Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:52

Geluidsoverlast :( het is hier sinds zaterdagochtend niet stil geweest

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:52

Ik vind dat ook zo irritant. Voor een studie staat 40 uur per week en veel studenten werken er ook nog naast. En hebben enorme reistijd. En dat zonder geld/auto want ja. En werkende mensen krijgen betaald voor de uren die ze maken. Dat motiveert ook wat meer. Als ik weer voor 2 uur (dure) college om 7uur op het station sta baal ik ook wel. :=

Oh en als je werkt is het ook gewoon om 17:00 klaar. Studeren gaat in drukke periodes in de avonden en weekenden verder. Natuurlijk heb je werk waar je veel meer uren maakt, maar dat betaalt ook meer. En als dat niet zo is dan ben je dom bezig met in je vrije tijd werken. Maar dat is een keuze. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:59

Nou nou Marlinderooz, van zo uitspraken van jou verschiet ik wel >;) Niet alles is een keuze hoor. Niet alles ligt voor het grijpen of betaald goed voor veel uren te doen. Of om uren na 17.00 te werken. Dat dom noemen vind ik denigrerend.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:02

Nee ik bedoel normale mensen met een kantoorbaan. Sorry. :D Van die mensen die enorm veel onbetaald gaan overwerken voor een slecht loon. En dan daar over klagen. Dat vind ik dom. :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:05

hagelslag schreef:
Ik wil gewoon even zeuren om te zeuren...
Hele leuk dat pilletje tegen de zenuwpijn. Maar als ik die niet optijd neem, is mijn hele zicht zo ongeveer weg.

Gelukkig maar een hele lage dosis.
Dus als ik straks moet afkicken is het nog wel haalbaar.
Maar jezus... Zelfs met bril zie ik dan alleen vlekken

Zou je daar niet even over bellen??? :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:12

MyWishMax schreef:
hagelslag schreef:
Ik wil gewoon even zeuren om te zeuren...
Hele leuk dat pilletje tegen de zenuwpijn. Maar als ik die niet optijd neem, is mijn hele zicht zo ongeveer weg.

Gelukkig maar een hele lage dosis.
Dus als ik straks moet afkicken is het nog wel haalbaar.
Maar jezus... Zelfs met bril zie ik dan alleen vlekken

Zou je daar niet even over bellen??? :=

Jaaaa moet straks 12. 10 bij de huisarts zijn voor wondcontrole en urine controle ivm de katerher.
Dus wil dat ook even bespreken...

Sws heb heel wat telefoontjes te plegen
Met 20 minuten ivm revalidatie centrum.
Over 1 uur en 20 minuten nog de neurochirurg ivm minimale pijn en eerste 3-4 stappen rechts problemen.
Ahhoewel de rare bezopen gang nog weer van de zenuwpijn pillen kan komen.
Maar ik wil het even duidelijk hebben.

En dan nog de ziektekostenverzekering aangezien ik graag wil dat de orthopeed op het matje geroepen word. In de hoop dat andere mensen zonder bokt als uitlaatklep niet zulke duistere maanden moet beleven.
Want als ik hier niet had kunnen zeiken, was het toch echt wel moeilijker geweest

Ohja, en mijn vader rijd mij straks dus even naar de huisarts...
Zusje is net niet optijd vrij.
Eigenlijk is mn zusje ook echt best zielig.... Zoveel nu moeten doen voor mij

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:14

jee marlinde.... gaat het wel goed met je?
Weet niet wat ik lees....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:15

Hopelijk lukt het allemaal, succes met alle telefoontjes!

Ik moet ook even bellen. Moest na 4 weken op controle, maar degene die de afspraak maakte xette hem na 6 weken. Maar dat had ik niet door door de pijn en stress. En het is niet duidelijk hoe lang ik nu echt rustig moet doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:17

DuoPenotti schreef:

Ja hoor maar ben dat gezeur over studenten en "wacht maar tot je een echte baan hebt" zat. Niet iedereen studeert voor zijn/haar lol. (ik wel trouwens)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:22

Er zit gewoon enorm verschil in. Ik had tijden dat ik fulltime op college zat, maar ook tijden dat ik 12 contact uren had. Dat vonden mensen die werkten altijd enorm mazzel, alleen moest ik nog wel rond de 40 uur thuis wat doen en had ik bijna anderhalf uur reistijd heen en terug vaak nog langer. Met de auto was het 25 minuten, maar die moet je wel kunnen betalen :=
En ja, soms had ik mazzel en weinig contact uren en minder tijd nodig voor huiswerk. En je kon makkelijker thuis blijven :=

Maar die opmerking wacht maar tot je werkt is gewoon apart. Ik werkte minder uren dan ik bezig was voor studie. En ik hoefde minder vroeg bed uit, was rond dezelfde tijd thuis elke dag en hoefde minder thuis te doen. Bij dezelfde uren op een dag was de studie toch langer ivm reistijd en minder pauze

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:24

Ja klopt, vooral op het HBO waar je ook best pittige stages hebt. Daarnaast moet je dan ook nog werken. Dus ik werkte 16 uur, 16 uurs stage en dan nog 16 uur colleges + zelfstudie. Vind de uni fijner haha.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:25

MarlindeRooz schreef:
Ik vind dat ook zo irritant. Voor een studie staat 40 uur per week en veel studenten werken er ook nog naast. En hebben enorme reistijd. En dat zonder geld/auto want ja. En werkende mensen krijgen betaald voor de uren die ze maken. Dat motiveert ook wat meer. Als ik weer voor 2 uur (dure) college om 7uur op het station sta baal ik ook wel. :=

Oh en als je werkt is het ook gewoon om 17:00 klaar. Studeren gaat in drukke periodes in de avonden en weekenden verder. Natuurlijk heb je werk waar je veel meer uren maakt, maar dat betaalt ook meer. En als dat niet zo is dan ben je dom bezig met in je vrije tijd werken. Maar dat is een keuze. :P

Lekker makkelijk gesteld wel. Ik werk fulltime maar mijn werk is klaar wanneer het klaar is (onderwijs, op de een of andere sinistere reden verwachten studenten èn ouders dat je ook ‘s avonds, ‘s nachts en in het weekend beschikbaar bent. Daarnaast volg ik nog een studie met een studiebelasting van 8u/ week aanwezigheid en 25u/ week zelfstudie.

Dus nee, ik trek niet om 17.00 de deur achter me dicht.

Wat niet wegneemt dat de uitspraak ‘oefenen voor het werkende leven’ best cringewaardig is.

Heel veel succes bij de huisarts straks @hagelslag! En wat lief van je zusje dat ze je nu helpt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:28

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja hoor maar ben dat gezeur over studenten en "wacht maar tot je een echte baan hebt" zat. Niet iedereen studeert voor zijn/haar lol. (ik wel trouwens)

Ik heb beide gehad. Ondanks dat ik met fulltime werk 50-60 uur maakte (kon geen nee zeggen tegen overwerk en daar werd graag gebruik van gemaakt) vind ik studeren echt zwaarder. Ook toen ik nog geen ptss had. Door het jaar heen is er nooit een moment dat er geen deadline aan zit te komen, nooit echt ontspannen. Ik werkte niet naast studie, maar voelde wel heel veel druk om te moeten werken. Het kon alleen gewoon niet want ik had al bijna geen vrije tijd.
Doe mij maar een fulltime baan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:29

Wacht maar tot je werkt is natuurlijk een bijzondere opmerking.
Maar wat marlinde daar opsomt nog veel raarder. Dan zou je vanzelf wel een opmerking krijgen, wacht maar tot je werkt.

En de ene baan is de andere niet.
Ken hoog opgeleide accountants die echt niet om 17.00 klaar zijn, bij lange niet.
Heb jaren als avond beveiliging gewerkt bij diverse kantoorpanden. Die waren dus ook niet om 17.00 klaar.
Genoeg hoog gestudeerde met goede baan die ik einde avond uit het pand zette van het alarm gaat er over 10 minuten op.
Dat was per bedrijf anders maar tussen 21-23 uur.

Dus als je dan moppert over domme uitspraken...misschien ze zelf niet maken....

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:39

Ze heeft het over onbetaald overwerk toch? Ik trek niet halverwege serveronderhoud de stekker eruit, maar ik schrijf m'm overwerk wel.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:40

1 telefoontje klaar

1 mail naar mijn ziektekosten verzekering klaar
Nu mag ik nog 20 minuten liggen en dan moet ik overeind...
Maar dat kost mij straks weer zoveel overwinning -O-
Opzich wil ik nu overeind. Maar dan heeft mijn rug niet voldoende rust gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:42

Nu bestaat er ook nog zoiets als tijd voor tijd, maar dan nog. Als je slechtbetaald werk hebt, mag je daar best over klagen. Het is niet voor iedereen weggelegd die situatie meteen te veranderen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:46

Ik denk dat het voor iedereen verschilt, de een gaat nu eenmaal sneller door de (studie) stof heen als de ander. Daarbij zitten er ook colleges tussen waar je misschien minder affiniteit mee hebt en dus meer tijd aan moet besteden.

Het hbo ben ik doorgevlogen, dat was echt de meest relaxte tijd van de afgelopen 20 jaar. Daarna ging ik een pre master doen op de universiteit; dat was pittiger. 3 jaar basis in een jaar gepropt maar ook dat was nog niet heel zwaar naast mijn bijbaan (16 uur per week), paard en op zaterdag middag paardrij les geven. En toen kreeg ik statistiek... Dat semester was toch echt wel bloed zweet en tranen :').

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:47

Je hebt altijd het recht om te klagen. :)) Of het ook terecht is is een tweede vraag!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:47

Iedereen krijgt spontaan huilbuien en zweet overal van statistiek. :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:49

Aan de personen die naast mij zitten >;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:51

Dat het echt minimaal 3 weken geen inspanning is... kan nog langer worden ook. Niet bukken, tillen, gewoon niks waardoor er druk op kan komen.

Echt, dat kan toch gewoon niet? Ik heb afspraken staan volgende week en week erna die, als ik ze verzet, zomaar pas maanden later kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:52

MarlindeRooz schreef:
Iedereen krijgt spontaan huilbuien en zweet overal van statistiek. :')

Er zijn van die enge mensen die het leuk vinden en blij worden van spss -O-

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:08

Aan mensen die dus geen relatie hebben en dan koppels gaan lastig vallen.
Zag laatst zo'n tiktok met "wie komt mee stenen gooien op 14 feb". Natuurlijk is het wel een grapje maar het is zo raar om dat überhaupt te zeggen :')
Of wanneer er dus een koppel iets plaats en dan gaan ze allemaal zeggen "oh ik ga van een brug afspringen"
"hoop dat jullie familie zijn en erachter komen"

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:21

Mensen die nieuw op dingen reageren maar helemaal nul van de eerdere reacties lezen, lees ff terug daar staat je antwoord :roll: