Bubble burst ;(

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:24

Fly_high schreef:

Meer dan 10k stappen ís toch topsport?
:+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:29

Fly_high schreef:

Arjen Lubach is het met je eens. Sterker nog: als je teveel eiwitten eet kom je er zelfs van aan :+ .

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:33

Eindelijk gelijkgestemden :D

@Roodvos als je al een bepaald eetpatroon hebt en vervolgens daarbovenop allemaal proteïneshit gaat eten kom je inderdaad aan ja :P

Het is ook nog eens slecht voor je nieren. En het milieu. Ga maar lekker naar buiten nog 5K stappen lopen, beweging en vitamine D hebben we allemaal stuk harder nodig dan al die eiwitten :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:09

Ik probeer juist die eiwitten te eten om te helpen met aankomen :') maar goed ze zeggen bij mijn ziekte wel eens dat spieren topsport leveren om lijf bij elkaar te houden haha.

Maar ik vind het niet zo makkelijk als dat sommige erover doen. En het is idd een obsessie voor sommige of een hoop

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:10

Ik vind jullie posten wel goed. Want je wordt idd helemaal dood gegooid dat je meer eiwitten moet eten, ook of vooral als je wilt afvallen. Ik heb begrepen dat het met name is voor (tegen) het hongergevoel?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:15

Ou: tofu is ondergewaardeerd en veel mensen kunnen het niet goed bereiden waatdoor het een smaakloos sponsje is. Je kan er zoveel mee. Gisteren heb ik er noodles mee gemaakt door toevoegen van tarwemeel. Waren echt van die dikke al dente noodles :Y) En het is echt goedkoop. Euro voor een halve kg. Kan kip niet tegenop

Ook veel eiwitten (ha).
Laatst bijgewerkt door Raineri op 13-08-25 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:15

Tenzij je echt aantoonbare tekorten hebt dan heb je soms geen keuze. -O-

Maar ik was ook erg verbaasd toen ik een reclame voor proteine rijke chocomelk tegenkwam van nutricia. En je nu inderdaad overal opeens eiwitverrijkte yoghurt repen enz tegenkomt.

Voor mij erg onbegrijpelijk de zoveel gebruikte ai en chat gp. Zelf opzoeken of bedenken lijkt langzaam aan "onmogelijk" zelfs bij max vakantie man liepen ze het te promoten voor vakantie planningen 8)7 dan denk ik daar gaan weer een bos en een meer verloren voor iets zinloos :n

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 19:39

karuna schreef:
Voor mij erg onbegrijpelijk de zoveel gebruikte ai en chat gp. Zelf opzoeken of bedenken lijkt langzaam aan "onmogelijk" zelfs bij max vakantie man liepen ze het te promoten voor vakantie planningen 8)7 dan denk ik daar gaan weer een bos en een meer verloren voor iets zinloos :n

Schuldig Y;(
Maar wel met de opmerking dat ik AI/ChatGPT gebruik voor mijn werk en ik dat met Google niet kan doen. Zelf bedenken misschien wel, maar het geeft soms ook een invalshoek dat ik denk "hé :)* ".
Bijvoorbeeld met Google en de juiste steekwoorden kan ik prima bepaalde EU regulations en directives vinden. Maar als ik de verschillen en overeenkomsten wil weten moet ik mij eerst door stapels papier "vreten".
Ik ga het dan printen (ook een bos en een meer) want dan kan ik er van alles bij schrijven.
Maar nu vraag ik ChatGPT om een overzicht te maken van de overeenkomsten en verschillen.
En die heb ik dan binnen een paar minuten.

Geweldig, scheelt mij zoveel tijd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:20

Ik vind het ook hilarisch dat ineens overal op staat "met proteine!" enzo :Y) .
Al ben ik er ook deels schuldig aan want die eiwitlimo is toch wel erg lekker :D .
Bovendien zit ik van wat meer eiwitten in mijn voedingspatroon wel veel langer vol van maaltijden, maar ik ben het absoluut eens dat de hype nu enorm wordt overdreven..

Mij UO: Ik snap echt niet waarom Labradoodles of andere doodle-achtigen zo populair zijn -O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:26

Josien_ schreef:
Mij UO: Ik snap echt niet waarom Labradoodles of andere doodle-achtigen zo populair zijn -O-

Ik heb een Doodle.. En ik snap dat ook niet :=

Ben hartstikke gek op die hond, maar er komt nóóit meer een Doodle in dit huis als hij er niet meer is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:29

Waarom niet, Daphne?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:34

Ik snap dat wel…. Zoveel minder haar in huis met iets poedeligs in de genen :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:35

ik dacht juist dat die niet verharen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:40

Daarom dus zoveel minder haar :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:04

Dan kan je net zo goed een poedel nemen en niet die achterlijke prijzen betalen. Of bizarre contracten en eisen die ook nog nadelige gevolgen kunnen hebben voor gezondheid en die vacht.

Je moet ook nog hopen dat je goede type vacht treft namelijk. En welke delen van het karakter, er zijn zoveel doodles met echt niet de geschikte karakters voor de gezinnen waar ze aangeschaft worden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:06

Ik dacht eigenlijk dat die doodle hype alweer op zn retour was?
Jaren terug hoorde ik er heel veel over, nu al heel lang niks, tot de hier gemelde UO.

Of ik leef in een andere fabeltjesfuik, dat kan natuurlijk ook :+