Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:24

Spenk schreef:
fokfanaat schreef:

jawel hoor, ik heb me daarbij ook moeten legitimeren, ze kunnen iig je naam zien

Nee hoor staat je naam niet bij alleen bij die internationale maar niet de nationale.

De nationale code toont in de QR-code eerste letter voornaam, eerste letter achternaam, geboortedag en geboortemaand.

fokfanaat

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:25

maar kan kloppen, ik heb het wel over de internationale app, wist niet dat die anders is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:25

Hier niet hoor :) enkel eerste letter achternaam en geboortedag en maand. Dus dat kunnen heel veel mensen zijn mocht je banketstaaf ermee willen doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:26

Cer schreef:
Ze krijgen voor sommige groepen gewoon niet uitgelegd dat Corona schadelijk is, dat vaccins niet schadelijk zijn en dat je immuumsysteem het niet altijd zelf op kan lossen.

Dat is zo kort door de bocht dat het gewoon fout is.
De Corona19 vaccins zijn voor gezonde mensen over het algemeen minder schadelijk dan het virus. Dat is NIET hetzelfde als onschadelijk.
Er zijn hierbij opvallende punten van overweging:
- voor gezonde mensen is Covid19 niet bijzonder riskant en natuurlijke besmetting geeft betere bescherming
- niet gezonde mensen hebben een andere risico-overweging
- voor het jongere deel van de bevolking zjn de nadelen van vaccinatie niet persé geringer dan een besmetting; de vaccinatie´dwang´ van deze groep is vooral in het belang van de niet-gezonden en de staat
Dit op een grote hoop mikken roept terecht weerstanden/wantrouwen op en soms helaas ook niet de beste keuzes.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:28

Wat is de schade van het vaccin dan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:34

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
Ze krijgen voor sommige groepen gewoon niet uitgelegd dat Corona schadelijk is, dat vaccins niet schadelijk zijn en dat je immuumsysteem het niet altijd zelf op kan lossen.

De Corona19 vaccins zijn voor gezonde mensen over het algemeen minder schadelijk dan het virus. Dat is NIET hetzelfde als onschadelijk.
- voor gezonde mensen is Covid19 niet bijzonder riskant en natuurlijke besmetting geeft betere bescherming
- voor het jongere deel van de bevolking zjn de nadelen van vaccinatie niet persé geringer dan een besmetting; de vaccinatie´dwang´ van deze groep is vooral in het belang van de niet-gezonden en de staat
Dit op een grote hoop mikken roept terecht weerstanden/wantrouwen op en soms helaas ook niet de beste keuzes.

"Voor gezonde mensen is Covid19 niet bijzonder riskant en natuurlijke besmetting geeft betere bescherming"

Gewoon niet waar.

New CDC Study: Vaccination Offers Higher Protection than Previous COVID-19 Infection

In today’s MMWR, a study of COVID-19 infections in Kentucky among people who were previously infected with SAR-CoV-2 shows that unvaccinated individuals are more than twice as likely to be reinfected with COVID-19 than those who were fully vaccinated after initially contracting the virus. These data further indicate that COVID-19 vaccines offer better protection than natural immunity alone and that vaccines, even after prior infection, help prevent reinfections.

https://www.cdc.gov/media/releases/2021 ... ction.html

Daarnaast neemt natuurlijke immuniteit al binnen 8 weken af en wordt de afname van antilichamen geschat op gemiddeld 15% per maand. Het advies is daarom om na infectie minimaal één vaccinatie te nemen zodat je jezelf als het ware boostert. Dan heb je superieure bescherming.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:35

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Wanneer je de goede onderzoeken leest dan wist je dat Corona doormaken en daarna één vaccinatie een veel hogere bescherming geeft dan alleen positief getest.
Ook voor gezonde mensen zit er een risico aan Corona, statistiek is mooi maar daar trekt het virus zich soms niets van aan.
De risico’s voor jongeren, speciaal jonge mannen zijn er zeker wel mbt Corona .
Bij vaccineren krijgt 1 op de 60.000 myocarditis, bij het doormaken van Corona 1 op de 60.
Nu zijn beide niet levensbedreigend mits men behandeld word maar vind dit nogal een groot verschil.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-09-21 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:36

Straks moet er een boostervaccin gehaald worden anders verloopt je QR code. Elk halfjaar/jaar opnieuw prikken voor je verlenging. Ben benieuwd of iedereen dat gaat doen hier.

Ze beginnen nu ook al over prikken tegen griep want er komt een enorme griepgolf aan. Doen jullie dan ook braaf mee? Want anders krijg je straks ook geen QR code.

Verder mag je dus met QR code straks de horeca in. Tot 23:59 want daarna barst het virus los.

Ik ben absoluut niet tegen het vaccin. Maar ik krijg een beetje een rare smaak in mijn mond van alle maatregelen die ze invoeren zonder een echte basis. Avondklokken, winkelsluitingen etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:37

Ja hoor , kom maar op met die prikken.
En je kunt zo negatief blijven als wat maar komt er gewoon op neer dat er consquenties aan je keuzes zitten.
Je hoeft nog steeds niet te vaccineren maar dan moet je wat beter plannen en wil je helemaal niets, dan kun je ook gewoon blijven zitten mokken. Mij best.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:40

Vorig jaar was er bij ons ineens een enorme campagne om vers geboren zuigelingen tegen griep te prikken voor de zekerheid om de zorg niet te overbelasten. Ben benieuwd wat ze dit jaar bedenken.
Het is steeds zo volslagen willekeurig, ik vind het niet raar dat mensen op deze manier achterdochtig zijn/blijven/worden.
Ook inderdaad iets beloven en dan wat anders doen. Het wordt tijd voor een betere opleiding publiek spreken voor politici in heel Europa.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-09-21 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:41

Cer schreef:

Laten we niet doen alsof er totaal geen bijwerkingen zijn. Er zijn ook mensen die wel last hebben van vaccins en hun bijwerkingen en die kunnen behoorlijk vergaand zijn. We hebben er zelfs een register voor waar je het precies in kunt zien. Van bloedproppen tot andere problemen.

De Mexicaanse griep waar we jaren geleden een inentingscampagne tegen gehad hebben heeft ook een aantal mensen zwaar geraakt. Daar zijn wat miljoenen betaald om dat probleem af te kopen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:43

robert45 schreef:
Straks moet er een boostervaccin gehaald worden anders verloopt je QR code. Elk halfjaar/jaar opnieuw prikken voor je verlenging. Ben benieuwd of iedereen dat gaat doen hier.

En gek genoeg heb ik nog nóóit ook maar één paardeneigenaar gehoord die in opstand kwam tegen halfjaarlijks enten tegen Rhino wat op sommige stallen verplicht is, ondanks dat de Rhino enting niet beschermd tegen de neurologische variant. Toen er een grote Rhino uitbraak was in Valencia kwamen er ineens mensen in opstand dat de Rhino enting verplicht zou moeten worden.
Of de jaarlijkse verplichte influenza enting mét paspoortcontrole en consequentie van uitsluiting indien je papieren niet op orde zijn op KNHS wedstrijden. (En als jij je paard niet wil enten is dat je eigen keus, maar kan je op veel stallen én op wedstrijden dus niet terecht. Is dat ook medische discriminatie?)

Maar als het om ons eigen lijf gaan roepen diezelfde regels blijkbaar heel veel emotie op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:46

robert45 schreef:

Ze beginnen nu ook al over prikken tegen griep want er komt een enorme griepgolf aan. Doen jullie dan ook braaf mee? Want anders krijg je straks ook geen QR code.

Verder mag je dus met QR code straks de horeca in. Tot 23:59 want daarna barst het virus los.

Ik ben absoluut niet tegen het vaccin. Maar ik krijg een beetje een rare smaak in mijn mond van alle maatregelen die ze invoeren zonder een echte basis. Avondklokken, winkelsluitingen etc.

Ik ga gewoon de 3e prik halen.
De griepprik krijg ik ook al elk jaar.

Vaak moet ik al online reserveren ala ik uit eten ga, dus de QR-code laten zien, geen enkel probleem.
Ik heb toch altijd al mijn telefoon bijna me, geen extra moeite.

https://www.rotterdam.nl/nieuws/jongere ... accinatie/

Hier nog eens een uitleg in Jip en Janneke-taal over het nut van vaccineren.
Is wel van een GGD-arts, dus niet onafhankelijk, zullen sommigen zeggen. :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:50

Bo_Y schreef:
Het gaat alsnog om een groep van circa 100000 mensen, die ondanks de opheffing van regels thuis moeten blijven.
Waaronder ik, ik ben getest op antistoffen na mijn vaccinatie en helaas helemaal voor niets gevaccineerd. Dus waar met strenge regels voor iedereen af en toe nog iets kan, kan ik straks weer net als tijdens de lockdown thuis zitten, kijken hoe de rest lol maakt

Dat is erg vervelend voor je. Maar jij wil dat de hele maatschappij op slot blijft omdat jij geen antistoffen aanmaakt?
Er zullen altijd! mensen blijven die niet alles of zelfs helemaal niet kunnen doen wat ze willen omwille van hun gezondheid.
Dat is mega K.. voor deze mensen! Maar je kan niet een hele samenleving beperken voor een klein deel van de mensen. Daar maak je uiteindelijk een land mee kapot. En daarmee indirect ook de gezondheid van de wel gezonde mensen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:50

Ik ben geen paard, kat, of konijn.
Als ik een kat was dan liet ik mezelf ook niet ieder jaar prikken tegen dingen die enkel nodig zijn vanwege dierenpensions, sterker nog, dan ging ik ook niet vrijwillig in een dierenpension zitten :P

Dat staat voor mij echt mijlen ver af van het covid vaccin die ik WEL nuttig vind en dus ook genomen heb.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:52

robert45 schreef:
Cer schreef:

Laten we niet doen alsof er totaal geen bijwerkingen zijn. Er zijn ook mensen die wel last hebben van vaccins en hun bijwerkingen en die kunnen behoorlijk vergaand zijn. We hebben er zelfs een register voor waar je het precies in kunt zien. Van bloedproppen tot andere problemen.

De Mexicaanse griep waar we jaren geleden een inentingscampagne tegen gehad hebben heeft ook een aantal mensen zwaar geraakt. Daar zijn wat miljoenen betaald om dat probleem af te kopen.

De ontkenning van bijwerkingen en het haast wraakzuchtige naar wie kiest niet te vaccineren op basis van prima onderbouwde argumenten maken weerstanden alleen maar groter.
De zelfaangenomen hogere moraal van de ´voorstanders´ is imo bijzonder polariserend en verwerpelijk.

Sizzle schreef:
Vorig jaar was er bij ons ineens een enorme campagne om vers geboren zuigelingen tegen griep te prikken voor de zekerheid om de zorg niet te overbelasten. Ben benieuwd wat ze dit jaar bedenken.

´Goed´voorbeeld van het conflict tussen en belang van de staat en van het individu. De informatie van de staat is in deze door hun belang gekleurd. Aan die bron vragen of vaccineren goed is, is als de kapper vragen of je haar geknipt moet worden.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-09-21 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:54

Wat ik mis in hele verhaal is wanneer dit soort maatregelen weer verdwijnen.

Blijft dit voor eeuwig, stoppen we ermee bij een vaccinatiegraad van 95 procent? Pauzeren we het als de ziekenhuizen leeg zijn etc etc.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:55

Ik vind die bijwerkingen wel lastig hoor...
Ik heb nu momenteel knetterende koppijn.. heb ik bijna nooit, ik ben wel gevaccineerd, dat is nu 3mnd geleden.. kan ik dat nog opgeven als bijwerking? Of moet ik meenemen dat ik 3 jaar geleden (iets langer zelfs denk) ook deze koppijn had...

Bloedproppen zijn best veel voorkomend... binnen welke periode kan je ze toeschrijven aan het vaccin, en wanneer aan 'pech'... Ik vind dat zelf niet heel helder eigenlijk...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:59

robert45 schreef:
Wat ik mis in hele verhaal is wanneer dit soort maatregelen weer verdwijnen.

Blijft dit voor eeuwig, stoppen we ermee bij een vaccinatiegraad van 95 procent? Pauzeren we het als de ziekenhuizen leeg zijn etc etc.

Ten eerste was/is er gesjoemel met de berekening van het % en verder schuift de norm steeds verder op.

Denemarken heeft overigens alle binnenlandse regels opgeheven.

Hier in Andalucía is het (officële) vaccinatie% hoger, de druk op de zorg volstrekt normaal, en blijft opheffen alleen uit vanwege de gecreërde angstpsychose bij een groot deel van de bevolking.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:59

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-09-21 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:00

Cer schreef:
Ik vind die bijwerkingen wel lastig hoor...
Ik heb nu momenteel knetterende koppijn.. heb ik bijna nooit, ik ben wel gevaccineerd, dat is nu 3mnd geleden.. kan ik dat nog opgeven als bijwerking? Of moet ik meenemen dat ik 3 jaar geleden (iets langer zelfs denk) ook deze koppijn had...

Dat is de bekende long-vaccinatie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:14

Grootste argument VOOR vaccineren is de druk op de zorg verlagen.
Kunnen we dan niet beter overgewicht aanpakken? Gezien het feit dat 77% van de mensen op de IC tijdens de piek overgewicht had. Hadden we daar 1,5 jaar geleden niet al mee kunnen starten…. Een gedegen plan voor een gezondere populatie?

Als ze dan toch mensen tot van alles willen dwingen, dwing ze dan gezond te leven.

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:16

Ninx schreef:
Grootste argument VOOR vaccineren is de druk op de zorg verlagen.
Kunnen we dan niet beter overgewicht aanpakken? Gezien het feit dat 77% van de mensen op de IC tijdens de piek overgewicht had. Hadden we daar 1,5 jaar geleden niet al mee kunnen starten…. Een gedegen plan voor een gezondere populatie?

Als ze dan toch mensen tot van alles willen dwingen, dwing ze dan gezond te leven.

[ [url=m/uZEHak.png]Afbeelding[/url] ]

Je screenshot gaat over de kosten, niet op de zorgdruk m.b.t. bedden- en personeelstekort.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:18

Nee dat kan niet want overgewicht kun je niets aan doen is doorgaans het argument, die zijn allemaal slachtoffer.
Bovendien is de zorg een commerciele instelling, stiekum zijn ze ook niet perse gebaad bij minder zorg.
Als de accute overbelasting weg is dan kunnen ze gewoon weet verder met leveren zoals voorheen.

Dat mensen niet willen meewerken aan de zorg ontlasten met een paar prikken snap ik zelf niets van trouwens, maar dat staat los van andere dure ziektes.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:21

2 prikken halen is simpeler dan mensen een andere levensstijl te laten aannemen.
Of eerst psychisch beter in hun vel te laten zitten omdat ze emotie eten.
Een trage stofwisseling hebben zoals bij schildklier problemen.
Medicijnen gebruiken die dik maken.
Stress en slaap tekort is ook een bewezen dikmaker.
Aan sommige dingen kun je zeker wat doen, aan andere niet.
Maar het is niet met 2 prikken opgelost

Zowel? Waar is die prik te verkrijgen? :D

Lekker kort door de bocht Sizzle. Had het van diverse mensen gedacht maar niet van jou....