Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:11

sureido schreef:
Spenk schreef:
Ik herhaal alleen maar wat je jonge zei tijdens de persconferentie? Heeft u corona gehad en denkt u ik ben beschermd? Haal die prik want dat bent u niet.

Dit is geen persoonlijke aanval op jou:

Maar dit stoort mij dus zo erg aan zo’n persconferentie.

De boodschap is:
‘We weten niks over omrikron, dus we gaan alles sluiten’

En dan ondertussen wel uitspraken doen over dit soort dingen…

Dat weet je dan toch ook gewoon niet?

en dat soort bijkomende agendas in het grotere belang maken al sinds maart/april dat we continue geónformeerd, want onvolledig geïnformeerd, worden.
Op dit moment zijn we al wéken voorbij die paar weken waarna we zouden weten of omicron milder zou zijn.
Ik begríjp het prima, maar het is wel gewoon liegen door omissie. Telkenmale weer, al bijna twee jaar lang.

Het net voorbij gekomen natuurlijke weerstand is ook een ´goed´ voorbeeld. Dat moet verdoezeld worden want anders gaan er teveel niet vaccineren. Begrijpelijk maar wel wederom gewoon liegen door omissie.
Tja en dat motiveert de gewoon gezonden voor wie het allemaal helemaal geen noemenswaardig direct risico is tot OOK nog zelftesten voor een etentje bij een paar vrienden thuis?

En wat straks? Mensen worden niet jonger, 50% is te dik, roken mag gewoon, de zorg niet significant opgeschaald etcetera.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:12

Prikspijt is het Van Dale woord van het jaar geworden.
Denk dat het daar me te maken heeft.

Citaat:
spijt die iemand heeft van het feit dat hij zich heeft laten vaccineren tegen een bepaalde besmettelijke ziekte.

Dus niet zoals de Jonge het graag had gezien.

de tweet van de Jong:
Citaat:
Als je op de IC ligt omdat je géén prik hebt genomen. Dan heb je pas #prikspijt.
Laatst bijgewerkt door Needje op 21-12-21 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:13

Cer schreef:
Iemand de laatste tweet gezien van Hugo de Jonge, over prikspijt? Ik kan m zo snel niet linken, maar ik vind het op zn zachtst gezegd héél vreemd... :?

Mwah, snap hem wel.
Hugo de Jonge schreef:
Als je op de IC ligt omdat je géén prik hebt genomen. Dan heb je pas #prikspijt.

https://twitter.com/hugodejonge/status/ ... 1935862791

Hij postte het als reactie op dit artikel
https://nos.nl/artikel/2410345-prikspij ... op-twitter

Citaat:
'Prikspijt' is door woordenboekmaker Van Dale uitgeroepen tot het Woord van het Jaar 2021. Het woord kreeg 82,2 procent van de 49.000 stemmen die werden uitgebracht op de Van Dale-website.

Op Twitter werd veel opgeroepen om op dit woord te stemmen. "Dat gebeurde door mensen die zichzelf niet willen laten vaccineren. Het weerspiegelt de polarisatie die in de maatschappij leeft rond die vaccinatie en dat boosteren", aldus Den Boon in het NOS Radio 1 Journaal.

Prikspijt is de "spijt die iemand heeft van het feit dat hij zich heeft laten vaccineren tegen een bepaalde besmettelijke ziekte".

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:17

IMANDRA schreef:
[
Omikron is dusdanig anders dat natuurlijke besmetting ook geen garantie is. Dus zou het niet zo stellig verwoorden. Zoals sureido zegt, we weten het nog niet.

Nogmaals, dat geloof ik niet meer.
We zijn al wéken voorbij de paar weken waarin we het zouden weten.
is weer ´nog éven een paar weken wachten´ maand na maand na maand...
Is een toepasselijk gezegde voor; geen nieuws is goed nieuws.
Dat goede nieuws dient de grotere belangen, in dit geval motiveren voor vaccineren en her-her-hervaccineren niet, dus we weten het nog niet; neem het zekere voor het onzekere en vaccineer.
Uitzichtloos.

Ok, ik ga wat leuks doen. Daarna vrienden ontmoeten voor koffie in een restaurant. Keurig gehervaccineerd, zonder zelftest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:21

Citaat:
spijt die iemand heeft van het feit dat hij zich heeft laten vaccineren tegen een bepaalde besmettelijke ziekte.

Over manipulate gesproken :roll:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:22

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
[
Omikron is dusdanig anders dat natuurlijke besmetting ook geen garantie is. Dus zou het niet zo stellig verwoorden. Zoals sureido zegt, we weten het nog niet.

Nogmaals, dat geloof ik niet meer.
We zijn al wéken voorbij de paar weken waarin we het zouden weten.
is weer ´nog éven een paar weken wachten´ maand na maand na maand...
Is een toepasselijk gezegde voor; geen nieuws is goed nieuws.
Dat goede nieuws dient de grotere belangen, in dit geval motiveren voor vaccineren en her-her-hervaccineren niet, dus we weten het nog niet; neem het zekere voor het onzekere en vaccineer.
Uitzichtloos.

Jouw mening doet er in deze niet toe. Van de studies die wél zijn gedaan, zijn de eerste tekenen dat natuurlijke besmetting nou eenmaal niet zo goed werkt als jij hier steeds propageert. Er zijn alleen nog geen harde cijfers.

En alsof dat hervaccineren de overheid goed uitkomt. Denk dat zij ook liever klaar waren geweest met de initiële vaccins, want dat kost veel minder (in kosten voor vaccins én druk op de zorg). Die boosters doen ze niet voor de lol.

https://www.nytimes.com/article/omicron ... riant.html

Citaat:
Several studies indicate that full vaccination plus a booster shot provides strong protection against infection with Omicron. Without a booster, however, two doses of a vaccine like Pfizer-BioNTech’s or Moderna’s provide much less protection. (Still, two doses of a vaccine do appear to protect against severe disease from Omicron.)

Citaat:
The first clues that Omicron could evade immunity came from South Africa, where scientists estimate that at least 70 percent of people have had Covid-19 at some point in the pandemic. An unexpectedly large fraction of Omicron cases involved people who had previously been infected.

Citaat:
For a deeper understanding of this increased risk of reinfection, a number of teams of scientists have studied the antibodies produced by people who recover from Covid-19. If they mix those antibodies in a dish with other variants, the antibodies do a good job of preventing the viruses from infecting human cells.

But if they mix those antibodies with Omicron, it still manages to get inside the cells much of the time. That means that the mutations Omicron carries are changing the shape of its surface proteins, where antibodies lock onto the coronavirus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:23

IMANDRA schreef:
Mwah, snap hem wel.

Ik snap ook dat het een reactie was op dat artikel over woord van het jaar... maar ik vind dat je als minister dat soort uitspraken echt niet kan doen... je mag het denken, en binnenskamers zeggen, maar je kan dit niet zo de wereld in slingeren.. ik vind het niet heel professioneel en zn image is al niet zo best..

Ze hebben niks geleerd van de 'popi jopi' uitspraken van de afgelopen jaren...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:23

Op dit moment is de technische briefing op TV.

Kijk en luister, zeker als je twijfels hebt of dingen niet begrijpt. ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:24

Electra63 schreef:
Op dit moment is de technische briefing op TV.

Kijk en luister, zeker als je twijfels hebt of dingen niet begrijpt. ;)

Ah thanks, ik zet m weer aan! :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:26

Cer schreef:
IMANDRA schreef:
Mwah, snap hem wel.

Ik snap ook dat het een reactie was op dat artikel over woord van het jaar... maar ik vind dat je als minister dat soort uitspraken echt niet kan doen... je mag het denken, en binnenskamers zeggen, maar je kan dit niet zo de wereld in slingeren.. ik vind het niet heel professioneel en zn image is al niet zo best..

Ze hebben niks geleerd van de 'popi jopi' uitspraken van de afgelopen jaren...

Mwah, vind het niet super onprofessioneel. Popi-jopi uitspraak zeker, maar wel to-the-point (gezien de verdeling op de IC) en kritisch over woord-van-het-jaar.

Maar let's agree to disagree, ik kan er best inkomen dat dit op anderen wel anders overkomt :j. En gezien dat dus gebeurt zou het goed zijn beter over dit soort tweets na de denken.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:28

Nou ja precies dat laatste dus, zo bedoel ik het. Dat is niet disagree dus ;-)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:31

Cer schreef:
Nou ja precies dat laatste dus, zo bedoel ik het. Dat is niet disagree dus ;-)

Haha kijk aan!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:00

Ik hoor ze nu bij de briefing zeggen dat ze de 60+ ers naar vorn willen halen, de mensen die in januari hun afspraak hebben. Ze gaan met een SMS die mensen benaderen om hun afspraak te vervroegen..
Ik ben benieuwd, de enige datum in december die ze toen vrij hadden, kon ik niet (ik moet moeders even brengen). Vandaar dat zij nu pas 6 januari kan.
Hoe ze dat dan vroeger willen op de juiste locatie en óf ze uberhaupt een sms krijgt wordt een verrassing denk. (en waarom weer sms.. niet alle 60+ ers kunnen wat met berichten die via sms komen, en ik waarschuw moeders regelmatig voor phising... :') Dus die gaat echt niet zomaar ergens op klikken )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:04

Laatst bijgewerkt door purny op 21-12-21 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:06

Ik probeerde een afspraak te maken voor een boostershot. Werkte niet. Ik denk dat de systemen bij de GGD finaal overbelast zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:07

Spenk schreef:
Gelukkig weet jij wel alles....

Nee ik kijk ook buitenlands nieuws en ook daar wordt het gezegd. Je ziet het ook in Afrika wel relatief nu veel herbestemming plaatsvindt.

Het idee van corona gehad nu ben ik immuun gaat allang niet meer op.

Née, ik weet niet alles. Juist daarom schrijf ik niet zulke stellige berichten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:08

nikkel schreef:
Ik probeerde een afspraak te maken voor een boostershot. Werkte niet. Ik denk dat de systemen bij de GGD finaal overbelast zijn.

Ik rol er net (2 minuten geleden) moeiteloos doorheen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:20

Cer schreef:
Ik hoor ze nu bij de briefing zeggen dat ze de 60+ ers naar vorn willen halen, de mensen die in januari hun afspraak hebben. Ze gaan met een SMS die mensen benaderen om hun afspraak te vervroegen..
Ik ben benieuwd, de enige datum in december die ze toen vrij hadden, kon ik niet (ik moet moeders even brengen). Vandaar dat zij nu pas 6 januari kan.
Hoe ze dat dan vroeger willen op de juiste locatie en óf ze uberhaupt een sms krijgt wordt een verrassing denk. (en waarom weer sms.. niet alle 60+ ers kunnen wat met berichten die via sms komen, en ik waarschuw moeders regelmatig voor phising... :') Dus die gaat echt niet zomaar ergens op klikken )

ik ben benieuwd of ik een sms krijg en wat ze voor me in petto hebben

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:23

Heb je ook een afspraak in januari, Morrie?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:00

Sizzle schreef:
Shadow, als je met iemand ook zijn hobby of sociaal gemis meeleeft dan zijn dat dus automatisch allemaal egoisten? Prima hoor.
Ik realiseer me voor mezelf gewoon hoe veel geluk ik heb dat ik een ruim huis heb, gewoon mag gaan paardrijden, mijn kind gewoon naar school en zwemmen mag en wij sowieso niet bepaald extreem sociaal zijn. Voor mij is covid iets wat ver op de achtergrond speelt. Juist omdat ik het zo goed heb vind ik het extra rot als in een collega van begin 20 echt zie worstelen en spartelen om positief te blijven.

Als ik dan stil sta bij mensen die bepaalde dingen gewoon als heftig ervaren en voor wie het als uitzichtloos voelt dan hoeft daar niet gelijk dood en verderf bij gesleept te worden. Ook mijn collega gaat vast niet dood, maar daarom mag ik het wel gewoon enorm rot vinden toch?
Ik heb een beetje het idee dat jij dat gelijk interpreteert dat wij dus vast wel allemaal tegen de regels zijn, maar dat klopt niet. Komt nog bij dat je zelf nogal vaak kritiek hebt op de regels.

Ik kan werkelijk geen enkeke reden bedenken wat er fout aan is als je er wat meer bij stil staat welk effect dit hele gebeuren heeft op mensen, ook langdurig. Ook door begrenzingen die jou en mij de reet roesten.

Deze post vind ik een hele mooie (sorry jullie gaan zo enorm snel, dat ik voortdurend flink achterloop hier) en sluit ik me graag bij aan. Wij hier wonen ook enorm bevoorrecht zo op het platteland, en dat realiseren wij ons heel erg goed zonder de ogen te sluiten voor kleinkinderen die het gewoon moeilijk hebben omdat hun studentenleven al jaren niet meer geleefd kan worden. We zien hoe dapper en positief ze zijn maar ook worstelen met iedere keer opnieuw niet naar college kunnen en zo geïsoleerd moeten leven.

Over het checken van de QR code wil ik ook iets zeggen. Ik heb de hele zondag van iedereen de code moeten checken voordat ze de Korstmarkt op mochten en het viel me op dat echt al heel veel mensen de boosters hadden en dat iedereen (op één iemand na die dag) gevaccineerd was 2x. NIemand deed moeilijk, één man die naar huis moest voor zijn certificaat was niet blij maar bleef aardig tegen mij ondanks zijn balen en boosheid, en dat scannen gaat gewoon hartstikke vlug en gaf ons de gelegenheid om gelijk info te geven over de markt, mensen welkom te heten en de hekken te openen voor de twee paarden met aanspanning die met de kinderen een rondje rond de kerk deden. Ik had er van te voren teveel met Nederlandse ogen tegenaan gekeken want was overtuigd van een hoop gezeur en negativiteit en zag er tegenop en was nerveus. Maar echt helemaal niets.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:36

IMANDRA schreef:
Van de studies die wél zijn gedaan, zijn de eerste tekenen dat natuurlijke besmetting nou eenmaal niet zo goed werkt als jij hier steeds propageert. Er zijn alleen nog geen harde cijfers.

Nog éven wachten :x

Ondertussen adviseren wij van WC-Eend.... WC-Eend.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:40

Pien, ik heb het idee dat ze in Frankrijk ook veel minder moeilijk doen.
Mijn man en ik waren begin oktober in Noord Frankrijk en iedereen had bij binnen stappen van restaurant of café etc de qr gewoon klaar/open op de telefoon.
In Nl en Be (ik woon tegen de grens) zie ik zo vaak mensen die binnen nog hun gsm moeten pakken en zoeken naar de juiste app. Dat houdt op!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:42

pien_2010 schreef:
Over het checken van de QR code wil ik ook iets zeggen. Ik heb de hele zondag van iedereen de code moeten checken voordat ze de Korstmarkt op mochten en het viel me op dat echt al heel veel mensen de boosters hadden en dat iedereen (op één iemand na die dag) gevaccineerd was 2x. NIemand deed moeilijk, één man die naar huis moest voor zijn certificaat was niet blij maar bleef aardig tegen mij ondanks zijn balen en boosheid, en dat scannen gaat gewoon hartstikke vlug en gaf ons de gelegenheid om gelijk info te geven over de markt, mensen welkom te heten en de hekken te openen voor de twee paarden met aanspanning die met de kinderen een rondje rond de kerk deden. Ik had er van te voren teveel met Nederlandse ogen tegenaan gekeken want was overtuigd van een hoop gezeur en negativiteit en zag er tegenop en was nerveus. Maar echt helemaal niets.

zoals ik schreef verdient de overgrote meerderheid een pluim ipv continue kritiek over eens een puntje niet op de i.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:43

We hoeven het hier in Nederland ook niet zo op te blazen, de overgrote meerderheid laat zonder een enkel probleem de QR zien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:44

Ik mag morgen boosteren *\%/*